Gå till innehåll

5-max SvS 1/2sek


Recommended Posts

Hej.

 

Vad hade ni gjort i detta läget.

Vi utgår från att alla är skapligt tighta

 

Jag får KK i utg, jag höjer till 6sek, alla foldar till cut-off som synar min höjning. sb&BB foldar.

 

 

Flop Q89, jag c-betar 9sek, då höjer han till 28sek, vad göra här?

 

Enda normala möjliga handen som jag slår är ju AQ, KQ typ .. OBS vi är 200BB djupa.

 

 

Hur hade ni gjor ti detta läget, utveckla gärna svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Vad hade ni gjort i detta läget.

Vi utgår från att alla är skapligt tighta

 

Jag får KK i utg, jag höjer till 6sek, alla foldar till cut-off som synar min höjning. sb&BB foldar.

 

 

Flop Q89, jag c-betar 9sek, då höjer han till 28sek, vad göra här?

 

Enda normala möjliga handen som jag slår är ju AQ, KQ typ .. OBS vi är 200BB djupa.

 

 

Hur hade ni gjor ti detta läget, utveckla gärna svar =)

 

Alla foldar till CO? Dvs ingen foldade? =) Jag synar och tittar på turn. Vi kan inte låta det kosta 28 sek att bluffa bort oss från KK i det här läget. Det vore intressant att veta om det ligger ett färgdrag eller inte på floppen också, en handhistorik hade helt klart varit att föredra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Frågor du måste ställa dig själv i sådana här situationer är? Hur mycket kommer detta att kosta innan handen är klar, och hur mycket är jag beredd att riskera innan jag kommer på att min hand inte är så bra längre. Desto bättre spelare fi är desto mer i snitt blir summan.

 

Om du synar floppen och räknar med att han satsar 60 till på turn. Då kommer det att kosta c:a 50 bb (denna summa är i själva verket mindre eftersom han kommer att checka bakom ibland). Så långt bör du i alla fall vara med med ditt överpar om du väljer linjen att checksyna två gator. Vi behöver inte gå in på om vi ska höja floppen, vilket kan vara rätt en del gånger mot rätt spelare. Det enda du behöver veta om det är att veta vilken situation som är vilken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor du måste ställa dig själv i sådana här situationer är? Hur mycket kommer detta att kosta innan handen är klar, och hur mycket är jag beredd att riskera innan jag kommer på att min hand inte är så bra längre. Desto bättre spelare fi är desto mer i snitt blir summan.

 

Om du synar floppen och räknar med att han satsar 60 till på turn. Då kommer det att kosta c:a 50 bb (denna summa är i själva verket mindre eftersom han kommer att checka bakom ibland). Så långt bör du i alla fall vara med med ditt överpar om du väljer linjen att checksyna två gator. Vi behöver inte gå in på om vi ska höja floppen, vilket kan vara rätt en del gånger mot rätt spelare. Det enda du behöver veta om det är att veta vilken situation som är vilken.

 

Spot on........ Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...