Gå till innehåll

Bubbelbeslut i 70k$ Guarantee på Pokerstars.


Lollet

Recommended Posts

Hej! Här kommer en hand som jag fick grubbla ett tag över mitt beslut.

Det är alltså en 11$ rebuy turre med 353spelare kvar av 2300. Det är 342betalda platser. (plats 342 ger 57$). Average stack var ca 35.000.

57$ är ju rätt lite men min rulle är liten oxå.

 

Vi är alltså väldigt nära bubblan, jag är ganska garanterad att komma itm om jag foldar på river.

Anledningen att jag inte höjer på turn är att jag tror han kommer beta dom flesta rivers hårt eftersom jag riskerar att "bubbla" om jag synar honom.

Vad skulle ni gjort på river? Jag har ca 20k kvar när han ställer mig ai.

Bluffar stora stackar mer frekvent mot midstacks nära bubblan?

Det känns som ett bra tillfälle för dom att göra det.

Eller tar han det steget längre och betar mig all-in för att han vet att jag vet att han har ett bra bluffläge mot mig när färgen kommer?

 

PokerStars spel #69478871060: Turnering #544010641, $10+$1 USD Holdem No limit - Nivå XIII (600/1200) - 2011-10-24 19:34:13 ET

Bord '544010641 189' 9-max Plats #3 har knappen

Plats 1: Lollet (26468 i marker)

Plats 2: Pessagno (25295 i marker)

Plats 3: sarspec (4073 i marker)

Plats 4: Lecterios2 (29086 i marker)

Plats 5: Pokerlam (83299 i marker)

Plats 6: miras1203 (31194 i marker)

Plats 7: As Peti As (17685 i marker)

Plats 8: salmoncatch (11738 i marker)

Plats 9: HeltRSkelter (31691 i marker)

Lollet: lägger ante 125

Pessagno: lägger ante 125

sarspec: lägger ante 125

Lecterios2: lägger ante 125

Pokerlam: lägger ante 125

miras1203: lägger ante 125

As Peti As: lägger ante 125

salmoncatch: lägger ante 125

HeltRSkelter: lägger ante 125

Lecterios2: lägger small blind 600

Pokerlam: lägger big blind 1200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Lollet [6c 6d]

miras1203: fold

As Peti As: fold

salmoncatch: fold

HeltRSkelter: raise 1550 till 2750

Lollet: call 2750

Pessagno: fold

sarspec tid har gått ut

sarspec: fold

sarspec står över

Lecterios2: fold

Pokerlam: call 1550

*** FLOPP *** [Kc Jc 4h]

Pokerlam: check

sarspec har kommit tillbaka

HeltRSkelter: check

Lollet: check

*** TURN *** [Kc Jc 4h] [6s]

Pokerlam: bet 3192

HeltRSkelter: fold

Lollet: call 3192

*** RIVER *** [Kc Jc 4h 6s] [2c]

Pokerlam: bet 31200

Lollet: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

få in mer deg på turn så slipper du sätta dig i denna situation på river.

 

mvh

 

Om jag raisar turn så släpper han alla sina bluffar, det skriker styrka om jag raisar där. Jag anser att oddsen att han ska beta hårt oavsett river är såpass stora att jag bara synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag raisar turn så släpper han alla sina bluffar, det skriker styrka om jag raisar där. Jag anser att oddsen att han ska beta hårt oavsett river är såpass stora att jag bara synar.

 

Ja, eller så har du en chans att få in det mot alla hans drag. Samt att du ttroligen får betalt av tvåpar, AK och en del andra händer som kan bli skrämda när färgen sitter på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller så har du en chans att få in det mot alla hans drag. Samt att du ttroligen får betalt av tvåpar, AK och en del andra händer som kan bli skrämda när färgen sitter på river.

 

Jag har svårt att se att han skulle ta syn med färgdrag om jag ställer, AK har han inte, de hade han raisat pre. Visst kan han ha tvåpar, men då åker troligtvis degen in på rivern ändå, om han nu inte blir rädd för klövern.

Men jag får nog ändå in ett värdebet på river mot hans tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag raisar turn så släpper han alla sina bluffar, det skriker styrka om jag raisar där. Jag anser att oddsen att han ska beta hårt oavsett river är såpass stora att jag bara synar.

 

om du nu resonerar så.......perfekt bluffkort på rivern,du säger att du vill ha den här action men tvekar?! ...

 

nej fold eller 3/bet all in pre med 22bb (luktar scared money btw)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du nu resonerar så.......perfekt bluffkort på rivern,du säger att du vill ha den här action men tvekar?! ...

 

nej fold eller 3/bet all in pre med 22bb (luktar scared money btw)

 

Jag vet att jag leder om det inte kommer en klöver, kommer den så vet jag inte vart jag står eftersom jag valt att bara syna (klöver 4 får gärna komma) . Jag valde att ta risken på 16% att bli utdragen (ifall han nu har 2 klöver) då jag trodde på att alla kort som inte är klöver (eller en klöver som ger mig kåk) kommer ge mig betalt. Nu hade jag oturen att klövern kom och jag är helt i blindo. Då får jag ta mitt beslut och tro på om han har satt färgen eller inte, eller om han bara sitter och vevar med 2 randomkort.

