Gå till innehåll

Fantasy NBA


Recommended Posts

Tycker poängen ser ganska bra ut som det är.

 

Annan fråga. Vad sa vi om insats? Är det 500 som är standard?

 

En idé om folk inte nödvändigtvis vill vinna en massa pengar så kan vi ju lägga 500 var och sen när serien är avslutad gå ut å käka en bit för pengarna och snacka skit om NBA och vem som egentligen borde ha vunnit. Vinnaren äter/dricker gratis hela kvällen (så är det ändå nåt att spela om förutom äran såklart). Lite trist om man bor i bortre bastuträsk och har resfobi kanske, men de flesta håller väl till i närheten av Sthlm eller kan ta sig dit med lite framförhållning?

 

Allmänt tips är väl att köra en mock draft så man är lite bekant med tekniken. Har provat en del 10x13 drafts, och de har tagit ca 30 min, men då har en del suttit ut. Skulle tro att vår draft är över på max 1,5 tim. Snarare en. Det kommer inte ta 208 minuter iallafall bara för att det är så många picks. Om nu nån var orolig för att det kommer ta hela kvällen i anspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker poängen ser ganska bra ut som det är.

 

Annan fråga. Vad sa vi om insats? Är det 500 som är standard?

 

En idé om folk inte nödvändigtvis vill vinna en massa pengar så kan vi ju lägga 500 var och sen när serien är avslutad gå ut å käka en bit för pengarna och snacka skit om NBA och vem som egentligen borde ha vunnit. Vinnaren äter/dricker gratis hela kvällen (så är det ändå nåt att spela om förutom äran såklart). Lite trist om man bor i bortre bastuträsk och har resfobi kanske, men de flesta håller väl till i närheten av Sthlm eller kan ta sig dit med lite framförhållning?

 

Allmänt tips är väl att köra en mock draft så man är lite bekant med tekniken. Har provat en del 10x13 drafts, och de har tagit ca 30 min, men då har en del suttit ut. Skulle tro att vår draft är över på max 1,5 tim. Snarare en. Det kommer inte ta 208 minuter iallafall bara för att det är så många picks. Om nu nån var orolig för att det kommer ta hela kvällen i anspråk.

 

 

Mockdraft är jävligt viktigt o testa om man inte kört innan, har man inte gjort det än så gör det asap annars är man ganska lost (=

 

Poängsättningen verkar alla tycka den är någorlunda ok så vi kör med den.

 

Jag tycker 500kr insats låter lagom, sen kan man ju ta en middag i efterhand o diskutera hur sjukt det var att jag inte vann ligan sen ändå (=

 

Jag borde nog ha organiserat de hela lite tidigare men alla som är intresserade får väl skriva här eller i PM så fixar vi betalningen, OBS, frivilligt är inget tvång o va med. Skriv så snabbt som möjligt eftersom draften är på onsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missclicka till mig Joakim Noah som pick #33 typ, fabolous start. Chicago-heavy lag har man ju iaf med Deng, DRose och Noah. Första fem är riktigt starka, men nu när vi går in på djupet med UTIL och BENCH är det som jag blir lost och tappar mitt sista hopp :(

 

Folket på förfesten blev glada när jag hittade muteknappen förövrigt. Alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ändå är "posting under influence" så vore det kul om några NBA-expert läs: othello, tomtetomte eller Staala kunde berätta om mitt autopicklag har någon chanch...? Tror ändå jag kommer vinna...

 

Borde inte svara efter din monsterdiss där man blev exkluderad bland experterna men måste säga att tar du bort Kaman ser det jävligt bra ut.

 

Sen borde du veta att allt är ett jävla rötkukeri o att ha bra spelare eller nåt annat genomtänkt inte riktigt belönar sig ändå (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte svara efter din monsterdiss där man blev exkluderad bland experterna men måste säga att tar du bort Kaman ser det jävligt bra ut.

 

Sen borde du veta att allt är ett jävla rötkukeri o att ha bra spelare eller nåt annat genomtänkt inte riktigt belönar sig ändå (=

 

Låter bra det. Hade du också vid något tillfälle haft en dagbok med NBA-profil hade jag utgått från att även du var expert. Men jag lovar att i fortsättningen anta att du har koll på allt väsentligt.

 

Sista meningen däremot förstår jag inte alls.

 

Edit: Aha, så du har visst haft en NBA-dagbok? Dålig koll jag har. Ber om ursäkt en än gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra det. Hade du också vid något tillfälle haft en dagbok med NBA-profil hade jag utgått från att även du var expert. Men jag lovar att i fortsättningen anta att du har koll på allt väsentligt.

 

Sista meningen däremot förstår jag inte alls.

 

Hehe, Shahin har grym koll faktiskt (mycket bättre än jag numer), och det är ett resultat av ren överlevnadsinstinkt. Min favoritåsna kan ju inte låta bli att sportsbetta som en tok (se hans NBA-bettingdagbok), och han blir således tvingad att lära sig snabbt (dagboksjinxen var dock för stark och den stängdes på ett rejält minus som sedan rättades till rätt snabbt månaden efter om jag minns rätt).

