Gå till innehåll

Hur svårt ska det vara?


dafvor

Recommended Posts

Hej!

 

Har nu testat att ladda ner HEM,PT och PO och INGEN av dessa fungerade för mig. Jag har aldrig förr använt mig av dessa softwares så jag är pretty noobish.

 

Hur svårt är det egentligen att lära sig någon av dessa program på egen hand? Har ni alla som använder fått hjälp med det eller har ni lärt er själva?

 

För om det tar för många timmar att lära sig är det kanske bättre att spendera den tiden på att grinda och sedan ge en slant till en vänlig själ som skulle kunna hjälpa en.

 

Skulle det gå att lära sig hur programmet funkar på 1-2h om man fick hjälp av någon som kunde det mesta kring det?

 

 

Pussis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner för att läsa dig till det:

 

Small Stakes No-Limit Hold'em v1.0 av Ed Miller, Sunny Mehta och Matt Flynn

 

http://smallstakesnolimitholdem.com/

 

En av mina favoritböcker som jag läste när jag precis fixat HM för första gången. De går igenom dem mest basic statsen, vilken typ av spelare som representeras av just dem statsen och hur man ska handskas med dessa spelare. Massa annat fint i boken också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går. Det svåra är att läsa ut vad statsen säger till dig.

 

Men du använder väll PO till microgaming. Tyckte du skrev det i en annan tråd. Hur funkar det? Så fort jag öppnade ett bord (med riktiga pengar) står det att PO endast stöder spel om riktiga pengar i holdem el omaha. Helt knäppt!

 

låter som att du missat att installera SQL databasen

 

Yes, det gick inte. Jag försökte göra exakt som det stod i manualen men gick tyvärr ej ändå. Fastnade då man skulle skriva in ett lösenord och det skrev både de rekommenderade och försökte hitta på egna. Inget funkade.

 

Om du känner för att läsa dig till det:

 

Small Stakes No-Limit Hold'em v1.0 av Ed Miller, Sunny Mehta och Matt Flynn

 

http://smallstakesnolimitholdem.com/

 

En av mina favoritböcker som jag läste när jag precis fixat HM för första gången. De går igenom dem mest basic statsen, vilken typ av spelare som representeras av just dem statsen och hur man ska handskas med dessa spelare. Massa annat fint i boken också!

 

30 dollar (som boken kostar) är lugnt förutsatt att jag faktiskt lär mig hur det fungerar. Konstigt nog har jag aldrig hört talas om denna boken tidigare. Ska nog ta en titt.

 

 

Tack för svaren hittils :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM kräver SQL

 

PO kräver ingenting. Huruvida PO funkar på Microgaming just nu eller ej vet jag inte, men jag spelar där semiregelbundet och har aldrig haft nåt ptoblem. Det som ibland kan hända nån gång är att nåt nätverk uppdaterar lite större och då tar det dryga veckan innan PO har programmerat en uppdatering som stödjer den.

 

När jag tänker på det fanns det en bugg en gång i tiden på Ongame, man var då tvungen att öppna ongameklienten innan man körde på PO. Men jag tror du gör bäst i att avistallera allt skräp, installera på nytt och sen försöka igen. Är det testversionen du försökt få ner? Funkar statsen inte alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...