Gå till innehåll

Gaston and his apprentice!


Gaston

Recommended Posts

Ikväll är man bjuden på fin middag hem till svärföräldrarna och sen heja fram världens bästa Barcelona till ännu en classico vinst. GO BARCA!!

 

hehe inte så ofta man fiskar efter hålet, är väl bara att tacka att man slapp torska allt bara.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($858)

Hero ($644)

UTG ($876)

CO ($429)

BTN ($337)

 

Dealt to Hero 7:club: 9:heart:

 

UTG calls $4, fold, fold, SB calls $2, Hero checks

 

FLOP ($12) 6:heart: T:club: J:diamond:

 

SB checks, Hero checks, UTG bets $12, SB folds, Hero calls $12

 

TURN ($36) 6:heart: T:club: J:diamond: 8:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $12, Hero raises to $57, UTG calls $45

 

RIVER ($150) 6:heart: T:club: J:diamond: 8:diamond: 3:diamond:

 

Hero bets $116, UTG calls $116

 

Hero shows 7:club: 9:heart:

(Pre 27%, Flop 10.2%, Turn 3.4%)

 

UTG shows 9:diamond: Q:diamond:

(Pre 73%, Flop 89.8%, Turn 96.6%)

 

UTG wins $372

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har börjat smaka lite lätt på 2-4, och häromdagen så lyckades man givetvis inleda nya nivån med årets största back-session.

Back 15BIs över 1000 händer!

 

Deprimerad och illamående så stängde jag ner datorn gick genast och tog både en grunk och en brunk och försökte käka lite.

 

Satt aldelles själv vid matbordet och funderade om jag möjligtvis var sveriges sämsta pokerspelare, hamnade sedan i ett sorts apatiskt stadie där jag bara stirra ut genom fönstret i säkert 15 min och funderade på om man skulle ta med ett viktbälte ner till sjön och häva sig i..

 

Meeeeen tog mig tillslut samman och kom till insikt med att jag förmodligen inte är sämst på SVS. Så blev en till Session på ca 1.7Kisch händer där jag otroligt nog lyckades ta tillbaks 10BIs så då blev jag glad. :-)

 

 

Några äckelhänder.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($1,054)

Hero ($1,056)

UTG ($809)

CO ($204)

BTN ($611)

 

Dealt to Hero 6:heart: 6:club:

 

UTG raises to $8, fold, fold, SB raises to $20, Hero calls $16, UTG calls $12

 

FLOP ($60) 7:diamond: J:spade: 6:spade:

 

SB bets $44, Hero raises to $128, UTG calls $128, SB raises to $1,034 (AI), Hero calls $906, UTG calls $661 (AI)

 

TURN ($2,918) 7:diamond: J:spade: 6:spade: 7:spade:

 

RIVER ($2,918) 7:diamond: J:spade: 6:spade: 7:spade: Q:heart:

 

SB shows J:club: J:heart:

(Pre 81%, Flop 95.7%, Turn 97.7%)

 

Hero shows 6:heart: 6:club:

(Pre 19%, Flop 4.3%, Turn 2.3%)

 

SB wins $2,903

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

BB ($798)

Hero ($1,343)

CO ($985)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero A:club: K:club:

 

CO calls $4, fold, Hero raises to $18, CO raises to $32, Hero raises to $102, CO calls $70

 

FLOP ($206) T:club: 2:spade: 4:club:

 

Hero checks, CO bets $103, Hero raises to $1,241 (AI), CO calls $780 (AI)

 

TURN ($1,972) T:club: 2:spade: 4:club: 9:spade:

 

RIVER ($1,972) T:club: 2:spade: 4:club: 9:spade: T:spade:

 

Hero shows A:club: K:club:

(Pre 34%, Flop 47.9%, Turn 27.3%)

 

CO shows K:spade: K:heart:

(Pre 66%, Flop 52.1%, Turn 72.7%)

 

CO wins $1,957

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($1,223)

BB ($844)

UTG ($1,068)

Hero ($885)

BTN ($1,851)

 

Dealt to Hero 5:heart: A:heart:

 

fold, Hero raises to $11.50, fold, SB calls $9.50, BB calls $7.50

 

FLOP ($34.50) Q:heart: 3:spade: 3:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $25.87, SB calls $25.87, BB folds

 

TURN ($86.24) Q:heart: 3:spade: 3:heart: 2:heart:

 

SB checks, Hero bets $64.68, SB raises to $226, Hero raises to $848 (AI), SB calls $621

 

RIVER ($1,782) Q:heart: 3:spade: 3:heart: 2:heart: 3:club:

 

Hero shows 5:heart: A:heart:

(Pre 62%, Flop 26.3%, Turn 77.3%)

 

SB shows 3:diamond: T:diamond:

(Pre 38%, Flop 73.7%, Turn 22.7%)

 

SB wins $1,767

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($874)

BB($880)

UTG ($1,376)

UTG+1 ($981)

CO ($932)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero K:diamond: Q:diamond:

 

fold, UTG+1 calls $4, CO calls $4, Hero raises to $22, BB calls $18, UTG+1 calls $18, CO calls $18

 

FLOP ($88) 5:diamond: K:spade: T:diamond:

 

Hero bets $48, BB calls $48, UTG+1 calls $48, CO folds

 

TURN ($232) 5:diamond: K:spade: T:diamond: J:spade:

 

Hero bets $166, BB calls $166, UTG+1 calls $166

 

RIVER ($730) 5:diamond: K:spade: T:diamond: J:spade: T:club:

 

Hero bets $638 (AI), BB calls $638, UTG+1 folds

 

Hero shows K:diamond: Q:diamond:

(Pre 42%, Flop 86.6%, Turn 88.6%)

 

shows A:heart: T:heart:

(Pre 58%, Flop 13.4%, Turn 11.4%)

 

wins $1,992

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($245)

BB ($455)

UTG ($663)

CO ($749)

Hero ($1,069)

 

