Gå till innehåll

svs 1/2


partygranen

Recommended Posts

mot reg

 

***** Hand History for Game 1652020811 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 09, 03:36:32 ET 2011

Table Britta 100 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: joajes ( $69.00 USD )

Seat 2: Tobbe123 ( $412.48 USD )

Seat 3: DonBehari ( $507.34 USD )

Seat 4: cash-in ( $412.76 USD )

Seat 5: Hero ( $394.00 USD )

Hero posts big blind [$2.00 USD].

cash-in posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kd Ad ]

joajes folds

Tobbe123 folds

DonBehari raises [$8.00 USD]

cash-in calls [$7.00 USD]

Hero raises [$32.00 USD]

DonBehari calls [$26.00 USD]

cash-in calls [$26.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Ah, 6c, 4d ]

cash-in checks

Hero bets [$50.00 USD]

DonBehari calls [$50.00 USD]

cash-in folds

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Hero bets [$75.00 USD]

DonBehari raises [$228.00 USD]

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
+1

Mot DonBehari kan du välja att enbart syna om du har pottodds för färgdraget och openfolda river varje gång du missar.

 

Så du menar att han ska syna 228 på turn och spara 84 bakom. Sen check-folda river med 84 kvar i en 652-pott, som blir 736 om DonBehari sätter honom all-in på river och han missat färgdraget? Är det inte lättare att stoppa in på turn och slippa det beslutet sen isåfall? Kan inte DonBehari ha t.ex. A4, A6 eller A9? Mot de händerna har han ju en del andra outs förutom färgdraget. Och kan inte DonBehari ha någon form av kombodrag som t.ex. 57 ruter eller 78 ruter? AKo måste väl också vara ett alternativ? Mot hans range känns det givet att stoppa in på turn. Jag håller med om att 44 och 66 känns som en hyfsad stor del av rangen men fortfarande kan jag inte se att något annat spel än all-in på turn kan vara bra. Det är antagligen inte värt i längden att spara de 84 kronorna de gångerna han har 44 eller 66 och du missar färgdraget om det betyder att du ibland kommer ge upp en 736-pott när du hade bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto mer jag tänker på det tror jag att DonBehari kan ha AK ganska ofta där och då får man ju in det riktigt bra, med en frirulle på nio outs... Plus att om man då synar turn och check-foldar river om man missar draget så ger man upp en pott som man annars splittar.

 

Jag förutsätter alltså att ovanstående postare var seriösa men det är ju möjligt att det bara var någon form av levling och att jag är för dum för att förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...