Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Nu jinxar jag väl mig själv men helgens ATTACK har gått rätt bra hitills.. Tror jag.. Skulle få insatt 5k på mitt SWE-konto från en polare nu lagom till lönehelgen men det var vist nå "strul" med hans internetbankdosa så vi ska tydligen ta det senare. Detta lämnade mig i den lustiga situationen att jag endast hade 300 sek på kortet knutet till SvS men men whatyagonnadooooo?? In och sleva, veva, gräva och vända på guds alla nivåer :lol: Är i skrivande stund 300--3.8k samt att jag har "200 aktivt" i en MTT som jag dock räknar som sjukligt bortblåsta :lol:

 

Sitter just nu och kör någon form av kamikaze doubble or nothingtaktik i LångLördagen (som jag dirr när den startade kände att jag aldrig borde reggat). Målet: Antingen en duglig stack eller så får jag gå på den mytomspunna restaurang Munken och dricka lite pilsner och spela biljard/dart med några polare :lol: Känns som att jag helst gör det sistnämnda 8-)

 

WISH ME BUST

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åååh så kort men ändå så episkt. Bustade Långlördag ungefär samtidigt som jag klickade post på föregående inlägg (på ett av de sämre spel jag någonsin gjort men är man ölsugen så är man:lol: ) vilket alltså betydde att jag skulle få dricka öl och möta lite polare på den mytomspunna "kvarterspuben" Munken. Munken är vad man i norge kallar en "brun pub" vilket i stortsett betyder att det är ett lite sunkigare ställe dit societeten inte direkt springer varje kväll men munken har, trots sitt stundtals tveksamma klientel, sin charm

 

8f0201222541P4319.jpg

 

Biljard för en 20a spelet, dart samt byns billigaste öl a 50kr per stor stark.50 nok är ett helt sjukt pris i jämförelse med "partyområdet" som snittar runt 80 norska (samt även har norges dyraste öl på Hotell klubben a 105 NOK). På munken kan man även köpa mat dagtid. Aldrig riktigt vågat testa maten då kocken är en av de alkoholiserade stammisarna :lol: Ber-r-r-r-r-rtil, en svensk man i 50åren, kommer från Götebor-r-r-r-r-r-rg och har enligt egen utsago (i dyngrakt tillstånd, aldrig sett karln nykter) berättat att han spelat hockey för frölunda och tackat nej till spel i Rangers :lol: Berrrrtil kan inte utala bokstaven R utan så fort den ingår i ett ord blir det R-r-r-r-r-r-r-r.

 

Igår köpte jag en öl i baren, men vågade inte riktigt lämna den då jag skulle gå på toaletten så tog med den till toaletten som ligger på nedervåningen, förbi in/utgången. När jag kommer upp börjar en DYNGRAK Ber-r-r-r-r-r-r-til att anklaga mig för att ha tagit med ett tomt glas ut och fyllt upp med egenmedhavd bira :lol: Försökte skrattande förklara för honom att jag hade råd att köpa min egen öl varpå han börjar prata om att ringa polisen :lol: Går därifrån, köper två öl och ställer framför Ber-r-r-r-rtil och drar och lirar biljard. Efter ett tag kommer Ber-r-r-r-rtil fram och frågar vems ölen är. Han har ingen aning om att han ens pratat med mig tidigare under kvällen. LEGEND

 

Blir senare "raggförsökad" av en medelålders dam som är så full att hon somnar sittandes vid bordet när hon upptäckte mitt svala intresse. Detta är dock inte det roliga med historien utan det är när jag knackar henne på axeln och berättar att hon kanske inte skall sitta och sova på krogen. Då rycker hon till, plockar upp en "ljushållare" (ett glas med värmeljus i) studerar glaset (är det min grogg?) och slutligen dricker.. Hon bränner obv läppen av stearinet, vi vet inte vart vi ska ta vägen, skakar av skratt.. Elakt, jag vet men WTF. Hon nickar till igen, vaknar och dricker IGEN haha.. upprepar sig totalt 3 ggr innan vi säger till personalen att det kanske är dags att ringa en taxi för damen vid bordet bredvid :lol:

 

7d0201222952P3111.jpg

 

