Gå till innehåll

Thai / Bali / Filipinnerna / Kina eller nått.


Jappx

Recommended Posts

Tjena alla grinders!

 

Undrar om nån har samma planer som jag ;

Åka utomlands å grinda, dock har jag planerat Aug 2012 för avresa, vart vet jag inte som ruriken lyder. Där det helt enkelt passar bäst.

 

Hade tänkt stanna länge.

 

 

Jag lirar SnG 3-50$ på stars. Spelar även cg&mtt men SnG blir största delen av lirandet.

 

Därför jag går ut med detta är för att möjligen hinna lära känna de/dem man skall åka iväg med, då allt blir mkt lättare, ingen brådska här inte ;)

 

 

Om ni känner er träffade dra ett PM eller släng in en mening så kan vi byta skype eller dylikt.

 

Ha det bra! GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt i liknande banor väldigt länge, men som micro-stakes spelare vet jag inte huruvida man klarar av hyra och allt därtill.

 

Jag förstår ju givetvis att denna frågan beror på väldigt många faktorer men,

Har någon en uppfattning vad man behöver plussa i månaden för att har råd?

 

Om någon har egen erfarenhet så dela gärna med er. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt i liknande banor väldigt länge, men som micro-stakes spelare vet jag inte huruvida man klarar av hyra och allt därtill.

 

Jag förstår ju givetvis att denna frågan beror på väldigt många faktorer men,

Har någon en uppfattning vad man behöver plussa i månaden för att har råd?

 

Om någon har egen erfarenhet så dela gärna med er. :)

 

 

Hej !

 

Jag har kikat runt massor, man får helt klart en shysst lägenhet eller hotellrum för 5k = 2,5k / per pseron i månaden. De tär ju inte så mkt.

 

 

Sen är ju tex mat etc billigt där nere, så det går inte åt spec mkt i månaden.

 

Jag kommer inte heller spela spec högt när ja är där nere, bara för att betala i månaden typ :)

 

har du skype? PMa den gärna så snackar vi mer där, ja kan länka lite om du vill :)

 

Ha det fint !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt i liknande banor väldigt länge, men som micro-stakes spelare vet jag inte huruvida man klarar av hyra och allt därtill.

 

Jag förstår ju givetvis att denna frågan beror på väldigt många faktorer men,

Har någon en uppfattning vad man behöver plussa i månaden för att har råd?

 

Om någon har egen erfarenhet så dela gärna med er. :)

 

Allt (i min mening) beror på hur mycket det ska drickas, det går att klara sig på 2k månaden, personligen gick de runt 30-40k månaden men då vart de utgång 30ggr i veckan och lite dyrare matställen. skulle säga att 10k månaden är vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-40k månaden ? haha

 

Jag var nere i thai förra året med 2 polare, vi ar på fullmoon m.m.

Var där nere 1 månad + at vi reste runt en del, festa säkert alla dagar utan 3-4 jag slösade verkligen och gjorde slut på 20k.

 

Men sånt liv är omöjligt att leva i längden .

 

Så 40k köpte du in champange då och bara hällde ut gång efter gång då kan jag förstå, men du kan inte ha druckit för så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-40k månaden ? haha

 

Jag var nere i thai förra året med 2 polare, vi ar på fullmoon m.m.

Var där nere 1 månad + at vi reste runt en del, festa säkert alla dagar utan 3-4 jag slösade verkligen och gjorde slut på 20k.

 

Men sånt liv är omöjligt att leva i längden .

 

Så 40k köpte du in champange då och bara hällde ut gång efter gång då kan jag förstå, men du kan inte ha druckit för så mkt.

 

Var ölen som åt upp en hel del, gick på 15-20kr flaskan på Bali. Drar man 20 bärs om dagen där så är man ju redan uppe i 12k, shots gick på runt 40-50kr och när man tar allt på hotellrummet blir de ju lätt att det bjuds en del. Ang skumpan så sprutade vi alltid ner den som skulle åka hem eller fyllde år men de flaskorna kostade inte mer än 2-300 kr. Men ja, 10k så lever man som en kung om man bara ska grinda och inte vara ute och supa varje dag. Minimum är kanske 1k månaden men då är de ta mig fan budget som gäller

 

Bakfull och skrev från iPaden så kanske blev liete luddigt, mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja okej ! För mig blir de väl fest 1,2 gånger i veckan så inget större :)

Då kan man nog trycka ner priset tror ja (:

 

Sen är väl thai billigare än Bali antar ja då ja sett att ölen kostar 5-10kr

 

Tack endå

 

Indonesien är generellt rätt mycket billigare än Thailand, iaf när jag var där för några år sedan. Men sen beror det ju lite på vilka städer man jämför i de olika länderna. Kör man tex Bali vs Phuket (som båda är turistfällor och har priser därefter) så var Bali mycket billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-40k månaden ? haha

 

Jag var nere i thai förra året med 2 polare, vi ar på fullmoon m.m.

Var där nere 1 månad + at vi reste runt en del, festa säkert alla dagar utan 3-4 jag slösade verkligen och gjorde slut på 20k.

 

Men sånt liv är omöjligt att leva i längden .

 

Så 40k köpte du in champange då och bara hällde ut gång efter gång då kan jag förstå, men du kan inte ha druckit för så mkt.

 

Ja okej ! För mig blir de väl fest 1,2 gånger i veckan så inget större :)

Då kan man nog trycka ner priset tror ja (:

 

Sen är väl thai billigare än Bali antar ja då ja sett att ölen kostar 5-10kr

 

Tack endå

 

Tomte. Om du inte höll dig till städer likt Chang Mai o mer utav landsbygden i Thai, inte turistorterna. Så kan du inte slösat så spec mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hej !

 

Jag har kikat runt massor, man får helt klart en shysst lägenhet eller hotellrum för 5k = 2,5k / per pseron i månaden. De tär ju inte så mkt.

 

Tänk på att det tillkommer el/vatten/internet också...tror vatten och internet ligger nånstans runt 600 thb/månaden ca, sen elen beror ju på hur mycket du kör ac etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...