Gå till innehåll

Promenera eller skänk pengar


bjoelle

Recommended Posts

Har pratat lite med en pokerbekant om att vi måste skärpa oss, vi måste motionera mera. Vi skulle naturligtvis kunna göra ett bett mot varandra och gotta oss i varandras pengar när den ena failar, men nah!

 

Upplägg:

- Gå minst 10 000steg/dag

- Totalt per vecka minst 80 000steg/vecka

 

(Tanken är nu att folk som vill vara med hjälper till med förändringar av upplägget, tex minska minimumet/dag men öka det totala för veckan?)

 

Boomar man att uppfylla kraven skänker man en 500/1000kr till välgörenhet, eller vad för summa finner ni rimligt? Antingen kan man välja välgörenhet helt själv, eller så skulle vi tex kunna ha en specifik/vecka. Kanske tom att den som gått mest föregående vecka väljer välgörenhet för de som failar veckan efter? Kom med förslag!

 

Annat jag gärna får tips om är bra stegräknare och vettiga skor(nej, jag vill inte gå barfota eller med någon gummistrumpa eller vad fan det är, jag vill ha ett par ordentliga fucking skor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat lite med en pokerbekant om att vi måste skärpa oss, vi måste motionera mera. Vi skulle naturligtvis kunna göra ett bett mot varandra och gotta oss i varandras pengar när den ena failar, men nah!

 

Upplägg:

- Gå minst 10 000steg/dag

- Totalt per vecka minst 80 000steg/vecka

 

(Tanken är nu att folk som vill vara med hjälper till med förändringar av upplägget, tex minska minimumet/dag men öka det totala för veckan?)

 

Boomar man att uppfylla kraven skänker man en 500/1000kr till välgörenhet, eller vad för summa finner ni rimligt? Antingen kan man välja välgörenhet helt själv, eller så skulle vi tex kunna ha en specifik/vecka. Kanske tom att den som gått mest föregående vecka väljer välgörenhet för de som failar veckan efter? Kom med förslag!

 

Annat jag gärna får tips om är bra stegräknare och vettiga skor(nej, jag vill inte gå barfota eller med någon gummistrumpa eller vad fan det är, jag vill ha ett par ordentliga fucking skor)

 

Eftersom det är extremt bögigt att gå så är jag gärna på men mina steg kommer inte bli gående..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt att en modd skapar en tråd...8-)

Hur ska ni moddar hinna motionera? När ni är ute och vandrar med era gångstavar, utan att vara uppkopplade på PF, finns ju faktiskt en risk att någon medlem råkar undslippa sig ordet "bajs" i någon tråd.

Ni måste ju vara där just då och banna skiten ur stackarn som använde en vokabulär som inte finns i ert facit.

 

Motion är bara att glömma alltså. Ni måste ha koll på oss övriga. Dygnet runt liksom. Finns inte plats för stavgång bruschan.

Risken finns ju att hela forumet går åt helvete, bara för att nån jävla tjockis är ute och går stavgång. Så kan vi väl inte ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt att en modd skapar en tråd...8-)

Hur ska ni moddar hinna motionera? När ni är ute och vandrar med era gångstavar, utan att vara uppkopplade på PF, finns ju faktiskt en risk att någon medlem råkar undslippa sig ordet "bajs" i någon tråd.

Ni måste ju vara där just då och banna skiten ur stackarn som använde en vokabulär som inte finns i ert facit.

 

Motion är bara att glömma alltså. Ni måste ha koll på oss övriga. Dygnet runt liksom. Finns inte plats för stavgång bruschan.

Risken finns ju att hela forumet går åt helvete, bara för att nån jävla tjockis är ute och går stavgång. Så kan vi väl inte ha det?

Lapplaban högg i luften med smörkniven ännu en gång.

 

 

edit: B2, jag avstår, men tips är att använda exvis http://www.tappa.se/. Tror man kan lägga upp det som tävling där om man så vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt att en modd skapar en tråd...8-)

Hur ska ni moddar hinna motionera? När ni är ute och vandrar med era gångstavar, utan att vara uppkopplade på PF, finns ju faktiskt en risk att någon medlem råkar undslippa sig ordet "bajs" i någon tråd.

Ni måste ju vara där just då och banna skiten ur stackarn som använde en vokabulär som inte finns i ert facit.

