Gå till innehåll

Spelberoendet förstörde nästan hela mitt liv. Mycket Viktig Tråd * Mitt Tidigare Liv


misstaget

Recommended Posts

Ville förmedla en historia utav egen erfarenhet till er som

idag sitter på tankarna att det är ett måste att spela, att man lånar pengar

för att spela eller till och med blåser folk och staten på pengar för

att kunna sitta och spela på internet.

 

Mitt liv började som 16 åring där jag via B2B/Prima/Ongame Nätverket copycatat mitt namn

för att få respekt utav de större spelarna, en viss spelare kontaktade mig i chatten

och frågade om jag var den personen som ja copycatat och med enbart tankarna

om att få tag i pengar och få sitta o spela svarade jag ja.

Personen la till mig på MSN och vi hadde en diskution kring poker och lir

och efter att jag var påläst på killen jag copycatat började jag fråga om LÅN.

Jag lånade först 5k euro varav 5k euro till, jag tog ut mycket utav pengarna

och spelade 5/10 headsup utav resterande. Jag fortsatte låna tills summan

översteg 100.000sek och om jag kommer rätt så var det nog runt 147.000:- som jag lurade åt mig

snabbt och enkelt utav en stor pokerspelare med bra historik.

Jag insåg inte då att jag faktiskt gjort ett fel, att jag använt copycat

på en spelare och via det fått honom att framstå som en speltorsk som inte haft några pengar kvar och heller inte hur hånad/bedragen spelaren jag lånat pengar utav kännt sig.

Veckorna gick och ja försökte låna mer o mer tills det tillslut sa stopp.

Jag blockade då den snälla personen som stått o lånat ut pengar med omedelbarverkan utan någon som helst tanke på att betala tillbaka honom.

Det ända jag hadde i åtanke var att lura mig vidare exakt som jag gjort mot den här utsatta personen. En dag så stod det några stycken utanför mig

som sa att jag skulle betala tillbaka pengarna omgående. Diskutionen fortsatte

och jag betalade upp pengarna genom att ha lånat pengar utav en person

som stod mig väldigt nära. Efter att detta skett så tycker man att man skall lära sig utav sina misstag, men beroendet var för stort och det fanns inget i mitt huvud som sa till mig att sluta vilket ledde till att jag redan 1 till 2 veckor efter detta satt och fortsatte lura folk på exakt samma sätt.

Summorna bara blev större och större och det blev bara fler och fler människor som blev lidande för mitt beroende. Då kom dagen där det återigen stod folk utanför min dörr som jag lurat på en större summa pengar, 100.000sek på 3 dagar skulle betalas tillbaka. 80% utav pengarna fanns i min ficka som jag med ågren i bröstet betalade tillbaka kontant. Det fattades fortfarande 20.000sek och ända sättet för mig att betala tillbaka dessa var genom att fortsätta lura folk, men ack inte via pokern igen tänkte jag och satte mig på en sexchatt med äldre,desperata män som jag fick till o tro att jag var en Camtjej.

Pengarna var betalda i tid och efter den betalningen har jag varesig sett eller hört något ifrån dessa män igen.

Dagarna gick och ja låg lågt ett tag men fortfarande med pirret i fingrarna att få loss pengar för att spela och spendera hej vildt, antagligen för att dölja den rädsla som faktiskt hela tiden växte inom mig men som jag inte såg pga beroendet som tagit över mig totalt.

Bara några veckor efter började med en copycat igen, fortsatte därefter med alla möjliga vägar att få in pengar. Allt ifrån Sexchatter med desperata äldre män och tillbaka till copycat livet.

Efter ett tag träffade jag på en bekant till första killen

som jag lurat som då kallade mig till en plats där jag fick sitta och säga att jag inte varit den som hackat hans konto, och att jag ALDRIG

skulle lura den killen igen, men erkände att jag lurat andra på exakt samma sätt som jag lurade honom första gången. Efter flertal timmar fick jag åka därifrån och med gråt/rädsla och kramp i hela kroppen åkte jag hem igen. Efter drygt 2 veckor fick jag återigen kontakt med dessa män som då sa till mig att det var bekräftat, jag var inte personen som hackat hans konto.

