Gå till innehåll

PLO gud at svs 2-4/2-5 Mot högre stakes;)


Live2012

Recommended Posts

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det svs det smäller på?

Posta lite grafer på detta sjuka sjuka spel.

 

lycka till!

 

 

Aaa precis SvS, ojoj det är verkligen sinnes sjukt detta Game hehe.

 

Nu en fråga till PLO proffsen.

 

Hur spelar vi höga Kort som tex AKQx AKJx AK10x KQJx KQJx KQ10 QJ10x

när vi har As så öppnar jag ju alla Pos, tänkte mer om man har Q och Ks.

 

Sen tänkte jag även lite om Ds händer rent generellt inte typ där det är stegconnecting cards utan typ KJ68 ds J1054 ds osv, vilka positioner vill vi spela dom typerna av händer förutom knapp?

 

Hur ser ni på AAxx-KKxx-QQxx har dom typ samma värde? JJ 1010 99 88 hur vill vi lira dom?

 

rundowns har jag bra koll nu faktiskt, kul om någon erFAREn vill komma med lite input. Tillsammans blir vi alla bättre=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ereko 25/50 regg spelar 29/22 supertight utg/co

 

Ja, men då spelar han inte bord med 1-2 fiskar/bord och regs som inte har en aning om hur man ska spela sina fyra kort efter floppen. Det gör du!

 

Skulle gärna svara på din fråga om highcards osv, men är inte erfaren nog skulle jag tro. 8-)

 

Vill dessutom instämma i vad DickNiaz säger. Du har 200bigblinds till ditt förfogande. Jobba på postflopspelet, och för guds skull, bredda dina ranger preflop. Du kommer dra in mer pengar på det vid den typ av bord du spelar, sålänge du är någorlunda duktig postflop.

 

Svarar trots min brist på rutin:

 

AAxx,KKxx,QQxx har givetvis inte "ungefär samma värde".

Hur spelar vi höga Kort som tex AKQx AKJx AK10x KQJx KQJx KQ10 QJ10x - Lite beroende på bord så öppnar jag dem från alla 4 positioner innan bb, med möjligt undantag för QJTx.

Dubbelsvidade händer slår jag också upp, men från tidiga pos. enbart om vi har 2 klädda svids, och då utan att bry mig allt för mycket om hur korten conectar.

 

Men återigen. Visst är det bra att ha en hyffsad aning om hur olika rundowns och liknande står sig, men det är postflop du kommer tjäna pengar. Jobba på spelet där. Jag sitter ofta på dina bord och öppnar närar 100% knapp, bara spelarna i blindsen är dem rätta, och jag gör det väldigt profitabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men då spelar han inte bord med 1-2 fiskar/bord och regs som inte har en aning om hur man ska spela sina fyra kort efter floppen. Det gör du!

 

Skulle gärna svara på din fråga om highcards osv, men är inte erfaren nog skulle jag tro. 8-)

 

Vill dessutom instämma i vad DickNiaz säger. Du har 200bigblinds till ditt förfogande. Jobba på postflopspelet, och för guds skull, bredda dina ranger preflop. Du kommer dra in mer pengar på det vid den typ av bord du spelar, sålänge du är någorlunda duktig postflop.

 

Svarar trots min brist på rutin:

 

AAxx,KKxx,QQxx har givetvis inte "ungefär samma värde".

Hur spelar vi höga Kort som tex AKQx AKJx AK10x KQJx KQJx KQ10 QJ10x - Lite beroende på bord så öppnar jag dem från alla 4 positioner innan bb, med möjligt undantag för QJTx.

Dubbelsvidade händer slår jag också upp, men från tidiga pos. enbart om vi har 2 klädda svids, och då utan att bry mig allt för mycket om hur korten conectar.

 

Men återigen. Visst är det bra att ha en hyffsad aning om hur olika rundowns och liknande står sig, men det är postflop du kommer tjäna pengar. Jobba på spelet där. Jag sitter ofta på dina bord och öppnar närar 100% knapp, bara spelarna i blindsen är dem rätta, och jag gör det väldigt profitabelt.

 

Tackar så mkt Spelare=)=). spelade en session nu under dagen på dryga 2 H. +ade 1000 kr på 1-2. Mkt skönt spelade lösare än vanligt la till lite händer från ovan vilket gav resultat kanske var tur idag vem vet=)

 

Hatar denna reggen så hårt.