Dealt to Hero T:heart: A:heart:

 

fold, CO raises to $14, Hero calls $14, fold, BB calls $10

 

FLOP ($44) J:club: K:spade: Q:diamond:

 

BB checks, CO bets $22, Hero raises to $68, BB folds, CO raises to $248, Hero raises to $700, CO raises to $735 (AI), Hero calls $35.43

 

TURN ($1,514) J:club: K:spade: Q:diamond: 3:diamond:

 

RIVER ($1,514) J:club: K:spade: Q:diamond: 3:diamond: 4:diamond:

 

CO shows T:diamond: A:diamond:

(Pre 50%, Flop 52.3%, Turn 60.2%)

 

Hero shows T:heart: A:heart:

(Pre 50%, Flop 47.7%, Turn 39.8%)

 

CO wins $1,499

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

BB ($232)

($199)

UTG ($1,403)

UTG+1 ($501)

Hero ($1,002)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero T:heart: Q:heart:

 

fold, UTG+1 calls $4, Hero raises to $20, fold, fold, UTG+1 calls $16

 

FLOP ($46) 5:heart: A:spade: 8:diamond:

 

UTG+1 checks, Hero bets $32, UTG+1 calls $32

 

TURN ($110) 5:heart: A:spade: 8:diamond: 2:diamond:

 

UTG+1 checks, Hero bets $88, UTG+1 calls $88

 

RIVER ($286) 5:heart: A:spade: 8:diamond: 2:diamond: 2:heart:

 

UTG+1 checks, Hero bets $862 (AI), UTG+1 calls $361 (AI)

 

Hero shows T:heart: Q:heart:

(Pre 42%, Flop 7.4%, Turn 0.0%)

 

UTG+1 shows J:spade: A:heart:

(Pre 58%, Flop 92.6%, Turn 100.0%)

 

UTG+1 wins $993

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($397)

BB ($615)

UTG ($782)

Hero ($802)

BTN ($308)

 

Dealt to Hero J:club: A:spade:

 

fold, Hero raises to $14, fold, SB calls $12, fold

 

FLOP ($32) K:diamond: K:spade: T:club:

 

SB checks, Hero bets $20, SB calls $20

 

TURN ($72) K:diamond: K:spade: T:club: Q:heart:

 

SB bets $54, Hero calls $54

 

RIVER ($180) K:diamond: K:spade: T:club: Q:heart: 6:heart:

 

SB bets $90, Hero raises to $360, SB calls $219 (AI)

 

Hero shows J:club: A:spade:

(Pre 59%, Flop 0.3%, Turn 0.0%)

 

SB shows Q:club: K:heart:

(Pre 41%, Flop 99.7%, Turn 100.0%)

 

SB wins $783

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha backade du 3000bb på 2,5h? Skulle rekomendera en stoploss så slipper du sänka dig i sjön :D. Kommer ihåg dom apatiska tillfällena och ångesten man kunde känna tidigare i karriären, dom försvinner när man är tillräckligt säker på att man är vinnande och kan intala sig själv att pengarna kommer tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lite kommentarer till dina händer, ifall du vill ha konstruktiv kritik.

 

Hand 1. Standard, set under set, inte mycket att snacka om.

 

Hand 2. Också ganska standard. Man får ju självklart in det på floppen där när man har 4betat. Dock hade jag kanske valt att c-beta istället för att check-raisa men antar att båda är okej.

 

Hand 3. Spelar du bra men har bara otur helt enkelt.

 

Hand 4. I den här handen hade jag troligtvis valt att checka turn och syna om det betas och sen fatta ett nytt beslut på river beroende på vad det blir för action och vad det kommer för kort. När du betar turn som du gör och river parar 10an så gillar jag inte riktigt värdestället AI mot två motståndare. Har lite svårt att se hur ofta du ska kunna få syn av sämre i det läget som handen spelats.

 

Hand 5. Standard, du får in det med nöten mot nöten med tillägg och blir utdragen.

 

Hand 6. Jag hade gett upp på river då motståndaren väldigt ofta har ett A eller bättre när han check-synat den floppen och när han även check-synat turn och river blankat kommer han troligtvis inte folda river speciellt ofta. Det enda draget som han kan ha synat med på flopp är i princip 67 och det slår du om du checkar bakom så jag kan inte riktigt se någon mening med att beta river här.

 

Hand 7. Här checkar jag nästan alltid bakom på flopp. Du vill ju inte bli check-raisad på flopp och kanske behöva lägga den bästa handen, samtidigt som du inte heller vill stacka av med AJ på den floppen. Du har showdown-värde och dessutom en holk, varför göra den handen till en bluff?

Som handen spelades måste du betala av på river då du faktiskt slår många händer han stackar av med (alla Kx som inte är kåk + J9 bl.a.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha backade du 3000bb på 2,5h? Skulle rekomendera en stoploss så slipper du sänka dig i sjön :D. Kommer ihåg dom apatiska tillfällena och ångesten man kunde känna tidigare i karriären, dom försvinner när man är tillräckligt säker på att man är vinnande och kan intala sig själv att pengarna kommer tillbaka.

 

 

Nja 1500bb som tur var, 3000 så hade jag garanterat legat på botten vid de här laget.:-) Verkar som alla här har delade meningar om hurvida en buy-in är 100 lr 200bb på svs.

 

 

Här är lite kommentarer till dina händer, ifall du vill ha konstruktiv kritik.

 

Hand 1. Standard, set under set, inte mycket att snacka om.

 

Hand 2. Också ganska standard. Man får ju självklart in det på floppen där när man har 4betat. Dock hade jag kanske valt att c-beta istället för att check-raisa men antar att båda är okej.

 

Hand 3. Spelar du bra men har bara otur helt enkelt.

 

Hand 4. I den här handen hade jag troligtvis valt att checka turn och syna om det betas och sen fatta ett nytt beslut på river beroende på vad det blir för action och vad det kommer för kort. När du betar turn som du gör och river parar 10an så gillar jag inte riktigt värdestället AI mot två motståndare. Har lite svårt att se hur ofta du ska kunna få syn av sämre i det läget som handen spelats.