Jag kände då hur mycket oro försvann ifrån mig och hur beroendet återigen var på väg att ta över, för vad skulle jag vara rädd för nu?

Copycat fortsatte, och 2 st okända personer till mig blev offer genom att tro på att jag var ett finskt pokerproffs som behövde låna lite snabba pengar till min svenska bank. Pengarna fanns där någon dag efter och summan beräknades totalt till strax över 200.000:-. Tiden som bedragare och utnyttjare utav andra människors tillit fortsatte tills efter några månader då jag

fått ett samtal ifrån polis och strax därefter dömts till bedrägeri med hjälp av internet och vilkorligt som dom.

 

Denna dagen bestämde jag mig för att ALDRIG igen lura en pokerspelare, vilket jag heller inte gjorde.

Dock klarade jag inte att stå emot och satte mig bara efter några dagar med att sälja grejer på alla möjliga sidor så som Tradera/Blocket/Ebay för att därefter ta emot betalningar men inte skicka några varor. Det ända som fanns i mina tankar var att jag var tvungen att få in pengar för att spendera, utan pengar ingen värdighet i folksögon.

Under denna tiden föddes min dotter och ja dömdes något år

därefter till fängelse med skyddstillsyn och beroendehets program för drygt 50 tal grovabedrägerier med medhjälp utav internet.

 

Det är nu lite mer än 1 år sedan jag kom ut ifrån mitt fängelsestraff och har sedan dess aldrig igen lurat en människa på pengar förhuvudtaget. Gallret och saknaden till mig som jag såg hos min dotter undertiden som inlåst fick mig att inse, pengar är inte allt. Det finns så mycket mer.

 

Vore det inte för fängelsestraffet och att jag dömdes i rättatid så har jag svårt för att tro att jag idag skulle vara vid livet. Och skulle jag vara vid livet så vore det ett liv innanför galler,lås och bom med en dotter utanför som inte förstod vart hennes far var, han som lekte med henne och hela tiden pratade och kramade henne.

 

Jag misstänker att flertal utav er som läser detta kanske blivit lurade utav just mig, eller någon annan som har / haft samma problem som jag då hadde och jag vill därav bekräfta för er att jag inte sitter här och letar eran förlåtelse eller eran sympati. Vill enbart hjälpa er som fortfarande har en chans att tänka er för och sätta stopp för det innan ni kliver över gränsen precis som jag gjorde.

 

Jag vet att det finns folk där ute som hatar mig mest i hela världen och känner sig så otroligt bedragna och utnyttjade genom att enbart ha litat på mig när jag påstått mig vara någon annan. En ursäkt täcker inte allt jag gjort, utan ja hoppas att via sådana här inlägg kunna hjälpa folk till att förstå hur farligt och idiotiskt det är att göra ALLT för pengar.

 

Har ni några frågor, eller tycken om detta inlägg så är det bara posta, jag kommer finnas här för att fortsätta diskutionen. Har ni något privat att fråga så är PM ett alternativ.

 

Tack för att ni läst och ja hoppas att några utav er där ute inser min tråd och min mening med den genom att sätta stopp för dumheterna innan även ni gör samma misstag som jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

och att

jag verkligen inte velat göra någon illa eller förstöra för ngåon.

 

Såna som dig är vad som är fel i världen. Om du är ute efter någon som helst förlåtelse eller förståelse så är inte det här forumet the place to be då många här har blivit scammade av folk som dig. Av mig får du 0 sympati och helt ärligt talat så hoppas jag att det mesta skiter sig för dig i framtiden.

 

ps lär dig skriva en text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst må det vara svårt att skriva en hel text. Men ja är ingen forums kille och heller ingen person som sitter här o letar ursäkter.

 

Skrev denna historia som ja själv varit med om pga att faktiskt få folk till att inse vad det kan leda till och rädda sig själva och de personer som faktiskt blir av med pengar innan det är för sent.

