Gå till innehåll

Limpfjollor


JuicyLucy

Recommended Posts

Limp limp limp... oavsett position, kort, motspelare... ja ni fattar! Jag blir så trött på dessa fjollor. Sjukt tiltande och jag är redo att strypa någon. Hur kan någon tro att detta är ett vinnande spel?

 

Mest avskyvärda är de som limpar nötterna i tidig pos. Är du en av dem? Skaffa dig en hjärna och lägg ner pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju såklart att spela vinnande poker med limp i teorin. direkt nackdel: ingen chans att ta hem potten på ditt första bet till skillnad från att 2betta pre. vi har heller inget initiativ men där går ändå att spela profitabelt såklart.

 

bra exempel på vinnande limpare är galfond och ivey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte ha något utlägg. Det finns definitivt strategier med limp i som är bra och jättebra.

 

Tror dock inte många (bla jag) kan behärska det till den grad att den renderar ett högre värde än att ta bort limprangen (bortsätt från sb).

 

 

Limpens dåliga rykte är väl bland annat pga att fiskar och dåliga spelare tenderar att använda den waaaay för mkt.

 

och nu talar jag djupstackat cashgame inte turrar, sngs och andra skojformer av pokarus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp limp limp... oavsett position, kort, motspelare... ja ni fattar! Jag blir så trött på dessa fjollor. Sjukt tiltande och jag är redo att strypa någon. Hur kan någon tro att detta är ett vinnande spel?

 

Mest avskyvärda är de som limpar nötterna i tidig pos. Är du en av dem? Skaffa dig en hjärna och lägg ner pokern!

 

Ibland limpar jag. Det beror oftast på att mina två små diskbråck trycker till och då gör det för XXX ont och beronde på position så limpar jag. T ex om jag är i positionen "Början av nedförsbacke", ja då limpar jag för att kompensera smärtan. Ibland kan då mina nötter komma ikläm och då får man inte ut maximalt värde av dem.

 

Har funderat på att få diskbråcken utdragna medelst operation men har inte riktigt rulle till det.

 

Men inte tänker jag sluta med poker bara för att jag ibland limpar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...