Gå till innehåll

Fd Full Tilt Poker-anställd. Ställ dina frågor


E202

Recommended Posts

Jag undviker gärna att gå in på skattefrågor då jag inte vill ge någon felaktig information.

 

Fast jag ber dig inte att gå in på någon skattefråga, det sköter jag själv. Jag ber dig om hjälp för att bevisa det du säger; att "all den huvudsakliga verksamheten drivs från Irland genom Pocket Kings. Support, uveckling, ekonomi, marknadsföring, drift och data."

 

Jag kan ju redan nu säga att jag inte är som några andra på det här forumet som drar förhastade slutsatser av all info som kan verka lite positiv och ignorerar allt som talar emot det. Dvs. oavsett om du kan bevisa vad du säger eller inte så hoppar jag inte högt av glädje (och ingen annan borde göra det heller) innan jag (eller någon annan) fått igenom min argumentation hos åtminstone en kammarrätt.

 

Däremot så är ju allt nytt som är till stöd för att FTP mer eller mindre bedrivits från Irland guld för en sån som mig.

 

Edit: Jag kommer nog inte att hoppa högt av glädje oavsett, eftersom jag aldrig spelat på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänker inte säga exakt titel då jag var ensam om den. Det går att lista ut vem jag är utan det men jag behöver inte skriva det i pannan. Jag berättar allt jag vet utan sånt som direkt skulle skada mina vänner.

 

Jag har många vänner kvar där vilka jag önskar all lycka. Mest av allt vill jag att spelarna ska få tillbaka sina pengar. Mot ägarna och top management känner jag dock ingen lojalitet. Det är pga deras girighet och inkompetens som företaget befinner sig i den situationen det gör.

 

Jag jobbade där ett år och slutade väldigt nyligen. Innan dess var jag ägare till ett pokerbolag under fem års tid innan det såldes förra sommaren. Nu tänkte jag ta semester ett tag och fundera på vad jag vill göra i framtiden.

 

Allright, då får vi vänta på att Dev "godkänner dig". ;-)

 

Vad tror du om FTP:s framtid om det blir Tapie med flera som tar över? Är det business as usual och spelarna får tillbaka sina pengar eller hur kommer det att se ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag ber dig inte att gå in på någon skattefråga, det sköter jag själv. Jag ber dig om hjälp för att bevisa det du säger; att "all den huvudsakliga verksamheten drivs från Irland genom Pocket Kings. Support, uveckling, ekonomi, marknadsföring, drift och data."

 

Jag kan ju redan nu säga att jag inte är som några andra på det här forumet som drar förhastade slutsatser av all info som kan verka lite positiv och ignorerar allt som talar emot det. Dvs. oavsett om du kan bevisa vad du säger eller inte så hoppar jag inte högt av glädje (och ingen annan borde göra det heller) innan jag (eller någon annan) fått igenom min argumentation hos åtminstone en kammarrätt.

 

Däremot så är ju allt nytt som är till stöd för att FTP mer eller mindre bedrivits från Irland guld för en sån som mig.

 

Edit: Jag kommer nog inte att hoppa högt av glädje oavsett, eftersom jag aldrig spelat på FTP.

 

Vem är det du vill bevisa det för?

 

Från pocketkings.ie: "Founded with the goal of creating the best online poker experience anywhere, Pocket Kings provides Technology and Marketing consulting services to the online poker industry and one of the fastest growing online poker sites, Full Tilt Poker. "

 

Jag antar att ett telefonsamtal dit skulle räcka för att få det bekräftat. Jag kan även meddela att en moderator här snart kommer bekräfta att jag är den jag utger mig för att vara.

 

Jag kan garantera att verksamheten bakom FTP bedrivs från Irland (EU) men att servrar och licens (den indragna) finns på Alderney (ej EU).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det du vill bevisa det för?

 

Från pocketkings.ie: "Founded with the goal of creating the best online poker experience anywhere, Pocket Kings provides Technology and Marketing consulting services to the online poker industry and one of the fastest growing online poker sites, Full Tilt Poker. "

 

Jag antar att ett telefonsamtal dit skulle räcka för att få det bekräftat. Jag kan även meddela att en moderator här snart kommer bekräfta att jag är den jag utger mig för att vara.

 

Jag kan garantera att verksamheten bakom FTP bedrivs från Irland (EU) men att servrar och licens (den indragna) finns på Alderney (ej EU).

 

Det är klart att vi svenska spelare vill ha påtagliga bevis gentemot Skatteverket att verksamheten drivits från ett EU-land. Det räcker liksom inte riktigt att en anonym användare på ett pokerforum garanterar detta. Trots ett otal påstötningar till FTP (bl.a. från min sida) så har alltid FTP vägrat hjälpa till så att skattesituationen klarläggs. Bolaget har enligt mitt förmenande totalt ignorerat spelarna i denna fråga. "Av säkerhetsskäl" så har FTP vägrat uppge eller bekräfta att HQ är på Irland t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det du vill bevisa det för?

