Gå till innehåll

18årig spelberoende - Möte med psykolog


nickzor

Recommended Posts

Tjena!

 

Ni som har hängt med lite vet mina historier. Kort och gott så är jag spelmissbrukare och kan inte hålla i pengar. Direkt när jag får pengar spelar jag upp dem. Ska möta en psykolog på måndag och hoppas jag kan inspirera andra så dem också kan stoppa för ett liv utan spel måste vara underbart när man får lön och kan hålla i den och ha pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill flika in att den gamla tråden tagits bort på begäran. Vi brukar inte göra så men gör ett undantag för att det går att identifiera en (då) minderårig person rätt lätt med uppgifterna i den tråden. Här kommer det att handla om nickzors framtida psykologhjälp med spelandet. Jag önskar honom all lycka till med att sluta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Ni som har hängt med lite vet mina historier. Kort och gott så är jag spelmissbrukare och kan inte hålla i pengar. Direkt när jag får pengar spelar jag upp dem. Ska möta en psykolog på måndag och hoppas jag kan inspirera andra så dem också kan stoppa för ett liv utan spel måste vara underbart när man får lön och kan hålla i den och ha pengar.

 

Ett mycket moget beslut att ta som 18åring. Respekt, och lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snyggt, ska bli riktigt intressant att följa dig, och denna tråd kommer flitigt kunna användas för framtida spelmissbrukare som kommer hit. För jag tror att du kommer komma ur detta.

 

Du sa något om priset på psykologen som verkade rätt saftigt, men jag kan lova dig, det är värt vart enda öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet!

 

Du som sätter 5 papp på att jag inte fixar det, du vet ju inte vad det handlar om.

 

 

Besöker en av sveriges bästa psykolog för 1500/timmen och första mötet på måndag och jag kommer gå tills han tills jag känner att jag har förändrats.

 

Nädå...Änsålänge är det lugnt med cash i min sitvation. Så långt har det inte gått. Kanske 15 000 back om man inte räknar med vinster osv. sen jag fyllde 18. Men på trisslotter när jag var 10-17 tills det blev förbud så är det väl kanske 30-35 000 för så mkt triss jag köpte när jag var liten, sick.

 

Jag tror jag fixar detta! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vidrigt men folk som försöker vara roliga i en tråd som detta, riktigt patetiskt. Önskar dig all lycka och hoppas du hittar något bättre i livet än spel, spelar i min mening ingen roll ens om man vinner eller förlorar, man kan förlora så oerhört mycket tid som man kommer ångra genom att kasta bort det på spel.

 

Ett stort lycka till och en rejäl pungspark till alla troll och idioter, hoppas allt löser sig och som sagt värt varenda krona att prata med en psykolog för att lösa ditt problem!

 

edit: såg att moddsen plockat bort inläggen av trollen, hoppas ni bannar lifetime för sånt. Förstår inte hur folk tänker när de slänger ur sig sådana saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Ni som har hängt med lite vet mina historier. Kort och gott så är jag spelmissbrukare och kan inte hålla i pengar. Direkt när jag får pengar spelar jag upp dem. Ska möta en psykolog på måndag och hoppas jag kan inspirera andra så dem också kan stoppa för ett liv utan spel måste vara underbart när man får lön och kan hålla i den och ha pengar.

 

 

Bra och fantastiskt moget beslut av dig, förmodligen det bästa beslut du kommer ta på många år.

Lycka till...

 

Förövrigt så är min fråga bara om pokerforum.nu verkligen är rätt ställe att vara aktiv och "blogga" om din resa på?

Med tanke på alla andra trådar och erbjudanden som finns på sidan?

Bör det inte vara smidigare och köra en extern blogg / twitter eller något liknande?

 

åter igen lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl komma hem först :P

 

Hade mötet i ungefär 50min. Jag trodde lixom typ att det är bara att gå dit typ kanske denna gången och kanske några fler gånger och sen är det chill så har jag insett att jag inte ska spela. Men riktigt så va det inte.

 

Han förklarade typ bara att man har ett centrum i huvudet som hela tiden vill vara maximalt tillfredställt och det kan vara olika det tillfredsställer på. Det svåraste målet är att bara spela lite grann, allstå dämpa ner på spelet och spela för lite pengar bara. Det lättaste målet är att inte spela alls för då tillsfredställer man inte det centrumet någonting och börjar man sedan smått spela så sitter man i skiten igen.

 

Jag vet inte vad jag ska göra, sen prata han om lite annat men inget speciellt så. Har ju spärrat mig i 3 månader på både svs och atg. Men visst, lite klokare blev jag kanske men jag ska fundera på vad jag ska göra nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du träffa han flera gånger? Jag vet inte om det finns speciella psykologer som inriktat sig extra mycket på spelmissbruk. Det handlar ju väldigt mycket om att man till slut kommer ljuga för alla sina nära och kära pga skam och låna på sig massa pengar av sina närmaste kompisar och föräldrar som man bränner bort. Sånt här är ju väldigt allvarligt när man väl kommer dit, för det gör en spelmissbrukare förr eller senare.

