Gå till innehåll

Fd Full Tilt Poker-anställd. Ställ dina frågor


E202

Recommended Posts

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De brukar/brukade alltså arbeta från Dublin? Har de hus i Dublin?

 

Ray har ett hus här (modell större sägs det) och utgår från Dublin. Chris spenderar mycket tid här men jag tror inte att han har något hus här. Howard tror jag tom var CEO när FTP flyttade till Dublin men jag är tveksam till om han har hus här. Det var som sagt längesen jag såg honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den personal som är kvar, vad arbetar de med idagsläget?

 

De försöker planera inför en eventuell relaunch så gott det går samt arbeta med projekt som har blivit liggandes. Moralen liksom humöret är allmänt låg såklart. Telefonerna går varma. De privata syftar jag till då väldigt många söker andra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stort komplex har FTP:are gentemot Stars?

Varför var FTP's (RIP) support eventuellt sämst inom pokerindustrin?

 

FTP har såklart komplex gentemot PS när det kommer till spelarlikviditet. Dock inte gentemot produkten. Man håller noga koll på allt de gör men tycker väl generellt att de är lite som McDonald's. Alla äter där men ingen tycker om maten. Jag håller med till viss del men inte helt och hållet. PS ligger tex lååångt före när det kommer till support och liveturneringar.

 

Bra fråga angående supporten. Alla på företaget är medvetna om detta men så fort frågan tas upp på högre plan tystas den ner. Jag antar att de som bossar för supporten helt enkelt är för dåliga och de lyckas inte heller hålla kvar personalen. Det är naturligt hög omsättning på supportpersonal men kanske är den ännu högre på FTP. Jag tycker att det är helt försvarslöst att ha det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nämnt att Pocket Kings hade runt 700 anställda. Ungefär hur många anställda hade följande Full Tilt-företag, och vilken uppgift hade de?

Filco

Kolyma

Tiltware

Orinic

Oxalic

Pocket Kings Consulting

 

Jag antar att Kolyma har varit helt ute ur bilden under de senaste åren, men jag är ändå lite nyfiken på om de någonsin har haft några anställda, eller om de bara existerar på pappret.

 

Vilket företag skötte supporten?

 

Står servrarna i Dublin?

 

Enligt de uppgifter som har kommit fram så började DoJ frysa Full Tilts tillgångar för flera år sedan. Kände de anställda till det före black friday?

 

Kände ni till att Full Tilt lät spelare från USA spela på kredit i typ ett halvår före black friday? Hur gick snacket om det på företaget? Tyckte man att det var ett jättesmart sätt att stjäla kunder från stars?

 

Hur ser de anställda på det som har hänt. Tycker de att Bitar m.fl. är skurkar som ska sitta i fängelse, eller är de mer förlåtande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför var FTP's (RIP) support eventuellt sämst inom pokerindustrin?

Det var de inte. De var för långsamma, men det företag som Party anlitade för att sköta supporten från Indien måste ju ha varit det mest inkompetenta företaget i världshistorien. Jag överdriver inte när jag säger att jag tror att en genomsnlittlig anställd på Full Tilts support gjorde ett bättre jobb än hela Partys support. De svar jag fick av Partys support var så otroligt idiotiska att ingen beskrivning kan göra dem rättvisa. (Det var länge sedan jag spelade på Party, så de kan ha blivit bättre nu).

 

Givetvis är FTP utanför EU. Jag förstår inte hur en del av er tänker.

Det är långt ifrån självklart. De hade minst 700 anställda i Dublin, och sannolikt inte i närheten av så många på de andra ställena. (Kan hända att wnoxa rättar mig när han svarar på frågorna som jag ställde i mitt inlägg före det här). Licensen är visserligen utfärdad till ett företag i Alderney, men det är tveksamt om det är relevant.

 

Har precis börjat titta lite på vad som kan användas för att visa att FTP=EU och i punkt 22 i det länkade dokumentet så hittade man minsann:

22. At all times relevant to the Amended Complaint,

Full Tilt Poker was an internet poker company founded in or about

2004 with headquarters in Ireland.

