Gå till innehåll

Poker-SM i Riga - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

Vore mycket intressant att höra representanter från pokerförbundet uttala sig om detta fiasko.

 

Som jag ser det fyller dagens förbund ingen funktion längre, det bildades för att vara spelarnas språkrör samt hjälpa medlemmarna vid eventuella konflikter.

 

När det gått så långt att till och med ordföranden säljer ut halva sin tidning till svenska spel gällande reklam för deras eget SM känns det verkligen som fel människor är på fel plats.

 

Kan man inte ens få sina medlemmar att komma på den enda turnering som förbundet arrangerar (gör ni något annat under övriga året får ni gärna informera mig om detta) så är det verkligen dags att lägga ned.

 

Avgå. Lägg ned förbundet i dess nuvarande form. Detta är bara pinsamt.

 

+1.

Att ordf säljer ut hela PM till monopolet är ju skrattretande och snudd på rekord i dubbelmoral.

LappRoffe må ha många fel men när det kommer till hans kritik av Svepof har han banne mig rätt.

 

(Vi kan ju även jämföra förbundets online-SM med SvS SM. Vilket event drar mest spelare och vilka SM-vinnare får mest uppmärksamhet?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+1.

Att ordf säljer ut hela PM till monopolet är ju skrattretande och snudd på rekord i dubbelmoral.

LappRoffe må ha många fel men när det kommer till hans kritik av Svepof har han banne mig rätt.

 

(Vi kan ju även jämföra förbundets online-SM med SvS SM. Vilket event drar mest spelare och vilka SM-vinnare får mest uppmärksamhet?)

 

SvePof måste läggas ner. De gör väldigt mycket mer skada än nytta i nuvarande form. Vore mycket bättre att lägga ner helt, så kanske något kunde starta upp något nytt och fräscht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se att 3-4 personer jobbade i ett nytt förbund. De skulle vara avlönade och jobba aktivt och intensivt i nära samarbete med de lokala pokerklubbarna i landet. Grundtanken bakom detta skulle vara att samla samtliga spelare på gräsrotsnivå under en gemensam flagg.

 

Som någon skrev tidigare så behövs det både hobbyspelare, semifisk och proffs för att skapa ett folkligt SM, något som tyvärr Svenska Spel har lyckats alldeles ypperligt med. Genom att ha en intimt samarbete med lokala pokerklubbar och framför allt få ut information till dessa skulle göra att intresset för ett förbunds-SM skulle öka markant.

 

Det finns en anledning till att statliga SM lyckas otroligt bra detta år och en av huvudanledningarna är att det inte kostar en förmögenhet att köpa in till. Detta gör att Sven Svensson har råd att köpa in samt att satelliterna är många och billiga.

 

Namnet SvePof är idag synonymt med fiasko och kan således inte användas i fortsättningen. Något nytt behövs. Svenska spelarkollektivet känns inte helt fel i sammanhanget (SSK).

 

De personer som jobbar i Svenska spelarkollektivet ska få "lön" för sitt arbete då det kommer innebära enormt mycket tid som läggs ned. Förslagsvis tas denna lön som en avgift från de pokersajter som vill vara med och arrangera detta mästerskap.

De ska arbeta aktivt, först och främst mot pokerklubbarna i landet, men även intensivt i forum och i övrig media. De ska söka debatten mot monopolet och de ska planera och exekutera svenska spelarkollektivets mästerskap en gång per år. Förhoppningsvis kan det gå så pass bra att man kan köra något/några mer event per år.

 

Mitt förslag är att ett sådant här mästerskap ska ha ett "humant" inköp. Kolla Grebbestad hur många dom lockade med en vanlig 3300kr turre.

3-5k tycker jag låter som ett rimligt inköp för att kunna locka till sig hobbyspelare samt semiproffs. Blir man minst 200 spelare kommer det förhoppningsvis även locka till sig lite större namn.

Självklart ska man även arrangera ett highrollerevent med buyin på säg 10-20k i samband med detta arrangemang så att alla kan bli nöjda.

 

Frågan är bara vart man skulle lägga ett sådant här event. Barcelona är en mycket trevlig stad och som någon skrev tidigare lockar det många spelare.

Det kostar inte heller en förmögenhet att åka dit och bo där.

 

En veckas spel skulle vara optimalt för ett sådant arrangemang då man skulle hinna få in ett par sidoevent, någon satellit, main event samt en highroller.

 

Vi är 7 klubbar lokalt som nu arrangerar en gemensam turnering i slutet på januari. Vi kommer utan problem få ihop 130-180 spelare till detta arrangemang. Det vore väl själva fan om man inte skulle kunna få ihop ett riktigt SM med ett deltagarantal på minst 400 pers om man arbetar på ovanstående sätt.

 

Kommentarer, synpunkter på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. och hur går det för Jimmie Emterby, Mattias Harju och Peter Landenberg? Sistnämnda spelar i glasögon och de två förstnämnda är rätt korta och pokerfeta båda två (om du behöver en beskrivning för att hitta dom).

 

Jimmie Emterby ska sitta på samma bord som Glimne om dom inte blivit flyttade.

 

Tror pokerfeta och glasögon tyvärr inet hjälper mer än till att halvera startfältet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Turken medvetet sänkt SM och SVEPOF. Skulle inte förvåna mig om SvSp betalat styrelsen pengar för det. Precis som SvSp betalade massa bloggare att skriva hyllningar om svsp-sm. Till och med flera av de mest rabiata monopolhatarna tycker att det är lika bra cosmopol arrangerar sm.

 

Kunde kanske skrivit lite bättre men halvdrygt skriva konspiratoriska texter och 16-tabla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...