Plusar totalt en öl på biljardspelet och smyger mig hemåt efter ytterligare en epic kväll på munken. Väl hemma kan jag självklart inte hålla mig från monstervärdet som råder på SvS utan hugger några händer till. Kan tyvärr inte braga upp någon graf då mitt HEM typ vägrar plocka med alla händer över 50bb (någon som vet lösningen på detta?) men känner mig oavsett rätt nöjd att ha förvandlat 300 kronor till 6.5k över 2 kvällars lir :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fyfan vilken skön historia! :mrgreen:

 

Fan vilket skönt ställe! :-D

 

Aaaah magiskt ställe det där. Drar man dit ett gäng en vanlig vardagskväll innan typ 21 så är det ett sjukt mysigt ställe för någon bira, lite pool samt att dom har en trevlig innegård som man kan sitta och surra lite på under årets varmare månader.

 

Apropå varmt så har jag fått en ny hobby, nämligen att elda :lol: Det sägs ju att inget band är starkare än det mellan mannen och hans eld. Kom ju på att jag faktiskt har en liten kamin i lyan så varför inte testa lite vad den går för och redan efter min första "session" så var jag fast :lol: I veckan tjänade jag in vuxenpoäng så det stod härliga till då jag beställde 160 liter ved av en arbetskamrat.. Till "kompispris". Helgens pokervev slutade 5.6k upp så varför inte unna sig en björnfäll att ha framför "eldstaden" till framtida romantiska äventyr? :lol:

fb0201292451P77cb.jpg

(grumlig bild men jag är ju samtidigt heller inget proffs vad gäller att fotografera.. Och att ta med blixt blir ju bara tråkigt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Misstänker att alla pÅååkerproffs här, oavsett nivåer, lever någon form av ballerlife. I mitt fall är det snarare som någon sa att leva som i en sitcom.

 

Har precis klickat "skicka" på mobilen, medelandet gick till en kontakt skapad klockan 03.57 idag under namnet "sinnataxifyyyr". Sinnataxifyr blir fritt översatt Norska---Svenska "Arg taximan", men vi ska kanske starta denna lilla story ungefär 2 veckor tidigare.

 

Det var nämligen så att det på min arbetsplats, stort mejerilager, blivit beslutat att 70% av all ost skulle flyttas till centrallagret i Heimdal Trondheim (cirkus 8h körtid). Detta för att det efter minutiösa studier framkommit att vi säljer så pass lite av vissa ostar att det skulle kosta oss mindre att ha dom som beställningsvaror från huvudlagret än att ha dom fast hos oss. För att detta skulle funka kundmässigt krävdes att någon kommer på plats klockan 04.00 och sorterar all denna ost så att alla chaufförer som skall köra kl 06.00 får med sig denna i sina bilar.

 

En "efterlysning" om intreserade gick ut bland alla anställda och sista dagen innan fristen var det bara 2 stycken som anmält sig som intreserade. Det var den totalt oduglige 40-something chauffören Trond-Christian samt 40+ varumotagsmannen Ole-Johan, även lite elakt kallad Ole-Rist. Rist är den norska motsvarigheten till SKAKA/SKAKIG och det är väl egentligen bara hans "förnamn". Ole-Johan har någon form av ticks som utspelar sig lite då och då vilket innebär att han kör någon form av "trippleshake" med axlarna (att han på fritiden är med i DARTklubb gör det hela ännu roligare :lol: ) Ole-Rist hade ända fram tills den sista ansökningsdagen sett jobbet som sitt och gick runt med sitt fåniga smil dagarna i ända.

