Gå till innehåll

Djuniorthe Svs grind (dagbok)


Djuniorthe

Recommended Posts

Tjenixen alla poker hajar ! Jag är en poker intresserad grabb från norra Sverige som spelar poker på hobby nivå. Har lirat i några år till och från och anser mig som en vanlig nybörjare. Har för mestadels bara lirat lite på skoj och bara skottat. Har aldrig någonsin Grindat men tänkte nu dra igång min första grind. Här tänkte jag att skriva om, händer, resultat och utvärdera sessioner. Min tanke med den här dagboken är att hålla fokus på vägen att bygga rulle och utvecklas som spelare.

 

Klient: Svenska spels poker

Start kapital: 380 kr

Start nivå: 0.25/0.50 cashgame (shorthand) och SnG 50+5 (shorthand)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började tungt och jag bustade i dom första SnG. Men jag körde på och de gick upp och ner hela tiden, back upp till plus minus noll och sen fortsatte de så. I princip varje All in läge hade jag dom dominerade i SnG , inte i alla men i dom flesta och blev utdragen på löpande band. Första sessionen gick i alla fall extremt lite plus. haha. inte mycket att hurra för.

 

Min andra session körde jag nu ikväll och jag började med SnG och de fortsatte i samma visa dom två första innan de lossnade. Efter två SnG till kunde jag +a mina första två inköp och de kändes genast mycket bättre vid borden. Sen för någon timma sedan körde jag heads upp och kunde plussa fyra inköp. Dom här två sessionerna plussade jag sex inköp vilket känns som en bra början på grinden.

 

Får ta och posta lite händer i morgon då nya sköna potter väntar.

Näst kommande inlägg kör jag lite mer utvecklat. Alldeles för trött för att skriva nu. !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl, men din BR är lite väl tajt?

 

De stämmer, japp jag är tight. Kör mest bara ABC poker på så låga nivåer som jag spelar på. Dom betalar av när man har en hand och dom flesta är svåra att bluffa när dom är så pass lösa av sig. Min tighta spel stil för tillfället verkar passa in på den nivån märker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De stämmer, japp jag är tight. Kör mest bara ABC poker på så låga nivåer som jag spelar på. Dom betalar av när man har en hand och dom flesta är svåra att bluffa när dom är så pass lösa av sig. Min tighta spel stil för tillfället verkar passa in på den nivån märker jag.

 

Han syftade nog på att din bankrollmanagement är tight, alltså du har mindre än 8 buyins för nivån du spelar på.

 

Men e ju lägsta nivån så skit samma, kör hårt! GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry MCkarlsson , snabb läste bara så han kolla fel hehe. eller ?

ja vi säger väll så ;) Skämt och sidor. Jo min rulle är rätt tight men ville börja från ruta ett och inte investera allt för mycket cash. Får se hur de går. Ser bra ut så här långt iaf och har inte varit ute "på svag is " än så länge. Tänkte lira nu så återkommer senare idag om hur de går och postar om de dyker upp några intressanta händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenixen ! 2 sessioner blev de spelat ikväll. Session 1 gick riktigt trögt i början precis som igår, upp och ner hela tiden och den sessionen blev plus minus noll. fiskarna fick 3 outa mig i sng och jag hade även lite kicker problem. Den sista sessionen fortsatte jag lira sng och jag placerade mig i pengarna och vann dom flesta som gjorde att jag den här sessionen plusade 7 inköp som jag slutade med plus totalt för den här kvällens grind. Efter att jag hade lirat klart kollade jag igenom min statistik och såg att jag lirade 40.5% av mina händer totalt sen jag började med den här grinden. En fråga till er hajar, vad ska man ligga på ungefär på spelade händer? Är jag alldeles för tight/lös eller är de normalt? Tänkte posta lite händer ikväll men har inte pokertracker så vet inte riktigt hur jag ska posta dom så som ni gör i era dagböcker. Får ta och få min handhistorik att fungera på SvS att komma upp som endast har en tandens att komma upp i explorer. Får ta och kolla på de i morgon. Hoppas eran Poker dag har gått bra och att ni har haft en rolig dag vi pokerborden !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 är förmodligen alldeles för mycket om du är nybörjare. Runt 20/20 lär vara rätt OK, standard TAG-stats. När du blir bättre kan du spela lösare.

