Gå till innehåll

FL Grind @ Low Stakes


Turtimer

Recommended Posts

Hösten är här och med den följer "Grindstugan hösten 2011". Ringrostig FL-spelare börjar grinda låga stakes och sportsbetting under hösten 2011.

 

Första gången jag skriver dagbok så jag vill be om ER HJÄLP för att göra dagboken så intressant som möjligt för er läsare!

 

Målsättningen är att under hösten grinda på med sportsbetting och FL- short handed. Kommer enbart spela PS till en början.

Signade upp med Holdem Manager idag (15 dagars trial till att börja med). Jag har aldrig tidigare använt några hjälpprogram men förhoppningsvis är det inte så svårt att lära sig. Om det faller väl ut dunkar vi på olika apps som tex. leak buster, table ninja och table scanner, själv har jag som sagt 0 erfarenhet av liknande program men ni läsare kanske har några bra tips och råd?

 

Sportsbettingen har tre insatsnivåer, låg, mellan, hög (100,200,300). länk till bokföring:

http://www.spreadsheet.se/grindstugan

ca: 20 spel/månad, long term ROI 110%.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #1

Landskrona Bois (-0,25) - Jönköping Södra

insats; låg

odds; 1,68

 

magert utbud idag. Landskrona är kanske superettans största flopp denna säsong. Skador har störst under hela säsongen. Bättre defensivt senaste matcherna och okej form. asian - 0,25 på landskrona testas till låg insats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stakes hade du tänkt börja på? Hur många händer i månaden tänkte du köra? Du kommer säkert inse att du kommer rejka iväg sjukt mycket edge genom att spela lowstakes på pokerstars men ja har sagt det massa gånger.

 

10K händer per månad borde jag hinna med! Tanken är väl att gå upp på 2/4 relativt snabbt, vill bli lite varm i kläderna först och grinda upp rullen (start 600 USD).

 

1,5 K på rullen innan jag tar klivet upp till 2/4, vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var drygt 2 år sedan jag spelade "seriös" poker. Då mestadels på Boss 5-manna bord och stakes från 10/20 uppåt.

 

Av det lilla jag spelat efter "comebacken" har jag redan märkt att pokern utvecklats otroligt mycket och att motståndet är hårt ända ner på 1/2.

 

Det här var inget direkt svar på din fråga men ska vi säga 1/2 tills det är 1500 på rullen och sen 2/4. OM vi kommer till 1500 ska tilläggas, börjat dåligt, ner $120 på 650 händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt sida så har du lättare motstånd och mer rakeback så har du större winrate och behöver mindre rulle. Sen när du börjar komma uppemot 10/20 blir stars intressant igen.

 

Är du borta från flsh i två år tror jag du är förlorande och för tight. Ungefär som svenska apanage som vann bra innan och nu kommit tillbaka och spelar för tight och är breakeven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika skönt att bli våldtagen som jag minns det! Size XXXL hårt uppkörd där bak. Måste bli mer diciplinerad vad gäller breaks och position på bordet, helt meningslöst att sitta till höger om en snubbe som flatsynar hela tiden. Problemet är att jag tycker han är så fruktansvärt rutten så jag borde ta honom ändå. MÅSTE börja dra från dessa bord då BB och ofta även SB hittar synen.

 

El Helado Patata --> Har kollat runt en del men det verkar inte vara så mycket FL- spel ? inte kollat ipoker dock. Vilken sajt skulle du rekomendera?

För övrigt ruggit tveksam om jag någonsin kommer spela 10/20 igen, jävligt långt dit just nu känns det som iallafall.

 

Landskrona infriade förväntningarna igår. Spelvärdet brukar vara sådär när det är EM- kval men tror mig ha hittat några helt okej spel. Danmark är klassen bättre än Norge (som har en helt skev världsranking pga. träningsmatcher). Nu spelar man dessutom hemma på Parken och har en biljett till Polen/ Ukraina i sikte.

