Gå till innehåll

Sofia "Wellbet" Lövgren blir flashad under en intervju på WPT Malta


norris

Recommended Posts

Dessutom verkade hon inte bry sig och inte ta illa upp vilken kanske än mer styrker att hon inte tog åt sig utan förstod att flashandet i första hand var för kameran.

 

Killen kommer framspringandes runt ett hörn i kalsonger enbart. Han har sofia som target. När han kommer fram ställer han sig framför henne, hon tittar lite konstigt på honom. Han tittar ner och drar upp kuken samtidigt som han gör gesten att trycka den uppåt mot henne. Kameran laggar för en mille sekund och hon står nu ett steg bakåt, han ett steg framåt.

 

Han springer iväg, hon ser chockad/förvirrad ut. Starkt förvånad att ingen gav killen en käft smäll. Journalisten agerar professionellt och fortsätter intervjun efter att hon blivit sexuellt ofredad(eller vad det nu heter).

 

Inte ok, snacka om att hon måste känt sig obekväm efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det ett löjligt beteende av blottaren och de som står och skrattar, absolut! Tycker dock ej man ska reagera så starkt på det som vissa gör här, och det verkar det ju inte som hon gör.

 

Tycker hon agerade bra/proffsionellt efter blottning, hade dock vart roligt om hon sagt typ "Oh my that was a very small penis" lr nått liknande. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det har väl de flesta redan konstaterat. Frågan är om det är ett sexbrott och/eller en explicit kvinnoförnedrande handling.

sexbrott tycker jag det oavsett hennes åsikt om det hela, men eftersom vi har ett resultatorienterat tänk inom rättsväsendet så är väl hennes åsikt om det hela relevant ur det perspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sexbrott tycker jag det oavsett hennes åsikt om det hela, men eftersom vi har ett resultatorienterat tänk inom rättsväsendet så är väl hennes åsikt om det hela relevant ur det perspektivet.

Ok. Men om vi vänder på steken, det föreligger ju ingen våldtäktsrisk så vi kan göra den jämförelsen. Alltså: en snubbe blir intervjuad och en kvinna springer förbi och flashar musen. Är det skillnad eller reagerar du lika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men om vi vänder på steken, det föreligger ju ingen våldtäktsrisk så vi kan göra den jämförelsen. Alltså: en snubbe blir intervjuad och en kvinna springer förbi och flashar musen. Är det skillnad eller reagerar du lika?

ja, om det sker på liknande sätt som nu, visserligen löper kvinnan troligen som du säger lägre risk att bli anmäld, men jag tycker det är samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ärligt säga att jag inte skulle reagera lika, och det är just det jag ifrågasätter.

Och jag tror att du ljuger.

 

om en ganska ful, kanske tom tjock eller gammal tjej skulle dra upp kjolen och flasha musen och försökte gnida den mot dig likt en man försöka olla, så tror jag ärligt talat du skulle bli rätt sne och äcklad. Tänk då att detta skulle hända upprepade gånger genom ditt liv.

 

Kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej då missuppfattade jag händelsen utifrån vad jag kunde pyssla ihop av denna tråden.

Undra då vad motivet bakom det hela var isf? var han bara dum i huvudet, full eller var det något vad eftersom folk skrattade i bakrunden?

 

Förmodligen något av dom alt. och/eller en kombination av dom. Ett misstag som dom nog (med rätta) skäms ordentligt över.

 

Men enligt slaktis så var syftet tydligen "att ta ned slynan på jorden liksom." och enligt en annan skarp lirare så är det utifrån klippet "proportioneligt att tycka att det här handlar om könsstrukturer, maktstrukturer och återskapandet av dessa.". En planerad ondsint illgärning med andra ord.

 

Men vad fan vet jag? Jag är ju en äckligt obegåvad luffare och sjunken båt :lol:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det har väl de flesta redan konstaterat. Frågan är om det är ett sexbrott och/eller en explicit kvinnoförnedrande handling.

 

Att springa fram till en okänd kvinna ute på stan, tränga upp henne i ett hörn och gnida sitt nakna kön mot henne är en brottslig handling. Det måste vi väl ändå kunna enas om?

 

Så frågan är vad du tycker gör saken mindre allvarlig. Är det möjligen att övergreppet filmas som gör att du banaliserar det?

