Gå till innehåll

Tog ut 50kUSD från boylesports


DejnyRich

Recommended Posts

Halloj!

 

Jag tog ut 50k dollar från boylesports för 3 veckor, och väntar fortfarande på pengarna. Är det dags att bli orolig? Vad kan ha hänt? Någon som varit med om något liknande på samma sida?

 

/tiltarN

 

Jag har använt Boylesports ganska länge och mycket. Jag har dock på långa vägar inte tagit ut såpass mycket. Jag har dessutom använt mig av VISA, och pengarna har alltid kommit in efter 2 dagar. Vad använde du för betalningsmetod?

 

Miitt intryck av Boyle, samt det jag läst och hört, är att det är ett seriöst bolag, du bör inte vara orolig så länge du inte stridit mot deras T&C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Boylesports ganska länge och mycket. Jag har dock på långa vägar inte tagit ut såpass mycket. Jag har dessutom använt mig av VISA, och pengarna har alltid kommit in efter 2 dagar. Vad använde du för betalningsmetod?

 

Miitt intryck av Boyle, samt det jag läst och hört, är att det är ett seriöst bolag, du bör inte vara orolig så länge du inte stridit mot deras T&C.

 

ja det är min känsla också. Spelat för siten ganska länge och aldrig haft några problem med att casha ut förut.

 

Min tanke var att pengarna kanske kunde ha fastnat någonstans på vägen pga det är ett så stort belopp och alla mellanhänder(om det nu finns några, är inte insatt i det där) vill ha en bit av räntekakan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det är på grund av det stora beloppet. Nu vet jag inte hur du har tagit ut pengarna men både neteller och moneybookers har lägre gränser sålänge du inte har fått någon speciell uppgradering.

 

Har du tagit ut till bank kan det säkert vara någon kontroll banken behöver göra innan transaktionen går igenom. Jag har själv inte gjort ett så här stort uttag någon gång, men spekulerar bara.

 

Nu vet jag inte hur högt du spelar och hur pass snabbt du behöver flytta så pass stora summor. Mitt tips ifall om du inte behöver pengarna akut är att göra uttagen i mindre storlek, typ 10k åt gången. Bankerna är tvungna att rapportera in till SKV då uttag överskrider en viss summa (summan är lägre än 50$k, har för mig det är 150k SEK eller liknande).

 

Tror även siten kan frysa stora uttag för att kontrollera, men det är bara spekulation.

 

Hoppas mina spekulationer kan vara till någon hjälp, annars är det bara till att ignorera. Lycka till i vart fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke var att pengarna kanske kunde ha fastnat någonstans på vägen pga det är ett så stort belopp och alla mellanhänder(om det nu finns några, är inte insatt i det där) vill ha en bit av räntekakan

 

Tror du är på rätt spår här... några punkter hit och dit på enorma belopp är ju vad som föder hela Wall Street!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett meddelande av swedbank att jag har ett stort belopp ankommande till mig....från USA. Damnit! wtf and why the fuck!

 

Antar att de använder en betalningsleverantör från USA?

 

Din bank är skyldig att anmäla överföringen till SKV då den överstiger 150k SEK. Räkna alltså med att SKV kommer ställa sig lite frågande till var dessa pengar kommer ifrån.

 

En snabb koll på deras sida ger att de säger att ett irländskt bolag men det står även att de är registrerade och licensierade på Isle of Man, så räkna med att SKV i alla fall i ett första skede kommer att kräva skatt på dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att de använder en betalningsleverantör från USA?

 

Din bank är skyldig att anmäla överföringen till SKV då den överstiger 150k SEK. Räkna alltså med att SKV kommer ställa sig lite frågande till var dessa pengar kommer ifrån.

 

En snabb koll på deras sida ger att de säger att ett irländskt bolag men det står även att de är registrerade och licensierade på Isle of Man, så räkna med att SKV i alla fall i ett första skede kommer att kräva skatt på dina pengar.

 

Därför tar man aldrig ut mer än 150k i taget!

 

Men nästa gång så vet du =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...