Gå till innehåll

SAJT: Unibet.com


devalanteriel

Recommended Posts

Eh, nej jag stängde av mig själv för ett år sedan, give or take. Så, hur gör man då? Låt oss säga att anledningen jag uppgav var "jag har ett problem med spelmissbruk". Kom igen nu. SItt inte och snurra. Alla vet att om man vill bli blockad, så anger man det som anledning, för så slipper man frågor. Men, om man nu vill spela SM, vad göra?!??!??!

 

 

Finns givetvis inget att göra. Vore extremt korkat av Unibet om dom lät dig spela igen, trovärdighet...Du stängde av dig på livstid eller?

 

Detta är även något dom informerade diog om innan du bekfräftade att du ville stänga kontot, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns givetvis inget att göra. Vore extremt korkat av Unibet om dom lät dig spela igen, trovärdighet...Du stängde av dig på livstid eller?

 

Detta är även något dom informerade diog om innan du bekfräftade att du ville stänga kontot, eller?

 

Jag använder alltid samma anledning om jag vill slippa få en massa utskick och inte vill spela på sajten längre.

 

Men, det är besides the point. Det intressanta här är, hur kan Poker Förbundet inte se till att alla som vill får spela? Hur kan sajten styra det? Det är mer en princip-fråga än nåt annat. Jag vill höra hur Unibet ser på det och om det ens funnits några diskussioner med Förbundet om detta? Gissningsvis inte då Förbundet kan vara den mest utvecklingsstörda organisationen i Sverige at the moment. Inte så konstigt om man ser till vilken sammansättning skiten har.

 

Sen om jag hade kunnat hade jag inte spelat ändå, men det är OCKSÅ besides the point. Online-SM arrat av ett retarded Förbund ger jag inte så mycket för, det skapar ju knappt ens rubriker för Unibet.....Och än mindre för en Turk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta trolla... Har du stängt av dig för spelmissbruk så förstår du väl att varken pokerförbundet eller Unibet kan häva din spärr för att du skall få lira SM.

 

Mycket kan man säga om pokerförbundet, men inte ens de skulle få för sig att spelare som stängt av sig för spelmissbruk skall ges möjlighten att spela poker sm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder alltid samma anledning om jag vill slippa få en massa utskick och inte vill spela på sajten längre.

 

Men, det är besides the point. Det intressanta här är, hur kan Poker Förbundet inte se till att alla som vill får spela? Hur kan sajten styra det? Det är mer en princip-fråga än nåt annat. Jag vill höra hur Unibet ser på det och om det ens funnits några diskussioner med Förbundet om detta? Gissningsvis inte då Förbundet kan vara den mest utvecklingsstörda organisationen i Sverige at the moment. Inte så konstigt om man ser till vilken sammansättning skiten har.

 

Sen om jag hade kunnat hade jag inte spelat ändå, men det är OCKSÅ besides the point. Online-SM arrat av ett retarded Förbund ger jag inte så mycket för, det skapar ju knappt ens rubriker för Unibet.....Och än mindre för en Turk.

 

OK, ja du. Tror Pokerförbundet ställer sig bakom Unibet i ett fall där spelaren stängt av sig själv pga spelmissbruk.

 

Ett tips är att inte uppge detta om du vill stänga konton i framtiden. Jag har stängt 4 konton och varit tydlig med att jag icke vill ha email ifrån dom. Bland annan scamföretaget nr 1 betway.com. Och det har fungerat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart kan det diskuteras valet av terminologi för att inte längre ha kvar kontakterna med en sajt. Och hade jag velat spela på Unibet hade jag inte använt det som anledning. Men, jag ville inte spela mer där.

 

Och, det får som konsekvens att man då är automatiskt borta från att ev. spela Förbundets Online SM?

 

LOL liksom. Men okej, jag lyssnar på er pojkar, jag får väl skita i att själv avstänga mig framgent då, om jag vill spela Online SM, då Förbundet är fullständigt oförmögna att kunna styra sina egna villkor för deltagande.

 

Lägg ner Förbundet för helvete. Det har inte gjort ett smack på över 5 år. Och kommer inte göra nåt nästa 5 heller. I princip kunde tävlingarna som spelas nu lika gärna ha hetat nåt helt annat, typ "online-fajten".

 

Nåt SM blir det ju aldrig, med ett sånt svagt Förbund som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart kan det diskuteras valet av terminologi för att inte längre ha kvar kontakterna med en sajt. Och hade jag velat spela på Unibet hade jag inte använt det som anledning. Men, jag ville inte spela mer där.