 

Från pocketkings.ie: "Founded with the goal of creating the best online poker experience anywhere, Pocket Kings provides Technology and Marketing consulting services to the online poker industry and one of the fastest growing online poker sites, Full Tilt Poker. "

 

Jag antar att ett telefonsamtal dit skulle räcka för att få det bekräftat. Jag kan även meddela att en moderator här snart kommer bekräfta att jag är den jag utger mig för att vara.

 

Jag kan garantera att verksamheten bakom FTP bedrivs från Irland (EU) men att servrar och licens (den indragna) finns på Alderney (ej EU).

 

För SKV/förvaltningsdomstolar.

 

Server och licens bör inte spela någon roll. Det svåra för mig och alla andra är att bevisa att spelet faktiskt anordnats inom EU. Om det du säger ovan stämmer, dvs. att endast licens och servrar var utanför EU, så bör man ha bra argument för att spelet anordnades inom EU, oavsett om anordnaren (dvs. eventuellt Filco Ltd.) köpte in alla tjänster från tredje part (Pocket Kings). Men där håller SKV inte med mig, naturligtvis.

 

Tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allright, då får vi vänta på att Dev "godkänner dig". ;-)

 

Vad tror du om FTP:s framtid om det blir Tapie med flera som tar över? Är det business as usual och spelarna får tillbaka sina pengar eller hur kommer det att se ut?

 

Vad ger du för spontant för odds på att Tapie-investeringen går som folk hoppas?

 

Kravet för att det ska bli en deal är att investeraren har tillräckligt med pengar till att betala alla spelarna, eventuella böter samt att driva företaget vidare. Jag tycker att det känns oroväckande att Tapie har presenterat ett förslag där spelare ska kunna få aktier istället för de pengar de har på sina konton. En deal jag personligen aldrig hade gått med på.

 

Jag tror att Full Tilt Poker kan överleva även om det blir tufft. Det har de dock räknat med och de har en klar plan över vad de ska göra vi en eventuell relaunch. De har enligt mig och många andra en överlägsen produkt men förtroendet har tagit skada. Dessutom har mycket kompetens försvunnit från företaget. Utöver detta är det business as usual men förstås med fokus på Europa, Ryssland och senare Sydamerika.

 

Jag vill inte uttala mig om chanserna med Tapie. Om FTP kommer tillbaka kommer det ta minst 3 månader till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att vi svenska spelare vill ha påtagliga bevis gentemot Skatteverket att verksamheten drivits från ett EU-land. Det räcker liksom inte riktigt att en anonym användare på ett pokerforum garanterar detta. Trots ett otal påstötningar till FTP (bl.a. från min sida) så har alltid FTP vägrat hjälpa till så att skattesituationen klarläggs. Bolaget har enligt mitt förmenande totalt ignorerat spelarna i denna fråga. "Av säkerhetsskäl" så har FTP vägrat uppge eller bekräfta att HQ är på Irland t.ex.

 

För SKV/förvaltningsdomstolar.

 

Server och licens bör inte spela någon roll. Det svåra för mig och alla andra är att bevisa att spelet faktiskt anordnats inom EU. Om det du säger ovan stämmer, dvs. att endast licens och servrar var utanför EU, så bör man ha bra argument för att spelet anordnades inom EU, oavsett om anordnaren (dvs. eventuellt Filco Ltd.) köpte in alla tjänster från tredje part (Pocket Kings). Men där håller SKV inte med mig, naturligtvis.

 

Tack för svaren.

 

SKV borde samarbeta med irländska myndigheter för att få klarhet i vad som försigår här i Dublin. Det finns minst 1000 fd och nuvarande anställda som gladeligen uppger att verksamheten bedrivs härifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKV borde samarbeta med irländska myndigheter för att få klarhet i vad som försigår här i Dublin. Det finns minst 1000 fd och nuvarande anställda som gladeligen uppger att verksamheten bedrivs härifrån.

 

SKV verkar tyvärr inte riktigt anse sig ha incitament att försöka ta fram underlag som pekar på att FTP skulle vara skattefritt för svenska pokerspelare. Vilket i sig naturligtvis är för jävligt, de ska inte ha en sådan fiskal roll som de själva verkar anse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKV verkar tyvärr inte riktigt anse sig ha incitament att försöka ta fram underlag som pekar på att FTP skulle vara skattefritt för svenska pokerspelare. Vilket i sig naturligtvis är för jävligt, de ska inte ha en sådan fiskal roll som de själva verkar anse.

