Gå till innehåll

Slippa skatt som student?


hejjahejja

Recommended Posts

Passar på att fråga alla er andra skattekungar då förutom cyntax!

 

Det är så att jag är student. Jag har gjort en webbsida till ett företag. Och då jag inte har någon inkomst så ska jag ju slippa att skatta för det här(?)

 

Jag räknar med att ta mellan 12'-15' kr.

Först tänkte jag gått via frilandsfinans. Sen blev jag lite fundersam om det är rätt nu, med tanke på att jag är student och inte ska behöva skatta.

 

Så frågan är väl egentligen om jag ska betala in skatten och få tillbaka den på deklarationen. Eller om man ej behöver betala in någon skatt överhuvudtaget.

 

Därför jag blev lite kluven med frilandsfinans då de drar allt sånt automatiskt.

 

 

Tänkt ringa skatteverket och pratat med dem, men så såg jag den här tråden så passande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på att fråga alla er andra skattekungar då förutom cyntax!

 

Det är så att jag är student. Jag har gjort en webbsida till ett företag. Och då jag inte har någon inkomst så ska jag ju slippa att skatta för det här(?)

 

Jag räknar med att ta mellan 12'-15' kr.

Först tänkte jag gått via frilandsfinans. Sen blev jag lite fundersam om det är rätt nu, med tanke på att jag är student och inte ska behöva skatta.

 

Så frågan är väl egentligen om jag ska betala in skatten och få tillbaka den på deklarationen. Eller om man ej behöver betala in någon skatt överhuvudtaget.

 

Därför jag blev lite kluven med frilandsfinans då de drar allt sånt automatiskt.

 

 

Tänkt ringa skatteverket och pratat med dem, men så såg jag den här tråden så passande :)

 

Vill du inte skatta så ska du jämka, dvs begära en skattereduktion. Det finns en blankett för det på SKVs hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja en annan "omräkningsnyckel" när du registrerar en faktura hos Frilans Finans, så att de inte drar någon skatt.