 

Och, det får som konsekvens att man då är automatiskt borta från att ev. spela Förbundets Online SM?

 

LOL liksom. Men okej, jag lyssnar på er pojkar, jag får väl skita i att själv avstänga mig framgent då, om jag vill spela Online SM, då Förbundet är fullständigt oförmögna att kunna styra sina egna villkor för deltagande.

 

Lägg ner Förbundet för helvete. Det har inte gjort ett smack på över 5 år. Och kommer inte göra nåt nästa 5 heller. I princip kunde tävlingarna som spelas nu lika gärna ha hetat nåt helt annat, typ "online-fajten".

 

Nåt SM blir det ju aldrig, med ett sånt svagt Förbund som det är.

 

Är det många av de större sajterna du är livstids-självavstängd pga "spelmissbruk"? Vilka utöver Unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste förbundet skicka ut en allmän fråga till samtliga pokerspelare, självklart inte bara medlemmar, utan samtliga.

Frågan bör vara formulerad så att den inte kan misstolkas.

- Har du stängt av dig från "random sait" och uppgivit spelmissbruk som skäl? Såvida skälet inte är missbruk, enl din åsikt. Utan bara av bekvämlighetskäl uppgivit detta och anser att "random sait" ska åtsidosätta gällande regler för just dig, som av bekvämlighetskäl angivit i ditt tycke en icke relevant orsak till din självavstängning, ändå vill spela SM kontakta då oss omedelbart ska vi kontakta "spelmissbruksavdelningen" på saiten i fråga och meddela att du bör åtsidosättas. Du har inget missbruk, du bara angav det som skäl.

 

Låter det vettigt eller bör frågan omformuleras?

 

Jag menar, självklart måste pokerförbundet även låta icke spelmissbrukare som dock angett sig vara det, spela SM när de nu inte längre är spelmissbukare eftersom de aldrig var det?

 

Självklart måste saiten, när det gäller ett sådant specifikt event som SM åtsidosätta samtliga regler för att tillgodose en spelares önskan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i kritiken...letade runt efter min plats när turren börja innan jag insåg att ca 50 av 170 spelare inte fick spela sm ikväll...skämt ju

Låter ju helt otroligt. Och förklarar varför det inte går att hitta turneringen i lobbyn... I en rättvis värld borde inte eventet räknas in i rankingen, eftersom inte alla fick spela, oavsett hur många..

 

Angående anonymitet så håller jag inte med. Spelar man ett SM och blir mästare så tycker inte jag att man har rätt till titeln om man vill vara anonym. Samtidigt, om man inte tycker att "titeln" är värd något så kan jag förstå att man kanske inte vill skylta med sin vinst. Speciellt inte om nära vänner/bekanta/arbetskamrater och chefer kanske inte vet om att man spelar poker? Det finns säkert ett par andra anledningar också..

 

(Självklart vet jag inget om den "anonyme vinnaren" utan detta är bara spekulationer.)

 

I min meningen borde vinnaren inte kunna välja (förutom i förväg) att vara anonym. Vad gör vi om vinnaren i main event vill vara anonym? Är det okej då, Fredrik på Unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överväger att lira Omahan ikväll om man blir hemma så gick in för att kolla om det finns några satelliter till den.

Det går en ända och det är en freezout som startar 30 min innan huvudturneringen. Hur ska den hinna lira klart? det står iaf ingenting om att det är nån one hand lottery eller superduper turbo.

Och varför är det inte fler satelliter samma dag till eventen som spelas på kvällen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överväger att lira Omahan ikväll om man blir hemma så gick in för att kolla om det finns några satelliter till den.

Det går en ända och det är en freezout som startar 30 min innan huvudturneringen. Hur ska den hinna lira klart? det står iaf ingenting om att det är nån one hand lottery eller superduper turbo.

Och varför är det inte fler satelliter samma dag till eventen som spelas på kvällen?

Såg dessutom att det ligger flera €2-satelliter till €20-satelliten (->till ME) efter kl 20 ikväll, trots att det verkar som att den sista spelas just kl 20:00? Men jag kanske har sett fel... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi lyssnar självklart på vad spelarna vill på den här punkten och tvingar ingen till något. Vill ni inte att vi går ut med namn, bild eller något annat så gör vi naturligtvis inte det.

