Gå till innehåll

Spelberoendet förstörde nästan hela mitt liv. Mycket Viktig Tråd * Mitt Tidigare Liv


misstaget

Recommended Posts

Är det du som är NN?

 

Det är sant som det är sagt innan, folk är bara ledsna för att dom åkte fast inte för vad man faktiskt gjort. Skulle du aldrig åkt fast och aldrig behövt ta ansvar för dina gärningar har du hållt på livet ut och tagit med det till graven.

 

Jag blev lurad via blocket av en äcklig typ som dig. Skulle köpa en ps3 back then. Fick sedan reda på att killen tydligen lurat en 30stycken per och sedan lång tid tillbaks lurat till sig runt 2 mille. Vet du vad som hade hänt med dig om du befann dig i afrika och folk kom på dig? A clue:

 

http://theync.com/media.php?name=22700-necklacing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det du som är NN?

 

Det är sant som det är sagt innan, folk är bara ledsna för att dom åkte fast inte för vad man faktiskt gjort. Skulle du aldrig åkt fast och aldrig behövt ta ansvar för dina gärningar har du hållt på livet ut och tagit med det till graven.

 

Hej! Vem jag är , om jag är kenny eller någon helt annan spelar ingenroll då jag skrivit denna tråd anonymt.

 

Jo du har säkert helt rätt i det du säger. Skulle jag aldrig åkt fast och aldrig behövt ta mitt ansvar är risken säkert liten att jag lagt av. Jag är dock glad för min dotters skull att det blivit som det blivit. Att jag fått en chans att vara en bra pappa, en svensson pappa för henne resten utav mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Vem jag är , om jag är kenny eller någon helt annan spelar ingenroll då jag skrivit denna tråd anonymt.

 

Jo du har säkert helt rätt i det du säger. Skulle jag aldrig åkt fast och aldrig behövt ta mitt ansvar är risken säkert liten att jag lagt av. Jag är dock glad för min dotters skull att det blivit som det blivit. Att jag fått en chans att vara en bra pappa, en svensson pappa för henne resten utav mitt liv.

 

hoppas någon lurar av dig allt du äger och har, och sen när du rest dig och kommit tillbaka så blir du av med allt igen.

 

Jag misstänker att flertal utav er som läser detta kanske blivit lurade utav just mig, eller någon annan som har / haft samma problem som jag då hadde och jag vill därav bekräfta för er att jag inte sitter här och letar eran förlåtelse eller eran sympati. Vill enbart hjälpa er som fortfarande har en chans att tänka er för och sätta stopp för det innan ni kliver över gränsen precis som jag gjorde.

 

Du har och hade inget problem. Det är inget problem att ha en kriminell attityd och grov avsaknad av empati. Du gjorde saker för du är en dålig människa och du kommer alltid att vara det. Visste du att du aldrig mer skulle åka fast eller behöva sopa upp efter dina bedrägerier så skulle du ta upp det igen och göra det dagligen så som vilket jobb som helst.

 

Om du verkligen ångrar det du gjort och förändrats som du säger så skulle du först och främst stå 100% för vad du gjort och därmed inte behövt vara anonym. Du vill fortfarande inte ta ansvar och du försöker fortfarande komma undan så lindrigt som möjligt. Vad har du gjort mer än att betalat tillbaka som du var tvungen enligt lag att göra för att kunna fortsätta ditt liv, vilket du annars aldrig hade betalt tillbaks på egen hand. Vidirg männsika, rätt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas någon lurar av dig allt du äger och har, och sen när du rest dig och kommit tillbaka så blir du av med allt igen.

 

Beklagar att du känner så. Känns som du tagit min tråd lite för personligt och känns som du varit en person som tyvärr blivit drabbad utav folk som gjort så här. Tråden är inte till för att klaga på mig, eller berätta hur dålig jag varit. Jag vet redan detta. Den är till för att få folk till att förstå hur fel det är att göra som ja gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar att du känner så. Känns som du tagit min tråd lite för personligt och känns som du varit en person som tyvärr blivit drabbad utav folk som gjort så här. Tråden är inte till för att klaga på mig, eller berätta hur dålig jag varit. Jag vet redan detta. Den är till för att få folk till att förstå hur fel det är att göra som ja gjort.

