Gå till innehåll

När skall man lägga av?


Omaha16

Recommended Posts

Måste bara fråga lite om medgång och motgång. Spelar ca 2 live turrar i veckan + 2 dagar på nätet. Har gjort så i många år. Men dom senaste 2 åren har korten uteblivit totalt och då menar jag totalt. T.ex. satt jag igår på live och fick 7-2 fyra givar i rad och hadde inte över 9 någon gång under turren. Har ett stort tålamod och har hört att det vänder snart, men gör det verkeligen de? Och ni vet hur det är när KK kommer så finns det alltid ett E på flop = utdragen. Nu menar jag inte att detta händer 2 eller 3 ggr utan varje gång, nä säger ni nu, men det är faktiskt så. På ett ställe har jag åkt ut som förste man 4 gånger i rad. Fick syn dessa fyra ggr och hade KK.AA,Flush och sett i 10 or, Beten har varit som dom skall. Skit samma min fråga är SKALL MAN LÄGGA AV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ditt sätt att beskriva ditt "bad run" så framstår du som en ganska oerfaren spelare som inte riktigt greppat hur stor variansen är i poker. Om du fortfarande tycker poker är roligt ser jag ingen anledning till att lägga av, men du framstår inte som bra nog att se på poker som en säker källa till inkomst, så om det är fallet att du MÅSTE tjäna pengar på poker ska du nog sadla om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey kanske framstår som oerfaren men så är inte fallet. Har lirat TH sedan urminnes tider (80talet). Pratar inte om 10-10 turrar. Har spelat ett par EPT (Stars) Massor av side event bla. Spelar ofta turrar med 500- 600 $ Vad jag menar är när Bad runen inte släpper. Som det är nu så är det 2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...