Nice!

Förstår inte riktigt varför det är nice. Vi vet ju att det inte stämmer. Det existerar inte ens något företag som heter Full Tilt Poker, och det företag som håller till i Dublin bildades 2006. (Tiltware i Los Angeles bildades däremot "in or about 2004").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nämnt att Pocket Kings hade runt 700 anställda. Ungefär hur många anställda hade följande Full Tilt-företag, och vilken uppgift hade de?

Filco

Kolyma

Tiltware

Orinic

Oxalic

Pocket Kings Consulting

 

Jag antar att Kolyma har varit helt ute ur bilden under de senaste åren, men jag är ändå lite nyfiken på om de någonsin har haft några anställda, eller om de bara existerar på pappret.

 

Vilket företag skötte supporten?

 

Står servrarna i Dublin?

 

Enligt de uppgifter som har kommit fram så började DoJ frysa Full Tilts tillgångar för flera år sedan. Kände de anställda till det före black friday?

 

Kände ni till att Full Tilt lät spelare från USA spela på kredit i typ ett halvår före black friday? Hur gick snacket om det på företaget? Tyckte man att det var ett jättesmart sätt att stjäla kunder från stars?

 

Hur ser de anställda på det som har hänt. Tycker de att Bitar m.fl. är skurkar som ska sitta i fängelse, eller är de mer förlåtande?

 

De 700 som nämns var anställda i Pocket Kings Ltd. De andra företagen känner jag inte till om de hade några anställa alls. Kolyma har jag inte ens hört talas om.

 

Supporten sköts av Pocket Kings Ltd liksom all annan verksamhet (förutom butiken). Vilket företag som sköter den vet jag inte men den sköts från USA.

 

Servrarna finns på Alderney.

 

Om det är så att DoJ har fryst tillgångar under flera år är det såklart inget som de anställda kännt till. Jag tycker att det verkar märkligt.

 

Det måste enbart ha varit ett fåtal som kännt till att man har låtit US spelarna sätta in $126 miljoner utan att dessa har processerats. Hur deras tankebanor har gått vet jag inte. Antagligen hade de väl hoppats på att kunna ordna det med tiden sen blev det för mycket att hantera. Ni kan ju föreställa er själva vilka summor det är som är i rullning om man låter en sån sak fortgå. Sjukt!

 

Bitar och övrig management har ingen som helst sympati bland de anställda. Vi vill alla se dom bakom lås och bom. Bara spelarna får sina pengar först! Enligt mig är det kalla människor utan empati och verklighetsuppfattning. När de slutade servera mat på jobbet gick det fortfarande kökspersonal med bl.a. hummer och sushi till ägarna. Tro mig, det sticker i ögonen på folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill också veta.

Finns det bilder på kontoret/byggnaden?

 

Jag har dessvärre inga bilder från kontoret. Jag kan säkert hitta på vänners FB men även om jag blurrar dom känns det inte rätt mot dom. Jag tänker inte leta nu men om jag ser några utan personer kanske jag postar dom vid ett senare tillfälle. Jag hittade inget kort på byggnaden men den är liknande Dell's som ligger rakt över gatan. Även om byggnaden ser ok ut är det är ingen lyx på insidan (förutom på Ray's och några andras kontor).

 

dell-dublin.jpg

 

Edit: Coldrose gjorde tydligen ett bättre jobb ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var de inte. De var för långsamma, men det företag som Party anlitade för att sköta supporten från Indien måste ju ha varit det mest inkompetenta företaget i världshistorien. Jag överdriver inte när jag säger att jag tror att en genomsnlittlig anställd på Full Tilts support gjorde ett bättre jobb än hela Partys support. De svar jag fick av Partys support var så otroligt idiotiska att ingen beskrivning kan göra dem rättvisa. (Det var länge sedan jag spelade på Party, så de kan ha blivit bättre nu).

