Gå till innehåll

Poker i Macau


Hjulapan

Recommended Posts

Hur stort är intresset för poker i Macau?

Jag vet att det inte är i närheten av det i Europa eller USA men med det enorma spelarunderlaget som finns i Kina räcker det med att typ 1 % spelar för att det ska finnas tillräckligt med action.

Såg detta inslag på Kobra om spelkulturen i Macau: http://svtplay.se/v/2562762/kobra/del_3_av_13?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2579593/sb,p102859,1,f,-1

 

Nu tror jag inte alla kineser har samma vidskepliga förhållningssätt till spel (även om vissa gör allt för att bekräfta den) men det räcker med att tendensen finns där för att ge spelet en saftig edge.

 

Så frågan: Värt att förlägga semestern där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det ska vara svårt att få spel om man kommer dit och inte är asiat. Alltså att dom sitter ute när dom ser en white guy och vägrar spela. Har inte varit där själv men funderar på att åka så någon får gärna confirma/icke det jag har hört från ett par andra.

 

Så är det ej. Men pokerintresset är väldigt litet. Jag var där i november förra året och då var det inte många bord igång. Hur det ser ut under sommaren vet jag inte. Kineser är dock tighta som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det ska vara svårt att få spel om man kommer dit och inte är asiat. Alltså att dom sitter ute när dom ser en white guy och vägrar spela. Har inte varit där själv men funderar på att åka så någon får gärna confirma/icke det jag har hört från ett par andra.

 

Jag har förstått det så att det du beskriver till viss del stämmer när det gäller näsblodsnivåer, men i övrigt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer även för "vanlig" highstakes, inte bara nosebleed.

 

Beror på vad man räknar som highstakes? Jag och brossan har varit där två ggr á en månad och aldrig blivit nekade action upp till 200/400 hkd (0,85x SEK) iaf.

 

Det stämmer att det krävs invite för 5k/10k och liknande. Kan vara ner till 500/1k att det är speciella krav. Jag tänker framförallt på Wynn och StarWorld, då de andra inte har så mkt action över 50/100.

 

Det är mina erfarenheter iaf, kan hända att andra har blivit nekade. Hur gör dom då undrar jag bara? Tar dom väck namnen från väntelistorna eller får man inte ens ställa sig i kö? I vanliga fall är det ju öppna väntelistor upp till 500/1k från vad jag har sett åtminstone.

 

Ett övrigt tips är att ha en fungerande telefon om du ska spela på Starworld. Dom skriver ner ditt nummer och ringer när det blir action. På Wynn gäller det att va snabb. Man har ungefär en minut på sig att ta sitt seat innan man blir kickad från väntelistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...