Gå till innehåll

NLT - SNG, hur spela JJ här?


aglo

Recommended Posts

Ca 10 min in i en $5+$0.5 SNG.

Pokerchamps hand historys är inget vidare, men jag skriver det jag fick reda på därifrån plus det jag kommer ihåg.

 

Blinds: 25/50

Jag har runt 1600 (börjar med 1500) och fi täcker mig med sina ~3000. Inga direkta reads.

 

Jag sitter på knappen med JJ. Alla lägger sig fram tills fi som limpar in i sen position.

 

Jag höjer till 200. Ska jag höja mer?

 

Blindsen lägger sig och fi synar.

 

Flop:5 :diamond: 8 :diamond: 9 :heart:

Pot: 450

 

Fi bettar 100.

Jag höjer till 450.

För liten höjning? Jag är ganska säker på att jag har den bästa handen i det här läget och jag tror att den höjningen kommer få honom att lägga sig.

 

Fi synar.

Jag sätter honom på två överkort eller färgdrag. Han kan sitta med A :diamond: K :diamond: (eller offsuit). Då borde han ha höjt preflop, men man vet aldrig på den här nivån.

 

Turn:K :club:

Pot: 1350

 

Fi checkar.

Jag bettar ca 400.

Inget bra kort, eller? Jag hoppas att han sitter på ett färgdrag och lägger sig. Så här i efterhand ser jag att det är en alldeles för svag bet. Skulle jag höjt mer eller chekat?

Fi synar.

 

River: 8 :heart:

Pot: 2150.

 

Fi all in.

Sätter honom på AK, möjligtvis KQ.

Jag lägger mig.

 

Fruktansvärt dåligt spelat av mig!

Konstruktiv kritik tack.

- Lagom höjning preflop?

- Hur gör jag på turn?

- Ska jag syna på river pga att jag är potcommited.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar rätt mycket åt att ställa in på floppen, det ger lite styrka åt dina färgdrag (som du absolut ska ställa in med) och en höjning gör dig ändå i stort sett potcommitad. Synen är inte bra eftersom det finns så många kort han kan träffa av misstag och ge honom en bättre hand, om nu betaren inte är en vanemässig bluffare med riktigt svaga händer.

 

På turn är du definitivt potcommitad och måste ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina synpunkter/tips:

Preflop: Lagom raise, då detta borde få fi att folda en "skithand".

 

Flop: Jag hade troligen tryckt in degen där om jag satt fi på 2 höga kort/färgdrag.. för en rejäl höjning från dig (säg 700) gör juh att du ändå måste syna all-in på turn oavsett kort typ (om han hade synat såklart, vem vet).

 

Turn: Ja, in med allt här.. Pot: 1350 och du har 950 kvar om jag räknat rätt. För dom 400 gör juh att han får dra till färg sjukt billigt. Har du flyt så foldar han färgdraget om han inte har träffat någe annat

 

River: Ja, du foldar med 550 kvar? Om du nu tror fi sitter med AK o träffat K så är det inte mkt o göra. Men jag hade synat med så bra odds. Han kan juh faktiskt missat färgdraget eller alt setat med lägre PP än dig.

 

Hoppas jag sagt någe vettigt iaf :)

 

*damn, skrev så mkt att jag inte hann först :P*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ganska säker på att jag var slagen när han gick all in på river, men jag borde nog ha synat ändå som ni säger. Anledningen till att jag lägger mig är att jag anser att jag fortfarande har en helt okej chans att vinna mot de här fiskarna (vilket jag också gjorde).

 

Men en sådan situation ska jag inte behöva hamna i. Nästa gång lyder jag era råd och trycker in på floppen :)

 

Tack för kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...