Gå till innehåll

Poddnas Postlåda


Poddna

Recommended Posts

tja poddna, bra initiativ ;)

 

om vi säger att det bara är regs här så öppnar väl BTN runt 30-40% här.

NL1k regs synar väl 3bets rätt brett här iom din sizing inte är galet stor och din range bör vara rätt vid.

nått sånt här är nog inte omöjligt att BTN öppnar imo, kanske 5% tightare(plocka bort 5st offsuit händer)

btnrange.jpg

 

BTN kommer nog ta en syn här rätt ofta då din range kommer vara rätt vid här och BTN har position och helt-ok SPR(stack to pot ratio) BTN kan ju inte gärna folda mycket mer än 60% av sin range va?

AKo och KK tog jag bort som ni ser, tror fi kommer 4betta AKo nära 100% han synar ju inte alltid AA-TT så jag tog bort KK för att få lite balans

callrange.jpg

 

GOOD DRAWS: nutflushdraws, flushdraws, OESD, 2.2% of range, vi har 57%eq. 13% av range

 

NUTTED: 99, 77, QQ, Q9s, = 1.7% of hands, vi har 3% eq. 10% av range

 

STRONG: AA, AQ, KQo, KQs, QJs, QTs, = 3.2% of hands, vi har 63%eq. 20% av range

 

MEDIUM/bluffcatcher: TT, JJ, T9s, J9s, Q9s, 89s, A9s, 67s, 78s, 88, A7s = 3.2% of all ahnds, vi har 80% equity. 20% av range

 

AIR: A2s-A6s, A8s-AJs, AJ, AKs, 66, KJs, KTs, 56s, = 6% of alla hands, vi har 85%eq. 36% av range

 

nått sånt borde han väl sitta på?

 

#har har ju riktigt svagt >50% här verkar det som, så att cbetta runt halvpot med vår air törs vi nog göra ändå ?

 

tar gärna emot lite KoNsTrukTiv kritik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är inte öppningsrangen för BTN lite tajt?

 

Detta kanske är lite i lösaste laget men runt 50ish borde väl stämma? 22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J5s+,T6s+,95s+,85s+,74s+,63s+,53s+,43s,32s,A2o+,K7o+,Q7o+,J7o+,T8o+,97o+,87o,76o,65o,54o 55.7%

 

55.7% är inte särskilt löst... Maipenrais förslag är gristight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte öppningsrangen för BTN lite tajt?

 

Detta kanske är lite i lösaste laget men runt 50ish borde väl stämma? 22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J5s+,T6s+,95s+,85s+,74s+,63s+,53s+,43s,32s,A2o+,K7o+,Q7o+,J7o+,T8o+,97o+,87o,76o,65o,54o 55.7%

 

Det måste vara lite halvdåligt att öppna 56% på btn om man har en som 3bettar 14% från blinds :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar ju bara om att vi måste defenda tillräckligt stor del av vår range. Bör inte vara några större problem med 56% öppning. Position liksom

 

Det är också en anpassning, frågan är vilken som är bäst. Hur stor måste vi försvara för att inte FI ska göra automoney preflop? Tacksam om någon kan visa matematiken bakom =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också en anpassning, frågan är vilken som är bäst. Hur stor måste vi försvara för att inte FI ska göra automoney preflop? Tacksam om någon kan visa matematiken bakom =)

 

1 - (2.5 / (2.5 + 0.5 + 1)) = 0.375

 

dvs om sb och bb tillsammans* 3bettar 38% gör btn inte längre automoney**

 

*19%+19% != 38%

**cardremovals etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också en anpassning, frågan är vilken som är bäst. Hur stor måste vi försvara för att inte FI ska göra automoney preflop? Tacksam om någon kan visa matematiken bakom =)

 

Det är det ju egentligen inte alls. Vårt mål måste ju vara att ha ranger som är balanserade, dvs där vi defendar tillräckligt stor del av det vi öppnar och gör det mot alla spelare, men sen då kanske kan göra explojusteringar åt andra hållet i extremfallen där folk uppenbarligen bara trebetar nuts osv. Hur mycket vi måste defenda beror på öppning respektive 3bsize men mellan 30-35% är ett riktmärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

om vi säger att det bara är regs här så öppnar väl BTN runt 30-40% här.

