Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Youtube-grinden gav verkligen resulat! Underbart!

Haha visst det! :)

 

 

--

Fortfarande riktigt trött och svårt att fokusera, lirade en kort session på bara en timma nu, hann få in drygt 600 händer och plussa 1,5 inköp trots att jag inte var i närheten av mitt A-game atm.

 

Gå och lägga mig nu, jobba imorgon, sedan blir det att köra en riktig session imorgon... Såvida jag inte ska gå på smålandsderbyt mellan Kalmar FF - Öster... Återstår att se :)

 

 

Skön hand mot unknown, verkade fiskig över de 10 händerna han spelat åtmisntone.

 

PokerStars - €0.25 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

MP: €40.44

CO: €25.32

Hero (BTN): €42.91

SB: €28.18

BB: €53.13

UTG: €4.57

 

SB posts SB €0.10, BB posts BB €0.25

 

Pre Flop: (€0.35) Hero has T:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, CO calls €0.25, Hero raises to €0.75, fold, fold, CO calls €0.50

 

Flop: (€1.85, 2 players) 9:spade: 2:diamond: A:heart:

CO bets €0.50, Hero raises to €1.50, CO calls €1.00

 

Turn: (€4.85, 2 players) 6:diamond:

CO bets €1.00, Hero raises to €3.00, CO calls €2.00

 

River: (€10.85, 2 players) 7:diamond:

CO checks, Hero bets €37.66 and is all-in, CO calls €20.07 and is all-in

 

Spoiler!
Hero shows T:diamond: A:diamond: (Flush, Ace High) (Pre 66%, Flop 82%, Turn 89%)

CO mucks K:diamond: 9:diamond: (Flush, King High) (Pre 34%, Flop 18%, Turn 11%)

Hero wins €49.49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt - Varmt - Kallt - Varmt, slutar iaf upp ca $20.

 

Riktigt frustrerande session där jag fick in JJ mot QQ på QJx bräda, 77 mot JJ på AJ7 bräda och sedan QQ vs AA pre. Men slutade ändå upp så antar att jag inte ska whinea för mycket ändå.

 

--

 

Blir btw mer och mer sugen på att åka till Prag. På tal om sten.

 

--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte varje dag man vinner en 350bb pot som 3b-caller emot 32s :lol:

 

PokerStars - $0.25 NL (6 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (CO): $53.91

BTN: $25.00

SB: $11.55

BB: $44.88

UTG: $25.00

 

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.25

 

Pre Flop: ($0.35) Hero has 8:heart: 8:spade:

 

fold, Hero raises to $0.85, fold, fold, BB raises to $2.25, Hero calls $1.40

 

Flop: ($4.60, 2 players) T:diamond: 8:diamond: 6:club:

BB bets $3.00, Hero calls $3.00

 

Turn: ($10.60, 2 players) 2:spade:

BB bets $6.00, Hero calls $6.00

 

River: ($22.60, 2 players) 3:spade:

BB bets $15.00, Hero raises to $42.66 and is all-in, BB calls $18.63 and is all-in

 

Spoiler!
Hero shows 8:heart: 8:spade: (Three of a Kind, Eights) (Pre 83%, Flop 98%, Turn 100%)

BB shows 3:heart: 2:heart: (Two Pair, Threes and Twos) (Pre 17%, Flop 2%, Turn 0%)

Hero wins $87.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat väldigt lite senaste veckan, bara 5,2k händer under denna tiden sedan jag tog steget upp från monstergrindandet på 10nl, hade dessutom helt spelledigt igår. I vilket fall, upp 10 inköp senaste veckan ändå, och snart rullad för 50nl.

 

Kör hyfsat aggro BRM på 25 inköp för att ta mig ur micro-träsket asap.

 

Kommer nog ta det lugnt månaden ut dock, för att försöka få in en väldig volym i Juni, så jag eventuellt når Platinum VIP tills jag går på semester och ska ge mig ut i Europa om det nu blir av.

 

--

 

Senaste veckans graf:Skrmavbild%202013-05-27%20kl.%2022.03.06.png

 

--

 

Btw ni gamla dödsknarkar flashback LANare, är småsugen att spendera någon vecka för grind och krukan i hufvudstaden också, PMa, facebooka eller skriv här om ni ser detta och är intresserade av att dra ihop något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering Maj: Pissdåligt.

+$287

 

Allt jag plussat var på bonusarna på Stars i princip. Timlön på några cent är ju alltid något...

 

Nu har jag ett rb-konto på Ongame, men där suger trafiken kuk. iPoker lever fortfarande kvar på 1800-talet och erbjuder ingen mac-klient och Boss klarar jag inte av att spela på utan att tilta.

 

Återstår att se vart denna cirkusen leder vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering Maj: Pissdåligt.

