Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Det var en intressant analys av allas lag. 

Jag har inte riktigt haft tid att kolla upp lagen eller tänka så mycket på min draft, så jag körde lite av en all in som Ken skriver där jag ber till gud Att Gurley är ok, Brown inte pensionerar sig över sin hjälm (lol) och att Bell fortfarande är Bell. Sen får man fylla hålen allt eftersom, vilket visserligen är svårare i 14 manna ligor än vad man tror. I värsta fall är det bara ett år kvar till nästa draft (=

Gl alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar väl analys av resten av lagen också. Mest för att vår nya vän Da Coach ska känna sig välkommen i gänget. Eller ännu mer för att det är kul. Dricker bubbel nu, vilket kanske lär märkas i analysen.

Solna Steelers: Jaguars D möter KC i första matchen, men 2 dollar ändå billigt för ett försvar med gamechanger-potential. Lite avundsjuk här. Bra gardering med Eagles D hemma mot Redskins med en QB jag inte ens orkat lära mig namnet på än. Har inte kollat veckovis, men i särklass bästa uppställningen på DST, och i 14-manna lag kan det bli tunt med bra alternativ ibland. Personligen är jag skeptiskt till Joe Mixton, Tyler Lockett och Kenny Drake, men jag kan såklart ha lika fel som förra säsongen när jag tyckte synd om den som draftade Adam Thielen och därmed sänkte sitt lag.

All in på TE med Kelche för 40 dollar. Inte min likör då de brukar skada sig oftare än RB:s, men har genom åren visat sig vara en vinnande taktik – tänk Rob Gronkowski eller Jimmie Graham – om man träffar rätt. Priset var varken billigt eller dyrt.

Stockholm Schoolmasters: Shoppat klokt och har bra balans i laget. Dyraste WR Keenan Allen 40 och dyraste Devonte Freeman 37 imponerar. Billigt och bra på båda, jag var den som bjöd 39 och 36. Laget svagt på WR-sidan. Larry Fitzgerald 375 år ungefär i ett dåligt anfall, dåligt OL och rookie-QB. Nåväl, kostade bara 9 dollar. Avgörande blir Cooper Kupp, 26 dollar. Verkar komma tillbaka bra efter tunga skadan, men kan vara ringrostig och ska dela pass med två andra duktiga WR. Oj, Amari Cooper, 31 dollar, också. Ja då får jag ta tillbaka att det ser svagt ut på WR-sidan. Nyckeln blir på RB-sidan ser jag nu. Mark Ingram, 20 dollar, behövs och han är inte utan konkurrens i Ravens. Välbalanserat lag, men kanske lite tråkigt. Som mitt lag alltså.

The Dude: Finns mycket att ogilla med det här laget. Bjöd 2 dollar för mitt drag Browns D. Bjöd 55 dollar för Tyreek Hill som jag ville ha. Fick Kerryon Johnson väldigt billigt. Gjorde förmodligen ett klipp i Derrius Guiche, som jag själv missat helt. Sammantaget betyder det förmodligen att det är ett riktigt slagkraftigt lag. Ser svagt ut på QB-sidan, men Philip Rivers är ruskigt stabil och slutar nog 8-12:a i poäng och för tre dollar duger det bra. 

Da Coach: Ett välbalanserat lag som fokuserat på värde istället för personliga preferenser. Ingen duvunge med andra ord. Kul att vi slipper fiskar i ligan även i år. Det är lätt att hitta röda flaggor kring de flesta spelare, men det är så man ofta hittar värde. All-in på sju starters för 186 dollar (förutom QB, D och K). Ofta en bra strategi. Mycket hänger på AJ Green som ser billig ut för 18 dollar, men när kommer han igång efter skada? Bengals  i övrigt ser svagt ut och lätt att AJ får för mycket uppvaktning. Bengals kan till och med tanka, men då kanske de tradar honom … TE Evan Engram, 11 dollar, är viktigt. Givet förra årets produktion ett bra köp, men Manning är helt slut och det brukar ta tid för rookie-QB:s att hitta sina TE:s. Svagheten i laget är QB-sidan. En hel Cam Newton i 16 matcher och vi har nog en fantasyvinnare här. Men oddsen är emot det, och han är inte lika bra halvskadad. Mitch Trubisky tror jag vi hittar som free agent inom snar framtid.

Om man kollar projections på ESPN har vi väldigt lika  lag alla 14, men brukar ändra sig snabbt när verkligheten tar vid. Men bra draftat av alla faktiskt.

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubbel är ju aldrig fel! Speciellt när man snart får fira att Bears kör igång årets säsong! Vilken TNF. En hel del fantasy spelare med direkt så antigen för man en fördel direkt eller en uppförsbacke!

Det var ju vänligt att du även synade mig! Mkt stämmer i din analys och jag är väl rätt så nöjd. Tycker dock QB sidan är bra. Cam har sett bra ut på träningen och i år har han ett off som han inte haft på länge. Mitch är svår, är helt hundra att Bears DST tar stora klev bakåt i år vilket gör att Mitch kommer få vars mer aggressiv. Sedan vet vi vilka veckor han kan ha med sina ben.

Mitt strategi har alltid varit att ordna en bra och stabil grund. Man vinner inte ligan på draften utan bygger sin grund då. Dock kan man förlora ligan i draften med dåliga val. Knipa ett par bra waivers spelare efter lite skador så har man byggt sig ett bra lag. Allt börjar med en bra grund!