NL1k regs synar väl 3bets rätt brett här iom din sizing inte är galet stor och din range bör vara rätt vid.

nått sånt här är nog inte omöjligt att BTN öppnar imo, kanske 5% tightare(plocka bort 5st offsuit händer)

 

nått sånt borde han väl sitta på?

 

#har har ju riktigt svagt >50% här verkar det som, så att cbetta runt halvpot med vår air törs vi nog göra ändå ?

 

tar gärna emot lite KoNsTrukTiv kritik ;)

 

Något lösare än 50% upplever jag som standard öppningsrange från BTN vid 2,5x. Sladdafans range är ganska spot on. När jag tittar igenom dina ranges för syn mot 3bet tycker jag att där finns lite för mycket SC och suitade AX. Jag tror du kan plocka bort de flesta kombinationerna av AXs under ATs (kanske lägga till A9s för att ha med någon).

 

Jag upplever det även som standard för folk att 4bet/callAI med QQ-JJ (ibland även TT) i det här läget så jag tror det går att plocka väck de flesta av dom kombinationerna.

 

Viktigt att tänka på när man synar 3bet på knappen är att FI's range är mycket bredare än någon annan position. Andelen luft är därmed väldigt hög. Detta gör att vi bör inrikta oss på att syna med händer som ofta träffar floppen eftersom vi annars kommer behöva folda väldigt ofta när FI cbettar flop. Händer som ofta träffar flop är ju framförallt två höga kort. Jag hade gärna sett att du skar ner på de suitade AX jag nämnde ovan samt 87-65s och lägger till KJo istället. Även någon kombo av Q9s eller liknande kan jag tycka är borderline till att syna 3bet med. Med ovan nämnda ändringar kommer vår range kunna spela tillbaka mot FI oftare och det kommer att bli jobbigare att 3betta mot oss.

 

 

Det jag undrade i min fråga var, hur ska vi spela vidare med våra värdehänder (som inte är färg) på turns som kompletterar färgdraget? Vilka bettar resp. checkar vi på turns? Hur spelar vi sedan blanka rivers? :-)

 

Diskussionen kan bli oändligt lång om vi kollar på alla möjliga kombinationer av turns och rivers men jag kan ge lite generella riktlinjer för då flushen sitter.

 

Generellt sett kommer jag gå bet/bet med de flesta av de värdehänder vi har, trots att flushen sitter.

 

Detta eftersom:

 

FI kommer att plocka upp nya drag med händer som exempelvis :Kh::Jd: eller :Th::Ts:. Detta gör att vi kan värdebetta mot häder som annars hade foldat turn. Vi kommer också att få nya händer att bluffa med i form av :Ah::Xy: eller någon i stil med :Kh::Js:, vilket tvingar FI att kolla upp oss emellanåt.

 

Vi kan balansera upp en check/shove range med något i stil med toppar+fd, kombodrag och någon enstaka kombo av mid/bottenpar+nfd.

 

Känns inte som någon större mening att ha en check/call range här. Detta eftersom vi kommer ha stoppat in strax under halva stacken efter en syn på turn och FI sitter i position till rivern.

 

Tänkte avrunda snacket om denna handen och gå över till hand 2. Känns som att det går att spinna på i evighet och det kan ju va kul att diskutera fler händer.

 

Nu tycker i alla fall jag att huvudkoncepten i handen har diskuterats. Tyck gärna till om hur länge ni vill att händerna ska diskuteras! Var detta för länge/kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***HAND 2***

 

I denna hand står vi inför ett jobbigt riverbeslut. Jag är säker att många känner igen sig i den här sitsen. Jag skulle vilja kolla djupare på vilka händer vi bör bet/calla, bet/folda samt checka bakom här. Beslutet om att checka bakom turn tycker jag också att vi kan diskutera för- och nackdelarna med.