 

Let me give you some news. Normala människor behöver ingen som dig att tala om för dem att det är fel att lura folk. Och idioter som dig skiter fulltäningt i om någon som du säger att det är fel. Du visste det var fel och du har säker hört liknande från andra bedragare, men du gjorde ändå det själviska. Ditt inlägg gör med andra ord NOLL nytta och den ända anledningen du skrev den var för din egen skull, för att få skriva av dig och "lätta" på några stenar. Det nöjet ska du inte få. Du ska inte inbilda dig att du hjälpt eller hjälper NÅGON med ditt inlägg.

 

Jag tar inte detta mycket mer personligt än någon annan som inser vidden av äckligheten av psykopater som du, som aldrig inser att ni är obotligt själviska och trampar på alla runtomkring er, även när ni tror att ni hjälper till så ljuger ni för er själva och andra och "hjälper" enbart er själva.

 

Den enda jag tycker synd om i denna tråd är din dotter som kommer förorenas under hela sin uppväxt och under hela sitt liv, av sin psykopatiska, narcissistiska och själviska pappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst...

 

Kan du "misstaget" göra en lista på vad du vill folk ska lära sig från din berättelse i post 1#?

Nån sorts sammanfattning av vad skillnaden hade varit för dig om du precis hade läst ditt inlägg timmen innan den där första personen fråga dig i chaten och om du var den spelaren du copycata.

 

Som svar till min senaste inlägg beskrev du din poker som "otroligt duktig" & "jag haft en bra profit"

Taget lite ur sitt sammanhang men enda som beskriver nått behov av pengar till poker i det svaret är att du hade för vana ta ut pengarna från poker-kontot.

Om pengarna du tog ut inte konsumerades så borde de kunnit bli insatta när behovet att spela poker döck upp, utan fler bedrägerier.

Eftersom det inte blev så får man anta de faktiskt konsumerades, vilket tyder på att dina prioriteringar ändå låg huvudsakligen utanför pokerbordet.

 

"Konsumtion > Poker" i ditt fall fortfarande tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra hur många brottslingar som skulle förbli brottslingar om de blev förlåtna och fick en ärlig andra chans, istället för att vi som är så mycket bättre såg sådan glädje i att, om och om igen, tala om för dem hur mycket bättre vi är medan de sopar gatan eller tvättar toaletter.

 

Undra hur många brottslingar som förblir brottslingar just för att de aldrig får en chans att leva ett normalt liv igen efter att ha begått ett misstag.

 

Personligen ser jag två lösningar:

1) Skjuta den fan som begick misstaget på fläcken.

2) Förlåta honom, ge honom den hjälp han troligtvis behöver, och ge honom en ärlig chans till.

 

Gör vi varken ett eller två kommer vi ha en massa personer i samhället som gjort misstag och som får gå på våra gator, dock utan rättigheter eller frihet, utan chans till jobb, omringad av människor som med de värsta glåpord de kan hitta talar om för honom hur jävla dålig han är -- så att de själva känner sig lite bättre.

Undra hur många av dessa personer som fortsätter att gå på våra gator och ta skit istället för att vända samhället ryggen och få trygghet och samhörighet i kriminell verksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra hur många brottslingar som skulle förbli brottslingar om de blev förlåtna och fick en ärlig andra chans, istället för att vi som är så mycket bättre såg sådan glädje i att, om och om igen, tala om för dem hur mycket bättre vi är medan de sopar gatan eller tvättar toaletter.

 

Undra hur många brottslingar som förblir brottslingar just för att de aldrig får en chans att leva ett normalt liv igen efter att ha begått ett misstag.

 

Personligen ser jag två lösningar:

1) Skjuta den fan som begick misstaget på fläcken.

2) Förlåta honom, ge honom den hjälp han troligtvis behöver, och ge honom en ärlig chans till.

 

Gör vi varken ett eller två kommer vi ha en massa personer i samhället som gjort misstag och som får gå på våra gator, dock utan rättigheter eller frihet, utan chans till jobb, omringad av människor som med de värsta glåpord de kan hitta talar om för honom hur jävla dålig han är -- så att de själva känner sig lite bättre.

Undra hur många av dessa personer som fortsätter att gå på våra gator och ta skit istället för att vända samhället ryggen och få trygghet och samhörighet i kriminell verksamhet.

 

väldigt mycket bullshit här. Obotlig betyder obotlig i vissa fall. Psykopater är sådana fall.

