Gå till innehåll

Starta plo dagbok?


Hejjzan

Recommended Posts

Tänkte bara upplysa att det är i princip omöjligt att vinna på låga omaha bord, raken äter upp för mycket - en duktig spelare har inte alls samma dominans som i texas dvs mkt 55-45% händer och liknande. har lirat mkt 1/1 på ongame och vissa månader rakat upp mot 10k usd, då ska jag alltås vinna 100inköp svårt svårt.

 

gäller att ha grymt bra rakeback deal utifall det ska bli lite + i slutet, men att göra pengar av värde, glöm det. upp på ialf 5/5 för att ta bort "rakespöket" lite.

 

bara mina åsikter och skulle såklart va skoj att läsa en dagbok som gör fina pengar på låga omahabord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara upplysa att det är i princip omöjligt att vinna på låga omaha bord, raken äter upp för mycket - en duktig spelare har inte alls samma dominans som i texas dvs mkt 55-45% händer och liknande. har lirat mkt 1/1 på ongame och vissa månader rakat upp mot 10k usd, då ska jag alltås vinna 100inköp svårt svårt.

 

gäller att ha grymt bra rakeback deal utifall det ska bli lite + i slutet, men att göra pengar av värde, glöm det. upp på ialf 5/5 för att ta bort "rakespöket" lite.

 

bara mina åsikter och skulle såklart va skoj att läsa en dagbok som gör fina pengar på låga omahabord.

 

Jag tror faktist att de helt klart går att göra pengar på micro stakes ändå. Måste nog spela bara väldigt tight och spela bara i position på så låga stakes. Spelat lite på plo10 på ongame nu och verkar som ingen har nån anning om vad dem håller på med( är back 15 bi ändå). Tips på bättre rakeback än 55% nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktist att de helt klart går att göra pengar på micro stakes ändå. Måste nog spela bara väldigt tight och spela bara i position på så låga stakes. Spelat lite på plo10 på ongame nu och verkar som ingen har nån anning om vad dem håller på med( är back 15 bi ändå). Tips på bättre rakeback än 55% nånstans?

 

grejen är att du kommer in i så många potter där du ligger under men är commitad, dvs degen måste åka in. ibland favorit ibland inte, mycket 2 par mot fina drag osv.

 

nja 55% är nog ungefär det som bjuds på ongame, sen får man gneta på i racen oxå det bästa jag har lyckas få ihop totalt är 85%. är omöjligt att ha koll på att du får rätt rakeback från ongame nu när dom gjort om deras rakesystem som gynnar dom dåliga spelare, här tror jag ongame skjuter sig själv i foten nu när dom har lyckas fått bra drag på nätverket - bra och skapliga spelare kommer fly så småningom. iofs är det lättare för spelbolagen att "råka" betala ut för lite rb oxå då ingen kan ha koll och ingen kan gör nåt åt det. winwin - för spelbolag alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara upplysa att det är i princip omöjligt att vinna på låga omaha bord, raken äter upp för mycket - en duktig spelare har inte alls samma dominans som i texas dvs mkt 55-45% händer och liknande. har lirat mkt 1/1 på ongame och vissa månader rakat upp mot 10k usd, då ska jag alltås vinna 100inköp svårt svårt.

 

gäller att ha grymt bra rakeback deal utifall det ska bli lite + i slutet, men att göra pengar av värde, glöm det. upp på ialf 5/5 för att ta bort "rakespöket" lite.

 

bara mina åsikter och skulle såklart va skoj att läsa en dagbok som gör fina pengar på låga omahabord.

 

PLO100 brukar iofs vara den värsta nivån ur rake-synpunkt. Håller man sig under PLO50 och över PLO200 så har man en hyfsad chans att slå raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rakeback snack är inte tillåtet här. men skicka mail och fråga vilket bolag som helst på ongame om 55%, om siten säger nej är dom dumma affärsmässigt.

 

tycker pokerspelare är i regel väldigt dåliga att förhandla om RB, är såpass mkt pengar ofta - så det är klart man kan sätta press på bolagen. se pokerstars tex helt ofattbart att spelarna accepterar det som det är nu, överlägset största sidan med d sämst RB erbjudanden :-) säger en del om pokerspelarna tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...