 

Historia mot FI:

Vi har inte spelat så många händer mot FI, men det lutar åt att han är en standard reg. Statistiken vi har i vår HUD är inte tillräcklig för att vi ska ha några direkta tendenser att gå efter ännu.

 

Vi har hittils spelat en hand mot honom i en något så när liknande situation,

INTE DENNA SOM SKA DISKUTERAS!

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

 

Preflop: Hero is CO

1 fold,HERO bets $35 , 2 folds, MMISBU calls $25

 

Flop: ($75) 2diamond.gif, Jdiamond.gif, 7heart.gif

MMISBU checks, HERO checks

 

Turn: ($75) 6heart.gif

MMISBU bets $56.25, (HERO) calls $56.25

 

River: ($187.50) 2heart.gif

MMISBU bets $140, HERO calls $140

 

Total pot: $467.50

 

Results:

Hero had Aclub.gif, Jclub.gif (one pair, Jacks).

MMISBU had Qclub.gif, Qheart.gif (one pair, Queens).

Outcome: MMISBU won $465

 

Under denna text är HAND 2, som vi diskuterar

 

NL Holdem $10(BB)

 

Luckyhotgirl ($1,000)

MMISBU ($1,203)

laachausiz ($1,000)

HERO ($1,244)

Pink1Puma ($1,156)

Cashmad ($874)

 

Luckyhotgirl posts (SB) $5

MMISBU posts (BB) $10

 

Dealt to HERO :Ks::Ah:

fold,

HERO raises to $35

fold, fold, fold,

MMISBU calls $25

FLOP ($75) :8s::Ac::5h:

MMISBU checks

HERO bets $50

MMISBU calls $50

TURN ($175) :8s::Ac::5h::Qh:

MMISBU checks

HERO checks

RIVER ($175) :8s::Ac::5h::Qh::9s:

MMISBU checks

HERO bets $125

MMISBU raises to $470

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gameflowbyggarhanden ser explospelad ut så någon historik verkar ni ju ha?

 

angående AJ:

 

jag som var hero. fi var 30/20 med 30vpip 3% 3bet ur bb(1k händer) så jag antog hans synrange var balanserad.

 

floppen ger mig tp, en hand som gärna spelar en lite större pott men inte en jättestor pott givet hyfsat lite in pre. tk så färre outs för missade händer dvs frikort kostar mindre. min equity mot händer som ger action är inte jättebra. hans aggfq var 40/40/20 wtsd 30 så ser potential att inducera bluffar och ändå få betalt av sämre värdehänder och drag. eftersom syn pre är ju setrisken hyfsad. turn lägger nya drag vilket ger mig tanken att han sannolikt kommer läsa mig som drag eller svag hand. om jag synar så tror jag han kommer skjuta river rätt tunt och bluffa mycket på river. oklart om han ger så mycket mer action om jag höjer och betar river och blir ju dyrt då jag är slagen. river skjuter han och jag ser inte direkt värdet i att höja. när han visar upp QQ ger det ju en hel del info om hans synrange ur bb, men framförallt ger min uppvisade AJ en hel del info för honom han eventuellt kommer använda.

 

alltså, andra handen som är intressant. första handen. spelar jag lite knepigt, folk kan tycka det är bra eller dåligt. det vi lärde oss av den var att fi synar bb med en del bra händer och att fi vet att jag ger frikort med en del hyfsade händer. eventuellt tror fi att jag har lite många värdebetfoldhänder på river så vi kan inte räkna med att fi är snäll och bara synar med bluffcatchers och viker allt skräp. pga alla oklarheter bör vi nog balansera river hyfsat iaf.

 

kanske ger fi lite överdrivet med cred, men säg att fi gör spelet med JJ,TT,79 etc så suger det ju lite :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***HAND 2***

 

I denna hand står vi inför ett jobbigt riverbeslut. Jag är säker att många känner igen sig i den här sitsen. Jag skulle vilja kolla djupare på vilka händer vi bör bet/calla, bet/folda samt checka bakom här. Beslutet om att checka bakom turn tycker jag också att vi kan diskutera för- och nackdelarna med.

 

som FI hade jag tyckt att din hand ser ut som ett svagt ess eller Qx som checkar för potcontrol på turn och går efter value på river.