 

 

Det är långt ifrån självklart. De hade minst 700 anställda i Dublin, och sannolikt inte i närheten av så många på de andra ställena. (Kan hända att wnoxa rättar mig när han svarar på frågorna som jag ställde i mitt inlägg före det här). Licensen är visserligen utfärdad till ett företag i Alderney, men det är tveksamt om det är relevant.

 

 

Förstår inte riktigt varför det är nice. Vi vet ju att det inte stämmer. Det existerar inte ens något företag som heter Full Tilt Poker, och det företag som håller till i Dublin bildades 2006. (Tiltware i Los Angeles bildades däremot "in or about 2004").

 

Vi "vet" också att det/de bolag som drivit ftp inte har haft sin huvudsakliga verksamhet på alderney. Ändå påstår skv det. Jag är jurist, jag vill ha argument som ger det mest fördelaktiga utslaget för den jag jobbar för. Om en förvaltningsdomstol bedömer mitt citat ovan som mer trovärdigt än ftps t&c så är det jättebra, oavsett om det är sant. Råkar det vara sant så är det såklart ännu bättre för det öppnar upp för ett säkrare rättsläge.

 

Det är ju dessutom troligt att ftps huvudsakliga verksamhet har bedrivits från Irland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin tråd!

 

Jag har den senaste tiden försökt ta reda på om FT verkligen donerade pengarna från Aid for Haiti och Aid for Japan. Jag har kontaktat välgörenhetsorganissationerna och ingen av dom har fått någon deg av Full Tilt Poker, Pocket Kings Ltd, Tiltware eller Filco Ltd. Vet du om dom kan ha donerat under ett annat företagsnamn och isåfall vilket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin tråd!

 

Jag har den senaste tiden försökt ta reda på om FT verkligen donerade pengarna från Aid for Haiti och Aid for Japan. Jag har kontaktat välgörenhetsorganissationerna och ingen av dom har fått någon deg av Full Tilt Poker, Pocket Kings Ltd, Tiltware eller Filco Ltd. Vet du om dom kan ha donerat under ett annat företagsnamn och isåfall vilket?

 

Jag vet inte under vilket bolag de kan ha donerat pengarna. Rimligtvis borde det vara Full Tilt Poker Ltd eller Pocket Kings Ltd om man är ute efter Goodwill. Jag vet att Pocket Kings sysslar med en del lokal välgörenhet i Dublin. Förra julen samlade de anställda in leksaker till fattiga barn tex. Jag har svårt att tro att ägarna behöll leksakerna själva men efter vad som har hänt skulle jag kunna tänka mig att "Aid for..." aldrig skänktes. Jag säger inte att det är så och jag vill inte heller tro att är så. Tråkigt att man ska behöva tvivla :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte under vilket bolag de kan ha donerat pengarna. Rimligtvis borde det vara Full Tilt Poker Ltd eller Pocket Kings Ltd om man är ute efter Goodwill. Jag vet att Pocket Kings sysslar med en del lokal välgörenhet i Dublin. Förra julen samlade de anställda in leksaker till fattiga barn tex. Jag har svårt att tro att ägarna behöll leksakerna själva men efter vad som har hänt skulle jag kunna tänka mig att "Aid for..." aldrig skänktes. Jag säger inte att det är så och jag vill inte heller tro att är så. Tråkigt att man ska behöva tvivla :(

 

Vet du hur högt uppsatt personen ansvarig bakom 'Aid for' var? Specifikt, tror du att personen ansvarig bakom Japan-insamlingen var medveten om att FTP då var >$100M i hålet och att spelarnas donationer matchades med spelarnas egna pengar, inte företagets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur högt uppsatt personen ansvarig bakom 'Aid for' var? Specifikt, tror du att personen ansvarig bakom Japan-insamlingen var medveten om att FTP då var >$100M i hålet och att spelarnas donationer matchades med spelarnas egna pengar, inte företagets?

