Gå till innehåll

Slippa skatt som student?


hejjahejja

Recommended Posts

Passar på att fråga alla er andra skattekungar då förutom cyntax!

 

Det är så att jag är student. Jag har gjort en webbsida till ett företag. Och då jag inte har någon inkomst så ska jag ju slippa att skatta för det här(?)

 

Jag räknar med att ta mellan 12'-15' kr.

Först tänkte jag gått via frilandsfinans. Sen blev jag lite fundersam om det är rätt nu, med tanke på att jag är student och inte ska behöva skatta.

 

Så frågan är väl egentligen om jag ska betala in skatten och få tillbaka den på deklarationen. Eller om man ej behöver betala in någon skatt överhuvudtaget.

 

Därför jag blev lite kluven med frilandsfinans då de drar allt sånt automatiskt.

 

 

Tänkt ringa skatteverket och pratat med dem, men så såg jag den här tråden så passande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på att fråga alla er andra skattekungar då förutom cyntax!

 

Det är så att jag är student. Jag har gjort en webbsida till ett företag. Och då jag inte har någon inkomst så ska jag ju slippa att skatta för det här(?)

 

Jag räknar med att ta mellan 12'-15' kr.

Först tänkte jag gått via frilandsfinans. Sen blev jag lite fundersam om det är rätt nu, med tanke på att jag är student och inte ska behöva skatta.

 

Så frågan är väl egentligen om jag ska betala in skatten och få tillbaka den på deklarationen. Eller om man ej behöver betala in någon skatt överhuvudtaget.

 

Därför jag blev lite kluven med frilandsfinans då de drar allt sånt automatiskt.

 

 

Tänkt ringa skatteverket och pratat med dem, men så såg jag den här tråden så passande :)

 

Vill du inte skatta så ska du jämka, dvs begära en skattereduktion. Det finns en blankett för det på SKVs hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja en annan "omräkningsnyckel" när du registrerar en faktura hos Frilans Finans, så att de inte drar någon skatt.

 

Detta är ruggigt off topic. Kan någon vänlig moderator bryta ut hejjahejjas fråga och de relaterade inläggen till en egen tråd?

 

haha ja sry för det.. Klickade nog fel nån stanns, men då jag skrev var jag inne i tråden där många klankade på cyntax.

Så var lite ironisk och skrev som jag gjorde :D

Jag håller på cyntax!

 

 

Men tack för svaret, ska kika närmare på det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...