 

det sagt, är ju frågan om FI gör om sin 78s 89s 99 till bluff? finns ju massor han spelar såhär för värde.. 55 88 AQ A8s A5s 67s A9 och så 99 tror jag han sitter på.

jag tror han räknar med att du som bra reg kan göra herocalls ibland och han raisar stort för att det ska se bluffigt och polarizerat ut

 

din AK känns ju bara som en bluffcatcher, tror det är lättare Och högre EV att bara fortsätta valuebetta turn och rivern ist för att hålla på checka tillbaks AK. känns lite väl fancy GTO-tänk imo :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well tycker inte nödvändigtvis att det är dåligt tyckte bara no history+stor avvikelse från vad jag anser är std spelet lät motsägelsefullt. men nu förstgår jag.

 

hand 2: känns ju väldigt level 1: "ingen cb med TPTK förra handen så nu kör vi". tycker vi hade mer incitament till cb med AJ än denna tbh. vet inte riktigt vad han sätter oss på mtp AJ. KQ som vi reppar eller exakt den typen av hand vi har om han vågar sätta oss på lvl1. svåra är ju att han kan reppa exakt alla nöthänder medans vi har TP som bäst. jag hade personligen synat och noteat.

 

angående AJ:

 

jag som var hero. fi var 30/20 med 30vpip 3% 3bet ur bb(1k händer) så jag antog hans synrange var balanserad.

 

floppen ger mig tp, en hand som gärna spelar en lite större pott men inte en jättestor pott givet hyfsat lite in pre. tk så färre outs för missade händer dvs frikort kostar mindre. min equity mot händer som ger action är inte jättebra. hans aggfq var 40/40/20 wtsd 30 så ser potential att inducera bluffar och ändå få betalt av sämre värdehänder och drag. eftersom syn pre är ju setrisken hyfsad. turn lägger nya drag vilket ger mig tanken att han sannolikt kommer läsa mig som drag eller svag hand. om jag synar så tror jag han kommer skjuta river rätt tunt och bluffa mycket på river. oklart om han ger så mycket mer action om jag höjer och betar river och blir ju dyrt då jag är slagen. river skjuter han och jag ser inte direkt värdet i att höja. när han visar upp QQ ger det ju en hel del info om hans synrange ur bb, men framförallt ger min uppvisade AJ en hel del info för honom han eventuellt kommer använda.

 

alltså, andra handen som är intressant. första handen. spelar jag lite knepigt, folk kan tycka det är bra eller dåligt. det vi lärde oss av den var att fi synar bb med en del bra händer och att fi vet att jag ger frikort med en del hyfsade händer. eventuellt tror fi att jag har lite många värdebetfoldhänder på river så vi kan inte räkna med att fi är snäll och bara synar med bluffcatchers och viker allt skräp. pga alla oklarheter bör vi nog balansera river hyfsat iaf.

 

kanske ger fi lite överdrivet med cred, men säg att fi gör spelet med JJ,TT,79 etc så suger det ju lite :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, vet att det inte var AJ som skulle diskuteras men ville bara säga att den ser ut som en solklar bet då du ofta blir tillbakaspelad mot på sådana brädor och ofast sitter på "nöten". (tror poddna håller med om han minns en A9 som jag såg då han fick in btn vs blind på 9xxfd, på tror det var på NL3k ;) ) Förstår btw inte "eftersom syn pre är ju setrisken hyfsad." På riktigt?

 

AK då, visst att man kan balansera upp ibland o checka efter flop OM man spelar mot varandra regelbundet och/eller FI har överdrivna stabtendenser på turn vs missade cbets. Nu är vad vi vet inget av kriterierna uppfyllda (kan inte översätta aggfq till det tycker jag) så en flopbet är given. Med den logiken så bör vi nog skjuta turn också, menar, det vi oftast vill göra är väl att få värde av sämre ess OCH, som jag höll på glömma, skydda mot det eventuella stegdraget/låta fi göra ett oddsmässigt felbeslut.