 

Det handlar inte om att inse saker för dem. Det handlar om att det fattas en ganska stor och minst sagt viktigt pusselbit i hjärnan. Det dom dock som oftast vet är att dom just har denna defekt. Det paradoxala och allvarliga är att dom inte kan inse eller ta in faktum att deras destruktiva attribut sakta förorenar alla runtomkring dem. Det bästa de kan göra är att hålla sig borta från allt och alla, men eftersom empatiförmågan är så låg så inser dom inte skadan dom orsakar på andra. Deras hjärna skickar inte "bestraffande" singaler när dom skadar andra, ingen kännsla av skuld, ångest, klump i magen etc. Men däremot får dem "tillfredsställande" signaler(endorfiner) som vi alla får, när något belönande sker.

 

Vi fullständiga och normala människor hittar så småningom en väg till endorfinerna utan att trampa på de "bestraffande" genvägarna. En labyrint av do´s and dont´s. En psykopat som aldrig får "bestraffande" signaler kommer bosktavligt talat gå över lik för endorfinerna. Hans labyrint är spikrak, bestående av enbart do´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Let me give you some news. Normala människor behöver ingen som dig att tala om för dem att det är fel att lura folk. Och idioter som dig skiter fulltäningt i om någon som du säger att det är fel. Du visste det var fel och du har säker hört liknande från andra bedragare, men du gjorde ändå det själviska. Ditt inlägg gör med andra ord NOLL nytta och den ända anledningen du skrev den var för din egen skull, för att få skriva av dig och "lätta" på några stenar. Det nöjet ska du inte få. Du ska inte inbilda dig att du hjälpt eller hjälper NÅGON med ditt inlägg.

 

Jag tar inte detta mycket mer personligt än någon annan som inser vidden av äckligheten av psykopater som du, som aldrig inser att ni är obotligt själviska och trampar på alla runtomkring er, även när ni tror att ni hjälper till så ljuger ni för er själva och andra och "hjälper" enbart er själva.

 

Den enda jag tycker synd om i denna tråd är din dotter som kommer förorenas under hela sin uppväxt och under hela sitt liv, av sin psykopatiska, narcissistiska och själviska pappa.

 

Haha, Att ha varit beroende eller att ha lurat folk har inget med psykopati o göra. Och en människa som inte har några spelproblem, ekonomiska problem eller alls är inne i någon ekonomisk härva har INGA problem att inse att det är fel o göra som ja gjort. Men folk som enbart har en grej huvudet, pengar / spel . Det är de samma med narkotika missbrukare . Dem vet att det är fel, men gör det ändå. Och att du drar upp min dotter och inte har någon som helst förståelse för något i texterna får mig bara till o bli förbannad. Du talar emot dig själv när du säger att du inte tager detta mer personligt än andra, för du gör en bar uppmärkelse på att du är en person som tyvärr blivit lurad och när du rest dig igen förlorat allt du kämpat ikapp. Du behöver inte skriva något i denna tråd då det inte kommer någon vart. Utan ja hoppas att folk som dig slutar skriva och att folk med beroendehets problem läser och känner igen sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt mycket bullshit här. Obotlig betyder obotlig i vissa fall. Psykopater är sådana fall.

 

Det handlar inte om att inse saker för dem. Det handlar om att det fattas en ganska stor och minst sagt viktigt pusselbit i hjärnan. Det dom dock som oftast vet är att dom just har denna defekt. Det paradoxala och allvarliga är att dom inte kan inse eller ta in faktum att deras destruktiva attribut sakta förorenar alla runtomkring dem. Det bästa de kan göra är att hålla sig borta från allt och alla, men eftersom empatiförmågan är så låg så inser dom inte skadan dom orsakar på andra. Deras hjärna skickar inte "bestraffande" singaler när dom skadar andra, ingen kännsla av skuld, ångest, klump i magen etc. Men däremot får dem "tillfredsställande" signaler(endorfiner) som vi alla får, när något belönande sker.

 

Vi fullständiga och normala människor hittar så småningom en väg till endorfinerna utan att trampa på de "bestraffande" genvägarna. En labyrint av do´s and dont´s. En psykopat som aldrig får "bestraffande" signaler kommer bosktavligt talat gå över lik för endorfinerna. Hans labyrint är spikrak, bestående av enbart do´s.