 

England är tidernas mest överskattade lag år efter år. Trots en ganska svag trupp tror jag Wales kommer slåss för livet och här förlorar man normalt inte med mer än två bollar.

 

Kroatien är starka hemma och har ett bra lag. 1,45 är i lägsta laget men eftersom jag tror att Kroatien avgår med seger i 7 av 10 fall finns det fortfarande marginellt spelvärde i 1,45.

 

Chansar även lite på Turkiet som har mer att spela för än redan avsågade Österrike som dessutom har problem i defensiven. Bra odds på turkarna som har vettig chans att säkra en play-off plats.

 

Lite käk nu och sen kanske det hinns med lite mer poker innan det är dags att bänka sig framför TV:n.

 

Om det är någon som skulle kunna förklara hur jag lägger upp en specifik hand från holdem manager skulle det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika skönt att bli våldtagen som jag minns det! Size XXXL hårt uppkörd där bak. Måste bli mer diciplinerad vad gäller breaks och position på bordet, helt meningslöst att sitta till höger om en snubbe som flatsynar hela tiden. Problemet är att jag tycker han är så fruktansvärt rutten så jag borde ta honom ändå. MÅSTE börja dra från dessa bord då BB och ofta även SB hittar synen.

 

El Helado Patata --> Har kollat runt en del men det verkar inte vara så mycket FL- spel ? inte kollat ipoker dock. Vilken sajt skulle du rekomendera?

För övrigt ruggit tveksam om jag någonsin kommer spela 10/20 igen, jävligt långt dit just nu känns det som iallafall.

 

Landskrona infriade förväntningarna igår. Spelvärdet brukar vara sådär när det är EM- kval men tror mig ha hittat några helt okej spel. Danmark är klassen bättre än Norge (som har en helt skev världsranking pga. träningsmatcher). Nu spelar man dessutom hemma på Parken och har en biljett till Polen/ Ukraina i sikte.

 

England är tidernas mest överskattade lag år efter år. Trots en ganska svag trupp tror jag Wales kommer slåss för livet och här förlorar man normalt inte med mer än två bollar.

 

Kroatien är starka hemma och har ett bra lag. 1,45 är i lägsta laget men eftersom jag tror att Kroatien avgår med seger i 7 av 10 fall finns det fortfarande marginellt spelvärde i 1,45.

 

Chansar även lite på Turkiet som har mer att spela för än redan avsågade Österrike som dessutom har problem i defensiven. Bra odds på turkarna som har vettig chans att säkra en play-off plats.

 

Lite käk nu och sen kanske det hinns med lite mer poker innan det är dags att bänka sig framför TV:n.

 

Om det är någon som skulle kunna förklara hur jag lägger upp en specifik hand från holdem manager skulle det uppskattas!

 

Om du har tänkt köra på 1/2 så kan du ju välja nätverk typ fritt. Skitlätt att starta bord på lowlimits för övrigt. Skulle föreslå att du ser över ditt spel litegranna

 

Måste bli mer diciplinerad vad gäller breaks och position på bordet, helt meningslöst att sitta till höger om en snubbe som flatsynar hela tiden. Problemet är att jag tycker han är så fruktansvärt rutten så jag borde ta honom ändå. MÅSTE börja dra från dessa bord då BB och ofta även SB hittar synen.

 

Gud va sur jag låter men disciplin stavas med "sc" och det där är ju fel och visar tyvärr att du kanske borde jobba på ditt spel lite mer innan du drar igång och spelar igen om du vill kunna bygga rulle. Det där låter ju inte som en särskilt jobbig situation alls att anpassa sig till. Du får helt enkelt steala mindre och ha en starkare öppningsrange. Typ är du på CO så kanske det är gött att öppna 30-35% (kanske tom tightare om du är en nit) av händerna först in istället för 35-45% som många stealar med. Lätt som en plätt.

