Gå till innehåll

Vad anser ni om Chris Ferguson som spelare?


tomivey

Recommended Posts

Då denne blev omnämnd i tråden gällande den hypotetiska situationen, då hans kort visades, kom jag att tänka lite på vederbörande, och hur bra han är?

 

Givetvis är han säkert väldigt duktig, inget snack om saken, kolla bara på hans track record och vad han åstadkommit, men jag kan inte låta bli att känna att snubben är nit. Jag har egentligen aldrig förstått, av att döma av hans spel jag sett, vad egentligen det är som gör honom duktig?

 

Varför är han uppe på toppen med resten av eliten, vad är det han har som gör honom så duktig? Må hända mina kunskaper är otillräckliga här, men jag har inte lyckats förmå mig att förstå vad som gör honom duktig.

 

Tankar om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar det han skriver. enda skulle vara att man får lite känslan att han har lite förkärlek till analys och ibland låser sig vid analys som inte stämmer jättebra när man överför den till ett mer komplext spel där numeriska metoder och fictious play är att föredra. lite mycket matematiker och för lite datalog.

 

t ex mindre betsizing utg än från övriga positioner, visst man gör bb indifferent ändå, jättesnyggt! men är detta verkligen väntevärdesmaximerande? ingen risk att vi missat något i vår modell övriga spelare t ex?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett cash game-avsnitt av Poker After Dark bluffar han Mike Matusow i en ganska stor pott. Minns inte vilket avsnitt, men visst kan han spela både stora potter och bluffa.

 

 

Juste, han visade bluffen för Matusow sen också... :D

 

Fast i ett ganska nytt avsnitt så kastade M M sina QQ från en reraise från C F med AA ...ett gäng händer senare går M M all in med JJ mot en reraise från Phil Helmut med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sett några direkt fancy spel från hans sida.

 

Jag stör mig mest på att han ALDRIG kan folda en hand snabbt. Han tittar på korten och ser :7d::2c: ändå måste han lägga korten på kameran, sätta händerna framför munnen och tänka i 15 sekunder innan han foldar. Skottpengar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sett några direkt fancy spel från hans sida.

 

Jag stör mig mest på att han ALDRIG kan folda en hand snabbt. Han tittar på korten och ser :7d::2c: ändå måste han lägga korten på kameran, sätta händerna framför munnen och tänka i 15 sekunder innan han foldar. Skottpengar!

 

han vill ju inte ge ut några tells...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Röv

 

Vidrigt!

 

Nåväl. Jesus hade ju bondtur när han tog hem WSOP ME. Nån som vet vad han spelar för stakes normalt sett? Lär ju inte vara ordinarie i Bobby's Room precis...

 

Bonus: Chris Ferguesons flickvän anno 2k-blankt.

 

Hur f4n får man in youtube i själva posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sett några direkt fancy spel från hans sida.

 

Jag stör mig mest på att han ALDRIG kan folda en hand snabbt. Han tittar på korten och ser :7d::2c: ändå måste han lägga korten på kameran, sätta händerna framför munnen och tänka i 15 sekunder innan han foldar. Skottpengar!

 

 

varför måste han göra det här när han ändå ska folda????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar det han skriver. enda skulle vara att man får lite känslan att han har lite förkärlek till analys och ibland låser sig vid analys som inte stämmer jättebra när man överför den till ett mer komplext spel där numeriska metoder och fictious play är att föredra. lite mycket matematiker och för lite datalog.

 

t ex mindre betsizing utg än från övriga positioner, visst man gör bb indifferent ändå, jättesnyggt! men är detta verkligen väntevärdesmaximerande? ingen risk att vi missat något i vår modell övriga spelare t ex?!

 

var hittar man det han har skrivit?

 

 

håller också med om pre flop sizen jag vet ingen bra spelare som höjer mindre i tidig position än i sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...