+$287

 

Allt jag plussat var på bonusarna på Stars i princip. Timlön på några cent är ju alltid något...

 

Nu har jag ett rb-konto på Ongame, men där suger trafiken kuk. iPoker lever fortfarande kvar på 1800-talet och erbjuder ingen mac-klient och Boss klarar jag inte av att spela på utan att tilta.

 

Återstår att se vart denna cirkusen leder vidare.

 

Om du vill testa andra nätverk kolla in towergaming (numera cakepoker) osäker om de räknas till iPoker. Räknas partypoker till iPoker, om inte rekommenderar jag även dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill testa andra nätverk kolla in towergaming (numera cakepoker) osäker om de räknas till iPoker. Räknas partypoker till iPoker, om inte rekommenderar jag även dem.

 

Cake körde jag på när jag precis började med poker :-D Kan väl inte räknas till iPoker? Eller har de gått ihop, eller vad menar du?

 

Partypoker har alltid varit fristående tror jag, har redan konto där dock, men har förmodligen inte spelat en hand där sen 2008. Skulle vara kul att hitta något bättre än Ongame i vart fall, trafiken är fan sämre än på Svs 8-17 en måndag.

 

Hittar jag bara en bra deal på någon sajt med stöd för Mac är jag inte sen att byta kan jag ju säga iaf. Alt. får man väl gå tillbaka till en gammal rutten PC för att kunna lira iPoker, kan man köpa PC nu utan det horribla Win8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cake körde jag på när jag precis började med poker :-D Kan väl inte räknas till iPoker? Eller har de gått ihop, eller vad menar du?

 

Partypoker har alltid varit fristående tror jag, har redan konto där dock, men har förmodligen inte spelat en hand där sen 2008. Skulle vara kul att hitta något bättre än Ongame i vart fall, trafiken är fan sämre än på Svs 8-17 en måndag.

 

Hittar jag bara en bra deal på någon sajt med stöd för Mac är jag inte sen att byta kan jag ju säga iaf. Alt. får man väl gå tillbaka till en gammal rutten PC för att kunna lira iPoker, kan man köpa PC nu utan det horribla Win8?

 

Jag har inte så bra koll på vad alla sidor tillhör för nätverk därför jag skrev jag var osäker.

 

Angående köpa PC utan win8, kolla på blocket brukar kunna hitta fina klipp på bra beggade datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cake körde jag på när jag precis började med poker :-D Kan väl inte räknas till iPoker? Eller har de gått ihop, eller vad menar du?

 

Partypoker har alltid varit fristående tror jag, har redan konto där dock, men har förmodligen inte spelat en hand där sen 2008. Skulle vara kul att hitta något bättre än Ongame i vart fall, trafiken är fan sämre än på Svs 8-17 en måndag.

 

Hittar jag bara en bra deal på någon sajt med stöd för Mac är jag inte sen att byta kan jag ju säga iaf. Alt. får man väl gå tillbaka till en gammal rutten PC för att kunna lira iPoker, kan man köpa PC nu utan det horribla Win8?

 

Vad heter du? Vi lär ha setts på Krukan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående köpa PC utan win8, kolla på blocket brukar kunna hitta fina klipp på bra beggade datorer.

 

Tack för tipset, men tror det får bli en ny isf, finns ju till riktigt bra priser :)

 

Har vi någon hårdvaru-kunnig som skulle kunna ge förslag på vilken av dessa båda som bör vara bästa grind-datorn? Tänker på att de måste kunna köra HEM/PT, Skype, iPoker, Spotify och eventuellt ett par Chrome-tabbar samtidigt utan att bli slö.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777136

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=6305482#itab.6305482.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men tror det får bli en ny isf, finns ju till riktigt bra priser :)

 

Har vi någon hårdvaru-kunnig som skulle kunna ge förslag på vilken av dessa båda som bör vara bästa grind-datorn? Tänker på att de måste kunna köra HEM/PT, Skype, iPoker, Spotify och eventuellt ett par Chrome-tabbar samtidigt utan att bli slö.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777136

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=6305482#itab.6305482.2

 

Jag skulle säga första (komplett), mest beroende på att den har större skärm. Om du vill ha expertutlåtande släng upp en tråd på sweclockers.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga första (komplett), mest beroende på att den har större skärm. Om du vill ha expertutlåtande släng upp en tråd på sweclockers.se.

Nice! Kör nog på den imorgon, är inte så jävla noga utöver att den ska klara av att grinda och snacka lite på skype samtidigt :)

 

--

 

Lirade nyss en av de längsta och största swing-sessionerna på väldigt länge. 4,5h 6 tablande på ongame.

 

Ner drygt 6 inköp efter ca 3h efter ett gäng ganska brutala händer.