 

Om vi då är ute efter "bara" 2 gators värde så bör det i denna situation vara bättre att gå bet flop + turn än bet flop, chk turn, då förstnämna ser bluffigare i de flestas ögon. Enda fördelen i detta fall vore väl annars att svaga A:n eventuellt foldar turn men oftast synar river.

 

Till river då: Då du väl tagit beslutet att checka efter turn så måste du ju betta obv o sizen ser ok ut. Som jag upplever det så har river chk-raise bluffar sjunkit i popularitet på sistone och de gånger man ser det så är det oftast från LAG:iga spelare, vilket detta inte ser ut att vara. Om han är någorlunda hyfsad så är det ju lätt att se att du max kan ha A9 här och ngn enstaka gång dyka upp med 99 och det skulle väl isf vara det som talar för en bluff(konvertering).

 

Men, jag tror iaf att du är slagen alldeles för ofta här, du måsta vinna minst 31% av ggr om jag räknar rätt och jag tror inte att AK står här mer än max 25%. Därtill så ser jag inte så många händer han kan syna flop med för att sen känna att han behöver bluffkonvertera på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar för sent svar! Har bytt lägenhet och haft lite annat för mig!

 

angående AJ:

 

jag som var hero. fi var 30/20 med 30vpip 3% 3bet ur bb(1k händer) så jag antog hans synrange var balanserad.

 

floppen ger mig tp, en hand som gärna spelar en lite större pott men inte en jättestor pott givet hyfsat lite in pre. tk så färre outs för missade händer dvs frikort kostar mindre. min equity mot händer som ger action är inte jättebra. hans aggfq var 40/40/20 wtsd 30 så ser potential att inducera bluffar och ändå få betalt av sämre värdehänder och drag. eftersom syn pre är ju setrisken hyfsad. turn lägger nya drag vilket ger mig tanken att han sannolikt kommer läsa mig som drag eller svag hand. om jag synar så tror jag han kommer skjuta river rätt tunt och bluffa mycket på river. oklart om han ger så mycket mer action om jag höjer och betar river och blir ju dyrt då jag är slagen. river skjuter han och jag ser inte direkt värdet i att höja. när han visar upp QQ ger det ju en hel del info om hans synrange ur bb, men framförallt ger min uppvisade AJ en hel del info för honom han eventuellt kommer använda.

 

 

alltså, andra handen som är intressant. första handen. spelar jag lite knepigt, folk kan tycka det är bra eller dåligt. det vi lärde oss av den var att fi synar bb med en del bra händer och att fi vet att jag ger frikort med en del hyfsade händer. eventuellt tror fi att jag har lite många värdebetfoldhänder på river så vi kan inte räkna med att fi är snäll och bara synar med bluffcatchers och viker allt skräp. pga alla oklarheter bör vi nog balansera river hyfsat iaf.

 

Kort om AJ

Jag tycker det kan vara motiverat att checka bakom flop här mtp den info vi har att tillgå. Jag hade dock föredragit att göra det med JT-KJ eftersom jag vill ha möjligheten att trippelbarrella AJ här om det kommer dragig turn och brick river.

 

Det jag hade tittat på i första hand är FI's fold to cbet stats över olika gator. Många regs har en tendens att folda väldigt sällan på turn. Mot sådana spelare brukar jag anpassa mig genom lägga en bet på turn för att sedan checka bakom river då jag är "halvstark" (denna handen är i övre kanten av "halvstark" i mina ögon). En form av blockbet helt enkelt.

 

 

 

kanske ger fi lite överdrivet med cred, men säg att fi gör spelet med JJ,TT,79 etc så suger det ju lite :-/

 

Angående AK

Jag tycker att vi bör ge FI respekt för en stark hand här på river. Tittar vi på de olika kombinationerna som han kan ha på river kan jag inte hitta speciellt många fler än de du nämnde ovan. Ger vi honom dessutom 97s borde vi kunna lägga till 98s och 76s i hans range, vilket gör honom ännu starkare. Det som jag tycker talar mot att han ska syna löst med olika SC här är att du öppnar 3,5x från MP, när han sitter OOP.

