Gå till innehåll

Koppla konto till affiliate i efterhand


Agent Cooper

Recommended Posts

Värdet i detta borde det finnas pokerspelare som kan uttala sig om bättre än mig, men om det är okej eller inte är upp till pokerrummet - i detta fall Stars - att avgöra. Jag vet att det gjorts med en del andra rum, t ex då spelare velat kunna delta i våra medlemsturneringar som varit låsta till de som reggat via våra länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tror att du signade utan affiliate under dig?

Ny dator? Rensat cookies OCH flash?

 

Om det är för att affen ska få pengar så kan du glömma. Pokerstars betalar alltid en fast summa till sina affiliates beroende på hur många affen rekryterat, inte på den rake du genererar.

 

Om syftet, är som Valterego skriver, för att lira speciella turrar, och den nya affen inte får några pengar, så tycker man att det ska vara okay. Men räkna med att det är bökigt som fan.

 

Problemet är väl att om de tillåter en så ska alla andra också = mer jobb för ps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tror att du signade utan affiliate under dig?

Ny dator? Rensat cookies OCH flash?

 

Om det är för att affen ska få pengar så kan du glömma. Pokerstars betalar alltid en fast summa till sina affiliates beroende på hur många affen rekryterat, inte på den rake du genererar.

 

Om syftet, är som Valterego skriver, för att lira speciella turrar, och den nya affen inte får några pengar, så tycker man att det ska vara okay. Men räkna med att det är bökigt som fan.

 

Problemet är väl att om de tillåter en så ska alla andra också = mer jobb för ps.

 

Enligt Pokerstars signade jag utan affe.

 

Anledningen till varför jag vill koppla mitt konto till en affe är såklart för att JAG ska tjäna mer pengar via affens promotions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar. I princip handlar det väl om samma sak som jag pratade om, typ som att vi arrangerar vissa typer av medlemsturneringar med adderat värde i samarbete med pokerrum vi har samarbete med?
Men varför skulle affen vilja ha Agent Cooper under sig, när A.C. inte dragit in några pengar åt affen? Går affen med på detta?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Affen får ju del i all min framtida rake hos PS. Menar du seriöst att det finns affar som inte vill ha fler spelare under sig??!!
Fel. Du vet alltså inte hur det fungerar att vara affe till PokerStars!?

Man får en fast summa för varje ny spelare man rekryterar varje månad, mellan $75 och $150 per spelare. Vad du drar in i rake påverkar alltså inte affens framtida inkomster på dig. Har du inte signat upp dig via affen från början och vill tagga dig senare är du alltså ett besvär.

 

Sådana promotions som du vill ta del av via en affe är en kostnad för PS och affen som du vill smaka av gratis.

 

Jag är inte säker på om sådana promotions räknas av helt eller delvis mot affens intäkter. Nästan alla sajter tar bort ca 5% av affens inkomster för "marknadsföring" och kostnader för chargebacks. Superaffiliates kan självklart ha andra avtal.

 

Att PS har denna ersättningsmodell till sina affes är självklart för att affiliates inte ska betala ut rakeback till spelarna. PS har valt att sköta det själva via sina bonusprogram osv.

 

http://www.pokerstars.com/poker/affiliate/

 

Rätta mig om jag har fel, är inte superinsatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, är inte superinsatt.
Nu har jag fått veta att jag inte har 100% rätt.

Det finns affes åt PS som har % - men det är mycket ovanligt.

 

Fick PM som sa:

 

Du har nästan rätt: 95% av affiliatesen på Stars har CPA. Det finns några affiliates som går på procent, ungefärligen en per marknad i Europa (de stora affiliatsen, poker.se räknas nog dit) som tydligt visat att de inte kör med någon rakeback. Samt ett antal affiliates i fraudutsatta länder (säg ryssland) där man misstänker att det skulle skapas stora mängder fejkkonton om man kunde få in en månadslön på att skapa ett-två konton i veckan. Dessa går på procent av anledningen att skydda stars mot dålig trafik. Så de affiliates som drar in den bästa och den sämsta trafiken kan få procent, medan normala affiliates har CPA.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tillåtet att koppla sitt Pokerstars-konto till en affiliate (t ex Pokerforum eller Poker.se) i efterhand? När jag skapade mitt konto för några år sedan signade jag direkt på pokerstars.com utan att gå via mellanhänder/affiliates.

 

Om det är tillåtet; Hur pass stort värde finns det i detta?

 

Hej Agent Cooper,

 

Vi kan inte länka ett PokerStars-konto i efterhand till en affilate. För att spåras till en affilate, måste man ha registrerat sitt konto med PokerStars genom en av deras länkar eller banners på affilatens hemsida.

 

Dessutom är det inte möjligt att avsluta sitt nuvarande konto och öppna ett nytt för att kunna länkas till en affiliate

 

Notera att vi har en egen VIP Club och VIP Store med utmärkta förmåner och varor. För mer information besök:

 

http://www.pokerstars.se/vip/

 

Låt oss gärna veta om du har fler frågor angående detta.

 

PokerStars kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...