 

Alltså tycker du går långt över gränsen och förstår inte om du sitter här och försöker intala dig själv att du är bättre än vad jag varit eller att du är bättre än någon här? Bara för att man begått misstag, bedragit folk eller varit en skurk betyder det inte att man är eller har varit en dålig far / kompis till de nära o kära? Du känner en fullständig ilska och det ända du vill med dina inlägg är att få ut din ilska mot någon som begått samma misstag som personen som antagligen blåst skiten ur dig gjort. Kan på ärlig hand säga att ja misstänker du begått mindre fel än vad jag gjort, men kan med tro på mig själv säga att min dotter och mitt faderskap inte har med saken och göra och har det de, så kan ja intyga för dig att jag är och varit en bättre far än vad du någonsin kommer bli / vart. Så skippa ditt förbannade skitsnack, sluta förstör tråden och låt folk ta sin egna uppfattning om min historia.

 

PS : känner du ALLA andra människor så väl och vet precis hur alla funkar och alla tänker så tycker jag du ska lägga ner livet som skitsnackare och besserwisser och lägga din tid på att utbilda dig till psykolog eller något annat " bättre än alla andra" yrke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra hur många brottslingar som skulle förbli brottslingar om de blev förlåtna och fick en ärlig andra chans, istället för att vi som är så mycket bättre såg sådan glädje i att, om och om igen, tala om för dem hur mycket bättre vi är medan de sopar gatan eller tvättar toaletter.

 

Undra hur många brottslingar som förblir brottslingar just för att de aldrig får en chans att leva ett normalt liv igen efter att ha begått ett misstag.

 

Personligen ser jag två lösningar:

1) Skjuta den fan som begick misstaget på fläcken.

2) Förlåta honom, ge honom den hjälp han troligtvis behöver, och ge honom en ärlig chans till.

 

Gör vi varken ett eller två kommer vi ha en massa personer i samhället som gjort misstag och som får gå på våra gator, dock utan rättigheter eller frihet, utan chans till jobb, omringad av människor som med de värsta glåpord de kan hitta talar om för honom hur jävla dålig han är -- så att de själva känner sig lite bättre.

Undra hur många av dessa personer som fortsätter att gå på våra gator och ta skit istället för att vända samhället ryggen och få trygghet och samhörighet i kriminell verksamhet.

 

Uppskattar ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahadu Jodan, det var en redig trave skitsnack. Först tar vi och kör en klassisk fallacy i form av att ställa upp två alternativ för att få det ena att låta humant. Well done, det funkar kanske på bottom 40% av populationen. Vidare fortsätter vi med att offerförklara gärningsmännen för att medelst någon vidrig kvarleva från "vända-andra-kinden-till"-religiositet försöka må bättre över sig själv.

 

Vad för snack om en "ärlig" andra chans huh? Du menar att de får en oärlig andra chans? Brottslingar som avtjänar sitt straff och faktiskt besitter något slags vettigt humankapital kommer förr eller senare få avkastning på detta, sluta tramsa om att samhället inte ger brottslingar en chans etc.

 

Hur kan du heller inte förstå att det inte bara handlar om att folk ska må bättre över sig själva när de förbannar sig över vad kriminella håller på med (eller kastar glåpord som du väljer att kalla det - intressant ordval när "glåporden" är sanna) utan att de faktiskt bara rätt och slätt avskyr kriminalitet och vill få utlopp för detta?

 

Ja och sen avslutar du med lite "blablabla troligt att någon orkar göra ett försök till när de bara får ta skit av samhället, klart de väljer att återgå till brottets bana" där du ännu en gång med hjälp av ordval försöker spela ut offerrollen över de kriminella. Ta skit? Allvarligt? När någon betett sig som ett svin och blir kallad ett svin, är det att behöva ta skit?

 

Illa dolt försök att med ovanstående ordval MOTIVERA och näst intill försvara att de kriminella återgår till att vara kriminella också. Fy skäms.

 

-----

 

Det tog inte speciellt många poster innan misstaget inte längre klarade av att ta emot den rättfärdigade påse skit han förtjänat utan började slå tillbaka och påstå att någon annan minsann inte kan påstå att de är bättre människor än honom själv, att han minsann är en förstklassig far och att inget av hans handlingar har gått ut över hans dotter. Fortsätt gärna babbla om beroendet också, det är fritt fram, men skippa gärna jämförelser med narkomaner. De skadar iaf inte andra med sitt beroende (nej, alla knarkare är inte kriminella), och får om inte annat sitt jag förändrat på kemisk väg. Du, däremot, verkar fullständigt medveten om vad du gjort, varför och hur, vilket gör att de förmildrande omständigheterna och dina rättigheter till att kalla det ett beroende förminskas avsevärt.