 

Det var Poker Room Managern som officiellt, iaf inom företaget, låg bakom detta. Han har väldigt stort inflytande och har i princip veto när det kommer till promotions. Han kan tänkas känna till "hålet" då han står nära ägarna. Men det är du som spekulerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Ltd eller Pocket Kings Ltd

Menar du att det finns ett företag som heter Full Tilt Poker, eller var du bara lite för snabb på tangenterna där? :)

 

Kolyma har jag inte ens hört talas om.

Det är ett företag registrerat i Oranjestad, Aruba, som officiellt var sajtens operatör fram till någon gång under 2006, då de flyttade servrarna och licensen från Kahnawake till Alderney.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur träffsäkert skulle du säga att pokermedia iallmänhet är när det kommer till att rapportera om FTP? Subject:Poker?

 

Vad gör dom ~250 personer som arbetar hos FTP om dagarna?

 

Jag tycker att pokermedia i allmänhet är bra. Det är flera gånger som vi anställda har fått information från tex Subject Poker innan vi har hört något från företagsledningen. Svensk pokermedia rapporterar dock något långsamt.

 

Övrig svensk media behöver vi inte ens kommentera.

 

De ca 250 som är kvar jobbar med förberedelser för en eventuell lansering. Det finns även många projekt inom tex produktutveckling som har blivit liggande som nu har kommit upp till ytan. Men om sanningen ska fram är det väldigt lågt tempo och låg arbetsmoral. Det finns säkert några team som behövs vid drift men som nu inte gör någonting. Personligen jobbade jag mycket med strategier för framtiden men utan budget blir det mindre kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det finns ett företag som heter Full Tilt Poker, eller var du bara lite för snabb på tangenterna där? :)

 

 

Det är ett företag registrerat i Oranjestad, Aruba, som officiellt var sajtens operatör fram till någon gång under 2006, då de flyttade servrarna och licensen från Kahnawake till Alderney.

 

Det finns ett Full Tilt Poker Ltd. Det nämns i början av dokumentet här : http://blogs.reuters.com/felix-salmon/files/2011/09/FullTiltPokerComplaint.pdf

 

Där nämns även Kolyma corporation såg jag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en mängd kaffeautomater utspridda över alla våningar. Dessa är idag inte aktiva pga kostnadsbesparing. De brukade dock innehålla "de vanliga" kaffesorterna.

 

Vid kaffemaskinerna fanns det även drickor, frukt och mängder av godis. Allt var gratis liksom frukost och lunch. Allt detta drogs dock in i slutet av sommaren.

 

Bäst kondition vet jag inte vem som hade tyvärr.

 

Man får spola ner papper på toaletterna så det var aldrig något problem. Jag störde mig dock på toaletterna då dessa var bås.

 

Ber om ursäkt för mina "idiotiska" frågor tidigare, men var 99% säker på att du var ett troll som bara ville larva dig. Men tack för seriösa svar ändå :-D

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex sidor och inte ett ord om Phil Ivey?

Allt skvaller om mannen myten legenden mottas tacksamt :)

 

Jag har inte så mycket skvaller att komma med om Ivey. Till skillnad från de flesta andra i från pro teamet har han inte visat sig speciellt mycket på kontoret. Jag vet att han har varit där i samband med förhandlingar med en potentiell investerare som han själv tog in. Jag kan tänka mig att det var Jack Binion men jag vet inte. Det kan mycket väl ha varit någon helt okänd.

 

Ivey tog snabbt avstånd till FTP efter att skandalen uppdagats för att rädda sitt eget skinn. Tyvärr förvärrade det läget för FTP och de spelarna som pengar på kontona. Ivey är (eller var iaf då) skyldig FTP miljontals dollar (exakt summa finns säkert i något dokument från DoJ). Pengar som han har lånat för att spela med på sidan. Observera att det inte behöver betyda att han är gul. Det var först när detta blev kännt för allmänheten som han själv började engagera sig i arbetet med att hitta investerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...