Gå till innehåll

hur göra med stejkpengar på ftp?


okocha

Recommended Posts

ok, ett potentiellt scenario..

 

person A stejkar person B, spelet ska ske på många olika sidor, däribland ftp. ponera att pengarna på ftp är låsta och potentiellt i fara när stejken ska avrundas. hur löser man då detta på det rättvisaste sättet i följande fall:

 

1. B slutar back totalt?

2. B vinner mindre än det som finns innestående på ftp?

3. B vinner mer än det som finns innestående på ftp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

Jag tycker det rimliga är:

1) Är väl inte så mycket att diskutera, B går minus även med de sannolikt förlorade pengarna på FTP, så B betalar allt som återstår till A

2) Eftersom befintliga medel understiger investeringen som A har gjort, betalar B alla befintliga medel till A

3) Rimligtvis betalar B tillbaks så mycket som den totala stake-ningen innebar och sedan delar man upp återstoden efter den deal man har gjort.

 

Dvs, i samtliga fall räknar vi med att Full Tilt-pengarna är förlorade.

 

(Jag antar Full Tilt-kontot stod i B:s namn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag fattat saken rätt så är det en falang som anser att om B plussat 100k på ftp och backat 50k på övriga siter så ska han ha 25k av stejkaren?

 

Eftersom det knappast sagts något om risken för sitekonk tycker jag antingen att man splittar den jämnt (alltså att vinsten på ftp anses vara hälften så stor som i verkligheten) eller tittar närmare på detaljerna för att se om det är något som lutar åt ena eller andra sidan. Eg, om B fått in pengar på sitt konto och dröjt med att föra över vinsten till stejkaren så är det kind of hans fel att pengarna rök.

 

Oavsett vilken sorts lösning man lutar åt så bör den ju rimligen vara densamma oavsett vilket utfall själva spelandet hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lurigt, jag vet fan inte riktigt vad jag personligen tycker men det är ju stejkaren som står för risken och därför h*n som rimligen borde hållas skadelös i första hand. Eller tänker jag helt galet nu?

 

Sen är det i.o.f.s. som Hjort säger att man måste se till aktuellt fall och göra bedömningar.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte ganska rimligt att spelaren får del i ftp-pengarna, i proportion till vad de utgör av bruttovinsten.

 

Exempel:

 

+10k på ftp, -10k på ongame och +10k på stars med 50% till stejkeen. Bruttot är 20k varav 50% är från ftp. Spelaren ska då ha 5k totalt och får 2.5k i handen och resten som ftp-pengar. Ftp-pengarna får han sen antingen försöka sälja eller hoppas få ut en del av iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte ganska rimligt att spelaren får del i ftp-pengarna, i proportion till vad de utgör av bruttovinsten.

 

Exempel:

 

+10k på ftp, -10k på ongame och +10k på stars med 50% till stejkeen. Bruttot är 20k varav 50% är från ftp. Spelaren ska då ha 5k totalt och får 2.5k i handen och resten som ftp-pengar. Ftp-pengarna får han sen antingen försöka sälja eller hoppas få ut en del av iaf.

 

+1, detta är rimligt, båda bör dela på risken för FTP-pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

subjektivt kan jag tycka att det mycket väl kan vara rimligt men ser inte logiken egentligen. precis som när man spelar för egen rulle så måste man ha pengar på siten och torskar siten då så får man ta det i resultaträkningen helt enkelt. ska stejkaren ta en större nersida på sånt här?

 

edit.

 

kan förstå att det är skönt att ha lite skydd som spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...