Gå till innehåll

Seriöst satsande


Danielooo

Recommended Posts

Tjenare . Har lirat mitt första halvår som 18 åring på nätet.

 

Har lirat sen ja var 15 på morsans acc men ej så seriöst .

 

 

Jag anser mig vara en helt okej spelare , styrkor sng och turneringar. Tycker dock cash game är roligast. Men tiltar ofta ur i det , spelade 50/100 på svs ett tag hade ingen aning om vad BRM vad på den tiden.

 

Har vunnit en del nu i sommar , har jobbat upp 82 dollar te 1600 . Via 7 och 15 dollars sngos. 6 o 18 manna.

 

Sen förlorade jag ner till 1000 så tog jag ut 800 för de var vikitga pengar för mig. Har tidigare plockat ut 17 K på svs och hade en skön kassa på full tilt.

Har nu jobbat upp en skön kassa igen .

Har också precis inskaffat mig HEM , Dock inte tatt mig tiden att lära mig det ännu.

 

Så funderar på att göra en liten små satsning nu och se hur det går . Inte så att jag ger upp alla stuider eller så men aa vill utvecklas och se om ja kan köra på de så gott jag kan.

 

Styrkor : Casha i turrar/sngs ,läsa av när jag är slagen

 

Svagheter : Spela när jag är okoncentrerad och tappa tålamodet. CASH GAMES

 

Så nu undrar jag Tips för att utvecklas . Vill ha en coach men tkr de är helt overprice asså . Vill kunna tjäna 200-300 dollar per dag utan problem helst cash game men jaa eftersom jag inte är vinnande där så får de väll bli sng.

 

Tips på utveckling? Bluefire poker? Cardrunners?

 

Blev lite långt , tack för svar och kom inte med några ironiska svar tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäka om jag lånar tråden lite men jag tror är det ligger i bådas intresse att få svar på denna frågan.

 

Om man nu vill tjäna pengar på sngs, vilket förmat skulle vara bäst att göra det i då? fullring 50/50?

 

Och Op jag rekommenderar bluefire eller deucescracked över cardrunners om du nu ska betala för video coaching

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avråder alla "ungdomar" att försöka livnära sig på poker. Det är för svårt och osäkert helt enkelt. Har många kompisar som slösat otroligt mycket tid och pengar på att försöka leva på poker. Men du vill ju ha tips så det ska du få. Se till att klara gymnasiet och sök sedan en högskoleutbildning. Arbetsbördan varierar från utbildning till utbildning men du kommer ha tid över till poker. På universitet/högskolan kan du hitta andra studenter som gillar poker och pokerkompisar är det viktigaste för din utveckling. Skulle du tröttna på poker eller ge upp planerna på att leva på det har du en utbildning och ett liv att falla tillbaka på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt med dina målsättningar pojk. Satsa på att spela lite poker, hålla dig till spel som bankrullen tål, och lira det du tycker är roligast. Att tjäna enkla pengar på kortspel online år 2011 finns inte på kartan. Ha som huvudmål med pokern att ha roligt, så får du se vart det bär av.

 

När jag som 16-17 åring började spela poker var det en annan femma. Spelen var enkla att krossa, och pengarna rasade in bara man tog sitt spel seriöst, vårdade sin rulla samt pluggade lite teori.

 

Hade jag vetat då hur spelen skulle se ut så här 4-5 år senare så skulle jag aldrig fått för mig att skippa gymnasie/högskola och allt annat som jag åsidosatte för att spela kortspel.

 

Nu sitter man här smått lönnfet och blek. Dygnsrytmen har inte varit där den ska på år och dagar; snart lunch. Sliter hårt på nivåer där man "förr" printade pengar. I takt med att winraten minskat och variansen ökat i mitt bread´n butter-game har jag tvingats slå mig in på djävulens påfund: PLO. 40 inköp under EV, 50 inköp ner, och inte ens en tredjedel av månaden avverkad. Sprang bra, och vann mycket i Augusti, men nu 6 dagar senare finns det bara smärta och ångest. Good times!

 

Med det sagt; Att snitta $2-300 om dagen gör du enklast med en solid utbildning och ett välavlönat dagjobb. Det är mitt råd, och jag tror du kommer hålla med mig den dagen du inser vad som krävs år 2011 för att snitta 2000SEK om dagen på poker. HOJ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare .

Hej själv.
Tycker dock cash game är roligast.

Om du spelar för att det är kul så blev det lätt att välja.

Så funderar på att göra en liten små satsning nu och se hur det går . Inte så att jag ger upp alla stuider eller så men aa vill utvecklas och se om ja kan köra på de så gott jag kan.

Som flera andra sagt, ge inte upp studierna men visst poker mycket roligare när man försöker utvecklas och bli bättre.

Styrkor : Casha i turrar/sngs ,läsa av när jag är slagen

Om du spelar för att dra in deg blev det lätt att välja spel igen. Men vad menar du med att du kan läsa av när du är slagen? flervägspotter där du hoppar av? motståndare som visar korten? Sådana lägen fixar jag också man annars måste jag gissa. Hur gör du?

Svagheter : Spela när jag är okoncentrerad och tappa tålamodet. CASH GAMES

Blir du okoncentrerad under en session? I så fall suger långa turneringar.

Så nu undrar jag Tips för att utvecklas . Vill ha en coach men tkr de är helt overprice asså .

Coacha dig själv. Spela in en video där du kommenterar alla beslut. Titta på videon och försök att avgöra om du är fisk eller haj.

Vill kunna tjäna 200-300 dollar per dag utan problem helst cash game men jaa eftersom jag inte är vinnande där så får de väll bli sng.

Läkarlinjen är ett tips annars. Du får plugga lika mycket som om du satsade seriöst på poker men slipper variansen i inkomsten när det väl börjar ge klirr i kassan.

Blev lite långt , tack för svar och kom inte med några ironiska svar tack!

Hoppas att du inte uppfattade något jag skrev som ironiskt, vill du vara säker på att slippa sådant kan du posta i nybörjardelen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarlinjen är ett tips annars. Du får plugga lika mycket som om du satsade seriöst på poker men slipper variansen i inkomsten när det väl börjar ge klirr i kassan.

Skulle man plugga poker på det där sättet är det gata efter 6 månader.

 

Skillnaderna är ju snarare att du får ett långsiktigt stabilt yrke, blir respekterad och upplyft av samhället och gör något du tycker är vettigt av ditt liv. Sistnämnda är ju rätt viktigt, för pluggar man läkarlinjen utan att vara intresserad av det är det katastrof. Att rikta sig så snävt om det bara är pengarna som lockar.. Nej nej nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare . Har lirat mitt första halvår som 18 åring på nätet.

 

 

 

Har vunnit en del nu i sommar , har jobbat upp 82 dollar te 1600 . Via 7 och 15 dollars sngos. 6 o 18 manna.

 

k!

 

Vet inte hur man fetmarkerar ett visst ord men ordet "te" vill jag knubba till ordentligt. Underbart!!

 

Gissar på Gullspång till 55ggr degen.

 

Lycka te mä pokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...