 

Jag håller med dig och det väldigt tråkigt. Borde det inte räcka med att lägga fram den fakta som Department of Justice har för få ändring på detta? Jag vet inte vilket dokument som är aktuellt för detta men det kan vara http://blogs.reuters.com/felix-salmon/files/2011/09/FullTiltPokerComplaint.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig och det väldigt tråkigt. Borde det inte räcka med att lägga fram den fakta som Department of Justice har för få ändring på detta? Jag vet inte vilket dokument som är aktuellt för detta men det kan vara http://blogs.reuters.com/felix-salmon/files/2011/09/FullTiltPokerComplaint.pdf

 

Tack för den länken! Har precis börjat titta lite på vad som kan användas för att visa att FTP=EU och i punkt 22 i det länkade dokumentet så hittade man minsann:

 

22. At all times relevant to the Amended Complaint,

Full Tilt Poker was an internet poker company founded in or about

2004 with headquarters in Ireland.

 

Nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den länken! Har precis börjat titta lite på vad som kan användas för att visa att FTP=EU och i punkt 22 i det länkade dokumentet så hittade man minsann:

 

 

 

Nice!

 

Jag har inte läst hela dokumentet och jag är dessutom fruktansvärt bakfull. Finns det någonstans svart på vitt att licensen är inom EU. Var den huvudsakliga verksamheten har bedrivits har dom ju inte tagit hänsyn till tidigare i skattefrågan..

 

Jag vill ha tillbax mina pengar:evil: :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst hela dokumentet och jag är dessutom fruktansvärt bakfull. Finns det någonstans svart på vitt att licensen är inom EU. Var den huvudsakliga verksamheten har bedrivits har dom ju inte tagit hänsyn till tidigare i skattefrågan..

 

Jag vill ha tillbax mina pengar:evil: :evil: :evil: :evil:

 

Licensen har utan tvekan varit på Alderney hos AGCC. Alltså INTE EU. Svart på vitt hittar du det tex här: http://www.gamblingcontrol.org/userfiles/file/FTP_statement.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst hela dokumentet och jag är dessutom fruktansvärt bakfull. Finns det någonstans svart på vitt att licensen är inom EU. Var den huvudsakliga verksamheten har bedrivits har dom ju inte tagit hänsyn till tidigare i skattefrågan..

 

Jag vill ha tillbax mina pengar:evil: :evil: :evil: :evil:

 

Egentligen ska jag kanske inte svara då detta är wnoxa's frågelådetråd men .....

 

Det stämmer inte, dom har visst tagit hänsyn till var verksamheten bedrivits. Bara det att SKV ansett att den inte bedrivits inom EU. Låt gå för att SKV använt licensen som ett bevis för utomeuropeisk verksamhet i brist på bättre bevis men det ändrar ändå inte det faktum att licensen i sig är ointressant. I fallet FTP har det ju varit delade meningar om var FTP's verksamhet bedrivits och SKV har som sagt uppenbarligen inte tyckt att verksamheten bedrivits inom EU fast den med största sannolikhet gjort det. Vilket detta dokument som wnoxa länkar till tydligt visar att den gjorts.

 

Sorry för kapningen wnoxa, nu får du gå tillbaka till att svara på FTP-specifika spörsmål.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen har utan tvekan varit på Alderney hos AGCC. Alltså INTE EU. Svart på vitt hittar du det tex här: http://www.gamblingcontrol.org/userfiles/file/FTP_statement.pdf

 

Givetvis är FTP utanför EU. Jag förstår inte hur en del av er tänker. Ni sitter med stege på en parad och färgad bräda och Fi har ju gått All in. Men man vill ju sååå gärna att det är en bluff. Så man synar och ser stacken försvinna till andra sidan bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla gör inte detta till ftp/skattefråga-tråd.

 

Mer relevanta roliga frågor istället!

 

 

Inhouse SEO säger du kul! Vågar du släppa siffror på vilka summor ni köpte länkar för, fanns det någon budget eller var det snarare ta vad ni kommer över?

 

Vem var FTP's bästa affiliate? Om du inte kan svara på det, hur mycket av omsättningen stod hans spelare för?

 

Tror du verkligen FTP kommer kunna få sitt företroende tillbaka?

 

Hade du som anställd några misstankar om att fuffens föregicks innan bubblan sprack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla gör inte detta till ftp/skattefråga-tråd.

 

Mer relevanta roliga frågor istället!

 

 

Inhouse SEO säger du kul! Vågar du släppa siffror på vilka summor ni köpte länkar för, fanns det någon budget eller var det snarare ta vad ni kommer över?

 

Vem var FTP's bästa affiliate? Om du inte kan svara på det, hur mycket av omsättningen stod hans spelare för?

 

Tror du verkligen FTP kommer kunna få sitt företroende tillbaka?