 

Ole-Johans signum som truckchaufför är att minst 3 ggr i veckan välta pallar med sin truck, detta då han håller i "upp/ned spaken" och helt plöstligt ticksar. Senaste resultatet kom då han igår fullbordade sitt klassiska hattrick för veckan med att skeppa en pall youghurt i golvet. Bilden nedan är en "arkivbild" men Oles ben kan ses i höger bildkant. Vågade inte ta någon bild av hans senaste krash då han nästintill hotat folk till livet om man publicerar någon av alla hans otursförföljda ögonblick :lol:

222947_8140300365_6135_n.jpg

 

Efter lite räknande fram och tillbaka på $ hit och dit kom jag på att jobb 04-12 måndag-torsdag samt 04-10 fredagar kanske inte var så illa, går upp fint i lön på det och behöver ALDRIG mer tänka på sena fredagar så slängde iväg en ansökan, väntade en timme, blev inkallad till bossen och fick jobbet :-D

 

Efter detta har Ole-Rist inte hälsat en gång på 2 veckor. Jag säger godmorgon VARJE DAG men han låtsas inte höra :lol: Vi har fått in en asiatisk "elev" (skoltrött/arbetsträning typ) som folk säger är en lönnmördare, inhyrd av Ole-Rist. Något i stil med Odjob så kollar mig alltid två gånger över axeln efter flygande hattar nowadays :lol:

 

Så tillbaka till den arge taximannen. Det hela startar idag med att jag som vanligt kliver upp kl 03.20, kastar i mig något snabbt, borstar tänderna och sedan glider ned mot garaget för transport mot jobbet. Om jag är sen till jobbet kommer ju inte den specialbeställda osten in på mejeriet, ingen kan sortera den och således kan ingen chaufför köra på sin utsatta tid. Detta skulle ge stora konsekvenser för företagets goodwill. Jag entrar garaget, vevar igång min fantastiska norskreggade Mazda 323a MEN när jag skall öppna garageporten sitter den fast. Man säger ju att allt går med våld och vaselin men denna port hade fan inte kunnat rubbas av Chuck Norris himself. Klockan är nu 03.32 och jag har panik. Bor rätt centralt så bara hoppas det står någon bil på taxicentralen. Löper förbi ett av de centrala hotellen, där har man en blåljusorkester med sammanlagt 5 polisbilar. Jaja springer vidare, hinner cirkus 200 meter innan jag blir STOPPAD av en polispatrull. Dom undrar varför jag springer, varför jag är så stressad osv och efter sju sorger och åtta begravningar där jag förklarat min situation och att JAG HAR BRÅTTOM släpper dom så iväg mig. Det hade btw vart nått bråk tidigare, därav Vestfold PDs fantastiska aktivitet.

 

03.41, kommer flåsande till taxicentralen, TOMT FML. Funderar på att börja springa mot jobbet då jag helt plötsligt bländas av ett ljus. Är jag i himmelen, har jag dött, nej det är en Taxi, WIN Herr Irak kör mig raka spåret, i hög fart, mot jobbet.. kollar klockan.. God tid :-D Rullar in till entrén och skall betala de hutlösa 180 kronorna han vill ha, kort DENIED. Ligg med mitt liv, jag har bara med mitt norska kort som är typ semitomt, what to do :lol: Lyckas förhandla fram att vi skall byta nummer samt att han behåller mitt kort som någon form av deposition vilket tillslut godtages :-D Fick precis confirmat att vi skall mötas klockan 19.00 vid tågstationen då han går på sitt kvällsskift igen så jag kan göra rätt för mig.

 

Så förutom att min rulle är gul, jag fick gå från jobbet (ca 8km), garageporten skall repareras på MÅNDAG FM (vilket innebär ytterligare en taximorgon) samt att han väljer att vi ska deala mitt i Sverigefighten ikväll leker livet som aldrig förr. Firar detta med att hälla upp en Lagavulian i mitt seminyinköpta whiskeyglas från orrefors samt lite eld i kaminen, life is good :lol:

 

God helg folkens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man vara så fräck och fråga vad ditt nya

schema ger i SEK/månad?