 

Nåja, du klarade iaf några få poster med den skit du förtjänar, men ingen är förvånad över det ganska snabbt skulle gå över i att slå tillbaka, blev lite väl jobbigt för egot till slut va?

 

Seså, gå till ditt endgame på en gång istället och spela ut "jaja lägger väl ner det här, trodde det skulle vara intressant för folk att höra om men när folk bara ska snacka skit/vara okonstruktiva/inte verkar vilja hjälpa till i debatten känns det rätt meningslöst. Hejdå." och fullända offerrollen så vi blir av med det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obotlig betyder obotlig i vissa fall.

 

Kanske till och med i ganska många fall (typ alla)?

 

I övrigt så är det jävligt roligt att se hur folk alltid tror att de är så fantastiska föräldrar till sina barn och att det inte finns några bättre föräldrar än de.

 

Folk är så roligt subjektiva när det kommer till helt onödiga saker om sina barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är INGET beroende att LURA folk?

 

Jämför inte bedrägeri med drogmissbruk är du snäll? du vet inte ett skit om vad du snackar om. Det finns spelmissbrukare som inte lurar andra människor på pengar som du gjorde för att kunna spela. Sen finns det psykopater som utnyttjar alla människor runtomkrings sig utan minsta lilla beroende för något.

 

Sluta tyck synd om dig själv och leta empati. Du är är mentalt sjuk, punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är INGET beroende att LURA folk?

 

Jämför inte bedrägeri med drogmissbruk är du snäll? du vet inte ett skit om vad du snackar om. Det finns spelmissbrukare som inte lurar andra människor på pengar som du gjorde för att kunna spela. Sen finns det psykopater som utnyttjar alla människor runtomkrings sig utan minsta lilla beroende för något.

 

Sluta tyck synd om dig själv och leta empati. Du är är mentalt sjuk, punkt.

 

 

Jaha, är du Läkare och Psykiatriker nu?

 

Klar som fan det kan vara. Du är vidrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahadu Jodan, det var en redig trave skitsnack. Först tar vi och kör en klassisk fallacy i form av att ställa upp två alternativ för att få det ena att låta humant. Well done, det funkar kanske på bottom 40% av populationen. Vidare fortsätter vi med att offerförklara gärningsmännen för att medelst någon vidrig kvarleva från "vända-andra-kinden-till"-religiositet försöka må bättre över sig själv.

 

Vad för snack om en "ärlig" andra chans huh? Du menar att de får en oärlig andra chans? Brottslingar som avtjänar sitt straff och faktiskt besitter något slags vettigt humankapital kommer förr eller senare få avkastning på detta, sluta tramsa om att samhället inte ger brottslingar en chans etc.

 

Hur kan du heller inte förstå att det inte bara handlar om att folk ska må bättre över sig själva när de förbannar sig över vad kriminella håller på med (eller kastar glåpord som du väljer att kalla det - intressant ordval när "glåporden" är sanna) utan att de faktiskt bara rätt och slätt avskyr kriminalitet och vill få utlopp för detta?

 

Ja och sen avslutar du med lite "blablabla troligt att någon orkar göra ett försök till när de bara får ta skit av samhället, klart de väljer att återgå till brottets bana" där du ännu en gång med hjälp av ordval försöker spela ut offerrollen över de kriminella. Ta skit? Allvarligt? När någon betett sig som ett svin och blir kallad ett svin, är det att behöva ta skit?

 

Illa dolt försök att med ovanstående ordval MOTIVERA och näst intill försvara att de kriminella återgår till att vara kriminella också. Fy skäms.

 

 

Well, jag skiter till stor del i brottslingarna. Jag tycker inte synd om dem och jag anser att deras ursäkter, vad de än må vara, i en stor majoritet av fallen är bullshit. Dvs. "jag var utsatt och såg ingen annan väg" mycket väl kan stämma, men det är deras fel att de blivit utsatta från början. De får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

 

Vad jag försökte peka på är att rådande system inte fungerar. Vi sätter brottslingar i en miljö där de bara träffar andra brottslingar och släpper sedan ut dem i samhället igen med en kriminell stämpel, vilket gör det väldigt svårt för dem att få jobb och vänner.

