Gå till innehåll

Spelberoendet förstörde nästan hela mitt liv. Mycket Viktig Tråd * Mitt Tidigare Liv


misstaget

Recommended Posts

undrar om du lyckades blåsa ifs nån gång, han har ju fallit för varenda en typ.

 

ontopic: håller med om folket som hävdar att du gör det här för din egen skull, även om du tror du gör det för andras saken är den att du skulle inte ha lyssnat på dig själv om du var här något år innan och läste den här självrannsakningen. "Sucker", och så hade du hustlat vidare.

 

Sen tycker jag ni har spårat huruvida han är psykopat, beroende eller jultomten. Är ju lite wh0teva. Han är inte frisk hursomhaver imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

undrar om du lyckades blåsa ifs nån gång, han har ju fallit för varenda en typ.

 

ontopic: håller med om folket som hävdar att du gör det här för din egen skull, även om du tror du gör det för andras saken är den att du skulle inte ha lyssnat på dig själv om du var här något år innan och läste den här självrannsakningen. "Sucker", och så hade du hustlat vidare.

 

Sen tycker jag ni har spårat huruvida han är psykopat, beroende eller jultomten. Är ju lite wh0teva. Han är inte frisk hursomhaver imo.

 

instämmer, slående likheter mellan denna tomte och FTP ledning. Folk som han är vidriga själviska psykopater. Sånna som han fick FTP att gå i backen och förskingra äckliga summor pengar. Hoppas du aldrig i hela ditt liv får starata eget eller att någon anförtrosig minsta lilla på dig.

 

 

vild gissning. Outning om vem han är kommer på lyxfällan eller efterlyst inom kort.

 

P.S synd att ordet "nästan" finns med i rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sjuka människor som håller på såhär... I början av min karriär var jag en kraftig megaspeltorsk.. Allt jag tänkte på var spel och jag lånade pengar av kompisar etc.. Tankar att scamma andra spelare fanns dock inte ens på kartan. Jag känner inte en enda person som ens har det i registret över desperata moves.

 

Jag tycker synd om dig samtidigt som jag avskyr dig.

 

Skämmes tammefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag skiter till stor del i brottslingarna. Jag tycker inte synd om dem och jag anser att deras ursäkter, vad de än må vara, i en stor majoritet av fallen är bullshit. Dvs. "jag var utsatt och såg ingen annan väg" mycket väl kan stämma, men det är deras fel att de blivit utsatta från början. De får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

 

Vad jag försökte peka på är att rådande system inte fungerar. Vi sätter brottslingar i en miljö där de bara träffar andra brottslingar och släpper sedan ut dem i samhället igen med en kriminell stämpel, vilket gör det väldigt svårt för dem att få jobb och vänner.

Har ytterst svårt att se att detta är i närheten nGTO att behandla kriminella för att minska brottslighet.

 

Jag tycker inte synd om brottslingen. Jag tänker enbart på mig själv som tvingas leva bland dem.

 

Själv anser jag fortfarande de två alternativen är:

1) Skjuta fanskapen, mata grisarna med dem, få bättre kött och motverka överbefolkningen.

2) Ge dem en ärlig chans dvs. ge dem den hjälp de behöver och rentvå deras namn, dvs. ge dem en nystart i livet.

 

 

Vad tycker du själv är lösningen?

 

skjut dem utan att blunda. Folk har fått sätta livet till för mindre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart som fan att det är vidrigt, straffbart (redan genomfört) och fel på alla sätt.

 

Jag tror inte heller inlägget egentligen fyller nån funktion i det att tala om för andra att "här har jag en historia, och lär av den" för folk som sysslar med sånt här och läser detta kommer bara garva och tycka "vilken looser, han fega ur".

 

Men, posten fyller nåt som kan vara jävligt viktigt för OP: det kan vara ett sätt att försöka få rätt på kopplingstrådarna som sitter mellan öronen. Och om det är en enda bit på vägen åt det hållet så måste det vara bra! Inte för er som tycker han borde skjutas direkt - för er kvittar det. Men för oss som anser att OP skall få leva och som hellre ser en kille i samhället som faktiskt blev lite bättre så är det ju positivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv blivit blåst på cirka 60k dock inte av OP, så jag förstår att man kan känna ett extremt hat mot han men samtidigt finns det många fall där kriminella faktiskt förbättrat sig rejält efter de kommit ut från finkan. I mitt fall var jag naiv så anser att jag får skylla mig själv lite.

