Gå till innehåll

SVS 5/10 --- lost i 2 händer


Recommended Posts

Nyss satt mig på bordet. Spelat 12 händer mot båda där MP spelar 50/10 0%3bet och BTN 45/21/0%3 bet.. Inte några speciella reads på någon av dem.. Vad gör vi när han bara synar push från shortstacken?

 

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($2387.90)

SB ($1785)

BB ($1126.52)

Hero (UTG) ($1927.01)

MP ($472.46)

 

Preflop: Hero is UTG with Adiamond.gif, Qdiamond.gif

Hero bets $35, MP calls $35, Button raises $155, 2 folds, Hero calls $120, MP calls $120

 

Flop: ($480) 3diamond.gif, Aheart.gif, 4heart.gif(3 players)

Hero checks, MP bets $317.46 (All-In), Button calls $317.46, Hero ????

 

 

BTN är relativt okänd, spelat 150 händer mot honom där han spelar 27/20/11%bet AF2.8. raise btn 33%. inga speciella reads. SB är fisk, 68/11/0%3bet AF1.5

 

Raisar flop för att isolera fisken, rätt/fel?

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($1968.32)

Button ($1614.60)

SB ($634.07)

Hero (BB) ($1985)

UTG ($1985.98)

 

Preflop: Hero is BB with 4heart.gif, 6heart.gif

2 folds, Button bets $35, SB calls $30, Hero calls $25

 

Flop: ($105) 6diamond.gif, 5spade.gif, 4club.gif(3 players)

SB bets $52.50, Hero raises $157.50, Button calls $157.50, SB calls $105

 

Turn: ($577.50) Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $288.75, Button raises $625, 1 fold, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 syn och utvärdera turn, han lär ju sällan bluffa turn i en död pott.

 

Hand 2 Hade jag troligen foldat men bra sugen att ställa, finns det minsta historik att han kan spela så utan att ha bättre eller med drag så pushar jag.

 

Missade att SB blind var kvar efter men han tror jag du slår ändå. Fast gör att jag foldar lättare men om jag spelar vidare så synar jag istället för push p g a tredje killen (som blir allin om han också synar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand nr 1 bör du bara folda direkt preflop, han leder ju med alla par liksom wtf.... vad ska han ha som du slår... fattar inte hur du tänker...

 

hand nr 2 bör du gå all in direkt på flop så han inte får stege eller bättre 2 par... hur enkelt somhelst

 

Skarpaste handanalysen på länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand nr 1 bör du bara folda direkt preflop, han leder ju med alla par liksom wtf.... vad ska han ha som du slår... fattar inte hur du tänker...

 

hand nr 2 bör du gå all in direkt på flop så han inte får stege eller bättre 2 par... hur enkelt somhelst

 

dåligt försök till trollning antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold

 

64 är uppe mot stege/2p varje gång. Hur ofta slår man om den turnen med JJ liksom? Hur ofta synar man flop med JJ?

 

3b AQo potten är lite halvsvår iofs, tror dock de är fold i stort sätt jämt. För mkt bakom för att kunna spela turn på något bra vis. Vad menar folk med att syna och omvärdera turn? Har folk bara läst de nånstans?

 

Hand 1 syn och utvärdera turn, han lär ju sällan bluffa turn i en död pott.

 

 

Men du tror att han flattar potbettet tom då på flop? Varför ska vi annars syna floppen i överhuvud taget? Flatta flop för att folda mot turnbet som kommer 9 ggr av 10? Oavsett vad han har lär han ju vara smårädd över att VI har något, så man behöver inte fundera över att han har 88 direkt... Ev monsterdrag, men de drar vi slim mot så skitsamma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold

 

64 är uppe mot stege/2p varje gång. Hur ofta slår man om den turnen med JJ liksom? Hur ofta synar man flop med JJ?

 

3b AQo potten är lite halvsvår iofs, tror dock de är fold i stort sätt jämt. För mkt bakom för att kunna spela turn på något bra vis. Vad menar folk med att syna och omvärdera turn? Har folk bara läst de nånstans?

 

 

 

 

Men du tror att han flattar potbettet tom då på flop? Varför ska vi annars syna floppen i överhuvud taget? Flatta flop för att folda mot turnbet som kommer 9 ggr av 10? Oavsett vad han har lär han ju vara smårädd över att VI har något, så man behöver inte fundera över att han har 88 direkt... Ev monsterdrag, men de drar vi slim mot så skitsamma

 

 

Sist jag kollade har han AQs, backdoor flushdrag osv. Viker aldrig på den floppen om jag inte har en monsterread. BTN kan ha så många sämre Ax händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold

 

64 är uppe mot stege/2p varje gång. Hur ofta slår man om den turnen med JJ liksom? Hur ofta synar man flop med JJ?

 

3b AQo potten är lite halvsvår iofs, tror dock de är fold i stort sätt jämt. För mkt bakom för att kunna spela turn på något bra vis. Vad menar folk med att syna och omvärdera turn? Har folk bara läst de nånstans?

 

 

 

 

Men du tror att han flattar potbettet tom då på flop? Varför ska vi annars syna floppen i överhuvud taget? Flatta flop för att folda mot turnbet som kommer 9 ggr av 10? Oavsett vad han har lär han ju vara smårädd över att VI har något, så man behöver inte fundera över att han har 88 direkt... Ev monsterdrag, men de drar vi slim mot så skitsamma

 

[x] syna 3b med AQs för att folda på den perfekta floppen

[x] ?????

[x] profit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold

 

Men du tror att han flattar potbettet tom då på flop? Varför ska vi annars syna floppen i överhuvud taget? Flatta flop för att folda mot turnbet som kommer 9 ggr av 10? Oavsett vad han har lär han ju vara smårädd över att VI har något, så man behöver inte fundera över att han har 88 direkt... Ev monsterdrag, men de drar vi slim mot så skitsamma

 

Nej jag tror inte han flattar flopp tom men därimot med en del händer vi slår som sedan checkas ner just för potten är död eftersom en är allin...

 

Pottbett turn 9/10 med AT tex , det tror inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...