 

***** Hand History for Game 1872270324 ***** (Boss)

$200.00 USD PL Omaha - Sunday, December 16, 04:05:39 ET 2012

Table Britta 21 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Jakern ( $463.69 USD )

Seat 2: eNabLe ( $393.19 USD )

Seat 3: UCS ( $136.52 USD )

Seat 4: J.C#23 ( $221.59 USD )

Seat 5: pejja80 ( $185.00 USD )

UCS posts small blind [$1.00 USD].

J.C#23 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to eNabLe [ Ac Ad 6c 3s ]

pejja80 folds

Jakern raises [$7.00 USD]

eNabLe raises [$24.00 USD]

UCS folds

J.C#23 folds

Jakern raises [$68.00 USD]

eNabLe raises [$204.00 USD]

Jakern calls [$153.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 3d, 7d ]

Jakern bets [$235.69 USD]

eNabLe calls [$165.19 USD]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

** Dealing River ** [ 5s ]

Jakern shows [6h, 7c 5c 8d ]

Jakern wins $774.38 USD from main pot

Jakern wins $70.50 USD

 

mkt dåligt av mig......

 

***** Hand History for Game 1872275442 ***** (Boss)

$200.00 USD PL Omaha - Sunday, December 16, 04:16:06 ET 2012

Table Britta 37 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: eNabLe ( $400.00 USD )

Seat 2: pejja80 ( $219.81 USD )

Seat 3: xFaith ( $297.77 USD )

Seat 4: Enzonia ( $60.59 USD )

Seat 5: tidsbanken ( $154.84 USD )

eNabLe posts big blind [$2.00 USD].

tidsbanken posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to eNabLe [ Td Qc Jh Th ]

pejja80 raises [$7.00 USD]

xFaith calls [$7.00 USD]

Enzonia calls [$7.00 USD]

tidsbanken calls [$6.00 USD]

eNabLe calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4s, 9h, Tc ]

tidsbanken checks

eNabLe bets [$32.00 USD]

pejja80 folds

xFaith calls [$32.00 USD]

Enzonia folds

tidsbanken folds

** Dealing Turn ** [ Qd ]

eNabLe checks

xFaith bets [$99.00 USD]

eNabLe calls [$99.00 USD]

** Dealing River ** [ 3h ]

eNabLe checks

xFaith bets [$159.77 USD]

eNabLe calls [$159.77 USD]

xFaith shows [8h, Js 4c 8c ]

xFaith wins $601.54 USD from main pot

 

Fold nån gata tycker ni??

 

***** Hand History for Game 1872309015 ***** (Boss)

$200.00 USD PL Omaha - Sunday, December 16, 05:20:13 ET 2012

Table Britta 21 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Jakern ( $785.44 USD )

Seat 2: eNabLe ( $1004.34 USD )

Seat 3: pontuspila ( $295.10 USD )

Seat 4: EMiiiiiL ( $348.18 USD )

Seat 5: Clasanson ( $426.66 USD )

Jakern posts big blind [$2.00 USD].

Clasanson posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to eNabLe [ 8h Ad Qc Jc ]

eNabLe raises [$7.00 USD]

pontuspila folds

EMiiiiiL folds

Clasanson folds

Jakern raises [$20.00 USD]

eNabLe calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, Ac, 8d ]

Jakern bets [$33.75 USD]

eNabLe calls [$33.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Jakern bets [$112.50 USD]

eNabLe calls [$112.50 USD]

** Dealing River ** [ 3c ]

Jakern bets [$110.00 USD]

eNabLe calls [$110.00 USD]

Jakern shows [9s, 9d Th Ah ]

Jakern wins $543.57 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lite bättre nu än innan, vilket givetvis är skönt=) inte behövt dega in ngt och ska väl kunna bygga för 2-4.

En fråga till proffsen hur tight range bör man ha i SB/BB som oop calling range?

gillar vi typ As+ under tex 88?

borde vi kapa några rundowns här?

 

i blindsen jag loosar mest Moneys, men det är ju självklart man förlorar mer där men tror jag läcker mest där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live kolla hur många händer du spelat ur SB/BB och se vad du skulle ha betalt i döda pengar som post för SB/BB och jämför det med vad du faktiskt har förlorat.

