Gå till innehåll

Withdraw i Euro


Laagen13

Recommended Posts

Är på väg att göra en uttagning på pokerstars. För en direktutbetalning till mitt banknummer står det att pengarna kommer hamna i kontot fast i Euro. Förvandlas dessa pengar direkt över till kronor på mitt konto sedan är det jag undrar?

 

överlag känns det väl rätt självklart att så är fallet, men gjort ett antal misstag med uttagningar innan så pallar inte att sjabbla till detta med.

 

/Laagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ditt svenska bankkonto i Euro-valuta?

 

Annars åker du på en mindre trevlig 1,5% växlingsavgift till SEK från Euro. På Stars är ju annars fördelen att du kan göra själva transaktionen i SEK, till spelbranschens bästa kurs dessutom. Då slipper du växlingsavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är inte mitt bankkonto kopplat till euro, så kommer väl troligtvis åla på denna växlingsavgift. valde överföring direkt till bankkontot istället för neteller :)

 

så kan ha gjort något fel och glömt ställa om till uttag i SEK istället för euro? Eller hur menar du med att kunna ta ut direkt i SEK? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som kontovaluta/spelvaluta hos Stars kan du ju ha EUR, CAD, GBP, USD.

 

I mitt fall, eftersom jag är bosatt i Sverige och har svensk bank (eller svenskt visa-kort) ges dock alternativet att göra transaktionerna i SEK.

 

PokerStars omvandlar då vid uttag (i mitt fall) USD till SEK. De tar ingen växlingsavgift utan går efter aktuell växelkurs. (Har för mig dom utgår från xe.com).

 

Du kan välja att göra själva transaktionen i någon av dessa valutor. Det finns någonstans där du kan skifta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på väg att göra en uttagning på pokerstars. För en direktutbetalning till mitt banknummer står det att pengarna kommer hamna i kontot fast i Euro. Förvandlas dessa pengar direkt över till kronor på mitt konto sedan är det jag undrar?

 

överlag känns det väl rätt självklart att så är fallet, men gjort ett antal misstag med uttagningar innan så pallar inte att sjabbla till detta med.

 

/Laagen

 

Hej Laagen13,

 

PokerStars krediterar endast uttag i Euros via direkt banköverföring och det kommer att växlas om automatiskt till svenska kronor när uttaget når ditt bankkonto av din bank. Din bank kommer att bestämma växlingskursen från Euro till svenska kronor enligt deras kurs. Vissa banker tar en avgift för växlingen fast det är bäst att fråga din bank om detta.

 

Låt oss gärna veta om du har några fler frågor.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Susan

PokerStars kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...