 

Det är mer i SEK än i NOK iaf. Borde kanske posta lön i resultattråden framöver :lol: Nej men det känns väl lite som min egen ensak vad jag tjänar, men behöver iaf inte äta nudlar utan fnissar till lite den 20e varje månad :-D hoppas det godtas som svar av herrn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara medela PF att mötet med den arge taximannen gick bra, jag lever och jag dricksade 20kr. Han kunde "tyvärr" inte ta betalt med kort så istället för de 180kronor som skulle dragits så gav jag honom en kolsvart 200 lapp :lol:

 

Idag vankas Oktoberfest med bilhandlarove i den pittoreska förstaden Horten. Då jag inte är något fan av maskerader lutar det väl åt att mitt tyska inslag får stanna vid bärandet av min tyska kaptensbindel som inhandlades i rätt överförfriskat tillstånd på brandenberg tor under vm-semifinalen mellan Tyskland och Italien. Pris 50€ och 3 öl :lol:

51EEuMii1cL._SL500_AA300_.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar läsning :)

 

Satt och läste om Ola-Rist igår på tåget, brister ut någon form av tjej-fnitter och alla tittar på mig. Vet inte om jag har jätttråkigt liv men det var bland det roligaste jag läst :-D

 

tack, kul med lite respons :-D

 

Vet inte hur "oetiskt" det är att langa bilder på ovetande norrmän, men finns en del guldkorn på herr rist :lol: Slänger iaf upp en "maskerad" bild från sommaren 2011 då vi var på Mejerimästerskapen i fotboll. Banketten skulle hållas i nån form av Cowboy och indiantema. Ole-Rist löpte självklart hela linan ut i hopp om att vinna priset för typ "best dressed in show", blev inte ens nominerad och satt sedan och surade resten av kvällen :lol:

f413201271758c8d6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..

 

..

 

..

 

:-D Tack det värme i höstrusket. Och nog kan man säga att det är höstrusk :-(

c614201253722fba8.jpg

Regn regn och åter regn vilket även gjorde att jag ställde in gårdagens oktoberfestäventyr och istället stannade hemma och poke... Nä just ja, jag är ju gul så istället för poker fick jag nöja mig med att pokea på facebook.. Gul och glad, inga bekymmer, hakuna matata.

 

Såg första avsnittet av serien Arrow och om man bara bortser från att hjälten är lite av en Jason Bourne som kan ta 1000 smällar och ducka 200 kulor så kändes det lovande. Rekomenderas att se :-D Har bestämt mig för att inte casha in någon pokerdeg förens någon gång i november, mycket på G men man vet ju aldrig när det börjar dra i avtryckarfingret för ett skott :lol: Jaja skulle väl inte vara någon jättefail att deposita lite skottpengar till helgen eller så men ska försöka hålla mig, göra lite förnuftiga saker osv istället.

 

Till helgen är det BTW årsfest för mejeriet, något som utvecklats till en megaFAIL för ledningen då man, mitt i kalla och regniga hösten, lagt en "aktivitetsdag" som årsfest istället för det klassiska och alltid så vällyckade "möta upp klockan 16, supa skallen i bitar, pilla lite i maten och ha jätteågren på måndag" konceptet. Det är alltså bestämt att vi skall upp i träden och klättra i en sådan äventyrsbana vilket alltså inte föll baggarna det minsta i smaken. av cirkus 150 arbetande på anläggningen är det bara dryga 30 anmälda, detta till trots att det är något som norrmännen älskar mer än burkmajs och grandiosa nämligen GRATIS!!

 

Det har under tidigare veckor varit många diskiussioner om detta bland de anställda där de ständiga pesimisterna, som är lika negativa om dom blir serverad skit som en miljon på ett silverfat, lyckats få med sig alla mesiga människor utan vilja och tillslut blev det alltså 30talet anmälda. Det hela gick så långt att personalchefen samlade alla till möte och "hotade" att detta kunde bli sista året dom ens tänkte tanken på att BJUDA på någonting. Jaja själv är man lojal och "ställer upp" :-D

371420125575049f5.jpg

Nä nu ska jag på gubbigaste elda kamin och bädda ner mig och kolla film medans alla ni andra går och klonkar lite söndagsturrar. Klockan ringer fasansfulla 02.30 då det är lite special med inleveransen på jobbet måndagar. Ska försöka klämma in lite övertid nu resten av oktober oxå. Betalar ju bara halv skatt på det vi jobbar denna månad så finns ju möjligheter att göra sig en liten slant. Nu är det ju iofs ett litet "lurendrejeri" detta med halvskatt iom att man betalar lite extra alla andra månader, men tanken är god. Alla mår nog bra av nån krona mindre per månad för att sedan få lite mer inför julhandel osv :-D

 