Har ytterst svårt att se att detta är i närheten nGTO att behandla kriminella för att minska brottslighet.

 

Jag tycker inte synd om brottslingen. Jag tänker enbart på mig själv som tvingas leva bland dem.

 

Själv anser jag fortfarande de två alternativen är:

1) Skjuta fanskapen, mata grisarna med dem, få bättre kött och motverka överbefolkningen.

2) Ge dem en ärlig chans dvs. ge dem den hjälp de behöver och rentvå deras namn, dvs. ge dem en nystart i livet.

 

 

Vad tycker du själv är lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja är alltid lätt att säga att rådande system inte fungerar och att det går att föreställa sig en bättre värld, utan att för den skull ha några konkreta förslag på förändringar. Jag har långt ifrån någon "lösning" alt. bättre förslag på kriminalvård/bestraffning, men överlag ser jag förstås hårdare straff mot våldsbrott, fullständigt avkriminalisering av alla offerlösa "brott", samt mindre resurser satsade på meningslös rehabilitering, och insparande på en jävla massa ren lyx på anstalterna.

 

Dödsstraff är jag på alla sätt emot, men inte pga någon påhittad etik i form av att döden i alla lägen skulle vara orättfärdigat straff, utan endast pga problemet att det är det enda straff där framtida teknik/nya bevis som kan rentvå den dömde blir meningslöst.

 

Vidare, att folk kommer ut med kriminell stämpel som gör det svårt att få jobb och vänner...so what? Du måste lägga ner att få det att låta som att det nästan berättigar en återgång till brottets bana; det SKA INTE vara lätt att komma tillbaka, och de får med rätta kämpa mer för att återvinna samhällets respekt. Ger de upp så ger de upp, det är deras val. Nej, längre straff fungerar inte avskräckande men jag betalar hellre (betydligt mindre än nu dock när vi skalat bort allt annat än det mest väsentliga) för ett längre frihetsstraff än lägger en massa pengar på samhällsanpassning för folk som överlag saknar något större värde för samhället. Varför ska deras namn rentvås? Som jag sa i tidigare inlägg, besitter de kompetens/värde/humankapital kommer detta tas tillhanda oavsett bakgrund tids nog.

 

I slutändan är det ändå bara ökat världsvälstånd som minskar kriminalitet. Nämn nåt som du vill ha förbättrat i världen, och jag svarar med att lösningen är att bli rikare.

 

Inbilla dig för övrigt inte att världen är överbefolkad/är nära att bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare, att folk kommer ut med kriminell stämpel som gör det svårt att få jobb och vänner...so what? Du måste lägga ner att få det att låta som att det nästan berättigar en återgång till brottets bana; det SKA INTE vara lätt att komma tillbaka, och de får med rätta kämpa mer för att återvinna samhällets respekt. Ger de upp så ger de upp, det är deras val.

 

De ska absolut behöva förtjäna sin respekt, och det ska vara svårare för dem än för andra. De förtjänar att börja på -1, för det är var de själva satt sig.

Problemet är att människor som slår ur underläge tycks vara förbannat svaga och enbart skyller på ditt och datt, och således blir resultatet inte bara negativt för dem utan också för mig.

Jag tycker om resultat som är positiva för mig. Om jag istället går mot min egentliga princip -- vad är egentligen värdet av en princip som medför negativa resultat? -- och låter dem börja på 0, trots att de inte förtjänar det (jag hatar att ge människor saker de inte förtjänar), så ökar chansen för ett positivt resultat för mig.

 

Bör det då inte vara rationellt att välja vägen som ökar chanserna för positiv utdelning, trots att det går emot mina värderingar och slår mot min stolthet?

 

Det där med att människor som börjar på -1 oftare väljer att inte försöka och proportionerligt misslyckas mycket oftare än de som börjar på 0 har jag minst en källa på. Kan vara från The Logic of Life, vill minnas att de tar upp fängelse i den åtminstone. Ska se om jag hittar.

 

Inbilla dig för övrigt inte att världen är överbefolkad/är nära att bli det.

Kanske inte, jag har väl bara blivit hjärntvättad av sossemedia. Oavsett så blir alla vi som lever på jorden rikare för varje person som försvinner, i resurser sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst är det så att om du redan är på minus ger du upp snabbare, går att dra en parallell till stake med makeup där du redan är rätt nere i skiten.

