Gå till innehåll

Hand på CC


Krick1

Recommended Posts

Satt och spelade 20/20 på CC idag. Sitter på BB med J7s och fyra spelare + jag synar en minraise från tidig position (ej UTG). Jag har ca 1400-1500 i stacken efter en större förlustpott strax innan. Floppen kommer JJQ, två spader. Jag väljer att, tveksamt, checka; UTG betar 140 därefter och de andra lägger sig (däribland minraisarn pre). Uppfattar UTG som en kompetent spelare (men ingen överdriven respekt) och väljer, återigen tveksamt, att syna. Turn är blank, ruter tre. Jag checkar igen och UTG väljer då helt sonika att beta 1500. Wtf? Varför denna kolossala överbet? Efter en stund betänketid plockar jag in typ J-K eller J-A i hans range och väljer att folda.

 

Frågan är; vad är standard, med tanke på nivå etc., att göra i detta läge? Och vad skulle han ha för anledning att beta så monstruöst mycket? Jag tror inte att han uppfattade stackstorleken men verkade som sagt vara mycket benägen att fyra av en tillräckligt stor bet för att jag ska behöva syna all in. Vad kan det finnas för argument för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...