 

Btw, jag har börjat göra videos på pokerstrategy (den andra kommer snart!) och kan coacha dig privat med lite sånt här om du vill rätt billigt. Hursomhelst är vi alla n00bs innan vi lär oss att spela bra :). När jag började spela poker och först började använda pokertracker så har jag för mig att jag körde 42/10 i full ring FL :D:D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkiga nyheter från Ryssland igår :(

Har lirat en del senaste tiden och det går ganska knackigt, + - 0 efter 5K händer på 1/2. Har testat lite 2/4 också för att jämföra spelet och det är helt klart skillnad. + - där också efter 1K händer. Jag har inte direkt satt mig in i Holdem Manager än kan jag påstå, tänkte samla på mig lite fler händer men kan mer eller mindre redan nu garantera att jag kommer köpa programmet. Nån som kan rekomendera någon av deras appar?

 

Privat coachning med fokusering på Holdem Manager kanske skulle vara nåt, typ vilka siffror man bör hålla extra koll på, jag ska fundera på det El Hilado!

 

När stängde dom av chattfunktionen på cashgames förresten? Jag vet inte om jag gillar det, skönt att slippa höra gnäll men tror jag hade edge där förrut de fåtal gånger jag använde chatten.

 

I superettan börjar det dra ihop sig. Hammarby och Landskrona är säsongens flopp. Nästa år är det kniven mot strupen för bajen om dom inte vill inviga nya arenan i superettan. Ikväll är det en viktig match på parken uppe i Sundsvall. GIFarna tar emot talangfulla Värnamo. Ett Värnamo som saknar BÅDA ordinarie mittbackarna. Viktor Claesson och Tobias Englund är tillbaka efter skada senast men det här ska ett helt ordinarie (minus Roger Risholt) Sundsvall klara. 1,57 på raka ettan på Stan James men jag väljer istället Sundsvall HT/FT @ PaddyPower till 2,3 insats låg samt

Sundsvall (-1) @ Sbobet till 1,85 insats medel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inväntar för övrigt gången när jag gör nåt fel med copy + paste grejen för att man blir utloggad vid inaktivitet. Kanske går att ställa in men tveksamt om jag orkar bry mig tills det händer. Sån är jag som person- Jag ser risken och problemet men skiter ibland i att göra något åt det pga. lathet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en del senaste tiden och det går ganska knackigt, + - 0 efter 5K händer på 1/2. Har testat lite 2/4 också för att jämföra spelet och det är helt klart skillnad. + - där också efter 1K händer. Jag har inte direkt satt mig in i Holdem Manager än kan jag påstå, tänkte samla på mig lite fler händer men kan mer eller mindre redan nu garantera att jag kommer köpa programmet. Nån som kan rekomendera någon av deras appar?

 

Privat coachning med fokusering på Holdem Manager kanske skulle vara nåt, typ vilka siffror man bör hålla extra koll på, jag ska fundera på det El Hilado!

 

När stängde dom av chattfunktionen på cashgames förresten? Jag vet inte om jag gillar det, skönt att slippa höra gnäll men tror jag hade edge där förrut de fåtal gånger jag använde chatten.

 

l[/b]

 

Yepp, HM är bra. Kanske är bra att vänta dock då HM2 har öppen betatesting nu, jag trodde att jag skulle byta ifrån HM1 till HM2 konstant nu men tycker det är för buggigt atm så jag kör HM1 i några veckor till. Det är ett skämt att vara seriös med poker och spela utan HUD om du nu inte kör HU (eller SNGs) och du tjänar in det på en vecka.

 

Absolut, jag är rätt hemma med HM etc. Säg bara till.

 

Chatten funkar utmärkt för mig, för det är stars du pratar om va? Loggade in och sa "hello" precis :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp, HM är bra. Kanske är bra att vänta dock då HM2 har öppen betatesting nu, jag trodde att jag skulle byta ifrån HM1 till HM2 konstant nu men tycker det är för buggigt atm så jag kör HM1 i några veckor till. Det är ett skämt att vara seriös med poker och spela utan HUD om du nu inte kör HU (eller SNGs) och du tjänar in det på en vecka.