Det visa sig att han hade Q5 klöver :-(

 

Visst var det dåligt spelat preflop, men som spelat så tycker jag inte synen på turn är så dålig, då jag är säker på att han slänger in en bluffbet på rivern alla gånger han missar (Vilket är ofta) (Den bluffbeten tror jag många gånger är en ai, just för att ge mig ett beslut som kan få mig att semibubbla)

Raisar jag turn så viker han allt som han annars kan bluffa med på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag leder om det inte kommer en klöver, kommer den så vet jag inte vart jag står eftersom jag valt att bara syna (klöver 4 får gärna komma) . Jag valde att ta risken på 16% att bli utdragen (ifall han nu har 2 klöver) då jag trodde på att alla kort som inte är klöver (eller en klöver som ger mig kåk) kommer ge mig betalt. Nu hade jag oturen att klövern kom och jag är helt i blindo. Då får jag ta mitt beslut och tro på om han har satt färgen eller inte, eller om han bara sitter och vevar med 2 randomkort.

Det visa sig att han hade Q5 klöver :-(

 

Visst var det dåligt spelat preflop, men som spelat så tycker jag inte synen på turn är så dålig, då jag är säker på att han slänger in en bluffbet på rivern alla gånger han missar (Vilket är ofta) (Den bluffbeten tror jag många gånger är en ai, just för att ge mig ett beslut som kan få mig att semibubbla)

Raisar jag turn så viker han allt som han annars kan bluffa med på river.

 

Men eftersom att detta är en billig turnering, och de flesta nybörjarna blir rädda för färgen när den kommer, det är sällan de bluffar att de har dem.

Så bör du trycka in på turn, eftersom att du är så shortstackad så kommer han ha svårt att lägga sig.

Kommer dock ett klöver på turn och han inte har färg, så får du svårare att få ut mer pengar ifrån han.

 

Annars om du är så nöjd med handen, så borde du inte ha postat den i forumet, om du endå inte vill ändra något.

 

Jag tror han nästan aldrig bluffar på river om han missar, både för att han själv gärna inte vill busta vid bubblan.

Och eftersom att han har färgdrag och 2 klöver ligger ute, så lär han inte sätta dig på ett färgdrag, och han försöker alltså få dig att slänga en kung på river?

Det var en tre vägs pot också, så ännu större chans att du har något, alltså mer korkat av honom att bluffa rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom att detta är en billig turnering, och de flesta nybörjarna blir rädda för färgen när den kommer, det är sällan de bluffar att de har dem.

Så bör du trycka in på turn, eftersom att du är så shortstackad så kommer han ha svårt att lägga sig.

Kommer dock ett klöver på turn och han inte har färg, så får du svårare att få ut mer pengar ifrån han.

 

Annars om du är så nöjd med handen, så borde du inte ha postat den i forumet, om du endå inte vill ändra något.

 

Jag tror han nästan aldrig bluffar på river om han missar, både för att han själv gärna inte vill busta vid bubblan.

Och eftersom att han har färgdrag och 2 klöver ligger ute, så lär han inte sätta dig på ett färgdrag, och han försöker alltså få dig att slänga en kung på river?

Det var en tre vägs pot också, så ännu större chans att du har något, alltså mer korkat av honom att bluffa rivern.

 

Så jättedåliga tycker jag inte spelarna är i den turneringen när man sållat bort över 80% av fältet.

Jag tror visst att han har svårt att syna om jag ställer på turn, han får inte alls pottodds på att syna.

Eftersom han har ca 55.000chips mer än mig så är han inte i närheten av att busta även om han torskar en ai mot mig.

Det finns flertalet händer han kan bluffa bort mig från, t.ex. en svag kung.

 

Jag har inte sagt att jag är nöjd med handen, jag synade river och det är jag så klart missnöjd med. Men jag är inte missnöjd med min turncheck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra spelare säger att du spela den fel men endå håller du på och argumenterar om att du spela den rätt.

 

plz fråga fan inte nästa gång, fortsätt bara spela dåligt..

 

Jag vet att jag spela den fel preflop.. jag förklarar bara hur jag ser på turnspelet. Jag säger inte att det är rätt eller fel. Jag argumenterar för hur jag tänkte och försöker få reda på om nån håller med om att den linjen kan fungera.

Tycker du har en tråkig attityd när jag bara försöker diskutera. Ska du bara gnälla på att jag skriver min syn på saker så får du gärna låta bli att posta. Jag är här för att lära mig! Jag vet inte varför du sitter här och är otrevlig däremot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag spela den fel preflop.. jag förklarar bara hur jag ser på turnspelet. Jag säger inte att det är rätt eller fel. Jag argumenterar för hur jag tänkte och försöker få reda på om nån håller med om att den linjen kan fungera.

Tycker du har en tråkig attityd när jag bara försöker diskutera. Ska du bara gnälla på att jag skriver min syn på saker så får du gärna låta bli att posta. Jag är här för att lära mig! Jag vet inte varför du sitter här och är otrevlig däremot..

 

Tyvärr är det ett riktigt elittänkande på vårt forum och har varit så ända sedan pf:s stenålder, när SuperTequila yttrade sina bevingade ord i ett av forumets bästa inlägg någonsin:

 

Frågan mina kära pokerforumare är vilket sorts forum vi vill ha?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...