Gå till innehåll

Veckotråden - V44


valterego

Recommended Posts

Inspirerade av våra forumkollegor på Dagens Skiva gör vi nu ett test med något som kallas veckotråden. Här kan du posta i princip vad som helst inom ramen för forumreglerna, som inte hör hemma i någon annan tråd. Tanken är att ha en levande allmän diskussion / chat för de som hänger mycket på forumet. Det kan diskuteras pågående turneringar / rail, filmer man just tittar på, vad man gör för tillfället. Eller bara snacka skit med andra forumiter.

 

Posta på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett nytt arbetsschema idag på mitt jobb. Var schemalagd att jobba 7h38min eller något sånt. Pga massa nya uppgifter drog det ut en hel del på tiden.

 

Jag började 7:10 och slutade ca 15:30. Hann varken med någon lunch eller rast. När chefen säger att han skrivit in mig på 8h20min så påpekar jag att jag inte hade någon rast, då skrev han in ytterligare 20 min. Jag frågar då om det inte är så att man ska få 5min rast för varje 60 min man jobbar. Han säger att det är 20 min rast/dag, spelar ingen roll hur mycket man jobbar...

 

Vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett nytt arbetsschema idag på mitt jobb. Var schemalagd att jobba 7h38min eller något sånt. Pga massa nya uppgifter drog det ut en hel del på tiden.

 

Jag började 7:10 och slutade ca 15:30. Hann varken med någon lunch eller rast. När chefen säger att han skrivit in mig på 8h20min så påpekar jag att jag inte hade någon rast, då skrev han in ytterligare 20 min. Jag frågar då om det inte är så att man ska få 5min rast för varje 60 min man jobbar. Han säger att det är 20 min rast/dag, spelar ingen roll hur mycket man jobbar...

 

Vad gäller?

 

Generellt har man 5 min rast / 60 min men det regleras alltid/oftast i det lokala avtalet.

På mitt jobb t.ex har vi ingen rast alls trots att vi som mest jobbar 9 timmar, istället har vi något som kallas måltidsuppehåll vilket innebär att vi får äta, skita, röka och fika när tillfälle ges. Å andra sidan har vi inget tidsavdrag utan vi får betalt från första till sista minuten vi är på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller "5 minutare" är det långt ifrån alla avtal som har det inskrivet.

Vanligtvis är det om jag minns rätt, det var en herrans massa år sedan jag tittade på det, bara riktigt enformiga och monotona jobb som ger rätt till 5 minutare.

Vanligen kompenseras det av "kafferaster" Inte både och vilket många vill ha.

Nu har jag ingen aning hur det är med dina arbetsuppgifter men du kan nog kolla det innan du ger dig efter chefen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu känns det som att man är extremt långt från touren. Sitter hemma vid köksbordet och arbetar, med två lovlediga barn här. Snart kommer svärföräldrar och plockar med ungarna till stugan.

 

I övrigt fortgår arbetet med Årets forumit. Vi fick in ett trettiotal nomineringar, och juryn kommer nu att plocka ut slutkandidaterna ni får rösta på.

 

Dagens låt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte först tilta loss ordentligt, men besinnade mig och kommer med en allmän varning

 

Ursäkta för "the wall of text"

 

Aldrig aldrig Tele2, Fulltillt suport här på forumet har varit en dröm i jämförelse.

Kort resume: Vi införskaffade en mobilväxel. De tre första månaderna var det inget som funkade. Då stände de av oss från 3g nätet. :shock:

Nåja det funkade lite bättre, men efter ett år fungerar det fortfarande uruselt. Samtal bryts, samtal kopplas inte fram. När man svarar stängs samtalet ner, ringa ut funkar ibland :(

Vi beslutar oss för att säga upp avtalet i förtid, eftersom de inte kan leverera vad de lovar.

De förstår :shock: Vi ska få en slutfaktura, eftersom det ingick telefoner i avtalet, men ingen av den resterande månadsavgiften ska debiteras.

Fakturan kommer, med 12 månaders abonemangsavgifter.

-Oj det har blivit fel, ni ska få en kredit. Men vi kan bara skicka ut fakturor den 15 i varje månad, så det tar ett par veckor :shock:

Det får vi, på hälften av telefonerna

-Oj det har blivit fel, vi ska rätta till det.

Inget händer. Det var i Juni.

Tillsaken hör att för att komma i kontakt med tele2 kundeservice sitter man i kö i snitt 20 minuter, blir kopplad till någon ny eftersom den person som hade vårt ärende inte går att finna.

I Augusti lyckas vi få ett direktnr, men det nr ger de fan att svarar i.

I början av oktober blir vi av "högste" chefen lovad kompensation för alla problem.

-Inget händer

Med tiden blir vi lovade att alla nr är öppna nu, så vi kan byta utan problem

HA, när vi försöker byta meddelar de att vi har obetalda skulder hos dem.

FFS de säger själva att vi ska få pengar (20k) av dem

 

Jag kan fortsätta, men eftersom det egentligen är ointressant för alla och envar. Så jag besparar er mer. Behövde bara ha ur mig en del

 

Utan att överdriva, vi har 50 timmars samtals/kötid till deras kundsupport.

 

Vad fan gör man nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar bara jag ser ordet "v44" i rubriken.

I helgen anordnar jag klubbens månadsturre. Får en mindre chock när jag upptäcker att jag jobbar eftermiddag då men lyckas, medelst lite mutor, byta bort det skiftet.

Idag gick jag, glad i hågen och med mumsiga frullemackor, till jobbet klockan 6:30. Jag börjar 14:00.

Har hela tiden tittat på mitt schema för v44. Problemet är att det är v44 2010 jag tittat på... Fml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar bara jag ser ordet "v44" i rubriken.

I helgen anordnar jag klubbens månadsturre. Får en mindre chock när jag upptäcker att jag jobbar eftermiddag då men lyckas, medelst lite mutor, byta bort det skiftet.

Idag gick jag, glad i hågen och med mumsiga frullemackor, till jobbet klockan 6:30. Jag börjar 14:00.

Har hela tiden tittat på mitt schema för v44. Problemet är att det är v44 2010 jag tittat på... Fml.

 

Jag tycker veckonummer känns väldigt åttiotal. Trodde att det och vanliga "analoga" klockor bara var något som användes i skolvärlden.

 

WP med skiftbytet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...