Gå till innehåll

PLT - Trn, SB med 52s fold fram till mig


cheunce

Recommended Posts

Detta är mitt första försök till en Poker Hand History så jag hoppas den blir någerlunda rätt annars får ni flytta den.

 

I går spela jag min första MTT live. Vi är 40 personer och insattsen är 400 SEK. Har spelat flera stycken på nätet men där har det mest varit vilda western i början. Här var det mycket lugnare. Alla starta med $600 i marker och blindsen börja på $10/$20 och är nu på $15/$30

 

Jag har inte fått så mycket vettigt och sitter som SB. Killen som sitter som BB betar bara hårt om han har något bra som två par eller högre. Min stack är runt $600 och Fi har runt $800. Vi är 6 personer på bordet och de flesta spelar rätt tight, då händer följande

 

Jag: SB (~$600)

Fi: BB (~$800)

 

Blinds $15/$30

 

Jag får 5 :heart: 2 :heart:

 

Jag synar $15

 

Skulle jag höjt för att representera en högre hand? Känner nu i efterhand att de nog var lite vekt spelat. Hur mycket skulle jag i såfall höjt?

 

Fi checkar

 

Flop: J :heart: 6 :spade: 8 :heart:

 

Jag betar $30

Fi Synar $30

 

Hittar ett flush drag och bestämmer mig för att beta minimum. Känner att om jag inte betar kommer fi att beta och då kanske han betar pott för att jag visar svaghet. Eftersom han följer med så sätter jag på honom J och något lågt kort. Hade han haft två par hade han höjt. Tror inte han sitter på ett flush drag.

 

Turn: [ J :heart: 6 :spade: 8 :heart: ] K :heart:

 

Äntligen lite flyt. Men jag väljer att beta för att dölja min flush. Är det rätt eller ska jag bet? Beta pott känns fel eftersom fi kommer att lägga sig. Får han två par kommer han höja och jag kan check raisa honom.

 

Jag check

Fi check

 

Hmmm verkar som han blev rädd för kungen.

 

River [ J :heart: 6 :spade: 8 :heart: K :heart: ] 5 :club:

 

Jag betar $30

Fi synar $30

 

Här spelar jag verkligen fegt. Jag känner att jag borde höjt mer men isf hur mycket? Hade jag betat pot hade han med stor sannolikhet lagt sig. Jag vill gärna visa mina kort så att de andra tror att jag spelar vad som helst.

 

Vad tycker ni om mitt spel? Tycker själv att jag spelar lite fegt. Hade det varit på nätet så hade jag vågat spela hårdare, men här känner jag att jag inte vågar spela lika hårt av någon anledning.

 

Edit: Ändra så att man ser alla föregående kort innanför []

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt minibet på floppen säger ju egentligen ingenting om vad du har för hand, så det känns inte som det kan vara helt fel att betta turn också. Gillar han sin hand någorlunda lär han syna.

 

Din färg är troligtvis bästa handen på turn, men din check ger han chansen att ta ett gratiskort. Det är inte läge för en checkraise här, tar han gratiskortet och det kommer en till hjärter på rivern så är inte din färg värd speciellt mycket längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt minibet på floppen säger ju egentligen ingenting om vad du har för hand, så det känns inte som det kan vara helt fel att betta turn också. Gillar han sin hand någorlunda lär han syna.

 

Din färg är troligtvis bästa handen på turn, men din check ger han chansen att ta ett gratiskort. Det är inte läge för en checkraise här, tar han gratiskortet och det kommer en till hjärter på rivern så är inte din färg värd speciellt mycket längre.

 

Håller med dig. Men på turnen ska man betta mer eller bara mini höja?

Frågan är om jag ska beta mer på rivern också. Finns iofs ett värde att visa att man spelar lite blandade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gärna visa mina kort så att de andra tror att jag spelar vad som helst.

Vad hindrar dig att visa din hand även om han lägger sig mot en större höjning?

 

Jag hade inte checkat på turn. Risken för att du hamnar i ett jobbigt läge om han tar ett gratiskort och det dyker upp ett hjärter till ser jag som större än den lilla fördelen en checkraise ger, om han nu skulle träffat 2-par. Det finns ju inget direkt som talar för att han skulle få in två-paret med kungen. Höj åtminstone halv pott på turn och river, så kan du få några marker. Så här är det bara en risk att du får problem och vinsten blir ändå en struntsumma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren. Jag ska rätt upp mitt svaga spel när liknande situationer uppkommer. Jag vann handen dubbla sedan upp min stack på två coin flip situationer och halvera sedan stacken i gen på en annan coin flip. Alltsom allt sluta jag på 15:e plats på ett startfällt på 40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...