Gå till innehåll

Berga Open 2012. Fullsatt, all info i inlägg 211.


MikeTime

Recommended Posts

Jag och Pinnen måste tyvärr passa på denna.

Sorry, hoppas ni får kul och må klonken vara med er!

 

=(

 

Ahh meh :shock::cry:

 

Någon som har plats från Stockholm nordväst åt en lätt förvirrad 08'a? Eller kommer jag bli tvungen att riskera min ändalykt genom att lifta med håriga lastbilspervon?

 

/#LOUDmouth#

 

Din ändalykt var ju inte ful direkt så om du vill får du gärna haka på Schoolis och JohnH och basta med oss andra redan på fredagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 555
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom jag inte spelar poker längre över huvud taget så anmäler jag härmed att jag inte kommer. Det vore trevligt att träffa allt folk igen, men det får bli i nåt annat sammanhang. Ha't så kul!

 

Du vill inte göra samma som sist då? Blir ju så att säga en win-win för alla.

Obv har du en given plats på fredagens korvfest i bastun också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte göra samma som sist då? Blir ju så att säga en win-win för alla.

Obv har du en given plats på fredagens korvfest i bastun också!

 

Jag funderar och återkommer. Korvfest i bastun låter ju visserligen helt oansvarigt att tacka nej till... Jag återkommer som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att sammanställa det viktigaste i ett inlägg här:

 

LUNCH (samling) 3/3:

Vi träffas på restaurant "Vid Spåret" från kl 11:45. Restaurangen ligger till vänster om stationshuset i Hallsberg och ni som behöver fylla på dryckesförråden har dessutom bara 100 meter till Systembolaget...

Vi blir serverade en rejäl tacobuffé (ät-så-mycket-du-vill-varianten) med en massa tillbehör, såser och kött samt helt valfri dryck (starköl, vin, cider, alkofritt osv) för endast 139:-. I kassan, uppge att du tillhör Berga Open-gänget.

Vid 13:30 lämnar vi restaurangen i karavan för att ta oss till spellokalen. Det kommer finnas bilar att lifta med för er som anländer med tåg.

 

TURNERINGEN:

Inköp: 1200+250:-

2nd chance: 550+50:- (max 2 / spelare i 6 perioder)

Startstack: 15.000

2nd chance: 8.000

Blindsperioder: 2 x 25, 2 x 30, 2 x 35, därefter 40 minuter

Cap: 67 spelare

Minimum för start: 36 spelare

Datum: Lördagen 3 mars 2012 kl 14:00 (lunchsamling i Hallsberg från kl 11:45)

Övernattning: Finns ett begränsat antal säng/golvplatser till "stamspelarna".

Prispool: 36-45 spelare 6 priser, 46-57 spelare 7 priser, 58-67 8 priser.

Först ut ur turren erhåller 300:- i cgmarker. Ett paket till höstens Berga Open lottas även ut bland alla deltagare. (Nu i mars frirullar Göteborgs-Nisse som vann ett paket sist)

Mat: Ja, i raken ingår mat runt 19-snåret samt fritt kaffe, snacks och godis under hela kvällen.

Dryck: Medtag egen eller köp i baren. Alkoholfri dryck till maten ingår.

Extra: Askersunds Pokerklubb kommer att dela ut två paket till ASPW (sista helgen i april -12), värde 3.000:-/st. Därav den något högre rejken i år.

Ett paket lottas ut och ett paket delas ut till den som kommer nia, alltså som ett väldigt bra bubbelpris.

Även om vi blir färre än 60 deltagare kommer två paket att delas ut, det kan alltså bli övervärde!

 

Den vakne spelaren ser genast att jag minskat grundinköpet (och ökat raken) något efter önskemål. Dock har jag lagt till en 2nd chance (samt lagt lite rake även på den) för att få upp prispotten till den vanliga nivån.

 

Det kommer finnas kassör/bartender på plats och vi kommer även ha dealer på finalbordet i turneringen, men inte på sidospelsborden. Avgift för sidospel är engångssumman 25:- / spelare och den avgiften går oavkortat som lön till den/de som åtar sig jobbet som kassör/bartender.

 

Anmälan sker här i tråden. Spelare som aldrig varit med på en Berga Open förut måste PM:a namn och telefonnummer för att anmälan ska godtas.

Om man anmäler sig men sedan inte dyker upp är man för alltid portad från kommande turneringar.

 

ÖVRIGT:

Vi kommer att sälja lotter för 50:-/st (inköpet är ju 1450:- så lämna 1500:- jämnt :-) ). Förstapriset är ett ASPW-paket värt 3k och andrapriset ett Berga Open-paket värt 1.5k. Tröstpriser i form av bar tickets.

Ett ASPW-paket värt 3k kommer även att lottas ut på någons seat, ett blir också bubbelpris till nian och ett Berga Open-paket värt 1.5k blir semibubbelpris. Alltså en mängd addade paket!!

 

Man får ta med egen alkohol om man önskar (men det är inte nödvändigt ;-) .