 

Alltså, poängen är inte att de ska börja på 0, poängen är att om marknaden fungerar som den ska och du har innehar ett högt humankapital/speciell värdefull kompetens kommer det inte spela någon större roll om du har ett belastat förflutet. Givetvis är vi ute efter ökat välstånd för alla utan kostnad (pareto-optimalt), och om nu ett raderat brottsförflutet skulle ge det skulle det väl vara bra i sig, men det är inte nödvändigt. Det är också förstås av rejält intresse just vad du har gjort tidigare samt hur det relaterar till tjänsten du söker, tänk pedofili och dagis som extremexempel. Det blir ett jäkla svårt gränsdragande för vad som är okay att stryka, vilka arbetsgivare som ska få tillgång till vilken information etc. En rationell agent i form av en arbetsgivare bedömer din bakgrund och väger det mot din kompetens, har du ett jävligt marginellt värde kontra nollpunkten för värde av anställning kommer givetvis, kontra en identisk kompetens utan brottsbelastning väljas före och det är ju i sig helt naturligt. Mycket av problemen med att få anställning för människor med låg marginalprodukt löses av eliminerad minimilön, så även för de ex-brottslingar som oftare än inte just tillhör den gruppen.

 

Angående överbefolkning gäller det endast om du eliminerar människor med negativt värde för världen (som alltså inte kan försörja sig själv och lite till), nu är ju detta en ganska stor grupp men det tåls att påpekas iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får intrycket av att du är en ganska farlig människa. Mestadels mot andra, än gentemot dig själv. Du hade problem och du har fortfarande kvar dom. Ska man kolla på statistiken så är chanserna väldigt små för att du ska förändras.

 

Antagligen kommer du projicera dina problem åt ett annat, destruktivt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är INGET beroende att LURA folk?

 

Jämför inte bedrägeri med drogmissbruk är du snäll? du vet inte ett skit om vad du snackar om. Det finns spelmissbrukare som inte lurar andra människor på pengar som du gjorde för att kunna spela. Sen finns det psykopater som utnyttjar alla människor runtomkrings sig utan minsta lilla beroende för något.

 

Sluta tyck synd om dig själv och leta empati. Du är är mentalt sjuk, punkt.

 

Förstår ej vad det är du inte klarar förstå?

Jag söker inte empati och heller inga ursäkter, du är inte personen som lurat folk eller hur? Tror dem som lurat folk, haft ett beroende utav att göra ALLT för pengar har mer inblick i mitt inlägg än vad du har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett så blir alla vi som lever på jorden rikare för varje person som försvinner, i resurser sett.

 

Du är helt ute och cyklar nu. Den absolut enda anledningen till att människan kan styra och ställa på jorden är att vi samarbetar. För varje person som försvinner tappar vi i konkurrenskraft. Vi människor är så rika som vi är tack vare vårt ihopräknade jobb sen Homo Sapiens kom till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också förstås av rejält intresse just vad du har gjort tidigare samt hur det relaterar till tjänsten du söker, tänk pedofili och dagis som extremexempel. Det blir ett jäkla svårt gränsdragande för vad som är okay att stryka, vilka arbetsgivare som ska få tillgång till vilken information etc. En rationell agent i form av en arbetsgivare bedömer din bakgrund och väger det mot din kompetens, har du ett jävligt marginellt värde kontra nollpunkten för värde av anställning kommer givetvis, kontra en identisk kompetens utan brottsbelastning väljas före och det är ju i sig helt naturligt. Mycket av problemen med att få anställning för människor med låg marginalprodukt löses av eliminerad minimilön, så även för de ex-brottslingar som oftare än inte just tillhör den gruppen.

 

Sant. Det vore verkligen negativt om till exempel TS fick ekonomiskt ansvar av en arbetsgivare. Sjukt mycket problem i världen skulle lösas genom att ta bort problemen, dvs. lagarna.

 

Du är helt ute och cyklar nu. Den absolut enda anledningen till att människan kan styra och ställa på jorden är att vi samarbetar. För varje person som försvinner tappar vi i konkurrenskraft. Vi människor är så rika som vi är tack vare vårt ihopräknade jobb sen Homo Sapiens kom till.

 

Prova att läsa vad det står. Vad jag i praktiken skrev var, enkelt förklarat så du kanske förstår: 10 personer delar på 20 äpplen, en dör, de 9 personerna som fortfarande lever har nu fler äpplen än vad de tidigare hade.

Argumentera gärna emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...