 

Det jag menade med att jag verkligen inte velat göra någon illa eller förstöra för någon var pga att jag trodde / ville att folk skulle förstå att när pengar och beroende går en över huvudet så ser man inte till någon annans bästa än sig själv och på så sätt hjälper det egentligen inte hur mycket man än inte vill skada eller förstöra för någon annan, utan man gör det utan att tänka sig för och ser det först efter man begått sina misstag.

 

Sitter inte här o letar sympati heller Jack, utan vill att folk som inte riktigt ramlat in lika djupt som jag gjorde skall kunna anpassa sig innan det når den gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du berättar. Vann du någonsin stadigt när du spelade eller var du bara beroende?

 

Tack för att du läst, blev lite missförstånd redan och känner hur folk läser detta och enbart hatar mig mer o mer. Men jag skrev det för att få folk att förstå vilka konsekvenser det har, och att dem gör något åt det när dem har chansen och innan det är för sent.

 

Jag kunde spela för 5k eur, sluta på 15 - 20k eur, ta ut, spendera pengarna på skit. När pengarna var slut så begick jag samma misstag igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste väl ändå va skit samma?

 

Måste hålla med, dock tror jag han menade ifall jag gått ifrån en fattig person till en vinnande spelare, men nej då som ja sa i posten innan så kunde jag vinna, men pengarna togs ut och spenderades väldigt snabbt. Vill och kan heller inte räkna på hur mycket som spelats bort.

 

Kan ju säga till er andra som kommer läsa denna tråd att jag absolut inte blivit bättre på poker eller gjort några stora pengar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste väl ändå va skit samma?

 

Det är klart det är relevant i sammanhanget. Om han var spelberoende för att han vann i början och sen drällde iväg tiotusentals kronor på att försöka vinna tillbaka "sina" pengar... Eller om han helt enkelt var en sucker som lika gärna kunde ha förlorat allt på keno.

 

I det här fallet vann han ju faktiskt en del som finansierade sin livsstil. Han cashade ut vinsterna och följde inte korrekt bankroll managment. Ett misstag många nog gör. Och då menar jag från ett livs- och spelberoendeperspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kan begå misstag. Tror det är en rätt många som under vissa förutsättningar kan hamna riktigt snett, oavsett vad de själva tror.

 

Med det sagt så är det här inte ETT misstag, inte stundens ingivelse eller "olyckliga förutsättningar" och slump som gjorde att du fortsatte. Hade det hänt en enda gång kan jag liksom köpa dina ärliga ursäkter men nu har det varit systematiskt under lång tid. Människor har sökt upp dig och du har legat jävligt illa till vid flera tillfällen verkar det som. Du har tänkt och förstått, hållit dig borta från bedrägerierna under kortare perioder och ÄNDÅ fortsätte du.

 

Då finns det plötsligt inga ursäkter längre. Och visst är spelberoende en sjukdom men bedrägeri är det inte. Det är ett brott. Ett brott du begått över 50 gånger tydligen. Nej, noll sympati till dig. Hoppas bara för din dotters skull att du klarar av att ge henne ett värdigt liv, för din del hoppas jag att du får slita röven av dig resten av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför ni fokuserar på ursäkter när han gjort klart att det inte är något sådant han letar efter. Klart som fan han betett sig som en skitstövel och inte ska förlåtas av pf-moben, men posten har ju ett helt annat syfte också, som han skriver ganska tydligt. Och det tycker jag är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte här o letar sympati heller Jack, utan vill att folk som inte riktigt ramlat in lika djupt som jag gjorde skall kunna anpassa sig innan det når den gränsen.

 

Jag förstår vad det är du försöker säga men det enda jag får ut ur din berättelse är att du får det hela att låta riktigt jävla enkelt. Fixa 100k här och 100k där. Tror den här posten är mer uppmuntrande till scams än tvärtom.

 

Jag tycker inte man har en rätt att säga att man är förändrad och har lagt sin kriminella historia bakom sig när faktum är att om du inte hade åkt fast så hade du aldrig slutat. Du är inte förändrad, du har slutat för att någon har sagt till dig 1000ggr att det du har gjort är fel, men djupt inne så förstår du inte riktigt varför. Och det kommer du aldrig att göra.

