Gå till innehåll

pocket 10:or blir reraisade


Govno

Recommended Posts

Kanske simpelt för en del, men då tar jag gärna emot era synpunkter.

 

En av nätets söndagsturrar, FO, 5K startstack och långsam struktur. Jag har nyss hamnat på bordet och har ingen koll på ngn och ingen har ngn koll på mig då jag är ny på detta nätet. Jag har 10K i stacken och BB är 250. Sitter i UTG+2 och jag öppnar med en raise till 750. Fold till knappen som har 5K och som reraisar till 1600, blindarna foldar.

 

Det känns som att push eller fold är alternativen och jag pushade. Känns inte som att man får in det så bra eftersom man sannolikt i bästa fall lär få en flip. Skulle ni vika 10: orna för en reraise från knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push som i all in?

 

Stort tips är ju att du sparar handhistoriken och sen postar den här.

 

vad har han liksom, 22BB? och du runt 44? om vi kör skiten i pokerstove med villain som 9.4% handrange så är det ju ett flip.

 

och eftersom han verkar pushar och lägger in massa chips själv....hmmmm fick man sig en lite tankegångare. ähh va fan all in 4bet, 4bet äger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna mindre. Minplus imo.

 

Skulle förresten vikt. Tror han aldrig 3b / c den här sizzen med AQ eller 99. Så du är du väl uppe mot JJ+, och AK?

 

som föregående talare sa, öpnna mindre, runt 525-575. men som spelat så skulle jag folda.

 

edit: som talaren två rader upp sa

 

Tack för bra feedback, då ligger jag väl i alla fall rätt i mina funderingar så här i efterhand. Får se över min betsizeing antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt jobbig spot tycker jag.

 

Vi ska såklart raisa mindre men oavsett det kan han utan problem raisa till 1600 utan att det ser konstigt ut.

 

Anyway, nu gör han en oroväckande liten 3bet och för en stor del av sin stack dessutom. Ska man försöka väga in nån read i hur vi bör spela bör vi kunna sätta honom på höga pockets, det finns troligen en bra mycket större risk att han hade valt att dega både low-mid pockets och AJ-AK här. Känns ju som att han vill ha in oss i potten.

 

Om jag inte stöter på dessa spel som stöldförsök allt som oftast skulle jag nog gilla folden bättre även om det såklart är en riktigt nittig fold, men jag kan bara inte se hur vi kan ens ligga nära hans range här.

 

 

EDIT: såg nu att jag skrev typ det alla skrivit redan, jaja, ibland är man sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju ett ganska sjysst läge för en slags levlingsbluff mot en tight, men inte übernittig tänkande spelare om vi har en tight image själva också. Jag menar: Med 40bb kanske man åtminstone öppnar här med nåt i stil med 66+, AJs+, AQo+, KQ. Om vi är beredda att riskera 1/3 av stacken och den förstörda image det innebär att folda mot ett 4-bet/push så kommer vi ju att vinna de allra flesta gångerna, då han kommer att folda en så stor del av sin öppningsrange, och öka på stacken med runt 20%.

 

I den aktuella handen borde knappen förstås inte spela så dock, eftersom han inte hade några som helst reads på hero/öppnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...