Gå till innehåll

avställdmopedstulen-problem


Opteron

Recommended Posts

Har försökt googla men blir lite snårigt.

 

Min moped blev stulen nu nångång senaste dagarna när jag var i göteborg.

 

- Den står skriven på mitt ex i Umeå

- Den har varit avställd sen 19e December

 

Hon som tog emot min polisanmälan blev lite grinig nu när hon insåg att den var avställd eftersom jag uppenbarligen hade använt moppen för att ta den till platsen där den blev stulen.

 

Någon som har koll på vad vi har för böter/liknande att vänta oss? Kommer jag kunna komma igenom med lögnen att jag bara använt den sen en vecka tillbaka och att den stått orörd fram till dess pga avställdheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt googla men blir lite snårigt.

 

Min moped blev stulen nu nångång senaste dagarna när jag var i göteborg.

 

- Den står skriven på mitt ex i Umeå

- Den har varit avställd sen 19e December

 

Hon som tog emot min polisanmälan blev lite grinig nu när hon insåg att den var avställd eftersom jag uppenbarligen hade använt moppen för att ta den till platsen där den blev stulen.

 

Någon som har koll på vad vi har för böter/liknande att vänta oss? Kommer jag kunna komma igenom med lögnen att jag bara använt den sen en vecka tillbaka och att den stått orörd fram till dess pga avställdheten?

 

Man kan ju ha förflyttat moppen på släp, tror inte risken för böter är så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju ha fraktat den på ett släp? Du hade försäkring som täckte stöld även vid avställning?

 

Hur som jävligt trist..

 

 

I polisanmälan står det att moppen stod på mc-parkeringen vid centralen och stått där mellan tisdags och igår. Jag försökte påtala att jag faktiskt hade rullat den dit men hon sa att det trodde hon inte på...

 

 

Försäkring hade jag inte alls men den var nog inte värd mer än 5000 iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du skulle få böter är det inga jättebelopp det handlar om. Jag blev stoppad av polisen när jag körde en avställd bil (jag var på väg till verkstaden, men polisen hade andra åsikter om vad som var närmsta vägen). Nu var detta ett par år sen, men jag fick typ 600 kronor i böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får inte böter. erkänn inget och gör en anmälan bara ...frågar dom så svara inte utan säg att du vill anmäla den stulen bara.

Dom kan ju inte ge böter om du inte åkt fast i en kontroll eller har annan fakta att gå på. Dom vet ju inte ens att det skulle va just du som använt den.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...