 

Har han flattat 97s och kommit till river för att C/R bluffa kan han få credit för det känns det som. Jag tror han får svårt att hålla sitt EV för den synen/spelet högre än att bara folda pre.

 

Jag gjorde ett snabbt antagande om FI's range enligt bilden nedan.

 

Antagandena bygger på följande:

 

*Vi såg honom flatta QQ innan, en av de första händerna folk vanligtvis vill 3betta. Troligtvis kommer han därmed inte 3betta någon hand alls.

*FI har ett stort glapp mellan VP/PFR, vilket indikerar på en bred cc-range. Jag ger honom därför en bredare cc-range än normalspelaren.

 

Konstruktiva kommentarer om huruvida dessa antaganden är bra eller inte uppskattas! Förklara gärna vilka kombinationer vi bör tunna ut, plocka bort och lägga till.

 

flopprangehand2.jpg

 

 

Efter att ha filtrerat väck vad han bör ha foldat ut på flopp ser hans range ut såhär:

 

riverrangehand2.jpg

 

Som jag ser det börjar det bli ganska tveksamt om vi ens kan betta på turn för värde. Givet ovan nämnda range finns det dock en hel del AJ och ATs som fortfarade kan syna. Egentligen skulle jag vilja tunna ut AJo/ATs kombinationerna då de båda funkar bra som 3bet händer med blockers. Jag ser det inte som standard heller att ge honom 100% VP med ATs här, jag hade nog hittat folden här pre ganska ofta i alla fall.

 

Jag försökte ställa upp FI's turn call + raise range (det vi bettar mot som vi tror vi tror FI kommer åtminstone syna med). Det jag kom fram till var:

 

turncallhand2.jpg

 

Jag känner att sålänge vi inte ger FI en helt annan prefloprange kommer vi nätt och jämt kunna lägga in en cbet/blockbet turn här med vår AK. Om vi checkar blir vår hand ännu svagare (99, 89 och 76 sitter) och jag hade nog inte ens värdebettat river. Kalla mig passiv, kalla mig feg, men jag tror faktiskt inte vi får speciellt mycket ut av en värdebet river. Känns sjukt att gå cbet/check/check flop/turn/river med AK på A-hög bräda, men jag tror det är rätt eller åtminstone bättre än cbet/check/bet.

 

Samtidigt om FI är kompetent kommer han inse att han bara kan få värde om du har AX+. Ett rimligt antagande för FI kan ju vara att du kommer betta river ganska ofta med AX givet tidigare historia (AJ handen). Detta medför att FI borde se stor anledning i att lägga C/R på river då han ger sig själv chans att vinna en större pott samtidigt som han kan få dig att bluffa.

 

Slutsatser:

*Jag hade troligtvis gått för cbet/cbet/check i AK-handen

*Checkar FI river checkar jag bakom

*Jag tror inte vi kan syna en C/R river här profitabelt

 

------------------------------------------------------------------------------

 

För övrigt insåg jag ett misstag i konverteringen av AJ-handen. Det ska står Hero is CO, inte Button. Jag har gått tillbaka och redigerat inlägget.

 

------------------------------------------------------------------------------

@RoyleAxe

Kul att du nämner den handen :) Jag har aldrig varit så glad över att få in det i en flipp tidigare tror jag :lol:

 

Detta är inget som ska diskuteras, men det visar lite på varför jag sprungit så bra på sistone :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $30.00 BB (6 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($2202)

MP ($8006.25)

BB ($5434.68)

Poddna (Button) ($5378.16)

SB ($3434.75)

CO ($3000)

 

Preflop: Poddna is Button with 9club.gif, Adiamond.gif

3 folds, Poddna bets $75, SB calls $60, 1 fold

 

Flop: ($180) 6club.gif, 9spade.gif, 2spade.gif(2 players)

SB checks, Poddna bets $116.66, SB raises $393.73, Poddna raises $723.34, SB raises to $3359.75 (All-In), Poddna calls $2519.75

 

Turn: ($6899.50) 4heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($6899.50) 6heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $6899.50

 

Results:

Poddna had 9club.gif, Adiamond.gif (two pair, nines and sixes).