 

Måhända det faktum att ingen ingriper till Sofias försvar utan istället hånflabbar åt händelsen?

 

Kanske tycker du att Sofia förtjänar det eftersom hon är en offentlig person? Lite som att kungen förtjänar en tårta i nyllet eller att Bush förtjänar en sko i huvudet? SKillnaden imo är att Bush möjligen har startat några fler krig än Sofia.

 

men mer törs jag inte häva ur mig utan att ha sett det omtalade klippet.

 

Nu är du väl ändå väl ödmjuk. Jag menar, jag ska inte spekulera i vad du törs och inte törs, men med tanke på det antal inlägg du hävt ur dig om ett klipp du inte ens sett bör vi alla kunna dra slutsatsen att det inte är mod du lider brist på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ställer sig feminister till det här? en man blir ju inte upprörd om en kvinna blottar sig för honom, men en kvinna blir det om en man gör det. vems beteende är det som ska korrigeras?

 

det är orättvist.

om en man säger snuskiga saker till en kvinna är det sexuella trakasserier men om en kvinna gör det till en man får hon 19,90kr/min för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om en ganska ful, kanske tom tjock eller gammal tjej skulle dra upp kjolen och flasha musen och försökte gnida den mot dig likt en man försöka olla, så tror jag ärligt talat du skulle bli rätt sne och äcklad. Tänk då att detta skulle hända upprepade gånger genom ditt liv.

 

Kul?

Nej, det vore inte ok. Men var hon snygg skulle det vara ok. Det är mao dumt att vara ful om man ägnar sig åt sånt. Fast det var inte det min fråga gällde egentligen, utan hur omvärldens reaktioner skulle bli. Jag gissar på att motsvarande pf-tråd skulle innehålla 100% lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det vore inte ok. Men var hon snygg skulle det vara ok. Det är mao dumt att vara ful om man ägnar sig åt sånt. Fast det var inte det min fråga gällde egentligen, utan hur omvärldens reaktioner skulle bli. Jag gissar på att motsvarande pf-tråd skulle innehålla 100% lol.

 

tycker du det e så konstigt då? Att någon man inte vill ska göra så ändå gör så, till skillnad mot någon man vill(alt neutral) gör så mot en.

 

Reaktionen är rationell, förstår inte din förvirring.

 

Dessutom kan man inte jämföra tjejer med killar i samma situation eftersom kvinnor över lag, och snygga kvinnor i synerhet inte lider brist på män. Medan killar är oftast i motsatt situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att springa fram till en okänd kvinna ute på stan, tränga upp henne i ett hörn och gnida sitt nakna kön mot henne är en brottslig handling. Det måste vi väl ändå kunna enas om?

 

Så frågan är vad du tycker gör saken mindre allvarlig. Är det möjligen att övergreppet filmas som gör att du banaliserar det?

 

Måhända det faktum att ingen ingriper till Sofias försvar utan istället hånflabbar åt händelsen?

Jag kommenterar utifrån loudmouths beskrivning av händelsen. Där står inget om könsgnidning.

Uppfattningen jag får är att en tönt springer framför en kamera och flashar kuken. Kameran filmar vid tillfället en intervju med en kvinnlig pokerspelare. Är det en felaktig uppfattning av händelsen så får jag ev revidera min ståndpunkt.

 

Kanske tycker du att Sofia förtjänar det eftersom hon är en offentlig person? Lite som att kungen förtjänar en tårta i nyllet eller att Bush förtjänar en sko i huvudet? SKillnaden imo är att Bush möjligen har startat några fler krig än Sofia.

Om motivet är politiskt tycker jag det är helt ok, även om jag inte sympatiserar med det. Att mula kungen med en tårta är ett relativt harmlöst sätt att manifestera sin åsikt. Inte alls lika grymt som att kapa av skallen på honom.

 

Nu är du väl ändå väl ödmjuk. Jag menar, jag ska inte spekulera i vad du törs och inte törs, men med tanke på det antal inlägg du hävt ur dig om ett klipp du inte ens sett bör vi alla kunna dra slutsatsen att det inte är mod du lider brist på.

I huvudsak har jag läst, ställt frågor och låtit ana min ståndpunkt. Jag kanske skulle ha blivit politiker?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...