 

Gillar för övrigt din edit i texten att du lagt in en fetstilt "Sjukdom" för att ta bort all blame från dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dont feed the trollz

 

edit eller får man ifrågasätta historien alls?

 

till att börja med så krävs det, för att få låna minsta lilla summa pengar, ett förstånd. ingen spelare i hela världen, hur blåögd och naiv man än må vara, lånar pengar åt en person som är helt efterbliven.

 

"att scamma är som vilken konst som helst"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ett svin och du försöker skylla på någon form av sjukdom. Du är tillräckligt koherent för att det lätt ska ses att du hela tiden var fullt medveten om vad du gjorde. Sluta gömma dig bakom något "beroende" eller annan extern faktor. Du valde att vara ett svin, end of story. Med det inte sagt att det inte är intressant att läsa om ett svins förehavanden i syfte att förebygga andra bedrägerier, men tyvärr kommer det finnas en drös naiva människor även i framtiden.

 

Hoppas du brinner i helvetet för vad du gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är/var du spelberoende?

 

Tycker mest det låter som du var ute efter snabba/enkla pengar att spendera på "skit"?!

 

Förstår mig dock inte på vissa som blir scammade heller, vem tar 200k och sätter in på nåns finsk spelares svenska bankkonto utan att känna personen till 100%??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till er som faktiskt förstår att det inte är en ursäkt jag letar efter, texten kan vara lite misstolkande då det inte varit lätt att lura folk heller. Utan jag var dum nog att lägga all min energi på att blåsa oskyldiga folk som enbart ville hjälpa till och som trodde på mig. Jag har även en jätte stor förståelse i att ni som ber mig brinna i helvete / jobba röven av mig tycker som ni gör. Håller med er helt o hållet.

 

Jag må kalla Spelberoende en sjukdom pga att jag inte kunde se något annat än pengar för att det skulle ge mig en större värdighet, utan pengar var jag ingen. Med pengar kunde jag göra allt. Vet att det är fel det jag gjort och har nu först i efterhand kommit på det. Vilket jag inte kunde göra under tiden jag höll på, varför vet jag inte men pengarna gick mig över huvudet.

 

Finns väll en anledning till att en del folk inte ens lånar ut pengar till sina bästa vänner, pengar kan ställa till ett problem även om personen som lånar dem alltid varit 100% ärlig, aldrig gjort någon illa men tillslut så kan pengarna gå en person överhuvudet och det finns ingenting människan prioterar högre än pengar. Det blir bara ett stort måste och när inte pokeralternativet fanns så valde jag därav bedrägeri vägen för att fortfarande ha pengar att spela för / spendera.

 

Tycker att ni alla som skriver i tråden har rätt, ingen har direkt fel. Dock hoppas jag att det kommer någon som har egna erfarenheter och kan intyga att moralen försvinner helt o hållet under perioderna en spelberoende/penga beroende person behöver pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är/var du spelberoende?

 

Tycker mest det låter som du var ute efter snabba/enkla pengar att spendera på "skit"?!

 

Förstår mig dock inte på vissa som blir scammade heller, vem tar 200k och sätter in på nåns finsk spelares svenska bankkonto utan att känna personen till 100%??

 

Mjo, det var ju mycket genomtänka frågor och massa tjat och via massa små gester så fick jag deras tillit. Något jag ångrar idag men kan hålla med om att personer som lånar ut så mycket pengar antagligen inte ser värdet i pengarna före det är försent. Jag vill inte skylla på dem då man varit väldigt noga med att manipulera personerna innan man tagit steget om lån och att det inte är deras fel att dem lånat ut pengar, utan är ju mitt fel som lånat pengar utan någon som helst tanke just då på att betala tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste haft sjuk tur med hitta de där människorna.

I mitten av 90-talet gjorde jag ett kvinno-konto på ett dataspel som en kul grej för att se om fick annat bemötande, efter två år var jag den mest kända "kvinnliga" spelaren och om nån så mycket som nämde att de trodde jag var en pojke gick genast "90%" av spelets spelare i god för mig.