 

Skrmavbild%202013-06-02%20kl.%2001.30.33.png

 

 

OnGame - $0.30 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $68.24

Hero (BTN): $36.02

SB: $41.11

BB: $28.99

UTG: $55.65

MP: $31.90

 

SB posts SB $0.15, BB posts BB $0.30

 

Pre Flop: ($0.45) Hero has A:club: A:heart:

 

UTG calls $0.30, fold, fold, Hero raises to $1.20, SB raises to $3.75, fold, fold, Hero raises to $8.00, SB raises to $41.11 and is all-in, Hero calls $28.02 and is all-in

 

Flop: ($72.64, 2 players) 7:spade: 2:heart: 3:diamond:

 

Turn: ($72.64, 2 players) 3:spade:

 

River: ($72.64, 2 players) J:heart:

 

Spoiler!
Hero shows A:club: A:heart: (Two Pair, Aces and Threes) (Pre 81%, Flop 92%, Turn 95%)

SB shows J:diamond: J:club: (Full House, Jacks full of Threes) (Pre 19%, Flop 8%, Turn 5%)

SB wins $69.64

 

OnGame - $0.30 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BTN): $33.18

SB: $30.18

BB: $73.91

UTG: $30.96

MP: $29.72

CO: $35.89

 

SB posts SB $0.15, BB posts BB $0.30

 

Pre Flop: ($0.45) Hero has 9:club: 9:spade:

 

UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero calls $0.90, fold, BB calls $0.60

 

Flop: ($2.85, 3 players) J:heart: 9:heart: 4:club:

BB checks, UTG bets $1.95, Hero calls $1.95, fold

 

Turn: ($6.75, 2 players) 7:diamond:

UTG checks, Hero bets $5.10, UTG raises to $28.11 and is all-in, Hero calls $23.01

 

River: ($62.97, 2 players) 8:club:

 

Spoiler!
Hero shows 9:club: 9:spade: (Three of a Kind, Nines) (Pre 53%, Flop 73%, Turn 77%)

UTG shows A:heart: T:heart: (Straight, Jack High) (Pre 47%, Flop 27%, Turn 23%)

UTG wins $59.97

 

 

OnGame - $0.30 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $28.85

Hero (BB): $60.59

UTG: $45.03

MP: $32.39

CO: $54.19

BTN: $31.96

 

SB posts SB $0.15, Hero posts BB $0.30

 

Pre Flop: ($0.45) Hero has A:spade: K:club:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $0.75, SB raises to $2.85, Hero calls $2.55, fold

 

Flop: ($6.45, 2 players) J:spade: K:spade: 5:spade:

SB bets $3.75, Hero raises to $10.80, SB raises to $26.00 and is all-in, Hero calls $15.20

 

Turn: ($58.45, 2 players) A:club:

 

River: ($58.45, 2 players) 3:club:

 

Spoiler!
SB shows Q:spade: 9:spade: (Flush, King High) (Pre 37%, Flop 73%, Turn 77%)

Hero shows A:spade: K:club: (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 63%, Flop 27%, Turn 23%)

SB wins $55.53

 

 

Bara för att visa några :lol: Sjukt nöjd med $5 profit trots detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 3,3k händer är jag upp mer än 1,5x förra månadens profit. Helt utan RB eller bonusar. Störda värld, men nu klagar jag inte.

 

OnGame - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $57.58

SB: $46.22

BB: $78.62

UTG: $50.00

MP: $52.47

Hero (CO): $115.24

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has A:heart: Q:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $1.50, fold, SB calls $1.25, BB raises to $6.50, Hero calls $5.00, fold

 

Flop: ($14.50, 2 players) 4:club: 2:diamond: 5:spade:

BB bets $9.00, Hero calls $9.00

 

Turn: ($32.50, 2 players) 7:heart:

BB bets $18.00, Hero calls $18.00

 

River: ($68.50, 2 players) J:diamond:

BB bets $45.12 and is all-in, Hero calls $45.12

 

Spoiler!
BB shows 9:club: A:club: (High Card, Ace) (Pre 29%, Flop 25%, Turn 11%)

Hero shows A:heart: Q:heart: (High Card, Ace) (Pre 71%, Flop 75%, Turn 89%)

Hero wins $155.74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör numera windows på min mac genom Parallels desktop. Aldrig har Windows gått så snabbt och smärtfritt för mig tidigare!

 

Så rullen utcashad från Ongame för att så fort den kommit till Skrill hamna på iPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar väldigt blandat på både Krukan och CC. Beror lite på vad man är sugen på för stunden, gillar turrarna på Krk men om jag vill grunda CG blir det oftast CC. I Sthlm och lirar i princip varje helg. Kom upp?

 

Synd att man inte har nån lägenhet i Sthlm. De andra verkar ju ha flyttat iväg. Skriv gärna en line på Skypen nån kväll om de vankas grind :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...