 

Mat serveras runt 19-snåret, det kommer även att finnas lite gratissnacks och gratiskakor till kaffet, som också är gratis...

 

Nuvarande bordslottning:

 

Bord 1

1 Hogge75

2 Nimroz

3 Omalleys polare John Doe

4 Propax

5 Carro T

6 m1978

7 Bärve

8 Sigge

9 jm_j

 

Bord 2

1 Loudmouth

2 cDk Rust

3 Sandsater

4 Lisa S

5 Magnus B

6 Fraallan

7 Sandra Bu

8 Mike Time

9 Miata

 

Bord 3

1 Göteborgs-Nisse

2 schumme

3 Ludvvig

4 munchie

5 Dansbands-Matz

6 Omalley

7 Pelle

8 Total-Farsa

9 Richard

 

Bord 4

1 Torax

2 Omalleys polare Jane Doe

3 Micke Malmqvist

4 Galvanizer

5 Bjoelle

6 Chrille A

7 Bobbo

8 Strykis

9 Nisze

10 Jimpa

 

Bord 5

1 Sandra Bo

2 Bosse L

3 Snygg-Stefan

4 Koivu

5 Ullis M

6 Chungas-Jarne

7 SimonLofberg

8 hankie123

9 South-East

10 Benny Kobo

 

Bord 6

1 J-O

2 Josef

3 S Wiiand

4 Allinwithnothing

5 Schoolbook

6 Erik S

7 hubbahubba

8 Sweet-Charlotte

9 mceot

10 Håkan S

 

Bord 7

1 gus-ovicz

2 Mats W

3 Lars G

4 The Admin

5 SlowBoy

6 ClownX

7 Crappy

8 St Bjorn

9 Bo

10 JohnH

 

RESERVLISTA:

 

zebra73

Grubbla/Dani

xcobra

Eva

Lundin89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord 2

1 Loudmouth

2 cDk Rust

3 Sandsater

4 Lisa S

5 Magnus B

6 Fraallan

7 Sandra Bu

8 Mike Time

9 Miata

 

Finns det någon möjlighet att placera en kattlåda i jämte detta bord så jag känner mig komfortabel ?

 

Du har ju en liten tiger på seat 7 och en gammal Simba på seat 8. Räcker inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RESERVLISTA:

 

Rille

zebra73

Grubbla/Dani

Lapp-Roffe

Bärve

 

 

Det var en glädjande överraskning

 

Nope

Med tanke på sina tidigare hot och eftersom han enl honom själv är en man av sina ord, kommer vi nog vara några stycken som

Citat: "kommer få visa vad vi gör på 60 meter slätt"

Vilket kanske inte är så kul, eftersom vi är där för att umgås och ha kul med vänner och nya vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Nope

Med tanke på sina tidigare hot och eftersom han enl honom själv är en man av sina ord, kommer vi nog vara några stycken som

Citat: "kommer få visa vad vi gör på 60 meter slätt"

Vilket kanske inte är så kul, eftersom vi är där för att umgås och ha kul med vänner och nya vänner

 

Vill bara påminna om de meningsskiljaktigheter, hårda ord, mer eller mindre seriösa hot osv som förekom mellan Klyka och LappRoffe här på pf.

Kommer ni ihåg hur det gick sen? Jo, de satt och ölade tillsammans, pratade hela kvällen och hade det jäkligt trevligt ihop. Om vi inte hade vetat om att de båda är ohyggligt straighta kunde man tro att det var en romans på gång.

 

Kom ihåg att de flesta av oss är väldigt olika irl och bakom en skärm.

Kom också ihåg att hemma hos mig är alla välkomna som inte har gjort mig personligen något illa. Om några av deltagarna har något skit mellan varandra, red ut det innan eller välj att inte delta alls.

 

Som TF skrev - rätt pepp inför detta. Förstör inte den här tråden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen mår vissa människor dåligt över min ev. medverkan i Berga Open. Oron tycks mest komma från moderatorleden i vanlig ordning. Plocka bort mig från reservlistan Micke. Det kan ju alltid glädja ett par stycken och att umgås med folk som har så förutfattade meningar, är inte riktigt min kopp te. Oddsen för en trevlig kväll sjönk tyvärr som en gråsten. Jag dyker upp på någon klubbturre istället.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen ingen ska behöva vara rädd för att åka till Berga och spela kort.

 

Är rätt så övertygad om att Roffe inte åker till Berga för att bråka utan för att liksom övriga personer ha trevligt. Jag förutsätter att alla som är på plats respekterar Mikes gästfrihet tillräckligt mycket för att inte ställa till med problem.

 

Om man sen ogillar någon rejält utan att vara rädd är det en annan sak, men har man problem med någon är det bara att undvika denne och umgås med övriga människor, Berga är tillräckligt stort för att man inte tvingas hänga med de man inte vill hänga med.

 

Mike är dessutom givetvis fri att bjuda vem han vill; Berga är ju ingen PF invitational, även om jag vidhåller att Berga Open är bland det större som hänt forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...