 

Jag är gärna en av dem som ger folk en andra chans, att vissa anser att man ska "skjuta en person" som lurat tills sig pengar tycker jag bara är mer sjukt än att han faktiskt stulit pengarna från första början. Säg att killen i din länk stulit en miljard av de 4-5? som slår honom sen tänder eld på han, är det beteendet rättfärdigat enligt dig? jag tippar att de flesta normala människorna tycker att folket som är med på den videon är riktigt mentalt störda.

 

Det OP gjort är så sjukt lågt och jag hoppas verkligen han fått lida för det, Med det sagt så tycker jag att om han visar förbättring så ska han ges en till chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att vissa anser att man ska "skjuta en person" som lurat tills sig pengar tycker jag bara är mer sjukt än att han faktiskt stulit pengarna från första början.

 

Det var jag som skrev det som en lösning på problemet. Det är dock inte en lösning jag alls står bakom och den enda som verkar så bakom den är archtila. Personligen tar jag det dessutom med en nypa salt.

 

Ville bara förtydliga att jag, som du, är för att ge killen en chans till då jag inte tror att någon tjänar på andra alternativ.

 

skjut dem utan att blunda. Folk har fått sätta livet till för mindre än så.

 

Kan nog hitta hundratals anledningar att skjuta dig, eller vem fan som helst, med samma argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget är egentligen "förbjudet", det är helt enkelt sanktioner knutna till ett visst agerande av olika syften.

 

I detta fallet får OP räkna med att man sitter i båten om man hustlar fel personer. Han får så fint ro.

 

Har egentligen inga känslor mot honom. Hade jag blivit utsatt, visst då hade jag blivit arg. Skillnaden är bara ett en god scam till skillnad från ett regelrätt rån innefattar att den drabbade på ett eller annat sätt bidrar till sin förlust genom att agera (för sin egen del) vårdlöst eller försumligt.

 

I min värld är mao hustling>rån.

 

Sen att man inte ska lita på folk över internet handlar ju om sunt förnuft om man gillar sina egna pengar.

Som i alla andra sammanhang är det viktigt att få ett skuldebrev alt något avtalsunderlag om man lånar ut betydande summor.

 

 

Så lyssna nu alla rika internet kids!

Låna inte ut pengar, öppna inte upp er för bli exploaterade, det blir man så fint ändå VID pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som skrev det som en lösning på problemet. Det är dock inte en lösning jag alls står bakom och den enda som verkar så bakom den är archtila. Personligen tar jag det dessutom med en nypa salt.

 

Ville bara förtydliga att jag, som du, är för att ge killen en chans till då jag inte tror att någon tjänar på andra alternativ.

 

 

 

Kan nog hitta hundratals anledningar att skjuta dig, eller vem fan som helst, med samma argument.

 

Förstod vad du menade jodan skrev lite halv vagt min post var bara menat som respons till det sista archtila skrev, vilket jag tycker är galet.

 

Jag har ingen aning vem OP är eller om han verkligen har bättrat sig men tycker generellt att man ska ge folk en andra chans om de visar att de verkligen vill ha den, Dock kanske inte folk som utan minsta rimliga tvivel begått mord typ men tycker stöld inte riktigt ska ha det högsta straffet om man säger så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att läsa vad det står. Vad jag i praktiken skrev var, enkelt förklarat så du kanske förstår: 10 personer delar på 20 äpplen, en dör, de 9 personerna som fortfarande lever har nu fler äpplen än vad de tidigare hade.

Argumentera gärna emot det.

 

Tja, rätt enkelt. Människans välstånd bygger inte på äpplen utan på viktigare saker som vi tillverkar tillsammans. Därför kan 10 personer tillverka fler, bättre och billigare saker än 9 personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart som fan att det är vidrigt, straffbart (redan genomfört) och fel på alla sätt.

 

Jag tror inte heller inlägget egentligen fyller nån funktion i det att tala om för andra att "här har jag en historia, och lär av den" för folk som sysslar med sånt här och läser detta kommer bara garva och tycka "vilken looser, han fega ur".

 

Men, posten fyller nåt som kan vara jävligt viktigt för OP: det kan vara ett sätt att försöka få rätt på kopplingstrådarna som sitter mellan öronen. Och om det är en enda bit på vägen åt det hållet så måste det vara bra! Inte för er som tycker han borde skjutas direkt - för er kvittar det. Men för oss som anser att OP skall få leva och som hellre ser en kille i samhället som faktiskt blev lite bättre så är det ju positivt!