 

Gårdagens vinnare är ett bra exempel. Se länk: http://www.poker.se/live/poker-sm-2011-unibet

 

Vänlig hälsning,

Fredrik - Unibet

 

Men det är ju alldeles lysande! Tackar så mycket, nu blir det till att spela resten av tävlingarna:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till siterepresentanten: Kommer ni räkna in HU-eventet till leaderboarden? Inser ni det knasiga i det? Argument jag tidigare hört gällande inköpsnivå och liknande är att alla ska kunna ställa upp i ett svenskt mästerskap. Hur applicerar ni detta tänk på denna turnering? Kanske mer ställd till pokerförbundet.

 

Bump, tar gärna ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Microgaming har nyligen uppdaterat sin webbklient för att optimera resursanvändandet. Det gör att endast de fem närmaste turneringarna dyker upp.

 

Här hittar ni dock URL:en till den gamla flash-klienten, som funkar som vanligt:

https://mppv2flash3.valueactive.eu/Unibet/

 

Missa inte Poker-SM i Heads-up i dag!

 

Vänliga hälsningar,

Fredrik - Unibet

Det där verkar inte heller att funka.. :/

 

skrmavbild20111002kl004.png

http://imageshack.us/f/535/skrmavbild20111002kl004.png/

 

Dålig skit, skall inte mac-användare kunna delta i SM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag måste fråga angående de här med 1 garanterad mille till vinnarn de känns oklart, blir de winner takes it all om prispotten hamnar på 109000?

 

ja menar att för att de ska bli 1 mille på något så när naturlig väg så måste de väl vara minst 2200spelare de är ju rätt mycke och med ett deltagar antal under den siffran så skulle utbetalningsstrukturen bli väldigt konstig vilket inte är bra för en superamatör som mig!

 

Eller är de så kalasbra att Unibet lägger till så första priset blir 1 miljon och allt annat som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha

 

gdaily lade lilla mörken - 100.00

wheelinho lade stora mörken - 200.00

 

** Delar ut kort till wheelinho: :9h:, :Ts:, :Kg:, :Qs:

NeNiRusaK la sig

McKeenziee la sig

fulke la sig

rappla synade - 200.00

edmar synade - 200.00

TantLarsson synade - 200.00

OVErL0rD la sig

gdaily la sig

wheelinho satsade - 1100.00

rappla la sig

edmar la sig

TantLarsson synade - 1100.00

 

** Delar ut floppen: :2h:, :As:, :8s:

wheelinho satsade - 2200.00

TantLarsson höjde till 4400.00

wheelinho gick all-in - 11460.00

TantLarsson gick all-in - 8215.00

 

** Delar ut turnen: :9s:

 

** Delar ut River: :Js:

 

wheelinho visar: :9h:, :Ts:, :Kg:, :Qs:

TantLarsson visar: :Ab:, :5s:, :Ks:, :Kh:

wheelinho vann 27930.00 från huvudpotten med färgstege

 

------------------------------------------------

 

 

wheelinho lade lilla mörken - 2000.00

Kate2009 lade stora mörken - 4000.00

 

** Delar ut kort till wheelinho: :8b:, :Ag:, :9h:, :Qb:

Reeky la sig

strandman la sig

sponi la sig

UplayUpay la sig

ElinNilsson la sig

Kung7stahl la sig

wheelinho höjde till 12000.00

Kate2009 synade - 12000.00

 

** Delar ut floppen: :9s:, :3h:, :8h:

wheelinho satsade - 24000.00

Kate2009 synade - 24000.00

 

** Delar ut turnen: :Jg:

wheelinho satsade - 72000.00

Kate2009 gick all-in - 63910.29

 

** Delar ut River: :Tg:

 

wheelinho visar: :8b:, :Ag:, :9h:, :Qb:

Kate2009 visar: :Ts:, :7s:, :Kh:, :Js:

wheelinho vann 199820.58 från huvudpotten med street dam hög

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag måste fråga angående de här med 1 garanterad mille till vinnarn de känns oklart, blir de winner takes it all om prispotten hamnar på 109000?

 

ja menar att för att de ska bli 1 mille på något så när naturlig väg så måste de väl vara minst 2200spelare de är ju rätt mycke och med ett deltagar antal under den siffran så skulle utbetalningsstrukturen bli väldigt konstig vilket inte är bra för en superamatör som mig!

 

Eller är de så kalasbra att Unibet lägger till så första priset blir 1 miljon och allt annat som vanligt?

 

Undrar samma sak, vad händer med den övriga utbetalningsstrukturen om förstaplatsen inte når upp till 1 mille naturligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...