Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Du har rätt, trodde vi spikat explicit men eftersom vi ej gjort det är det ju samma som förra året som gäller, 8k-4k-1k och 1k till mest poäng i grundserien. 

Grattis till delad seger i survivorn D och Steel, har swishat.

Lycka till i slutspelet alla! Själv är jag bitter över att mitt 200-poängs lag föll samman totalt, hjälpte ju inte att jag i en trade offrade kortsiktig poäng-ev för boost i det tänkta slutspelet. ? Nästa år, då djävlar!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till slutspels lagen! En jämn säsong med många bra lag och inget lag som egentligen sticker ut. Kommer bli ett bra slutspel. Fyra lag på 8-5. Själv är det bara att glömma säsongen. Alltid trist när det är ens första gång i ligan men så är det. Min i särklass sämsta säsong, både poängmässigt och placeringsmässigt på över 10år. 

Visste det skulle bli tufft när Cam försvann direkt, bytte bort Edelman, Jacobs mot Juju och T.Williams. AJ.Green var helt värdelös. Oerhört nattsvart.

Men jag hoppas på en återkomst 2020 och revansch!

Tack för säsongen och kör hårt nu! Lycka till!

/MoTM

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja grattis och lycka till till er i slutspelet! Jag blev visserligen 7a, men var verkligen inte värd att nå slutspelet. Som Ken sa efter draften så blev mina RBs Mixon och Drake alldeles för dåliga, även om Mixon faktiskt började producera ok på slutet. Goff som QB var ett sänke också... Skönt att få en halv survivortitel iaf, var toknära att åka näst sista veckan med Saints.

Nästa år, då jävlar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Final mellan Garappoloypse Now och No Luck in Fantasyland i år, Ken var rätt bra ute i sin draftanalys får man ändå säga.

Den 2019-09-03 kl 15:35, säger Ken Lennaárd :

Garoppoloypse Now: Bästa lagnamnet. I utklassningsstil. Det mesta hänger på Sony Mitchel och Kyler Murray. Om de levererar så får vi andra verkligen se upp. 

No Luck in Fantasyland: Dags att byta namn kanske? Många spelare jag ville ha: Christian McCaffrey, Carson Wentz, Hunter Henry, Dede Westbrook och Calvin Ridley. Mycket potential i övriga laget också. Russel Wilson för 2 dollar var nog bästa köpet i hela draften. Jag hade redan 2 QB, men var nära att klicka 3 ändå. (Vad höll ni andra på med?) Mycket hänger på WR2 Tyler Boyd och WR2 Calvin Ridley. Om de levererar så är laget favorit i varje omgång. Bästa laget enligt mig. Visar att det går att drafta ihop ett lag även om man betalar 72 dollar för en spelare. Officiellt erbjudande: Vi byter hela laget mot varandra rakt av!

Kul för mig att efter några säsongers kräftgång äntligen få vara med i finalen i denna liga. Har inte gjort mycket väsen av mig sen jag spöade TGrinder i vårt 5k sek sidobet vecka 11 2015. Frågan är om en titel i år ens kommer kunna slå den känslan dock.

Den 2015-11-07 kl 16:40, säger TGrinder :

 

Stämmer bra! Det är alltså Week 11 som gäller. Vinnaren i matchen Team Lynch vs Bad Luck in Fantasyland tar hem 5K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger jaroiten :

Hur är etiketten kring att som redan utslaget lag plocka upp spelare från waiver wire?
I min mening så skall endast kvarvarande slutspelslag plocka upp spelare WW, men antar att vi inte har någon regel om det.

Vi har inte pratat om det men håller med om att de lagen i concellation bracket inte borde få plocka upp spelare.

Brukar vara nått enstaka lag som gör det varje år (även jag för nått år sen) så kan vara klokt att lägga till den regeln till nästa säsong.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var fantasy säsongen över och det ska bli ett intressant slutspel. Ravens ser livsfarliga ut men Ingram skada kan påverka. Sedan tycker jag det vore sjukt roligt om SF vinner då jag gillar deras spel och coach! 

Ett stort grattis till Gross, vilken säsong. Har man CMC så hade man ett oerhört stabilt floor. Vilken kille!

Även ett stort tack till LM och Ni andra. Verkligen en bra skött liga! Tack för inbjudan och jag hoppas på revansch nästa år!

God jul och gott nytt år!

//J

Redigerad av MonstersOfTheMidway
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till vinsten No Luck! Välförtjänt och bra spelat.?

Var ett roligt år och väldigt jämnt.

Flyt med skador är viktigt. Jag hade nog mer tur än andra med det och är glad för min andraplats.

 

Note to self inför nästa säsong:

Om du ska chansa med zero RB, gå då inte in och överbetala för Sony Michel i sista stund och förstör upplägget.

Ingen trodde på Sony, inte ens jag. Grrrr ?

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

jag är på!

 

som jag ser det så finns ju en liten risk att nån spelare missar nån match under säsongen pga covid.

men har man bara koll på att byta in en annan spelare den veckan så ska det nog funka.

blir vi 12 lag så kan vi ju ha en till reservplats också.

Redigerad av gamblob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-08-12 kl 13:40, säger gamblob :

jag är på!

 

som jag ser det så finns ju en liten risk att nån spelare missar nån match under säsongen pga covid.

men har man bara koll på att byta in en annan spelare den veckan så ska det nog funka.

blir vi 12 lag så kan vi ju ha en till reservplats också.

Finns nog större risker än så, men blir ju lika för alla. Man kanske ska ha mer flexibelt waiver system? Är ju redan typ 10 pers som verkar va intresserade så vi kan väl spika att vi kör...

 

Doodle verkar ju kosta nuförtiden så kan inte lägga upp tidsförslag där. Vi behöver spika tid, 7, 8, 9 eller 10 september 20.00? Ropa till så snabbt ni kan. Är fan mindre än en månad kvar ba.

 

Köra Survivor också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...