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är glad för att varken Archtila eller Kissekatt har hand om lagstiftningen här i landet, mer än en röst. Ni borde verkligen skaffa er perspektiv på människor som hamnat snett i samhället, som begått brott och som står utanför samhället. Er människosyn gällande denna grupp individer är skrämmande på många sätt. Betydligt mer skrämmande än att en person begår upprepade bedrägeribrott.

 

Jag kan köpa forumskribenter som slänger ur sig tonårsrepliker ála flashback om avrättning för olika typer av brottslingar, då det är lätt att slänga sig mer hårda ord där man inte behöver stå för dem. Men att bedriva denna jargong i en avdelning för spelberoende, som faktiskt är den enda seriösa del PF har, är illa.

 

Vidare anser jag att det är bra att TS har skapat denna tråd.

Tidigare kriminella som nu försöker göra rätt för sig - samt lära andra att inte begå samma misstag - har i många fall fungerat, och är uppskattat av många.

 

Jag hoppas att TS står på sig och fortsätter svara på frågor. Det är som sagt viktigt med perspektiv på saker och ting för att skapa förståelse. Något som verkligen har saknats i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är glad för att varken Archtila eller Kissekatt har hand om lagstiftningen här i landet, mer än en röst. Ni borde verkligen skaffa er perspektiv på människor som hamnat snett i samhället, som begått brott och som står utanför samhället. Er människosyn gällande denna grupp individer är skrämmande på många sätt. Betydligt mer skrämmande än att en person begår upprepade bedrägeribrott.

 

Jag kan köpa forumskribenter som slänger ur sig tonårsrepliker ála flashback om avrättning för olika typer av brottslingar, då det är lätt att slänga sig mer hårda ord där man inte behöver stå för dem. Men att bedriva denna jargong i en avdelning för spelberoende, som faktiskt är den enda seriösa del PF har, är illa.

 

Vidare anser jag att det är bra att TS har skapat denna tråd.

Tidigare kriminella som nu försöker göra rätt för sig - samt lära andra att inte begå samma misstag - har i många fall fungerat, och är uppskattat av många.

 

Jag hoppas att TS står på sig och fortsätter svara på frågor. Det är som sagt viktigt med perspektiv på saker och ting för att skapa förståelse. Något som verkligen har saknats i tråden.

 

Tack skall du ha, Uppskattar ditt inlägg .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar om du lyckades blåsa ifs nån gång, han har ju fallit för varenda en typ.

 

ontopic: håller med om folket som hävdar att du gör det här för din egen skull, även om du tror du gör det för andras saken är den att du skulle inte ha lyssnat på dig själv om du var här något år innan och läste den här självrannsakningen. "Sucker", och så hade du hustlat vidare.

 

Sen tycker jag ni har spårat huruvida han är psykopat, beroende eller jultomten. Är ju lite wh0teva. Han är inte frisk hursomhaver imo.

 

ifs m.m vet jag inte vilka det är o för o vara helt ärlig har jag försökt att inte tänka på vilka jag lyckats lura eller vilka jag inte lyckats lura. Må säga att jag fortfarande lever med en stor ånger och så gott som varje dag tänker , varför gjorde ja detta? Det var ju inte värt det. Men ja känner mig själv väldigt stabil när det kommer till framtiden. Där jag vet att jag inte kommer att lura någon annan människa eller begå något brott utav minsta lag. Vore väll kanske fortkörning som vore det värsta brott jag i framtiden kommer och begå.

 

Folk som är negativa till 100 och inte har något vettigt att säga, ingen förståelse eller ingen inblick på andra människor än sig själv behöver inte göra sig onödan att skriva här. Och ni som fortfarande brottas med att jag gjort detta för min egen skull har fel , det gjordes enbart för att ge folk en inblick hur felt allt kan gå och vad allt kan leda till. Även om det i slutet inte var spelberoendet, så var det spelberoendet som orsakade mina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en av de personerna du scammat och betalar tillbaka till atm kan väl komma hit och printa in och styrka att du inte trollar?

 

ska väl inte vara för svårt!

 

Skulle verkligen uppskatta detta jag med. Kan när jag nästa gång pratar med någon utav dem fråga om det vore ett alternativ, därefter får dem avgöra om dem känner att dem vill göra det och visa för folk att dem fallit offer //

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm bra argument.