 

Sen en dag kom världsmästerskapet för kvinnor i spelet, jag anmälde mig men till min stora förvåning blev jag nekad... de kunda inte låta mig spela utan att först fått en webcam-chat.

Jag hade som sagt sjuk support i spelet och första priset i tävlingen var värt 600:-.

 

Du därimot fick låna en svensson-årslön med mindre support och mindre krav på bevis, inte bara en gång utan tydligen minst tre gånger :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna som dig är vad som är fel i världen. Om du är ute efter någon som helst förlåtelse eller förståelse så är inte det här forumet the place to be då många här har blivit scammade av folk som dig. Av mig får du 0 sympati och helt ärligt talat så hoppas jag att det mesta skiter sig för dig i framtiden.

 

ps lär dig skriva en text

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är ju det här spelberoende-delen av forumet, inte be-om-förlåtelse-delen. Ni som har blivit scammade bör inte låta det gå ut över TS (i den här tråden i alla fall).

 

 

Tack Ostkroken.

 

Jag vill även berätta för er som sitter här och drygar er emot mig. Jag må ha varit en person som varit precis lika dum som alla andra som lyckats lura er eller andra. Tråden är enbart skapad för att hjälpa folk som fortfarande har en chans, inte för att försöka få eran sympati eller era ursäkter.

 

Och folk kan klara sig bra när dem väl kommit på att dem gjort fel, dock är det svårt att komma på sig själv begå massa misstag innan man väl torskar för dem. Tyvärr är det så med beroende, vilket jag vet utav egen erfarenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är ju det här spelberoende-delen av forumet, inte be-om-förlåtelse-delen. Ni som har blivit scammade bör inte låta det gå ut över TS (i den här tråden i alla fall).

 

Sant, mer objektivitet verkar rimligt.

 

Så om vi går tillbaka till det mest objektiva, handlar det om spelberoende?

 

Personligen ser jag betydligt fler ställen i texten där TF desperat söker pengar till lyx konsumtion än för att kunna sitta vid pokerbordet.

 

Min gissning är beroendet är tvärtom mot vad TF anser.

Tror inte TF kände ett beroende av pengar för att spela poker, utan behövde poker för sitt berorende av pengar.

 

Kan tänka mig så långt som att TF inte ens alls gilla att spela poker, att han inte satt vid pokerbordet och väntade på AA, utan istället hade ögonen på chaten och väntade efter nån som ville få kontakt med honom och då i längden eventuellt kunna ge ett "lån".

 

Ren spekulation, men som sagt, ser inget i texten som påminner mig om min egna vilja att sitta vid pokerbordet, de ställen TF använder varma ord om handlar om bedrägerierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du någon tanke på att försöka betala tillbaka eller tycker du att du har gjort rätt för dig i och med den här tråden? :mrgreen: hursom, mkt ädelt att hjälpa oss!

 

Jag har personligen tagit kontakt med de offer som ja haft möjlighet till. Vilket vill enbart säga 4st och även 1 som jag uppgett mig vara när jag lurat folk. Har genomfört en avbetalningsplan som sedan 8 månader tillbaka har fungerat felfritt och som jag kommer fortsätta betala tills jag gjort rätt för mig, kan inte ändra vad jag gjort fel. Enbart försöka göra allt bättre nu.

 

Såg även i posten innan att det disuterades om mitt pokerberoende / lyxberoende. Det var så att jag var beroende utav o spela och kunde sitta flera flera timmar emellanåt och bara spela, var tvungen att spela. Men kunde också vara dom gånger jag klev in , 10x min insatts och tog ut. Tog 1 - 2 dagar satte in och antingen förlorade, tryckte in mer tills ja var empty eller vann och tog ut lite. Dock slutade jag aldrig spela, och tyckte själv jag var otroligt duktig då jag haft en bra profit via pokern och de nivåer jag spelade. Vilket jag inte insåg var att pokern,pengarna gick mig överhuvudet och ja var kapabel till att göra vad som helst för att ha pengar att spela för och spendera hej vildt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...