 

EDIT: för cashgame, SNG är väl liknande stats men kan inte det så bra! lycka till

 

Tack för tipset de där med 20/20. Ska tänka på de och pröva dra ner på händerna !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa ! Precis vaknat så nu blir de att äta frukost och sen starta dagens första session. Tänkte höra med er om de är någon av er som handhistoriken funkar för på svs? Ni vet den som man kan klicka upp direkt på pokerborden :)

 

Min har inte fungerat på länge. Har inte undersökt det närmare dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min har inte fungerat på länge. Har inte undersökt det närmare dock.

 

All right. Stod att man skulle ha internet explorer som standard webbläsare för historiken funkade bäst med den. Såg nått om de på svs pokerforum så ska ta tanka den skit webbläsaren idag och testa :) Kan återkomma senare om historiken börjar funka med explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att anledningen att den inte funkar i SVS-klienten är att HEM (med flera?) plockar bort HH från mappen SVS-klienten lagrar den i och istället lägger den i sitt eget arkiv.

 

Testa köra några händer med HEM avslagen, min erfarenhet är då att historiken fungerar i SVS klienten.

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så här att jag satt i en SnG alldeles nyligen och de var tre spelare kvar och jag var chip med 3700 i marker, En hyper tight spelare med 2500 och en mellanlös spelare med 1300 i stacken blaindsen på 50/100. Jag sitter på BB och får Aks (Klöver), knappen foldar och SB ställer in markerna. Han visar 66 och floppen kommer 78K två spader, turn 6 och river 8. Han dubblar upp och spelet går vidare. Den tighta spelaren fortsätter vara tight och blaindsen går upp till 75/150 och jag snor en hel del mot han. Jag förlorar även någon bindre pott mot chip tvåan och nu är blaindsen på 100/200 och den tighta spelaren har förlorat ner sig till 600 efter att jag har snott hans blainds. den tighta spelaren ställer in på knappen med sina 600 och SB foldar, jag har Q7 off och 2400 bakom mig och de är 400 för syn. jag synar han och han har 109 off. Floppen kommer 62K, turn7 och rinver 8. de går några händer och den tighta spelaren vinner några potter pree mot den lösare spelaren . Han har 1560 och jag 1700, blaindsen fortfarande på 100/200 jag sitter på BB, knappen lägger sig och SB den lösare spelaren går All in med sina 1560 i marker och jag synar med JJ. Han visar upp A3 och floppen kommer, 10A5. Hanns hand står sig och jag har endast 140 kvar i marker. Blaindsen ställer mig All in och jag får ha lite tur några gånger och har nu 900 i marker och sitter på knappen jag ställer med 55 då blaindsen är på 150/300 Dom två motspelarna har 3 gånger så stora stackar än mig. SB synar med 77 och BB med AK. Jag bustar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så här att jag satt i en SnG alldeles nyligen och de var tre spelare kvar och jag var chip med 3700 i marker, En hyper tight spelare med 2500 och en mellanlös spelare med 1300 i stacken blaindsen på 50/100. Jag sitter på BB och får Aks (Klöver), knappen foldar och SB ställer in markerna. Han visar 66 och floppen kommer 78K två spader, turn 6 och river 8. Han dubblar upp och spelet går vidare. Den tighta spelaren fortsätter vara tight och blaindsen går upp till 75/150 och jag snor en hel del mot han. Jag förlorar även någon bindre pott mot chip tvåan och nu är blaindsen på 100/200 och den tighta spelaren har förlorat ner sig till 600 efter att jag har snott hans blainds. den tighta spelaren ställer in på knappen med sina 600 och SB foldar, jag har Q7 off och 2400 bakom mig och de är 400 för syn. jag synar han och han har 109 off. Floppen kommer 62K, turn7 och rinver 8. de går några händer och den tighta spelaren vinner några potter pree mot den lösare spelaren . Han har 1560 och jag 1700, blaindsen fortfarande på 100/200 jag sitter på BB, knappen lägger sig och SB den lösare spelaren går All in med sina 1560 i marker och jag synar med JJ. Han visar upp A3 och floppen kommer, 10A5. Hanns hand står sig och jag har endast 140 kvar i marker. Blaindsen ställer mig All in och jag får ha lite tur några gånger och har nu 900 i marker och sitter på knappen jag ställer med 55 då blaindsen är på 150/300 Dom två motspelarna har 3 gånger så stora stackar än mig. SB synar med 77 och BB med AK. Jag bustar !

 

Vore betydligt skönare läsning om du delade upp texten och kopierar HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...