 

Hand 5. Standard, du får in det med nöten mot nöten med tillägg och blir utdragen.

 

Hand 6. Jag hade gett upp på river då motståndaren väldigt ofta har ett A eller bättre när han check-synat den floppen och när han även check-synat turn och river blankat kommer han troligtvis inte folda river speciellt ofta. Det enda draget som han kan ha synat med på flopp är i princip 67 och det slår du om du checkar bakom så jag kan inte riktigt se någon mening med att beta river här.

 

Hand 7. Här checkar jag nästan alltid bakom på flopp. Du vill ju inte bli check-raisad på flopp och kanske behöva lägga den bästa handen, samtidigt som du inte heller vill stacka av med AJ på den floppen. Du har showdown-värde och dessutom en holk, varför göra den handen till en bluff?

Som handen spelades måste du betala av på river då du faktiskt slår många händer han stackar av med (alla Kx som inte är kåk + J9 bl.a.).

 

 

Tack för kritiken uppskattas verkligen.

 

Hand 4 var mot 2 mongon och jag tänker väl lite att det helt enkelt blir en för kass hand att cheek-syna river och lite för stark för att cheek-folda. Mitt spel borde väl desutom se ganska nötigt ut plus att 10an sällan borde hjälpa någon i det läget?

Borde väl vara bättre att bluffa 10an än tex blank 4? Men som sagt så kan jag väl bara cheeka turn och göra det enkelt för mig.

(kan väl tillägga att jag spelar den annorlunda mot alla andra än just de 2.

 

Hand 6 så tänker jag precis som du att i princip alla drag är borträknade redan från början och när han även cheekar river så lär väl hans range bestå mestadels av svaga A-x max max AJ! vilket han borde vika 99 av 100.

 

Visst 55 och A5s finns väl kanske med i det pre spelet men tror inte han cheekar alla gator och spec inte river.

bett-betta lr cheek cheeka måste väl vara bäst alternativ turn/river och bett-cheeka sämst? Läsningen var bra men utdelningen sämst :D

 

 

Hand 7: känns som att han väldigt sällan river bettar så tunt med Kåk därav raisen.

 

Är mina resonemang helt åt skogen så plz help!

 

Mvh ensam ledsen fattig pokerspelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae jag såg bara att du lirade 200bb i många händer, personligen tycker jag alltid en buy-in är just 100bb eftersom det är internationell standard och det som den mesta pokerteorin utgår ifrån. Hade dock varit lite väl som sagt att skeppa iväg 3000bb :). Lycka till med liret!

 

EDIT: AKss handen flattar jag nog pre, även att vi sitter ur pos. Du kommer inte få in det super med 250bb eff och vi har sååååå mycket spelutrymme med denna hand. När du väljer att 4beta så cbeta bara floppen och syna/raisa in smeten. I pos raisar jag inte flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan bara lirat 2-4 i december med inställningen att de får gå som de går. Tar de som en liten uppvärmnings månad där resultat inte är de viktiga utan först och främst att försöka anpassa sig efter nivån samt få lite händer och känna på vad reggs/semireggsen går för.

 

Känner att de är mycke spotts som jag blir lite lost i vad gäller betsizing vilket är helt stört mtp att de bara är att tänka de dubbla mot 1-2!!. Sjukt slö i hjärnan kanske men hinner väl förhoppningsvis vänja om mig snart. :D

 

Ja hur har de gått då? Inte speciellt bra tyvär, upp runt 1K på 15K händer och känns som jag har hamnat på fel sida målsnöret en hel del.

 

 

Tråkigt för nivån är att de är så väldigt mycke mindre bord uppe mot 1-2

 

 

Lite händer iaf. Lite history med FI i första handen som kanske är lite skum. Annars har det varit en hel del som följande att de inte riktigt vill sig.

Meeen jag kämpar på och är go och glad de är ju trots allt jul :-)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($249)

Hero ($840)

UTG ($706)

CO ($146)

BTN ($410)

 

Dealt to Hero 9:club: 9:heart:

 

UTG raises to $14, fold, fold, fold, Hero calls $10

 

FLOP ($30) 3:heart: 6:diamond: 3:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $22.50, Hero calls $22.50

 

TURN ($75) 3:heart: 6:diamond: 3:diamond: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $52, Hero calls $52

 

RIVER ($179) 3:heart: 6:diamond: 3:diamond: 5:diamond: 2:spade:

 

Hero checks, UTG bets $132, Hero raises to $464, UTG calls $332

 

Hero shows 9:club: 9:heart:

(Pre 52%, Flop 51.3%, Turn 9.1%)

 

UTG shows J:diamond: T:diamond:

(Pre 48%, Flop 48.7%, Turn 90.9%)

 

UTG wins $1,092

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($752)

($774)

UTG ($251)

UTG+1 ($746)

CO ($278)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero 7:heart: 9:heart:

 

UTG calls $4, fold, CO calls $4, Hero calls $2, checks

 

FLOP ($16) 8:heart: 6:heart: 2:club:

 

Hero bets $12, folds, UTG calls $12, CO raises to $51, Hero raises to $181, UTG folds, CO raises to $274 (AI), Hero calls $93.15

 

TURN ($576) 8:heart: 6:heart: 2:club: J:club:

 

RIVER ($576) 8:heart: 6:heart: 2:club: J:club: K:diamond:

 

CO shows 8:diamond: 2:diamond:

(Pre 35%, Flop 49.4%, Turn 68.2%)

 

Hero shows 7:heart: 9:heart:

(Pre 65%, Flop 50.6%, Turn 31.8%)

 

CO wins $561

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($505)

Hero ($799)

BTN ($333)

 

Dealt to Hero K:spade: K:club:

 

BTN raises to $14, fold, Hero raises to $44, BTN calls $30

 