 

Hade du som anställd några misstankar om att fuffens föregicks innan bubblan sprack?

 

Jag jobbade inte med SEO teamet alls så jag kan inte svara på det.

 

Jag vet att Pokerstrategy är en stor affiliate men igen, jag jobbade inte med affiliates. Vem som var störst och vad denne hade för omsättning vet jag inte.

 

Jag tror att Full Tilt Poker kan få tillbaka sitt förtroende men det kommer ta väldigt lång tid. Det krävs en seriös investerare som förstår sig på branschen och att den nuvarande ledningen ersätts av en ny, samt att man lyckas locka till sig bra personal igen. Dessutom är det många som förknippar FTP med Howard och Chris bl.a. Personer som har svikit spelare såväl som anställda. De måste tvätta bort dessa namn.

 

Man är idag en 1/3 av den tidigare personalstyrkan och folk slutar hela tiden. Jag önskar att jag kunde vara stolt över att ha arbetat där men nu får jag dessvärre skämmas även om jag och de flesta av mina kollegor inte har gjort något fel. Det är ingen tröst kanske men glöm inte bort att vi som var/är anställda känner oss minst lika lurade som er spelare som har pengar på FTP.

 

Jag har varit med i branschen länge och förstod såklart att de efter UIGEA lagen 2006 måste ha börjat sköta inbetalningarna från US spelare på ett sätt som inte är riktigt. Hur det gick till visste jag inte och ärligt talat var det inget jag reflekterade över. Det hade ju pågått i flera år innan jag började och andra bolag som tex PS var också kvar i US. Dessvärre blir man blåögd när allt fungerar bra. Jag har lärt mig en nyttig läxa.

 

Utöver detta tyckte jag att det var konstigt att det var nästintill omöjligt att få fram diverse resultatsiffror som enligt mig är avgörande för att göra ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha sura rönnbär till mig då.. Tack för snabbt svar

 

Licensen bör spela väldigt liten roll för skattefrågan.

 

Givetvis är FTP utanför EU. Jag förstår inte hur en del av er tänker. Ni sitter med stege på en parad och färgad bräda och Fi har ju gått All in. Men man vill ju sååå gärna att det är en bluff. Så man synar och ser stacken försvinna till andra sidan bordet.

 

Jag tror du har fel och jag är helt säker på att du inte kan tillräckligt mycket om skatterätt för att kunna uttala dig kategoriskt om ett väldigt osäkert rättsläge som inte har prövats av någon högre instans (vad jag vet).

 

Nu ska jag sluta kapa tråden med skatterätt. (Fast den enda fråga som torde kunna vara mer relevant är väl om spelarna kan få tillbaka sina pengar? Det är inte så att skattefrågan är någon liten skitfråga i periferin direkt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den enda fråga som torde kunna vara mer relevant är väl om spelarna kan få tillbaka sina pengar?

 

Jag vågar påstå att det nu ligger i Department of Justice, DOJ's händer. Det är självfallet ägarnas fel att situationen är som den är men DOJ har förvärrat situationen rejält. Alderney kände sig alltför pressade när DOJ kom med sina anklagelser och drog tillbaka licensen. De kommer aldrig återge den innan spelarna har fått betalt och DOJ kommer i sin tur inte gå med på en uppgörelse med FTP innan de har betalat tillbaka spelarna.

 

DOJ har fryst företagets tillgångar vilket har gjort det omöjligt att driva företaget normalt. De säkerställer hellre att de själva får in skadeståndspengar än att spelarna får betalt. Jag kanske är naiv men om nu DOJ arbetar för spelarnas bästa, vilket det uppger att det gör (och inte bara vill driva in pengar till staten vilket det mesta tyder på) tycker jag att de borde ha låtit FTP fortsätta med businessen utanför US med en tillfällig ledning. På så sätt hade kapital kommit in så spelarna hade kunnat få sina pengar. När spelarnas pengar har säkrats skulle de kunna gå vidare med sina processer. Detta är naturligtvis bara min åsikt om hur det borde ha lösts om man ser till spelarnas bästa. Men som sagt, det är ägarna som har satt företaget i situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig och det väldigt tråkigt. Borde det inte räcka med att lägga fram den fakta som Department of Justice har för få ändring på detta? Jag vet inte vilket dokument som är aktuellt för detta men det kan vara http://blogs.reuters.com/felix-salmon/files/2011/09/FullTiltPokerComplaint.pdf
Kan du ringa mig nästa vecka? Jag vill kalla dig till rättegång som vittne.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört några rykten om vad Lederer och Jesus pysslar med nu för tiden?

 

Chris "Jesus" är i Dublin. Jag såg han på jobbet förra veckan. Du hittar honom på soffan i Ray Bitars kontor. Chris håller allmänt låg profil. Howard har jag inte sett på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...