 

Jag var inte där på mötet (obv) men det verkar lite oklart vad som händer här näst enligt psykologen själv?

 

Vad jag såg på lyxfällan då en snubbe led av spelmissbruk, så involverade psykologen familjen och de närmaste vännerna för att informera och tala ut om problemet och se till att inte några pengar lånas ut till pasienten.

 

Hade jag vart dig hade jag försökt testa lite nya hobbys som ger ganska sköna kickar. Tex skjuta pistol, hoppa fallskärm/bungyjump eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tyckte han inte var så jättebra men han hade haft många stora pokerspelare och sånt hos sig också sa han.

 

Jo jag måste hitta en hobby men har typ inga intressen men jag ska försöka komma på något :)

 

Igår kände jag att jag kommer nog spela lite endå nu när jag får lön och kanske bara för någon 500-ring 1 eller 2 gånger i månaden på 1 system på trav men idag känner jag att jag ska låta bli och känner att jag nog kommer att klara det.

 

Väldigt vad det svänger, men jag får väl helt enkelt vänta och se. Men han tyckte det vart klokt att jag inte hade tagit några lån eller snott av någon än. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så tror jag att du bara kommer att nära suget efter spel. När det handlar om beroendet så är summan du spelar för sekundär, om inte helt irrelevant. Om ditt mentala mål är att kunna "spela bara lite" så kommer perioden då du har speluppehåll bara vara en transportsträcka fram till att du får spela igen, och jag tror inte att det kommer bidra till att du kommer ur ett beroende. Inte spela alls måste nog vara din inställning. Sök lycka, njutning och kickar på annat håll imo.

 

My 2.

 

Stort lycka till!!!

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir frustrerad när jag läser dina tankar om att spela. jag vill bara ge dig 5-6 örfilar så du vaknar upp!

 

no hard feelings, men är jag ensam om att känna så.

 

Du kommer ALDIG i livet bara kunna spela för 500kr i månaden. Så fort dom rykt så kommer 500 färska. Denna minimum för dig på 500kr kommer bara att växa och växa. Det värsta som kan hända är ju att du vinner 50 000 och nu börjar spela för 2000kr som minimum istället.

 

Jag tror att du kan hålla en budgt den dagen du spelar för max 20kr i veckan i 3 månader i sträck. Antar du min utmaning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du kan hålla en budgt den dagen du spelar för max 20kr i veckan i 3 månader i sträck. Antar du min utmaning?

 

Snälla, använd inte OP som försökskanin för din egenutvecklade terapiteknik. Han ska inte spela - punkt. Du borde verkligen lära dig att hålla en lägre profil.

 

Som SK säger. Det är inte summan som är relevant. Det är inte där problemet sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, använd inte OP som försökskanin för din egenutvecklade terapiteknik. Han ska inte spela - punkt. Du borde verkligen lära dig att hålla en lägre profil.

 

Som SK säger. Det är inte summan som är relevant. Det är inte där problemet sitter.

 

jag vet , det var därför jag föreslog psykolog, vilket var min ide för OP.

 

Min utmaning är ju bara ett sätt att säg atat han aldrig kommer att hålla 500kronors gränsen.

 

Psykologer använder oftast ganska enkla metoder för att åtgärda obalanser men det svåra är ju att veta exakt vilken knapp man ska trycka på. I grund och botten vart jag bara så besviken på att psykologen inte verkade ta detta på fullt allvar.

 

Jag håller med om att han inte borde spela punkt, antar att jag bara försökte visa på för OP att sätta en maxgräns på 500kr inte kommer fungera, då man likagärna kan sätta en makgräns på 0kr eller i mitt fall 20kr som är nästintill lika med noll då det är rätt svårt att ha en maxgräns på 0kr. Men naturligtvis ska han inte spela alls.

 

Jag vet dock ett par väldigt enkla behandlingsmodeler för att tex få sexmissbrukare att sluta tänka på sex med andra än sin fru. Vet dock inte om det fungerar på spelmissbrukare som tänker på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tyckte han inte var så jättebra men han hade haft många stora pokerspelare och sånt hos sig också sa han.

 

Jo jag måste hitta en hobby men har typ inga intressen men jag ska försöka komma på något :)

 

Igår kände jag att jag kommer nog spela lite endå nu när jag får lön och kanske bara för någon 500-ring 1 eller 2 gånger i månaden på 1 system på trav men idag känner jag att jag ska låta bli och känner att jag nog kommer att klara det.

 

Väldigt vad det svänger, men jag får väl helt enkelt vänta och se. Men han tyckte det vart klokt att jag inte hade tagit några lån eller snott av någon än. :-)

 

Ska du träffa psykologen fler gånger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...