Gå till innehåll

BR för PLO 0,02/0,05 $


christian.L

Recommended Posts

Tjenamors!

Jag har spelat NLHE 6-max på denna nivån ett tag, men känner för att testa på lite PLO för lite mer action :) har legat på en ganska stadig uppåt kurva på ca 10bb/100 händer, men tycker att det som sagt är för lite action. Jag har testat att gå upp i nivå, men varje gång så vinner jag mycket i början, för att sedan förlora det mesta av det på kort tid igen utan att ändra något i spelstilen.

 

Nu kom jag lite från ämnet men hur många buyins anser ni att man behöver på denna nivån? Hade tänkt spela på stars med 250bb buyin, alltså 12.50 på varje bord, typ 4 eller 6 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm okej. Ska nog satsa på att samla ihop lite mer inköp innan jag börjar spela endast PLO. Kanske blandar nåt bord plo med lite NLHE. Ska nog inte vara några problem att hålla isär stilarna med min hjärnkapacitet:)

 

Kanske gör detta till en liten dagbok där jag lägger in lite PLO händer för att få feedback.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något tips på en sida med en bra rakeback för micro? är Comeon nåt bra? Såg att de hade typ 33% erbjudande på poker.se

 

Hej och välkommen till forumet :) Ville bara lägga in en brasklapp och säga att rb-snack inte är tillåtet, men att tipsa och fråga om våra egna erbjudanden (Poker.se / Pokerforum / Stackback.com) är givetvis okej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak att komma ihåg med bankrulle, om man har annan inkomst än poker, är att man kan sätta in pengar lite då och då. Alltså, man kan vara lite mer aggressiv på de lägre nivåerna och ha mindre bankrulle eftersom man kanske tycker att sätta in $10 per månad är helt okej.

 

Fast det är ingen bra strategi eftersom man kommer gula väldigt ofta. Vill man gå upp snabbt i nivå tjänar man på att hålla sig till relativt strikt BRM imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak att komma ihåg med bankrulle, om man har annan inkomst än poker, är att man kan sätta in pengar lite då och då. Alltså, man kan vara lite mer aggressiv på de lägre nivåerna och ha mindre bankrulle eftersom man kanske tycker att sätta in $10 per månad är helt okej.

 

är man mugglare (jobbar och har poker som hobby) behöver man ingen BR-management alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

BR-grejen beror ju helt vad man ska ha den till.

 

Ska man leva på det och inte har några andra alternativ (jobb, sparade pengar osv) så skulle jag säga att man behöver typ 200 inköp för omaha generellt, kanske lägre om man lirar lägre. Lallar man istället mest runt och ser det som en välkommen men inte nödvändig extrainkomst är väll kanske 40-50 ok. Är det en ren hobby så kör på 20-30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR-grejen beror ju helt vad man ska ha den till.

 

Ska man leva på det och inte har några andra alternativ (jobb, sparade pengar osv) så skulle jag säga att man behöver typ 200 inköp för omaha generellt, kanske lägre om man lirar lägre. Lallar man istället mest runt och ser det som en välkommen men inte nödvändig extrainkomst är väll kanske 40-50 ok. Är det en ren hobby så kör på 20-30.

 

Så är det en hobby, då är det okey att gula? BR beror på många olika faktorer..............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller det borde åtminstone inte vara någon totalkatastrof.

 

Grejen är ju att det handlar om vad du får mest utbyte av, och om man generellt kan få högre utbyte per krona av att spela högre så måste man ju väga det mot hur viktigt det är att inte förlora sin rulle.

 

Det är precis som vilken ev-beräkning som helst, det är bara det att det är lite andra värden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...