Inte för att jag litar på projections men lite roligt att man ligger rankad etta efter draften. Måste dock vara nytt för i år, känner inte igen att det funnits tidigare på ESPN. 

Tuff första match mot skolmästaren.

Snart så! Vi hörs!

Jag känner mig absolut välkommen och vet att vi kommer få en fin säsong! Tack för att man fick sista platsen!

Jojje Da Coach

Redigerad av MonstersOfTheMidway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var definitivt sugen på Cam Newton. Potential för blir topp-3 och blir nog det om hel. Men det har han inte varit sedan rookiesäsongen. O-linen är intressant, ser ut att vara snäppet bättre än medel, men med stor uppsida.

Da Bears … D tar definitivt ett steg bakåt i år. Tappat DC Vic Fangio och två nyckelspelare i S Adrian Amos och CB Bryce Callahan. Till GB och DEN, två bra organisationer som vet vad de gör. Vi är överens om att mer krävs av Trubisky i år. Vi är inte överens om att han kan leverera. Med Cam hade en säker QB som Philip Rivers varit perfekt (med reservation för att jag inte kollat överlappande schema).

Blir inte lätt när man inte har +12 i turnovers att luta sig på. De flesta verkar ha missat att S Amos gått till Packers. Bra intel till bortalaget på torsdag. Jag har lirat: GB +3 till 2,02 och ml till 2,49. Tror LeFleur låter Rodgers sköta sig själv och nu är han för en gångs skulle helt utan skavanker … förutom mustaschen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

We agree to disagree om Trubbe, det är ju ändå lite av charmen med fantasy. Alla roliga trash talk om sina stjärnor och vilka man tror på. Har saknat lite mothugg de senare åren då de ligorna jag är med i är relativt tysta. Ibland har jag en monolog med mig själv under matcherna!

Jag tror mig hoppas lite på att det kan bli lite mer gott snack här i denna liga och det passar mig perfekt. Verkar som de flesta är väldigt insatta och kunniga och det triggar alltid bra diskussioner. 

Men räkna med en massa galna trade förslag..

Ang. TNF, så kommer det bli oerhört intressant. Packers har alltid haft en stor fördel mot Bears men nu har det vänt. Nu är Bears favoriterna enligt mig och hela gruppen är galet bra. Innan var det Packers och resten var bara åskådare.

Vi får ta en uppdatering på Mitch efter TNF.

Ser redan framemot vår drabbning i ligan! Kommer bli episkt haha!

/Da Coach

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med diskussion mellan folk som förstår sporten betydligt bättre än jag, är nöjd med att ha undvikit fullständig katastrof i draften med tanke på att jag inte haft tid att förbereda mig nämnvärt i år.

Lycka till alla!

Survivorligan har https://football.fantasysports.yahoo.com/survival/5790/ om övriga vill följa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsvart...vilken start på säsongen. Både fotbolls mässigt och fantasy mässigt. Ridå ner för Mitch. Ironin i detta är så priceless. Mitch hamnar på waivers direkt när jag fick möjlighet att plocka upp Winston. Så jag hade ju redan övergett skeppet innan den sänktes.

Positiva är att det bara kan bli bättre nu. Bears DST kommer bli grymma i år också. Sacks heaven.

De vägrade använda Montgomery, trots han såg extremt pigg ut. 2 carries i andra halvlek. Jones fick inte det att stämma riktigt.

Jaja, mkt kan hända i helgen.

Men visst, 1-0 till dig Ken. Mitch slaget vann du!

/Da Coach

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens match...

Båda anfallen såg tröga och yrvakna ut och speciellt Bears.

Jag gladde mig åt väldigt bra försvarsspel från båda lagen dock. Superbra tryck på kvartsbackarna, speciellt från Bears sida! 

Tror båda blir att räkna med när slutspel vankas. 1:a och 2:a i sin division och troligt wildcard till tvåan.

/Go Niners btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda försvaren såg RIKTIGT bra ut. Packers D finns som free agent …

Plus på Valdes-Scantling, Graham, Robinson och Cohen. 

Inte orolig för David Montgomery, men Aaron Jones behöver rebounda mot lättare motstånd och visa vad han går för. Trubisky såg inte ens ut som en topp-30 QB i NFL. Spelar ut sitt rookiekontrakt och spelar sedan reserv-QB i resten av hans karriär.

Redigerad av Ken Lennaárd
Felstavat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
16 timmar sedan, säger Ken Lennaárd :

Vad är det för inställningar? Jag kan inte plocka upp en gubbe från waivern innan matchstart.

Du har ju en plats ledig så borde väl gå att plocka upp en som spelar idag? Du får vänta tills kl 5 bara innan han hamnar i ditt lag.

Jag provade byta ut min 49ers-kicker mot en annan 49er och det står jag kommer få honom idag måndag då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Extremt jämt, 12 av 14 lag har något att spela för i sista omgången (även fast mycket skall till för att Hammarö Hooligans skall ta slutspelsplats, så i praktien 11 av 14). 4 olika lag kan vinna grundserien och endast Brolo el Cunado har säkrat slutspelsplats (även fast mycket skall till för att No Luck, Antonio och Garoppolypse skall missa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...