 

Motion är bara att glömma alltså. Ni måste ha koll på oss övriga. Dygnet runt liksom. Finns inte plats för stavgång bruschan.

Risken finns ju att hela forumet går åt helvete, bara för att nån jävla tjockis är ute och går stavgång. Så kan vi väl inte ha det?

 

Tur att man bara är tjock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken finns ju att hela forumet går åt helvete, bara för att nån jävla tjockis är ute och går stavgång.

fniss, I lol'd. Tror jag äntligen hittat mitt egna quote till signatur.

 

Har inget o tilläga i eran tävling förutom att det är så fruktansvärt ignorant att ge pengar till fundraising företag. Om ni nu vill slaska pengar o känna er lite bättre kan ni väl iaf tänka över det litegrann. Istället för att ge pengarna till ett fundraising företag med 8% administrativa avgifter som kommer ringa er två gånger i halvåret, livet ut om att ni ska bli månadsgivare/donera mera.

 

Jag säger, investera i företag som agerar inom området ni vill donera till. Kommer gynna samhället så mycket mera än att ge skiten till någon organisation som inte ens redovisar vad pengarna går till(antagligen för att det mesta går till skit).

Visst, nu förlorar ni hela dragkraften att den som losar kanske blir vinnande på pengar i slutändan. Men va fan, fundraising företag är så mycket skit jämfört med riktiga företag som agerar inom området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fniss, I lol'd. Tror jag äntligen hittat mitt egna quote till signatur.

 

Har inget o tilläga i eran tävling förutom att det är så fruktansvärt ignorant att ge pengar till fundraising företag. Om ni nu vill slaska pengar o känna er lite bättre kan ni väl iaf tänka över det litegrann. Istället för att ge pengarna till ett fundraising företag med 8% administrativa avgifter som kommer ringa er två gånger i halvåret, livet ut om att ni ska bli månadsgivare/donera mera.

 

Jag säger, investera i företag som agerar inom området ni vill donera till. Kommer gynna samhället så mycket mera än att ge skiten till någon organisation som inte ens redovisar vad pengarna går till(antagligen för att det mesta går till skit).

Visst, nu förlorar ni hela dragkraften att den som losar kanske blir vinnande på pengar i slutändan. Men va fan, fundraising företag är så mycket skit jämfört med riktiga företag som agerar inom området.

 

Tacklar för inputen, men tror nog 500/1000kr*0.92 är bättre än inget. Ska jag lägga massa tid på att få fram pengarna "direkt" kostar det mig mer än 8% och jag kan då likväl skänka några kronor mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem använder stegräknare? det känns som nåt kvinnor i övre medelåldern får när de samlat ihop 50 streckkoder från kellogs special k-förpackningar och sen aldrig använder.

+1, använd runkeeper eller nått liknande till era smartphones, då kan ni även tävla om vem som går det finaste mönstret varje vecka och annat kuligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med runkeeper är att det suger en jävla massa batterikraft och man vill ju inte bli av med spotify, wf e dyl när man befinner sig mitt på rundan

 

Jag har inte testat runkeeper men andra varianter för smartphones och för mig har de fan inte fungerat så bra. Skulle alternativ för mobilen fungera bra kan det ju vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Why not, tankar på hur man kan lägga upp det? Tråden var tänkt att vara för lite brainstorming för något jag och andra pokerbekanta pratat om.

 

Hur många steg ligger du på Bjoelle? Ville bara kolla ifall jag måste öka tempot.:-D

Själv har jag haltat några hundra de senaste sex veckorna, men jag fäste stegräknaren på grannens hund och den jäveln har pinnat på så in i helvete.

Inga pengar till Calzonekassan från mig alltså.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många steg ligger du på Bjoelle? Ville bara kolla ifall jag måste öka tempot.:-D

Själv har jag haltat några hundra de senaste sex veckorna, men jag fäste stegräknaren på grannens hund och den jäveln har pinnat på så in i helvete.

Inga pengar till Calzonekassan från mig alltså.8-)

 

En dag när du har lite mer vett i skallen kanske du ägnar dig åt något bättre än att sprida din dynga här. Trodde det tydliggjorts att ditt trams inte hör hemma i den här tråden? Eller söker du aktivt en ny ban att spela martyr över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...