 

Är beloppet mer än SB+BBs döda pengar hade du "tjänat" på att folda alla händer :)

 

Men ja skulle nog säga att man troligtvis är för lös i både SB och BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live kolla hur många händer du spelat ur SB/BB och se vad du skulle ha betalt i döda pengar som post för SB/BB och jämför det med vad du faktiskt har förlorat.

 

Är beloppet mer än SB+BBs döda pengar hade du "tjänat" på att folda alla händer :)

 

Men ja skulle nog säga att man troligtvis är för lös i både SB och BB

 

Tack så mkt! inte en så jättesmart kille haha=) denna mån ser det ut enligt följande i blindsen. SB Hands=6620 Winnings=3890- Stats 28/15/6

 

BB Hands=6495 Winnings=8636- Stats 20/9/8

 

 

Tog förövrigt hem Andra chansen nyss för 6700, perfekt för rullen när det spelas 1-2=)=)=).

 

Hade bra stack i lilllördag med förlorade först 77 vs AJ där han höjjer sen pos och vi får in det pre. Sen samma kille 15 bb får in det mid pos med 1010 har har AK så K flopp och adjö Enable=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar på rejält nu med fokus på 2/4-5. ner 2 ink so far today. satsar på 4-5 tim spel ikväll.

 

Isolerings range på knapp, Gillar vi As22+? Axs där vi till och med har 3 av samma färg? vad tycker vi om AKQ,AKJ,AK10,AQJ,AQ10 1s?

kör väl ungefär sådär mot limpers. Funderar på om man ska tighta till lite

tror inte jag är+ så mkt med Axs och under 88 typ om jag ska vara ärlig. Floppar blankt FD man Cbetar någon synar får checka turn osv i läångden känns det ingen profit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 8 timmar idag, vann lite. Sprang sådär. Tror 8 h cg blir kanske lite för mkt per dag. 6 h klarar jag lätt iaf:) hur mkt tycker ni man borde spela tim mässigt på en mån plo svs? Man kan ju bara köra 5 bord så man får ju inte in monster mkt händer.

 

Nu vet jag inte skillnaden, men tycker jag spelat extremt lite denna månaden och fått in 25k händer på 4 bord. 66h har jag iofs spelat :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Är det du som är TheGreatz? Höhö.

 

Det spelet är väl mest ' vem har mest rigg i ryggen ? ' Spel, raisar hårt på höga DS valörer, och AAxx, etc. Dvs, hårt spel vid varje nötdrag som de har. Pray N' Spray.

 

Lär dig folda lägre set/stege/flush. Försvara hårt med dina sketna två par, det lönar sig också, tror jag. Eller kanske inte. Vad ska de ha? Det jagas, du försvarar, du jagar, och de försvarar eller jagar sämre drag. Vem jagar och vem försvarar, vem bluffar? - INGEN?. Inte vet jag, jag är ingen coach . Men kan säga dig detta, och det är viktigt, du ska alltid bluffa vid säker vinst, och dessutom betta som du har missat när du har nöten, det lönar sig.

 

Och.... spela bra händer. Förlåt alla choacher där ute, jag löste precis Omaha. ;) typ. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du som är TheGreatz? Höhö.

 

Det spelet är väl mest ' vem har mest rigg i ryggen ? ' Spel, raisar hårt på höga DS valörer, och AAxx, etc. Dvs, hårt spel vid varje nötdrag som de har. Pray N' Spray.

 

Lär dig folda lägre set/stege/flush. Försvara hårt med dina sketna två par, det lönar sig också, tror jag. Eller kanske inte. Vad ska de ha? Det jagas, du försvarar, du jagar, och de försvarar eller jagar sämre drag. Vem jagar och vem försvarar, vem bluffar? - INGEN?. Inte vet jag, jag är ingen coach . Men kan säga dig detta, och det är viktigt, du ska alltid bluffa vid säker vinst, och dessutom betta som du har missat när du har nöten, det lönar sig.

 

Och.... spela bra händer. Förlåt alla choacher där ute, jag löste precis Omaha. ;) typ. eller?

 

 

Underbart! Där satt den! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...