Gå till innehåll

lägenhet


SallySlangbella

Recommended Posts

Ingen bostadsförening kommer hyra ut en lägenhet till dig eftersom du inte har någon fast inkomst. Själv hyr jag privat, men fick hosta upp tre månaders förskott på grund av samma problem.

 

Det finns ett alternativ dock, och det är om en borgenär kan ställa upp. De visar då att de har en stadig inkomst och är en försäkring för hyresvärden. Dina föräldrar kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brorsan kunde slanta upp hela beloppet för en BR + borgen o 1års säkerhet på hyra.. + påvisa att han inte haft något problem o betala dubbelt så hög hyra i ett par år. Men föreningen sa nej (orsak till nej: han hade inget fast jobb) =)

 

Oftast lär de inte vara något problem. Oavsett HR el BR om man har borgenär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inga problem sålänge mina päron gick i borgen för mig. Var det fanns på kontot eller inte tyckte inte värden var relevant, så lyssna som vanligt inte på kossan.

 

När det kommer till att få själva lägenheten bör du ställa dig i varenda bostadskö du kan hitta om det är hyresrätt du är ute efter. I storstäderna är tyvärr hyresrätter lite av en bristvara, så man kan få vänta måååånga år innan man har en chans på något vettigt. Går ju givetvis att tura via kontakter, privatvärdar osv - men det gäller att ligga på hursom. Finns ngn liten handbok med alla privatvärdar som står utanför kommunala bostadskön för i alla fall Stockholm. Är det kris hade jag suttit mig och skrivit ett personlig brev där du förklarar din situation (på rätt sätt, se fan inte ut som en standard speltorsk) och manglat ut till varenda en i hopp om att tura.

 

Bostadsrätt är ju bara att hosta upp smet för, så det brukar vara ett bättre alternativ för pokerspelare sålänge man får lån om det behövs. Jag gillar dock inte svenska bostadspriserna at all just nu, men det är en annan femma som jag inte orkar utveckla mer. Aktier > Bostadsköp imo

 

Som vanligt ? -Din jävla nolla.

 

Mitt inlägg handlade mer om att överleva på Poker under lång tid utan att riskera problem.Att man lever på sitt pokerspelade hemma hos föräldarna betyder inte per automatik att man klarar sig med lägenhet och dyl under en downswing.Däremot har man 500k på bankkontot och ej använder dessa för spel, borde man vara safe, ett tag iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bostadsrätt är ju bara att hosta upp smet för, så det brukar vara ett bättre alternativ för pokerspelare sålänge man får lån om det behövs. Jag gillar dock inte svenska bostadspriserna at all just nu, men det är en annan femma som jag inte orkar utveckla mer. Aktier > Bostadsköp imo

 

 

Snälla, ge inte tips för aktier istället för köpa lägenhet. Det finns ingen som helst garanti att gå plus i aktier bara för dom är låga just nu, köp om man vill ha någonstans att bo, annars hyr. Om prisen på bostadsrätterna går ner lite just nu stiger dom lika snabbt när marknaden stabiliseras igen, Iallfall om du köper i storstan där det alltid finns folk som vill köpa, aktier stiger också men det är väl lite mer osäkert eftersom du inte har en aning om vad som sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bostadsförening kommer hyra ut en lägenhet till dig eftersom du inte har någon fast inkomst. Själv hyr jag privat, men fick hosta upp tre månaders förskott på grund av samma problem.

 

Det finns ett alternativ dock, och det är om en borgenär kan ställa upp. De visar då att de har en stadig inkomst och är en försäkring för hyresvärden. Dina föräldrar kanske?

 

det är väl lite det hela frågeställningen handlar om? hur han får någon att låna ut pengar till honom, trots att han är pokerspelare, så att han kan köpa sig en lägenhet.

 

Brorsan kunde slanta upp hela beloppet för en BR + borgen o 1års säkerhet på hyra.. + påvisa att han inte haft något problem o betala dubbelt så hög hyra i ett par år. Men föreningen sa nej (orsak till nej: han hade inget fast jobb) =)

 

Oftast lär de inte vara något problem. Oavsett HR el BR om man har borgenär.

 

Lol, pretty obv att problemet att låna pengar är löst när "man har en borgenär".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det framgår inte helt klart av op vad han pratar om, men nirwanda och john pratar helt klart om köpelägenheter eftersom man knappast behöver en borgenär till hyresrätt.

Framgår iaf tydligt att du en dryg liten viktigpetter. Det är uppenbart av sammanhanget att de menar "borgensman" fast de slarvigt skrev "borgenär" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår dig lite, det var därför man köpte lägenheten hösten 08 är den var 1/3 billigare än nu ;) Gäller ju timea in det bra och det blir väl läge om ett tag att köpa en. Aktier är la bra och köpa alltid men om man inte är insatt kan det bli svårt och aktier är väldigt långsint om man inte är väldigt duktigt vilket inte många är :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du skrev var att man skulle visa upp ett kontoutdrag på 500k för värden, och det var det jag ifrågasatte iom att det i alla fall inte var relevant för min värd (börsnoterat, stort fastighetbolag).

 

)

 

+1

 

Ett kontoutdrag kommer du inte ngnstans med. En alkad farfar på en parkbänk i Kortedala som borgensman övertrumfar rätt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...