 

Den sista meningen, tja, jag ska väl inte ge bort den enda fördel jag har, men vår poängsättning är inte direkt relevant för hur bra spelarna är. Griffin till exempel är ju en rejält underhållande spelare, men om man analyserar vår poängsättning så var han femte bästa spelaren i ligan förra säsongen - bättre än t ex Rose, Williams, Paul och Wade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ändå är "posting under influence" så vore det kul om några NBA-expert läs: othello, tomtetomte eller Staala kunde berätta om mitt autopicklag har någon chanch...? Tror ändå jag kommer vinna...

 

Jag tycker du verkar ha bra koll på grejerna generellt. Uppenbarligen har du tex stenkoll på vilka det är som är experter! ;-)

 

Borde inte svara efter din monsterdiss där man blev exkluderad bland experterna men måste säga att tar du bort Kaman ser det jävligt bra ut.

 

Sen borde du veta att allt är ett jävla rötkukeri o att ha bra spelare eller nåt annat genomtänkt inte riktigt belönar sig ändå (=

 

Han hade väl som sagt stenkoll?

 

Och plus ett på det där med tur. Svor lite när Brook Lopez som jag hade jävligt högt på min draftboard försvann ett par snäpp före mitt pick. Och två dar senare är han out 6-8 veckor. Lite flyt där.

 

 

 

Hehe, Shahin har grym koll faktiskt (mycket bättre än jag numer), och det är ett resultat av ren överlevnadsinstinkt. Min favoritåsna kan ju inte låta bli att sportsbetta som en tok (se hans NBA-bettingdagbok), och han blir således tvingad att lära sig snabbt (dagboksjinxen var dock för stark och den stängdes på ett rejält minus som sedan rättades till rätt snabbt månaden efter om jag minns rätt).

 

Den sista meningen, tja, jag ska väl inte ge bort den enda fördel jag har, men vår poängsättning är inte direkt relevant för hur bra spelarna är. Griffin till exempel är ju en rejält underhållande spelare, men om man analyserar vår poängsättning så var han femte bästa spelaren i ligan förra säsongen - bättre än t ex Rose, Williams, Paul och Wade. :)

 

Nåja, de bra spelarna är fortfarande bra spelare och mindre bra spelare är mindre bra. Men visst, Griffin är knappast topp 5 i ligan (än). Sen var väl inte ESPNs predraft-rank så jättebra för vårt poängsystem, vissa spelare kunde hamna helt fel där.

 

Det som är riktigt svårt är att veta hur mycket spelarna får spela. Om Duncan tex får sitta och sova halva matcherna så var ju inte det valet så jättelyckat. Som någon redan hintat om. :-) Jag tror ändå han kan klämma fram 13-10 med ett par blocks och några ass per match även om han är gammal och trött. Mer är en bonus. Mindre, not so good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som missclicken att få Noah som andraval kan bli kostsam... Mitt internet är nere och är sjukt meckigt att fixa från luren också så nu har jag lite ursäkter för att snart ligga sist.

Du e inte den enda som gjorde en blunder under draften. Själv hade jag helt missat att det finns en spelare som heter "Metta World Peace". Hade man ju definitivt draftat om jag vetat om d :(

 

Tyckte det var komiskt att Chad Johnson bytte efternamn till Ochocinco (åttifem, hans nummer) men World Peace tar fan priset. E han basketens Tomas DiLeva eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På plats nr 185 i ranken.... "Metta World Peace" hahaha (=

 

Du e inte den enda som gjorde en blunder under draften. Själv hade jag helt missat att det finns en spelare som heter "Metta World Peace". Hade man ju definitivt draftat om jag vetat om d :(

 

Tyckte det var komiskt att Chad Johnson bytte efternamn till Ochocinco (åttifem, hans nummer) men World Peace tar fan priset. E han basketens Tomas DiLeva eller? :)

 

 

Fisk (=

 

Det är Ron Artest, finns en o annan historia om han.

 

Growing up in a rough neighborhood, he witnessed the death of a fellow player on a basketball court. "It was so competitive, they broke a leg from a table and they threw it, it went right through his heart and he died right on the court. So I'm accustomed to playing basketball really rough." The player Artest was speaking of was 19-year-old Lloyd Newton, who was stabbed in the back with a broken-off table leg during an altercation at a 1991 YMCA-sanctioned basketball tournament.[

 

World Peace gained a reputation as one of the league's premier defenders as he won the NBA Defensive Player of the Year Award in 2004

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=mz6Hc8ZJG1s

 

Kommer fan inte ihåg hur man gör utubelänkar men här har du en fajt mot ett fan också som häller cola/öl på han, men tror han gick på fel kille i publiken...

 

 

En o annan rubrik runt honom, men om du bara undrar fantasymässigt så kör han ju mest def o gör inte så mkt offensivt så inget större värde i o ha han (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...