FLOP ($90) 4:diamond: 4:club: Q:diamond:

 

Hero bets $52, BTN raises to $289 (AI), Hero calls $237

 

TURN ($669) 4:diamond: 4:club: Q:diamond: A:diamond:

 

RIVER ($669) 4:diamond: 4:club: Q:diamond: A:diamond: 8:diamond:

 

Hero shows K:spade: K:club:

(Pre 76%, Flop 68.1%, Turn 9.1%)

 

BTN shows 7:diamond: 6:diamond:

(Pre 24%, Flop 31.9%, Turn 90.9%)

 

BTN wins $654

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($684)

($666)

UTG ($593)

UTG+1 ($825)

CO ($773)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

UTG raises to $14, fold, CO calls $14, Hero raises to $60, fold, UTG raises to $593 (AI), fold, Hero calls $533

 

FLOP ($1,204) 3:heart: 9:spade: K:spade:

 

TURN ($1,204) 3:heart: 9:spade: K:spade: 7:diamond:

 

RIVER ($1,204) 3:heart: 9:spade: K:spade: 7:diamond: 5:heart:

 

UTG shows A:diamond: K:heart:

(Pre 44%, Flop 89.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows J:club: J:heart:

(Pre 56%, Flop 10.4%, Turn 4.5%)

 

UTG wins $1,189

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($865)

($720)

UTG ($811)

CO ($808)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, CO raises to $11.50, Hero raises to $43, calls $39, CO calls $31.50

 

FLOP ($129) Q:heart: 7:heart: 7:club:

 

Hero bets $72, calls $72, CO folds

 

TURN ($273) Q:heart: 7:heart: 7:club: 2:club:

 

Hero bets $164, raises to $605 (AI), Hero calls $441

 

RIVER ($1,484) Q:heart: 7:heart: 7:club: 2:club: 4:spade:

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 82%, Flop 8.7%, Turn 4.5%)

 

shows Q:club: Q:spade:

(Pre 18%, Flop 91.3%, Turn 95.5%)

 

wins $1,469

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Go jul allihoppa! inte blivit så jätte mycke poker nu i juletider men ska slänga upp nån rolig hand lite senare tänkte jag.

Fick som så många andra Zlatan boken i julklapp som väl förövrigt borde vunnit årets julklapp med hästlängder!

 

Bara hunnit med 100 sidz ungefär så kanske lite tidigt att dömma men tycker faktiskt att han hitills bevisat sig ÄNNU äckligare än vad jag tidigare hade trott!.

Alltid haft uppfattningen om att han varit kaxig och kört sitt eget race fast på ett skönt sätt, men han verkar ju inte ha varit speciellt skön någonstans..

 

(Väldigt tragisk uppväxt iof vilket en annan inte har en aning om "how its like" med rosengård och hela köret med trasig familj osv, men har iaf aldrig riktigt förstått varför alla svenskar avgudar honom så stört mycket?

 

I synnerhet för de värsta förorts-kidzen så förstår jag att zlatan är mer än en världsstjärna! han är väl symbolen för att faktiskt vem som helst kan lyckas och att det går att ta sig från botten till toppen.

 

Men för resten av folket?

 

Han ger väl knappt 5öre för Sverige och Svenskar och pissar ju mer lr mindre på Landslaget.

Jag är verkligen ingen "hater" vilket de kanske låter som nu:D) och tycker verkligen det är svin kul att vi i lilla sverige har en sådan superstar till idrottsstjärna.

Kul att han tar plats och sticker ut lite men tycker han ofta gör de på fel sätt och har så fruktansvårt svårt att unna någon som i mina ögon beter sig rent utsagt förjävligt emmellanåt.

 

Är alla svenskar så sjukt partiska bara för att han är svensk?

För kan verkligen inte förstå hur man tex kan älska Z och hata messi?

Messi, xavi iniesta tex, är i mina ögon 100ggr bättre än zlatan på alla sätt och vis och de är verkligen personer som jag unnar all framgång.

 

 

Z är väl en riktigt rutten förebild för de flesta? och kan ju bara tänka mig hur otroligt outhärdligt de ska bli runt om i sverige med alla 12-17 åringar som tar efter hans sätt?

 

Kanske hinner han övertyga mig till det bättre innan boken är slut vilket jag verkligen hoppas.

 

Vad tycker ni om Mr Zlatan? Finns det i överhuvudtaget något slags medhåll i mina åsikter eller kommer alla börja hata mig nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen uppe på lite plus för månaden men är ju trots allt 2 dagar kvar så kanske hinner torska tillbaks det.

 

Lyssnat mycket på Lacken (mammas nya kille) och lite eurocop de senaste veckorna vilket både har underlättat och underhållit mig under alla sega knegartimmar där man annars bara går runt och dagdrömmer om ett riktigt highstakesliv..

Men realist som man blivit på senare år så förstår man att dessa drömmar får vänta, åtminstone 1 år till..

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($418)

($465)

UTG ($507)

CO ($200)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero 7:club: A:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $6, calls $4

 

FLOP ($12) 6:club: A:spade: 7:spade:

 

Hero bets $9, raises to $39, Hero raises to $111, raises to $459 (AI), Hero calls $301 (AI)

 

TURN ($837) 6:club: A:spade: 7:spade: 9:club:

 

RIVER ($837) 6:club: A:spade: 7:spade: 9:club: 2:spade:

 

Hero shows 7:club: A:heart:

(Pre 43%, Flop 16.8%, Turn 9.1%)

 

shows 6:diamond: 6:spade:

(Pre 57%, Flop 83.2%, Turn 90.9%)

 

wins $822

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

BB ($437)

Hero ($944)

CO ($640)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

CO raises to $11.50, fold, Hero raises to $43, CO calls $31.50

 

FLOP ($88) 6:club: K:spade: 5:heart:

 

Hero bets $52, CO raises to $104, Hero raises to $901 (AI), CO calls $493 (AI)

 