SB mucked :Ks::Qs:

Outcome: Poddna won $6894.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Var ett tag sedan jag skrev! Blev en kombo av att jag väntade på respons från mitt sista inlägg samt att jag har grindat en del och kört coaching.

 

Jag har bestämt mig för att spela WPT som går här på Malta i nästa vecka, får hoppas på en klonk! Kommer spela Main Event + 1€k side event om jag hinner. Har dessutom en kompis som kommer ner för att spela, så det ska bli kul att få träffa honom :) Är det någon mer som ska spela så får ni hojta till, hade varit kul att bilda en liten PF-maffia på Malta.

 

Verkade som om där inte fanns mycket mer att tillägga om förra handen så jag har letat fram en ny.

 

Denna gången har jag kommit över en ganska cool hand!

 

 

****HAND 3****

 

I denna handen är epicwonder en lös fisk, de andra är regs. Muckfest är relativt lös.

 

Vad tycker ni om riverspelet här? Är det en fold eller ska vi syna ner? Vad ger vi muckfest för range?

 

Hand Information

No Limit, 10 BB (6 handed).

Hand History converter courtesy of pokerhandreplays.com

 

Table Information

Seat: 1 epicwonder ($1022)

Seat: 2 Hero ($2209.5)

Seat: 4 doccod ($4667.49) Dealer

Seat: 6 massacre_ ($2713.25) Small Blind

Seat: 7 muckfest ($2027.25) Big Blind

Seat: 9 amunkwins ($2931.5)

Dealt to Hero

6S.png6C.png

 

Preflop (Pot:15)

amunkwins RAISE $30

epicwonder CALL $30

Hero CALL $30

doccod FOLD

massacre_ CALL $25

muckfest CALL $20

 

Flop(Pot: $150)

3S.png6H.png2C.png

 

massacre_ CHECK

muckfest CHECK

amunkwins BET $80

epicwonder RAISE $160

Hero CALL $160

massacre_ FOLD

muckfest RAISE $475

amunkwins FOLD

epicwonder FOLD

Hero CALL $315

 

Turn(Pot: $1340)

3S.png6H.png2C.png8H.png

 

muckfest BET $480

Hero CALL $480

 

River(Pot: $2300)

3S.png6H.png2C.png8H.pngQS.png

 

muckfest ALL-IN

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ju obv i absoluta toppen av vår range här så får väl snappa. 45, 33, 22 är väl de som han kan tänkas ha. WP osv..

 

Är det ett fullt rimligt antagande att ge FI 22 här? Personligen ser jag det som självmord för FI att få in 200bb postflop i en pott när vi bara har fått in 3bb pre givet hur brädan ser ut (odragig, färdig nöt redan från flop). Jag kan verkligen inte se mig själv ta den här linjen med 22 då riverbetten inte uppnår något mer än förlorar maximalt mot bättre och forcerar ut allt sämre. Jag skulle troligtvis inte betta 33 river här heller mtp hur tunn rangen vi valuebettar mot faktiskt är (22 i det här fallet).

 

Anledningen till att jag tycker det är close är att FI är lös och kommer ha 54o i sin preflopcallrange. Ger vi FI riverbetsrangen {54o,54s,22,33} kommer vi att gå break even på en syn (räkna själva på antal kombinationer samt pottodds). Givet att vi måste ge honom framförallt botset för att hitta break even synen här får mig att vilja folda.

 

Vi är ju obv i absoluta toppen av vår range här så får väl snappa.

 

Är det verkligen så? Jag skulle vilja ge oss 54s, vilket ger oss 4 combos av nöt. Totalt har vi 9 set combos. 66 ligger som i snitt top 8/13=0,61 dvs strax över mitten på vår range som jag ser det.

 

 

Jag vill bara nämna att till en början så ville jag också syna river här, men efter en närmare titt känner jag mig mer tveksam. Vad tycker ni om mina antaganden? Vilka händer hade ni själva bettat som FI på river här? Vilka händer foldar vi ut på flopp/turn? Vilken är den bästa handen ni foldar på river? Är det något jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...