Gå till innehåll

Hur tolkar ni texten i lobbyn?


Njursparven

Recommended Posts

Tjena.

 

Vann precis en subsatelit till APPT Macau. I lobbyn står det "One player advance to APPT

Macau *SUNDAY* $530 qualifier for every $530 in the prize pool."

 

Jag tolkar det givetvis som att huvudsateliten man vinner plats i går av stapeln på söndag. Går det att tolka på nåt annat vis?

 

Till min stora förvåning blir jag placerad i en $530 satelit som redan har pågått i 45min när jag vinner subsateliten.

 

Skickade sedan ett mail till supporten och får som svar:

"The lobby text means that you will get a seat to the qualifier to APPT Macau Sunday. Sunday just informs of when the Main Event takes place (on Sunday)."

 

Är det jag som är efterbliven?

 

28hop6o.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från supporten nu:

 

"Hello Njursparven,

 

Thank you for contacting PokerStars.

 

We checked our client and see that by winning Tournament #434328648, 'APPT-Macau Sat: $16+R Turbo to $530 Qualifier', you advanced to Tournament #434328470, 'APPT-Macau Sat: $530 Qualifier [1 Package Gtd]' that started today at 8:01:00 AM (EST).

 

Please note that the word *Sunday* written in the lobby message was a mistype. It was supposed to say *Sat* or *Satellite* as in the name of the target tournament: 'APPT-Macau Sat: $530 Qualifier [1 Package Gtd]').

 

However, please note that the tournament lobby also included the correct link to the target tournament.

 

We apologize for any inconvenience caused. Your patience and cooperation is appreciated.

 

Should you require further assistance in regard to this or any other matter, please do not hesitate to contact us.

 

Regards,

 

Laura

PokerStars Support Team"

 

 

 

 

Dom erkänner alltså att det är ett skrivfel. Men jag lär väl inte få nån kompensation för det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar helt stört.. Självklart ska du ha 530$ i kompensation.. Hade antagligen gynnat dig om du var sitting out i skiten du blev placerad i men när det väl ploppar upp ett nytt bord så kan dom knappast begära att man ska fatta såna snabba beslut. Får du pengarna tillbax nu så frerollade du ju andra turneringen men det är ju ändå deras fel..

 

Stå på dig! Tror ärligt talat att Stars kommer kompensera dig ändå om du fortsätter tjata på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det bara var ett pris i turneringen så var jag den enda drabbade.

 

De som trodde att turneringen spelas på söndag är drabbade pga pengarna de satsat imo. En aning långsökt perhaps, men om någon annan skulle ha vunnit biljetten i tron om att få spela vidare på söndag så hade denne blivit drabbad. Därav är alla inblandade drabbade. Ta det inte fel. Du borde få ersättning ofc, men även de andra som "förlorat" sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande diskussion med stars för 2 månader sen kanske,

vann en 109$ ticket som jag trodde gick att använda till vilken 109$ turre som helst, men tydligen så var den endast för en enda specifik söndag... så den missade jag ju så klart eftersom jag hade andra planer den dagen.

Det var inte alls tydligt i lobbyn att så var fallet men det fanns länkar till promotionen på deras webbsida där det stod så.

Klagade i säkert 4-5 mail fick tillbaka satellit inköpet men inte min ticket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande diskussion med stars för 2 månader sen kanske,

vann en 109$ ticket som jag trodde gick att använda till vilken 109$ turre som helst, men tydligen så var den endast för en enda specifik söndag... så den missade jag ju så klart eftersom jag hade andra planer den dagen.

Det var inte alls tydligt i lobbyn att så var fallet men det fanns länkar till promotionen på deras webbsida där det stod så.

Klagade i säkert 4-5 mail fick tillbaka satellit inköpet men inte min ticket

 

Det står ALLTID när du reggar dig att det inte går att avregga och att det gäller en speciell turre. Men läser man inte får man skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ALLTID när du reggar dig att det inte går att avregga och att det gäller en speciell turre. Men läser man inte får man skylla sig själv.

 

Man blev inte ens reggad i mitt fall, man fick en ticket som fanns i ticket översikten. mofo. Som senare försvann efter 3 dagar då den tydligen bara gällde för valfri 109$ turnering en specifik söndag.

De hade nog inte ersatt mitt satellit inköp om jag inte haft lite rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...