TURN ($1,283) 6:club: K:spade: 5:heart: 7:heart:

 

RIVER ($1,283) 6:club: K:spade: 5:heart: 7:heart: 8:spade:

 

Hero shows K:heart: A:diamond:

(Pre 46%, Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

CO shows 6:spade: 6:diamond:

(Pre 54%, Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

CO wins $1,268

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

BB ($399)

($118)

Hero ($393)

CO ($285)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero A:club: 3:club:

 

Hero raises to $5.75, CO calls $5.75, BB calls $4.75, fold

 

FLOP ($19.25) 2:club: 4:club: Q:heart:

 

BB checks, Hero bets $12, CO calls $12, BB folds

 

TURN ($43.25) 2:club: 4:club: Q:heart: J:spade:

 

Hero bets $32.43, CO calls $32.43

 

RIVER ($108) 2:club: 4:club: Q:heart: J:spade: J:heart:

 

Hero bets $126, CO calls $126

 

Hero shows A:club: 3:club:

(Pre 55%, Flop 54.1%, Turn 34.1%)

 

CO shows Q:diamond: T:diamond:

(Pre 45%, Flop 45.9%, Turn 65.9%)

 

CO wins $351

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($140)

Hero ($2,483)

BTN ($912)

 

SB posts $4

 

Dealt to Hero 2:spade: 6:spade:

 

SB checks, Hero calls $2, BTN checks

 

FLOP ($12) 6:heart: T:diamond: 6:club:

 

SB checks, Hero bets $4, BTN raises to $24, SB folds, Hero calls $20

 

TURN ($60) 6:heart: T:diamond: 6:club: A:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($180) 6:heart: T:diamond: 6:club: A:diamond: 2:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $180, Hero calls $180

 

Hero shows 2:spade: 6:spade:

(Pre 27%, Flop 19.8%, Turn 0.0%)

 

BTN shows A:spade: 6:diamond:

(Pre 73%, Flop 80.2%, Turn 100.0%)

 

BTN wins $526

 

 

 

Lite flyt ska man ju ha ibland också :D

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($805)

BB ($324)

UTG ($522)

CO ($1,614)

Hero ($632)

 

Dealt to Hero J:heart: Q:club:

 

UTG calls $4, CO raises to $8, Hero raises to $36, fold, fold, fold, CO calls $28

 

FLOP ($82) A:club: 7:heart: 6:club:

 

CO bets $41, Hero raises to $130, CO calls $89

 

TURN ($342) A:club: 7:heart: 6:club: T:diamond:

 

CO checks, Hero bets $152, CO calls $152

 

RIVER ($646) A:club: 7:heart: 6:club: T:diamond: K:diamond:

 

CO bets $323, Hero calls $314 (AI)

 

CO shows 5:club: K:club:

(Pre 58%, Flop 83.1%, Turn 81.8%)

 

Hero shows J:heart: Q:club:

(Pre 42%, Flop 16.9%, Turn 18.2%)

 

Hero wins $1,259

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

BB ($519)

($230)

UTG ($200)

Hero ($477)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero A:heart: A:club:

 

UTG raises to $4, Hero raises to $15, fold, fold, UTG calls $11

 

FLOP ($33) 6:diamond: 8:spade: 9:diamond:

 

UTG checks, Hero bets $22, UTG raises to $50, Hero raises to $146, UTG raises to $185 (AI), Hero calls $39.08

 

TURN ($403) 6:diamond: 8:spade: 9:diamond: A:spade:

 

RIVER ($403) 6:diamond: 8:spade: 9:diamond: A:spade: 7:diamond:

 

Hero shows A:heart: A:club:

(Pre 81%, Flop 10.2%, Turn 97.7%)

 

UTG shows 9:spade: 9:heart:

(Pre 19%, Flop 89.8%, Turn 2.3%)

 

Hero wins $393

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt år nya mål!

 

Nyårsfirandet blev väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Kvällen började iaf väldigt trevligt med fin resturang i Örebro tillsammans med tjejen + en polare och hans tjej. Var verkligen kanon mat och vi tankade på rätt bra och drog sedan vidare på lite förfest. Ut på stan igen vid 12 slaget för att kika fyverkierierna vid slottet och sedan var planen att knalla in på intilliggande krog.

 

När vi var på väg mot krogen så sprang jag på några gamla klasskompisar som jag stanna och snacka med längs trottoarkanten. Var i riktigt fin form vid det här laget och snackar med en tjej som står mitt i mot mig och när jag håller på att avsluta en mening så bara BAM!!!! Plötsligt så ligger jag på backen 2 meter ifrån tjejen som jag nyss stod mitt i mot o fattar nada?.

 

Tittar upp och ser att jag lyckats blivit påkörd av en bil! :shock: Ligger kvar på backen och ser hur polaren som tydligen hade kastat sig för att inte bli träffad själv går fram och sliter upp dörren på passagerar sidan och vrålar och gormar om att dom är helt dumma i huvudet och att han typ ska döda dom:D I bilen sitter givetvis 2 pensionärer och polaren som är typ 195 o 100 pannor höll iaf på att skrämma livet ur tanten på passagerar sidan :D

 

Reser mig upp och känner väl att allt är ok, damma i backen rätt rejält men inget brutet o inga trasiga kläder/mobil osv. Gubben går ut och frågar om de gick bra, sa typ att jag tror de men är jävligt full så vet inte riktigt.

 

En polis stanna iaf och fråga hur de gick tog persnr osv och säger sen

-vänta här medans jag pratar med föraren.

 

Alla kompisarna som såg de var lite chockade och vi stod kvar och prata på medans vi vänta. Sen ser jag plötsligt i ögonvrån hur både gubbjäveln och polisen (som åkt 10m fram och parkerat) håller på och åka därifrån utan att komma tillbaks???

Rusar ifatt polisebilen precis medan den börjat rulla lite sakta och bankar på rutan på passagerar sidan.

-Hallå va händer? -Ni måste ju hjäpa mig? -Fick han ens blåsa?