 

Absolut, jag är rätt hemma med HM etc. Säg bara till.

 

Chatten funkar utmärkt för mig, för det är stars du pratar om va? Loggade in och sa "hello" precis :).

 

Jag kör version 1.12.01 är det HM1 el. HM2? :)

 

Hoppas på det senare, för varje år som går märker jag hur det blir svårare och svårare att ta till sig och lära sig nya program och ny teknik i allmänhet. Lite av problemet ligger kanske i att jag är ganska ointresserad av teknikprylar. Börjar dessutom haja innebörden av Moore´s law och sambandet med produktutveckling.

Sundsvall svek igår. Trist, men sånt som händer. Idag spelar vi på basket.

Spanien - Serbien (+8,5) @ Nordicbet till 1,9

insats: 200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör version 1.12.01 är det HM1 el. HM2? :)

 

Hoppas på det senare, för varje år som går märker jag hur det blir svårare och svårare att ta till sig och lära sig nya program och ny teknik i allmänhet. Lite av problemet ligger kanske i att jag är ganska ointresserad av teknikprylar. Börjar dessutom haja innebörden av Moore´s law och sambandet med produktutveckling.

Sundsvall svek igår. Trist, men sånt som händer. Idag spelar vi på basket.

Spanien - Serbien (+8,5) @ Nordicbet till 1,9

insats: 200

 

Haha. Frågar du mig om version HM 1.12.01 är HM1 eller HM2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara den enda som läser här så - Ja :)

 

Liret har gått helt okej sedan senast. Jag har spelat 1000 händer på 2/4 sen senast och plussat 400. Hade 10 raka gröna sessioner, har kört kort och ganska intensivt. Hållt på och klickat runt lite i Holdem manager och jag vet inte om jag inbildar mig men tycker redan jag har höjt mitt spel ett snäpp fast jag inte fattar så mycket av programmet. Ska försöka surfa på "rushvågen" helgen ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUR MÅNGA AV ER HAR TÄNKT DEN TANKEN NÅN GÅNG???? :D

 

Tänkte i dom banorna när jag för första gången kom i kontakt med poker online. Jag och en polare hi-jackade hans fars VISA och satte in en röding på expekts gamla tainklient. Våra initiala $65 blev till $950 på ett NL$100 bord över en natt och ett par folköl. Funderade redan dagen efter på om man skulle droppa gymnasiet efter lite kalkyler fram och tillbaka 8-)

 

Vill även minnas att vi sög ut raketerna med vår fagra AQs aipf i en magnifik 750bb pott :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte i dom banorna när jag för första gången kom i kontakt med poker online. Jag och en polare hi-jackade hans fars VISA och satte in en röding på expekts gamla tainklient. Våra initiala $65 blev till $950 på ett NL$100 bord över en natt och ett par folköl. Funderade redan dagen efter på om man skulle droppa gymnasiet efter lite kalkyler fram och tillbaka 8-)

 

Vill även minnas att vi sög ut raketerna med vår fagra AQs aipf i en magnifik 750bb pott :oops:

 

Hahahahaha! Klockrent samtalsämne för att lätta upp stämningen här!

 

Minns inte exakt datum men vi snackar årsskiftet 2003/2004 +- 3 månader. Polarn hade vart i staterna med sina föräldrar och sett denna nya fantastiska variant av poker. Har för mig att vi satte in 1000 spänn på ladbrokes och vann upp det lite i början 1/2. Vi konstaterade ganska snabbt att vi var alldeles för bra för att spela 1/2 och satte oss på 5/10 med hela rullen någon timme senare. Som tur är hade vi 0 på natten och hajade att vi inte var världsmästare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...