Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej! Jag har en hand som jag är väldigt osäker på vad jag skulle gjort.

 

Legend har precis satt sig vid bordet, min uppfattning är att han är agrressiv och kan 3beta mig väldigt light. Jag väljer därför att syna hans 3bet.

Floppen känns bra men hans check känns lite skum.

Checkar han ett högt par där? kanske KK och AA. Men alla midpairs måste han ju cbeta. ett set eller färgdrag kan han checka. Jag väljer att checka för att hålla nere potten, samt att det blir jobbigt om han checkraisar mig.

Turn är väl ganska blank då den knappast har hjälpt honom.

Jag synar hans bet för att fortsätta hålla nere potten. Kan man överväga en raise på turn?

När han checkar river måste jag väl värdebeta där när jag sätter stegen? har han set så synar han, KK eller AA tror jag han synar med oxå.

 

När han slår om känns det sjukt kallt! Vad har han? Färgen? en riktigt konstigt spelad JT? Känns konstigt att han ska checkraisa river med en stege, en värdebet hade vart troligare. Har han färgen? Det känns ganska rimligt att han checkar floppen med färgdrag för att eventuellt checkraisa mig om jag betar flopp.

Vad skulle ni gjort?

Vad tror ni han har?

är det ev- att folda med tanke på att jag valt att spela den handen?

 

 

***** Hand 1629044388 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 3 oktober 2011 14:04:08

Eva 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: _HaaSon_ (1664.91)

Plats 2: Lollet (1557.21)

Plats 3: LeGeNdSkiL (1990.00)

Plats 4: ;0.00;STATE_SITOUT;N (0.00) (Paus)

Plats 5: roflcopter (2347.50)

Lollet är Givare

LeGeNdSkiL lägg Lilla M 5.00

roflcopter lägg Stora M 10.00

** Giv **

_HaaSon_ [N/A, N/A]

Lollet [6h, 5h]

LeGeNdSkiL [N/A, N/A]

roflcopter [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

_HaaSon_ Lägger sig

Lollet Höjer 35.00

LeGeNdSkiL Höjer 120.00

roflcopter Lägger sig

Lollet Synar 120.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 7r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

LeGeNdSkiL Passar

Lollet Passar

*** Turn(Board): *** : [3h, 7r, 5r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

LeGeNdSkiL Satsar 187.50

Lollet Synar 187.50

*** River(Board): *** : [3h, 7r, 5r, 9s, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

LeGeNdSkiL Passar

Lollet Satsar 360.00

LeGeNdSkiL Höjer 1500.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte hur vi ska kunna vika stege på river. Jag betar floppen, mtp att ditt par är så lågt samt att det är skönt att få kontroll över handen...

 

Tycker check flop är mer standard. Många spelare checkraisar en range av TT+ och flushdrag på den där brädan och checkfoldar diverse totalmissar med broadways och då funkar vår hand bäst som en check (vi hittar 2p/triss-klonken och vinner en stor pott mot hans överpar eller synar en gata och får checka ner river mot missat drag).

 

Fold pre är inget att skämmas över heller, vår hand är riktigt svag även mot en bred range. Synar hellre med den handen om jag vet att hans range är QQ+ och AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

 

Ja... antingen foldar han en sämre hand som har drygt 20% equity, eller så checkraisar han med en range vi är bakom men har hygglig equity mot.

 

Inget bra scenario när alternativet (vid check) är att han får dra en gång till en 6-outare och vi får chansen att dra ut mot hans starka händer som kommer betala senare.

 

Bettar hellre den där floppen med luft, QQ+, sets och monsterdrag utan showdownvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi betar flop antar jag att vi degar om han checkraisar? Hög varians eftersom han troligen inte foldar jätteofta mot vår all in och vi har väl oftast runt 40-45% nånstans vid syn beroende på vad han har. Checkraise-bluffar folk den här floppen som pfrr med någon betydande frekvens? Om ja så borde det aggressiva spelet vara +EV. Jag är dock skeptisk till att särskilt många är kapabla till det på 5/10.

 

Inget fel att semibluffa med ett litet par + pipa men i just detta fall känns det som att han verkligen kommer vika en sämre hand eller så flippar vi eller sämre med 310bb i mitten mot en snubbe som just satt sig, är inte riktigt så man tjänar sina pengar.

 

Nåt som dock talar emot att checka bakom på flop är att våra outs förutom en 5a gör brädan rätt tråkig för ett par så vi får kanske inte så mkt action om vi lyckas dra ut mot en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...