 

redan skrivit bra agrument, vill inte spama

 

Alla som inte fattar att min kommentar "skjut dom" är en obv överdrift är inte ens värd att ta en agrumentation med. Alla ni som känner er träffade, ni kan sluta kommentera det. Jag ville bara upplysa snubben om vad som händer med likasinnade i andra delar av världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är glad för att varken Archtila eller Kissekatt har hand om lagstiftningen här i landet, mer än en röst. Ni borde verkligen skaffa er perspektiv på människor som hamnat snett i samhället, som begått brott och som står utanför samhället. Er människosyn gällande denna grupp individer är skrämmande på många sätt. Betydligt mer skrämmande än att en person begår upprepade bedrägeribrott.

 

Jag kan köpa forumskribenter som slänger ur sig tonårsrepliker ála flashback om avrättning för olika typer av brottslingar, då det är lätt att slänga sig mer hårda ord där man inte behöver stå för dem. Men att bedriva denna jargong i en avdelning för spelberoende, som faktiskt är den enda seriösa del PF har, är illa.

 

Vidare anser jag att det är bra att TS har skapat denna tråd.

Tidigare kriminella som nu försöker göra rätt för sig - samt lära andra att inte begå samma misstag - har i många fall fungerat, och är uppskattat av många.

 

Jag hoppas att TS står på sig och fortsätter svara på frågor. Det är som sagt viktigt med perspektiv på saker och ting för att skapa förståelse. Något som verkligen har saknats i tråden.

 

Naw vilken söt liten snyfthistoria. Fint av dig att tycka synd om nån som lurat flertal människor på kopiösa mängder pengar. Du hade antagligen bjudit in honom i ditt hus, gett han en mysfilt och gjort oboy. Jag hade gett han en omgång stryk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ifs m.m vet jag inte vilka det är o för o vara helt ärlig har jag försökt att inte tänka på vilka jag lyckats lura eller vilka jag inte lyckats lura. Må säga att jag fortfarande lever med en stor ånger och så gott som varje dag tänker , varför gjorde ja detta? Det var ju inte värt det. Men ja känner mig själv väldigt stabil när det kommer till framtiden. Där jag vet att jag inte kommer att lura någon annan människa eller begå något brott utav minsta lag. Vore väll kanske fortkörning som vore det värsta brott jag i framtiden kommer och begå.

 

Folk som är negativa till 100 och inte har något vettigt att säga, ingen förståelse eller ingen inblick på andra människor än sig själv behöver inte göra sig onödan att skriva här. Och ni som fortfarande brottas med att jag gjort detta för min egen skull har fel , det gjordes enbart för att ge folk en inblick hur felt allt kan gå och vad allt kan leda till. Även om det i slutet inte var spelberoendet, så var det spelberoendet som orsakade mina problem.

 

Jag blir nästan tårögt. Så du har förändrats? Det enda du kanske kommer göra är att köra för fort? Så om du råkar köra ihjäl någon för att du kör för fort så kommer vi hitta ett inlägg snart i något forum över hur ledsen du är och hur du brukade köra för fort tills du körde ihjäl någon och att du aldrig med ska göra samma sak.

 

Så du är en bättre "människa" idag? Så berätta, vad har du gjort för andra och männskligheten sedan du genomgott denna förvandling? Något konkret tack. Idel öra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, rätt enkelt. Människans välstånd bygger inte på äpplen utan på viktigare saker som vi tillverkar tillsammans. Därför kan 10 personer tillverka fler, bättre och billigare saker än 9 personer.

 

Har jag pratat om människors välstånd eller produktion?

Ett sista försök att förklara vad jag säger: X / Y > X-1 / Y. (X dividerat med Y är större än X reducerat med 1 dividerat med Y)

Du påstår att det inte är sant, åter igen: motbevisa det gärna.

 

Anser du det är irrelevant så kan du ju säga det istället.

I sådana fall väljer jag att släpa mig ner på din nivå, man ska ju prata med bönner på bönners vis:

Du är ute och cyklar, människans välstånd har inget med produktion eller rikedomar att göra. Välstånd hittar man i människans psyke! :-D

 

Okej, deal, be my guest. Nämn 100 eller för den delen, en anledning.

 

Du tror inte jag kan hitta en mer berättigad anledning än vad människor fått sätta livet till för?

 

Dina åsikter och värderingar stämmer inte överens med mina; troligtvis ett av de argument som tagit livet av flest människor.

 

Vad värre är: du talade till mig utan att först be om lov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du tror inte jag kan hitta en mer berättigad anledning än vad människor fått sätta livet till för?

 

Dina åsikter och värderingar stämmer inte överens med mina; troligtvis ett av de argument som tagit livet av flest människor.

 

Vad värre är: du talade till mig utan att först be om lov.

 

okej vill du gå till den låga nivån och helt gå ifrån ämnet så kan du få leka i sandlådan själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...