Gå till innehåll

Vad kallas denna typen av drawpoker?


Anewdraw

Recommended Posts

Jag trodde för ett tag sen att jag kommit på en ny form av Draw poker.

 

Skillnaden jämfört med vanlig Draw Poker är att givaren bestämmer in i detalj vad det kostar att köpa kort. Typ kan han säga 10 för ett kort medan allting mer än 1 kort kostar 100 per kort. Han kan säga vad han vill för priser no limit, 10 för 2 kort och 10000 för allt utöver de etc. etc, de finns inga gränser. Sen är de bara för motståndaren att bedömma vad han har för kort om han sätter ett väldigt lågt pris för att köpa 1 medan att köpa flera kostar betydligt mer.

 

I övrigt är reglerna som vanlig drawpoker.

 

Har denna pokerform något namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och låter det kosta en krona mer än vad de har varje gång?

 

Glömde tillägga att maxgränsen går vid vad den "fattigaste" spelaren har totalt. En spelare skall kunna gå all in och köpa kort och vinna potten och på så vis komma tillbaks från stort underläge.

 

Inte 100% no limit men ändå med stora friheter när de gäller att bestämma vad det kostar att köpa kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tillägga att maxgränsen går vid vad den "fattigaste" spelaren har totalt. En spelare skall kunna gå all in och köpa kort och vinna potten och på så vis komma tillbaks från stort underläge.

 

Inte 100% no limit men ändå med stora friheter när de gäller att bestämma vad det kostar att köpa kort.

 

Så om man köper in minsta möjliga varje gång kan det aldrig bli särskilt dyrt att köpa kort...

 

Ett kortspel där förutsättningarna ändras varje hand. Dessutom godtyckligt av någon medspelare är inget jag skulle spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man köper in minsta möjliga varje gång kan det aldrig bli särskilt dyrt att köpa kort...

 

Ett kortspel där förutsättningarna ändras varje hand. Dessutom godtyckligt av någon medspelare är inget jag skulle spela.

 

De är inget som passar vem som helst. Men så länge man spelar med motspelare som snappar upp de möjligheter som finns med denna spelform är det kul som omväxling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...