Ska btw sluta snusa from imorgon oxå, wish me luck 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja planen är klar. Blir eventuellt ett litet miniskott till helgen. Om jag får lust/ork. Min rulle exploderade ju tidigare uppåt för att sedan försvinna i ett nafs (läs PLO skott) när gotlands bästa pokerspelare var på besök för någon helg sedan. Överst på min to kill list är den mongoloida regen LooL79. Om du läser detta vill jag att du ska veta att du är ett fegt bumhuntande äckel. Med "mig" vid spakarna och herr Ryback som beslutsfattare seatar vi denna superreg HU på /20 där han sitter med någon "bumhuntersumma" på cirkus 600 som han snabbt torskar för att SNAPRELOADA 4k. Efter att han lyckas fulrivra en pott och samtidigt märkt att han möter någon en bit över sin egen nivå sitter han sedan ut och vägrar action samtidigt som han leker besserwisser i chatten. wpwp sir. Stor kudos oxå till Antonblabla som gjorde liknande när cirkus 8-9k gick upp i rök i ett nafs 8-) Jaja den rullen är iaf long gone, skottet var planerat så RIP, mitt eget fel när det skottas osv osv men hade vart kul om "våra" 80% fått stå istället för att gula 8-)

 

Blir nog som sagt lite fredagslir men isf på nivåer där jag har aningen större edge samt mer än bara 4 inköp :lol: Vill inte dega in för mycket heller då jag har en del utgifter som att vintergarderoben skall uppdateras, bilen måste på service, lite krimskrams hemma, skall spara cash till evt oljeriggsutb osv så blir nog en sedvanlig minideposit och hoppas på fru fortuna när jag stångar rätt in i begåvningsreserven. Vem vet, kanske man stöter på FilippuDIF vid borden :lol:

 

För att fortsätta mitt tema med min "dokusåpa" om MEJERIET så har det i veckan vart stor stor action och pådrag. Ole-Rist dunkade en pall IsTe i golvet redan på måndagen och till allas stora förtjusning var det av de flestas favoritsmak Guava. Om en förpackning a ca 20 flaskor går sönder kan den ju inte säljas vilket innebär att "någon" måste dricka upp dom :lol: Gratis är gott, så nu har typ hela lagret gått runt och druckit gott under hela starten av veckan. Av Ole har man inte sett skymten efter måndagen då han nu tydligen gått och blivit sjuk. Vore tråkigt om han skulle misslyckas med sitt Hattrick denna vecka bara på grund av någon neslig förkylning :lol:

309812_200_300.png

 

Så till veckans stora grej på mejeriet. Jag jobbar själv på lagret och förutom oss i själva expedition/distrubition har vi även ett eget tapperi som alltså framställer all mjölk och grädde, alla andra varor såsom youghurt, creme fraiche osv får vi från andra mejerier. När det kommer in råmjölk från bönderna så går det först genom LAB-avdelningen och sedan vidare till själva processen. Här testar man allt som kommer in för att exempelvis inte antibiotikahalten skall vara för hög osv.

 

På måndagskväll hade det dock failat lite då LAB-avdelningen klumpigt nog trodde sig tappat en sprutspets ner i grädden när man skulle ta ett test till sina provrör avd nål i en höstack. Detta upptäcktes dock inte förens långt senare då all denna grädde producerats och sedan packats och lastats på hälften av kommande dags leveranser, närmare bestämt 27 bilar :lol: Då det vore en STOR SKANDAL om någon bagge skulle få en sprutspets i sin gräddförpackning beslutades det att ALL grädde som lastats på dessa 27 bilar var tvunget att kallas tillbaka och ersättas vilket gav såväl taperiet som transportavdelningen massvis med övertidstimmar som senare kommer krympa vår bonus. Chaufförerna fick rulla in sina bilar till mejeriet klockan 04 på morgonen och sura och gnälliga byta ut allt. MEN.. Klockan 07.00 kommer så beskedet att vi kan sända ut dessa varor ändå då man lyckats hitta sprutnålen.. På golvet alldeles där man tar testerna. DÄR MAN KANSKE BORDE HA KOLLAT FÖRST AV ALLT :ola: :ola: :ola:

 

Då taperiet är en "skyddad verkstad"/mejerichefens stora kelgris får man ABSOLUT inte göra sig rolig på deras bekostnad MEN vi har gått lite bakom ryggen på våra chefer och genom en kund (bakeri) anonymt beställt en tårta formad av en magnet som skall levereras till taperiet imorgon :lol: Ska bli kul att se reaktionerna och om det eventuellt blir någon häxjakt att få fram de skyldiga till detta fruktansvärda övertramp :lol:

nailsmagnet.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var dagen kommen. Som titeln på DBn säger var ju detta min sista seglats, en sista chans jag gav mig själv att hitta diciplinen att vinna långsiktigt, klättra i nivåer och stabilisera mig ovanför microträsket en gång för alla. Behöver jag nämna att jag failat mina mål?

 

Efter att först tappat en uppskottad rulle på dryga 9k på en och samma kväll för att idag torska lite mer än jag egentligen var villig till, självklart (VILKET EGENTLIGEN SPELAR ABSOLUT NOLL ROLL) vs en turnad hålpipa mot en 72/40 lirare, så har jag nu bestämt mig. Poker är inget för mig. Kan sträcka mig till att lira nått skönt homegame ibland men i övrigt får det vara nog. Jag vet att jag är bättre än de låga nivåerna om jag bara diciplinerar mig själv men ska jag hålla på och skotta såhär får jag väl inte mer än skylla mig själv. Har iaf gått "lifetimeplus" så något gott har det väl fört med sig. Kanske låter lite drastiskt att lägga ner helt men känner jag är för gammal för slösa bort dyrbar tid på att klicka fram och tillbaka för att ena helgen gotta mig i en ny garderob för att den nästa ligga i duschhörnet och lyssna på my chemical romance :lol:

 

Detta blir alltså mitt avskedstal till "den stora pokerscenen", ska bli IRLare for real nu, skaffa mig något annat intresse, kanske ta upp bowlingkarriären igen eller så. Vill ta tillfället i akt att tacka alla er som följt min "fantastiska resa" genom microträsket och samtidigt passa på att önska er all lycka till i framtiden.

 

Georg.JPG

 

Må gud vara med er / Kapten Georg Lager

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var dagen kommen. Som titeln på DBn säger var ju detta min sista seglats, en sista chans jag gav mig själv att hitta diciplinen att vinna långsiktigt, klättra i nivåer och stabilisera mig ovanför microträsket en gång för alla. Behöver jag nämna att jag failat mina mål?

 

Efter att först tappat en uppskottad rulle på dryga 9k på en och samma kväll för att idag torska lite mer än jag egentligen var villig till, självklart (VILKET EGENTLIGEN SPELAR ABSOLUT NOLL ROLL) vs en turnad hålpipa mot en 72/40 lirare, så har jag nu bestämt mig. Poker är inget för mig. Kan sträcka mig till att lira nått skönt homegame ibland men i övrigt får det vara nog. Jag vet att jag är bättre än de låga nivåerna om jag bara diciplinerar mig själv men ska jag hålla på och skotta såhär får jag väl inte mer än skylla mig själv. Har iaf gått "lifetimeplus" så något gott har det väl fört med sig. Kanske låter lite drastiskt att lägga ner helt men känner jag är för gammal för slösa bort dyrbar tid på att klicka fram och tillbaka för att ena helgen gotta mig i en ny garderob för att den nästa ligga i duschhörnet och lyssna på my chemical romance :lol:

 

Detta blir alltså mitt avskedstal till "den stora pokerscenen", ska bli IRLare for real nu, skaffa mig något annat intresse, kanske ta upp bowlingkarriären igen eller så. Vill ta tillfället i akt att tacka alla er som följt min "fantastiska resa" genom microträsket och samtidigt passa på att önska er all lycka till i framtiden.

 

Georg.JPG

 

Må gud vara med er / Kapten Georg Lager

 

Känner igen mig som fan och har också insett att homegame och dylikt räcker för mig. R.I.P Georg :h: :h: :h:

 

Har varit kass på skypandet men kan snacka lite skit nån dag.

 

Lycka till med allt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...