 

Tjejen på passagerar sidan hade vevat ner rutan en dec och hinner typ med ett

-ehh sen vevar hon upp rutan och kollegan typ burnar därifrån..

 

 

Tänkte att de här är ju helt sjukt! sen såg jag hur 2 andra poliser stod och tjafsa med nån moppe 30m därifrån så sprang dit och ba.

-nu måste ni hjälpa mig, förklara lite hetsigt vad som hänt och fråga om dom kunde få kontakt med dom där poliserna så jag kunde få nå vettigt svar av någon.

-vi har inte tid med dig gå härifrån!

-men jag har ju blivit påkörd och dom bara stack!

-nu går du härifrån HÖR DU INTE VAD JAG SÄGER!!

- Men ni måste ju HJÄLPA MIG!

 

Sen dampa den skäggiga aggro-polisen ur och så satt man fast i ett armlås och var påväg mot snutbilen och fyllecellen.

 

Meeen då kom lilla LBmagnus som förövrigt har lagt ner sin väldigt korta sejour av dagboksskrivande och bönade och bad om att de skulle släppa mig och lovade att han skulle ta hand om mig. Vilket de tillslut gjorde)

 

Så slapp iaf den totala kattastrofen drog sen hem och fortsatte festa istället.

Hade väl tänkt ringa upp polisen såhär efteråt för att försöka få lite svar men har inte orkat och tror nog jag skiter i det.

 

Hoppas bara pokeråret inte börjar lika illa..:D /Gaston

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tänkte väl sumera 2011 lite grann.

 

2011 var verkligen en total nystart för mig vad gäller pokerspelandet. De var verligen som att en helt ny dörr öppnades upp för mina ögon.

 

Jag har lirat nätpoker i ca 6 år, men aldrig varit tillräckligt insatt eller haft intresset för att försöka utvecklas speciellt mycket.

De hela har mest varit på hobby nivå, visst har läst skalanskys theory och några pokermagazine men thats it typ.

Vi har varit ett gäng på 6-7 kompisar som under dessa år lirat en hel del live med varandra men vi har aldrig diskuterat teori eller någon slags gameplan mm och ingen av oss har väl igentligen fattat vad det igentligen innebär att grinda.

 

Vi lirade väl alla lite nätpoker men tillslut var det bara jag och 3 till som fortsatte med det och för 3-4år sen så flyttade samtliga för att plugga i andra städer.

Jag blev kvar själv i bondhålan och grindade så in i helvete!! (tyckte jag själv iaf) har kommit fram till att jag totalt sett under alla dessa år, inte lirat mer än ca 4-500 K händer fram tills 2011... LAME!!!

 

2010 var iaf mitt sämsta poker år resultat mässigt sedan starten 2005.

Spelet hade förändrats helt och jag var så arg och frustrerad under i princip varenda session jag spelade! -hur kan alla vara så jävla thighta? -vad fan är det som har hänt? -var är alla super fiskar?

 

Slutade tillslut 10k upp men de var så otroligt tråkigt att spela och jag funderade starkt på om jag skulle lägga ner.

 

Vändningen kom iaf första veckan av 2011. Polarna som nu studerade i Lund hade träffat lite mer begåvat pokerumgänge som rekomenderade att jag skulle ladda ner något som heter holdemmanager men de kostar typ 100dollar.

 

Fattade aldrig riktigt vad det var men tydligen något slags statistikprogram? statistik på vadå? finns väl inge statistik i poker typ?

Iaf så bestämde jag mig tillslut för att prova och i och med att det kostade hela 100 dollz something så gav jag mig fan på att jag skulle vara seriös så inte pengarna skulle vara bortkastade.

Hitta samtidigt pokerforum och lite andra poksersidor där man kunde läsa sig till en hel del vettigt. Och på den vägen är det.

 

Så 2011 har varit ett kanon år, har utvecklats enormt mycket och framför allt så har det varit super kul att spela vilket är det absolut viktigaste.

Resultat mässigt var väl ingen jätte höjdare 40K kr över 230K händer mestadels 1/2 är väl ingen dunder succe direkt men + är alltid + och absolut fin extra slant som man kan spendera på roliga saker som resor mm.

Har dessutom hela året verkligen försökt att inte tänka så mycket på just resultatet utan istället lagt mest fokus på att utvecklas samt jobba med mina stats.

 

Det var alltså ett fint läroår men nu är det dags att höja ribban lite inför 2012.

Vill framförallt fortsätta att utvecklas och ha roligt vid pokerborden, men main målet blir iaf att lira 300K händer, vinna 100K kr och försöka klättra åtminstone ett snäpp i nivå.

 

Vad som talar emot mig är att jag kommer jobba och plugga väldigt mycket hela året plus att jag missar en hel del grind under en månad när jag och tjejen ska till USA för att ha de gött.

Vad som talar för mig är att jag tycker om pengar..

 

Kommer jag att lyckas?

 

Den som lever får se../Gaston!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några K upp för månaden så går bra, slänger upp lite händer också. kommentera gärna om ni vill. Ska snart iväg och heja fram Lif-Lindesberg i handbolls allsvenskan, dom behöver verkligen en vinst idag för att hålla sig kvar bland topp 4 och ha en chans på att kvala tillbaks till elitserien. Sen är det ju Inter-Milan ikväll vilket blir mycket roligt, slänger väl in en slant på Milan för spänningens skull.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($723)

BB ($800)

UTG ($1,034)

CO ($306)

BTN ($246)

 

Dealt to Hero T:spade: A:spade:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $12, BB calls $8

 

FLOP ($24) 4:heart: 6:club: T:club:

 

Hero bets $16, BB raises to $32, Hero calls $16

 

TURN ($88) 4:heart: 6:club: T:club: 8:heart:

 

Hero checks, BB bets $68, Hero calls $68

 

RIVER ($224) 4:heart: 6:club: T:club: 8:heart: J:heart:

 

