Gå till innehåll

Turneringskrasch på boss


bjoelle

Recommended Posts

Satt och spela lite söndagsturrar och hade ett par uppe på boss. Efter en pause så kickade inte ett bord igång, utan det blinka "kvar på pause: 0sekunder" utan att hända något. Efter vad jag kunde hitta i andra turrar var det enda turneringen som inte fungerade. Några minuter senare börjar de cancella alla möjliga turrar, om än inte alla.

 

Då jag var djupt och hade bra stack i två undrar jag helt enkelt hur de sköter detta, supporten gav mig inget, han jag prata med hävdade tom att "pokerklienten var helt nere" vilket inte var sant. Klienten rullar atm och de startar nya turrar. Känns ju inte speciellt förtroendeingivande.

 

Är det någon som har erfarenhet om hur boss hanterar sådana här ärenden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, måndag till ungefär onsdag "räddat" jobbmässigt med andra ord. Ska bli "spännande" att se vad det är som hänt.

 

Jag lovar hålla er uppdaterade i den här tråden vad som händer med den info vi får från nätverket. Ställ gärna frågor, så ska jag försöka svara på dom... så länge ni lovar att inte skjuta budbäraren.

 

Jag har inte tillgång till mailen från Boss förrän måndag morgon dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, måndag till ungefär onsdag "räddat" jobbmässigt med andra ord. Ska bli "spännande" att se vad det är som hänt.

 

Jag lovar hålla er uppdaterade i den här tråden vad som händer med den info vi får från nätverket. Ställ gärna frågor, så ska jag försöka svara på dom... så länge ni lovar att inte skjuta budbäraren.

 

Jag har inte tillgång till mailen från Boss förrän måndag morgon dock...

 

Jag är väl mest nyfiken på ifall det finns någon policy för hur återbetalningar brukar ske på boss, och isåfall, hur den är? Jag spelade inte via paf nu, men förmodar att det är samma rakt över när det gäller boss.

 

Bra att någon svarar förövrigt, för den livesupport jag var i kontakt med var inte nådigt inkompetent ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väl mest nyfiken på ifall det finns någon policy för hur återbetalningar brukar ske på boss, och isåfall, hur den är? Jag spelade inte via paf nu, men förmodar att det är samma rakt över när det gäller boss.

 

Bra att någon svarar förövrigt, för den livesupport jag var i kontakt med var inte nådigt inkompetent ;)

 

Jag borde kunna den utantill, men det gör jag inte, men jag kan den ungefär:

 

Om noll till "ett litet antal" spelare åkt ur turren så delas inköpen tillbaks rakt av.

 

Om "ett litet antal" men ännu inte ITM så delas prispengarna upp i två delar: Hälften av cashen delas ut i förhållande till hur mycket chips vardera spelarna har, hälften av cashen delas ut lika på alla spelare.

 

Om man däremot kommit ITM så ska alla ha lika mycket som den spelare som sist fick betalt, därefter delas hälften av kvarvarande prispott ut efter chipsandel och hälften lika på alla spelare

 

Vad jag här är osäker på är två saker - dels vad "ett litet antal spelare är för nummer, och dels om det är denna metod Boss använder (jag tror det, men jag tar inte gift på det).

 

I frirullar och ev i garantiturrar gäller andra regler, samt i satelliter som kan bli ett #%¤&(# meck...

 

Utbetalningarna kommer göras av Boss, manuellt, så det kan ta ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat i dokumentationen nu:

 

"Ett litet antal" i min beskrivning ovan är 20% av startfältet. Även med sidoregeln: "If a Rebuy tournament has not completed the Rebuy/Add-on period then the tournament will be refunded." vilket låter rimligt. I övrigt stämmer min beskrivning för MTT.

 

Nu vet jag inte om det drabbade även SnG? I så fall gäller följande:

• If a Heads-Up Sit & Go Tournament is cancelled, both Players receive their Buy-in back, irrespective of how many chips either player holds.

• If a Sit & Go Tournament is cancelled, the tournament is classified as Void, and all players receive their Buy-ins Back

Skjut inte budbäraren som sagt vad gäller SnG (här hade jag personligen, för enbordstävlingar, gjort en enkel ICM-beräkning). Men det är kanske för svårt för Gibraltarianerna...

 

De sitter i alla fall och återbetala turrarna nu: All tournaments are being refunded as per standard policies. We are working on these now. MTT går oftast före SnG i återbetalningsturordning, har jag för mig.

 

Har fortfarande inte fått besked om vad det var som orsakade nedtagningen av alla turrar.

 

/Paf Poker Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sent igår när boss gick igång ramlade pengarna in för 85euros headhuntern som bara hade gått några minuter. Pengar för resterande turrar ramlade in idag, och att dömma av det jag fick in på kontot har det i någon av de turrarna/eller båda där jag var djupt skett någon form av icm-chop.

 

Trots kraschen, credd för att återbetalningar etc skett snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...