Hero checks, BB bets $112, Hero raises to $464, BB calls $352

 

Hero shows T:spade: A:spade:

(Pre 73%, Flop 84.0%, Turn 6.8%)

 

BB shows 8:spade: T:heart:

(Pre 27%, Flop 16.0%, Turn 93.2%)

 

BB wins $1,137

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($457)

Hero ($997)

UTG ($525)

CO ($800)

BTN ($282)

 

Dealt to Hero 2:spade: Q:club:

 

fold, fold, fold, SB calls $2, Hero checks

 

FLOP ($8) 3:diamond: Q:heart: T:club:

 

SB checks, Hero bets $6, SB calls $6

 

TURN ($20) 3:diamond: Q:heart: T:club: 9:heart:

 

SB checks, Hero bets $15, SB raises to $30, Hero calls $15

 

RIVER ($80) 3:diamond: Q:heart: T:club: 9:heart: Q:diamond:

 

SB checks, Hero bets $64, SB raises to $168 Hero???

väldigt skumt..

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($576)

BB ($389)

Hero ($812)

BTN ($394)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

 

Hero raises to $14, BTN raises to $48, fold, fold, Hero raises to $118, BTN calls $70

 

FLOP ($242) A:spade: 8:diamond: K:spade:

 

Hero checks, BTN checks

 

TURN ($242) A:spade: 8:diamond: K:spade: K:diamond:

 

Hero checks, BTN checks

 

RIVER ($242) A:spade: 8:diamond: K:spade: K:diamond: A:heart:

 

Hero checks, BTN bets $276 (AI), Hero calls $276

 

Hero shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 82%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

BTN shows T:diamond: T:club:

(Pre 18%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

Hero wins $779

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($1,361)

Hero ($2,164)

UTG ($1,203)

CO ($1,179)

BTN ($412)

 

Dealt to Hero 4:diamond: 4:spade:

 

UTG raises to $14, CO calls $14, fold, SB calls $12, Hero calls $10

 

FLOP ($56) 3:heart: 5:club: 2:diamond:

 

SB checks, Hero checks, UTG bets $42, CO folds, SB folds, Hero calls $42

 

TURN ($140) 3:heart: 5:club: 2:diamond: A:spade:

 

Hero checks, UTG bets $80, Hero raises to $188, UTG calls $108

 

RIVER ($516) 3:heart: 5:club: 2:diamond: A:spade: 3:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $260, Hero??? Betfolda mot raise lr cheeksyna?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($562)

BB ($911)

UTG ($136)

CO ($877)

Hero ($853)

 

Dealt to Hero 9:spade: K:spade:

 

fold, CO calls $4, Hero raises to $20, SB calls $18, fold, CO calls $16

 

FLOP ($64) 6:diamond: T:heart: 9:heart:

 

SB checks, CO checks, Hero bets $48, SB folds, CO calls $48

 

TURN ($160) 6:diamond: T:heart: 9:heart: 2:diamond:

 

CO checks, Hero bets $108, CO calls $108

 

RIVER ($376) 6:diamond: T:heart: 9:heart: 2:diamond: 8:club:

 

CO checks, Hero bets $284, CO calls $284

 

Hero shows 9:spade: K:spade:

(Pre 13%, Flop 10.1%, Turn 4.5%)

 

CO shows K:club: K:heart:

(Pre 87%, Flop 89.9%, Turn 95.5%)

 

CO wins $929 skönt spel!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-åhh snälla kan inte någon, vem som helst! bespara Carl Filip denna plåga med att hålla tal?? Satt och undrade om han kunde toppa förra årets sensations tal där han inledde med

" -De är äja och ett prelegium att dela utt detta pris"

 

Så satt verkligen på helspänn med skämmskudden och väntade på vad som komma skall. och mycket riktigt så blev det ju total katastrof! tom ännu värre än förra året! och jag leeeeed verkligen och kunde knappt titta klart på massakern.

Han kan ju liksom inte vilja vara där.

 

jaja han har ju ganska het tjej iaf så kanske inte så jävla synd om lillprinssen endå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll smäller det!

Jag och en kompis ska ha 50 års fest tillsammans så vi har fixat med lokal där vi ska festa och bjuda på mat. Sen har jag även bokat en stor bussjävel som går in mot örebro där vi kommer supa sönder krogen. Samma buss hämtar oss och så kanske vi avslutar med en dunder efterfest i lokalen. AWSOME!

 

 

Har haft fullt upp hela veckan med all planering inför detta "exklusiva event" så knappt hunnit spela nå men de lilla som hunnits med har gått riktigt bra.

 

Hoppas på en galen kväll iaf, tänkte ta med kamern och foto lite så kan slänga upp några bilder senare om någon kanske kan hjälpa mig hur man gör?

 

Kommer ca 45 pers så längtar ju inte direkt till morgondagens städning.

 

Men de förtränger man ikväll. NU JÄVLAR ÄR DE ALL-IN!!!!!!!!!!!

 

 

just ja! ska få lite E också av en polare i pressent, aldrig testat förut så undrar om de är lugnt med en tablett?

Hur många mg är en tablett/rekomenderas för första tillfället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll smäller det!

Jag och en kompis ska ha 50 års fest tillsammans så vi har fixat med lokal där vi ska festa och bjuda på mat. Sen har jag även bokat en stor bussjävel som går in mot örebro där vi kommer supa sönder krogen. Samma buss hämtar oss och så kanske vi avslutar med en dunder efterfest i lokalen. AWSOME!

 

 

Har haft fullt upp hela veckan med all planering inför detta "exklusiva event" så knappt hunnit spela nå men de lilla som hunnits med har gått riktigt bra.

 

Hoppas på en galen kväll iaf, tänkte ta med kamern och foto lite så kan slänga upp några bilder senare om någon kanske kan hjälpa mig hur man gör?

 

Kommer ca 45 pers så längtar ju inte direkt till morgondagens städning.

 

Men de förtränger man ikväll. NU JÄVLAR ÄR DE ALL-IN!!!!!!!!!!!

 

 

just ja! ska få lite E också av en polare i pressent, aldrig testat förut så undrar om de är lugnt med en tablett?

Hur många mg är en tablett/rekomenderas för första tillfället?

 

Grattis mannen, hoppas du får en superbra kväll! :-D

 

Apropå E, så beror det helt på kvalitén på dem osv.. Men börja med en och se vad som händer, PMa annars vad dom heter/ser ut så kan vi nog råda bot på hur många du behöver ta!

 

Btw, hoppas du inte planerar att ta E idag tillsammans med alkoholintag? :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis mannen, hoppas du får en superbra kväll! :-D

 

Apropå E, så beror det helt på kvalitén på dem osv.. Men börja med en och se vad som händer, PMa annars vad dom heter/ser ut så kan vi nog råda bot på hur många du behöver ta!

 

Btw, hoppas du inte planerar att ta E idag tillsammans med alkoholintag? :evil:

 

 

Yo bro! hade en svin bra kväll. Blev inge E dock, polarn fick aldrig tag i nå bra.

Hehe jasså inge bra kombination att blanda lr?

Va fan ¨håller du hus då? inte sett dig lira nå på hur länge som helst?

Bytit nivå/sida lr inte spelat så mycke bara?

Hoppas de rullar på annars. ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe tack för tipsen får väl se när nästa tillfälle erbjuds.

 

Har tyvärr inte blivit så värst mycket spel i Jan pga jobb plugg osv men gått bra de jag spelat iaf.

 

Blivit mycke sport senaste veckan med handbolls-vm, australian open, spanska cupen osv.

 

Tyvääär så lyckades ju äckel Nadal ännu en gång vända mot Federer med sitt jävla fega försvars spel. Sick psyke killen har iaf..

Undrar BTW vem som har det starkaste sport psyket atm?

Känns som att Tiger var rätt ohotad när han var som bäst men han har ju haft lite väl omtumlande år sista tiden:D

 

Nadal, Ivey o Messi känns ju som skapliga järnpsykena allihoppa, vilka mer finns de? Northug? Djockovic?

 

Har även hört på ryktesvägar att LBmagnus kanske kommer göra comeback på pokerscenen och kanske även i denna DB, han väntar bara på sin matersättning från praktiken, den fattiga jäveln... Vore jävligt kul isåfall är så fruktansvärt mycket roligare att grinda ihop än att bara sitta själv som ett socialt handicappad mongo och klicka för sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo bro! hade en svin bra kväll. Blev inge E dock, polarn fick aldrig tag i nå bra.

Hehe jasså inge bra kombination att blanda lr?

Va fan ¨håller du hus då? inte sett dig lira nå på hur länge som helst?

Bytit nivå/sida lr inte spelat så mycke bara?

Hoppas de rullar på annars. ha det

 

Ah kul att höra, trist med E'na där.. Det var nog lika bra dock, du ska generellt inte inta mer än en halvliter vatten fördelat under ett rus, för att va på den säkra sidan sas :-D

 

Haha jag lirar för fullt på SVS, lirat 70k händer i Jan, dock gnetat nanonivåer nu i Januari pga dåligt cashflow men blir att köra /5+ nu i början av februari.. Can't wait! :mrgreen:

 

Försöka styra grindstuga/livepoker eller nåt sånt här framöver?

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari blev en total konkurs volym mässigt! Endast 16k fattiga nävar vilket är det minsta på säkert 1 år, brukar bli åtminston strax över 20/mån.

 

Däremot så gick det bättre resultat mässigt.

Spelade aldrig lägre än 2/4 under hela månaden som förövrigt är lite av ett mål/utmaning detta år (åtminstone så länge rullen tillåter)

 

Tar ju som sagt lite tid att byta nivå men blev mer och mer bekväm och spelet flöt på riktigt bra förutom någon session på slutet som slarvades lite onödigt.

12300Kr över det gröna strecket, vilket gör januari till största pluss månaden sedan min "reborn" som pokerspelare.

 

En hand som jag undrar lite över. Inte spelat så mycket mot FI men han raisar väldigt brett BTN samt cbettar och 3 barrlar väldigt ofta IP och framför allt från BTN.

 

Ursprungsplanen är alltså cheeka även river och låta honom hänga sig.

Men frågan är alltså hur parade turnkortet förändrar/bör förändra min taktik?

Hur skulle du spelat?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($948)

($667)

UTG ($892)

UTG+1 ($155)

CO ($1,121)

 

Hero posts (SB) $2

 

Dealt to Hero 7:club: 8:club:

 

UTG calls $4, UTG+1 calls $4, CO raises to $20, Hero calls $18, calls $16, UTG calls $16, UTG+1 calls $16

 

FLOP ($100) T:club: J:club: 3:club:

 

Hero checks, checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO bets $67, Hero calls $67, folds, UTG folds, UTG+1 folds

 

TURN ($234) T:club: J:club: 3:club: 3:spade:

 

Hero checks, CO bets $123, Hero calls $123

 

RIVER ($480) T:club: J:club: 3:club: 3:spade: 5:club:

 

Hero checks, CO bets $314, Hero folds

 

CO wins $468

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har aldrig varit speciellt intresserad av hockey och NHL i överhuvudtaget men jävlar i satan va bra Road to winter classic är!!

grindat igenom alla avsnitten nu på svt play vilket har höjt intresset avsevärt.

Kommer vara i NY i mitten/slutet av april så vore ju dödsnöten om man kunde få se en match.

Så undrar om dom fortf spelar då? slutspel? och hur man enklast får tag i biljetter?

 

Också kikat 2 första avsnitten av 30 grader i februari vilket också verkar riktigt bra.

Humor i form av en rullstols-dampande kjell bergqvist och äkta tragik av tjocka göteborgs glenn.

Alla som varit i thai känner nog igen sig en smula i diverse situationer. rekas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...